anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zapytaj eksperta - pakiet wsparcia dla sprzedawców

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Witajcie,

AKTUALIZACJA: Serdecznie dziękuję za Wasz udział w sesji i zapraszam do lektury odpowiedzi, a także na następne tego rodzaju wydarzenia! Jeżeli macie dodatkowe pytania związane z pakietem wsparcia, nadal możecie je oczywiście zadać na jednym z forów dla sprzedających na Allegro Gadane.

-----

Niedawno uruchomiliśmy specjalny pakiet wsparcia dla przedsiębiorców na Allegro. Dokładny opis elementów pakietu znajdziecie w tym miejscu.

87cd6d30413ca86530abc378801b.png

Dzisiaj, 1 kwietnia 2020, w godzinach 14:00-16:30 w ramach sesji pytań do eksperta dołączy do nas Kornelia Musiałowska-Kałużna (@Kornelia_mk), Dyrektor Wsparcia Partnera. W Allegro pracuje od 10 lat - rozpoczynała jako doradca na pierwszej linii, dziś kieruje zespołami odpowiedzialnymi za kompleksową obsługę sprzedających na Allegro i wsparcie ich sprzedaży, we wszystkich kanałach kontaktu: mailowo, telefonicznie i przez czat. Kornelia odpowie na wszelkie Wasze pytania i wątpliwości związane z tym tematem.

Kornelia_Musialowska_Allegro.jpg

Już teraz zapraszam Was do zadawania Kornelii pytań! Róbcie to w odpowiedzi na niniejszą wiadomość. Prosiłbym Was jedynie o trzymanie się tematyki sesji i niewchodzenie w tym wątku we wzajemne polemiki, pamiętajcie też o naszych ogólnych zasadach zachowania. Żadnego pytania na temat pakietu nie pozostawimy bez odpowiedzi, może się jednak zdarzyć, że na te wymagające konsultacji odpowiemy w ciągu 1-2 dni od zakończenia sesji. Pytania możecie zadawać do północy z wtorku na środę.

PS. Wszystkich, którzy nie mają jeszcze konta na Gadane, a tym samym nie mogą zadać pytania - namawiam do jego założenia! To proste, wystarczy kliknąć Zaloguj i połączyć swoje konto Allegro ze społecznością Allegro Gadane. Tutaj znajdziecie krótką instrukcję.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

dawal50
#14 Krzewiciel#

1. Fakturę marcową zamiast do 14 kwietnia będzie można opłacić do 30 maja, a kwietniową do 30 czerwca? Czy na fakturach będzie informacja do którego dnia?
2. W jaki sposób dotychczasowi przedsiębiorcy będą mogli konkurować z firmami które nie będą płacić prowizji? Obniżenie cen nie sprawi że nie zapłacimy prowizji.

oznacz moderatorów

Kornelia_mk
Były Ekspert Allegro

Witam serdecznie wszystkich! @dawal50:

  1. Tak, na fakturze będzie podana konkretna data, uwzględniająca 60 dni od wystawienia faktury.
  2. Przedsiębiorcy, którzy już dziś działają na Allegro wypracowali jakość swoich kont, opisów ofert, co przekłada się na trafność. Na ich ofertach dostępny jest Smart, który dla Klientów jest często kryterium wyboru. Wypracowanie jakości sprzedaży, pozytywnych komentarzy, doboru oferowanych przedmiotów do potrzeb Kupujących na Allegro, wybór najlepszych sposobów promowania jest efektem dłuższej obecności na Allegro i tym właśnie obecni przedsiębiorcy mogą konkurować z tymi, którzy będą Allegro dopiero poznawać.
    Ponadto, w ostatnich latach Allegro oferuje różne programy promocyjne dla nowych sprzedawców, obniżając prowizję od sprzedaży zwykle o 20% do 50%. W wyjątkowych okolicznościach podejmujemy wyjątkowe działania, dlatego rabat wynosi teraz 100% i obowiązuje dłużej.
Kornelia Musiałowska-Kałużna
oznacz moderatorów

mojosoft
#11 Animator#

Na trafność ma duży wpływ  też cena i wyróżnienia 

oznacz moderatorów

bulvari
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry. Na wstępie jestem mile zaskoczona, że powstał taki pakiet i zostały odroczone podwyżki związane z prowizją od dostawy. Natomiast myślę, iż warto byłoby wesprzeć dotychczasowych partnerów i im także tak jak nowym przedsiębiorcom zaproponować brak opłat za sprzedaż. Myślę, iż w odniesieniu do ostatniej sytuacji potrzebujemy tego bardziej niż nowo powstające firmy. Będę wdzięczna za odpowiedź odnośnie sugestii.

oznacz moderatorów

Kornelia_mk
Były Ekspert Allegro

Dzień dobry @bulvari

Allegro chce pomóc przedsiębiorcom, którzy znaleźli się w najtrudniejszej sytuacji: nie mogą jak dotychczas handlować wyłącznie offline, ponieważ kupujący przenoszą się do sieci. Przed tą grupą stoi bardzo duże wyzwanie, bo w przeciwieństwie do obecnych sprzedających, muszą od zera stworzyć swoje konta, zadbać o ich jakość oraz trafność ofert.  Allegro od pewnego czasu oferuje różne programy promocyjne dla nowych sprzedawców, obniżając prowizję od sprzedaży zwykle o 20% do 50%. W wyjątkowych okolicznościach podejmujemy wyjątkowe działania, dlatego rabat wynosi teraz 100% i obowiązuje dłużej.

Kornelia Musiałowska-Kałużna
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

"W tym trudnym czasie wspieramy sprzedających na Allegro, tak jak robimy to od lat" - na razie mamy 29.marca, ale rozumiem, że to już dowcip na Prima Aprilis? 😋

Niemniej wypada docenić Wasz miły gest, szczególnie w odniesieniu do odroczenia bezsensownych prowizji od przesyłek. Mam nadzieję, że ktoś tam na wierchuszce pójdzie po rozum do głowy, i w ogóle wycofacie się z tego absurdu

oznacz moderatorów

Kornelia_mk
Były Ekspert Allegro

@TomBanknoter Allegro rok po roku inwestuje w rozwój platformy, która będzie przyciągała Kupujących i zwiększała sprzedaż Sprzedawców. W 2019 roku wystawiliście na Allegro 40 milionów nowych ofert (w sumie jest ich ponad 130 milionów). Allegro wspiera Waszą sprzedaż m.in. przez usługi takie, jak:

  • Allegro Smart! (sprzedawcy, których oferty są nim objęte, odnotowali 37-procentowy wzrost liczby transakcji).
  • Inwestycje w dodatkowe usługi finansowe: raty, leasing, odroczone płatności, dzięki którym oferty są jeszcze atrakcyjniejsze dla Kupujących. Pokrywamy też koszty operacyjne pośredników tych usług,
  • Wynegocjowane przez Allegro korzystne ramowe umowy logistyczne.

W tym roku zainwestujemy 1 mld zł w rozwój ekosystemu Allegro, więc zakres funkcjonalności wspierających Waszą sprzedaż będzie jeszcze większy.

Kornelia Musiałowska-Kałużna
oznacz moderatorów

mojosoft
#11 Animator#

@Kornelia_mk  Pokrywamy też koszty operacyjne pośredników tych usług 😉 

tak, tak, a dodatkowa prowizja od kosztów wysyłki to miał być tylko prima-aprilis 😉

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

1. Czy sprzedający niekwalifikujący do "pakietu" się w związku z dłuższym stażem sprzedaży, oraz kwotą obrotu przekraczająca 50 tys. zł otrzymają jakąkolwiek pomoc poza przesunięciem naliczania prowizji od kosztów przesyłki oraz oferty kredytowej z mbanku ? 

2. Czy allegro przewidziało możliwe skutki zniesienia prowizji dla nowych użytkowników, w stosunku do użytkowników, którzy prowizję będą musieli opłacać ? 

3.Czy przewidzieliście Państwo możliwość zakładania przez sprzedających nowych kont, celem uniknięcia opłat prowizyjnych ? 

oznacz moderatorów

Kornelia_mk
Były Ekspert Allegro

@lopes1990 

  1. Skupiamy się na wsparciu mniejszych firm, ponieważ one są najbardziej narażone na negatywne skutki płynące z obecnej sytuacji na rynku. Chcemy też wesprzeć nowych sprzedawców, ponieważ muszą od podstaw zbudować swoją obecność i przestawić się organizacyjnie na obsługę sprzedaży przez internet. Dla wielu z nich może to okazać się jedyną możliwością na utrzymanie działalności.

  2. Allegro chce pomóc przedsiębiorcom, którzy dziś są w bardzo trudnej sytuacji i nie mogą prowadzić działalności offline. Chcemy ułatwić im rozpoczęcie handlu w Internecie, do którego w ostatnim czasie przeniosła się aktywność Kupujących.

    Sprzedający, którzy już dziś są na platformie mają ogromną przewagę: wiedzą jak obsługiwać Kupujących online, więc wypracowali jakość konta i zaufanie, korzystają z oznaczenia ofert Smart!, które dla Kupujących jest kryterium wyboru oferty, mają skonfigurowaną sprzedaż i zbadane potrzeby Kupujących, a co za tym idzie ich oferty mają wysoką trafność. Nowi Sprzedający będą potrzebowali czasu na wypracowanie swojej pozycji.

  3. Aby skorzystać z promocji nie wystarczy założenie nowego konta. Jest ona skierowana do firm, które posiadają NIP i nigdy wcześniej nie handlowały na Allegro.
Kornelia Musiałowska-Kałużna
oznacz moderatorów

silver_fox_craft
#7 Wielbiciel#

Czy mógłby Państwo wprowadzić dodatkowe dni urlopu tak żeby nie były wykorzystywane z puli? Oraz natychmiastowy urlop a nie za 7 dni? Albo czasowe zawieszenie sklepu bez usuwania aukcji? 

oznacz moderatorów

room152
#9 Pomysłodawca#

tak to kolejny dobry temat... dziś sprzedaje jutro mam kwarantannę a sprzedaż leci przez 7 dni jeszcze bo skąd klienci mają to wiedzieć...

powinno być coś takiego jak CHOROBOWE od zaraz i nie tylko na ten czas w ogóle

tyle o ile w urlopie klient może kupić tak na chorobowym aukcja powinna się wyświetlać ale z informacją że jest chorobowe i nie możesz kupować. PROSTE

ale allegro zawsze stało i stoi tylko po stronie kupujących

oznacz moderatorów

Kornelia_mk
Były Ekspert Allegro

@silver_fox_craft @room152 Nie planujemy takiej zmiany. W sytuacji kiedy sprzedaż jest zagrożona w związku z epidemią lepiej sprawdza się zastopowanie ofert.

Po pierwsze, podczas urlopu oferty wciąż są widoczne, więc zamówienia napływają. Jeśli macie problem z terminową realizacją zamówień lepiej jest rozładować nadwyżkę i uregulować dodatkowy ruch wstrzymując część ofert.

Po drugie, stopowanie daje Wam możliwość wyboru ofert, które nie będą w określonym czasie widoczne - urlop jest widoczny na wszystkich ofertach bez wyjątku. Stopowanie jest lepszym rozwiązaniem jeśli macie problem z dostawą tylko określonego towaru.

Po trzecie, wprowadzenie urlopu z dnia na dzień powoduje, że Kupujący jest zaskoczony zmieniającą się dostępnością Sprzedającego i nie będzie wiedział czy jego towar dotrze zgodnie z informacjami na ofercie, czy po urlopie. To może powodować pytania (większa liczba pytań do obsłużenia przez Was) ) oraz zniechęcić Kupujących.

Jeśli sytuacja jest naprawdę kryzysowa np. jesteście z dnia na dzień objęci kwarantanną i nie ma możliwości żeby ktoś inny przejął Wasze obowiązki, skontaktujcie się z Kupującymi i zwróćcie im pieniądze za zakupy. W takiej krytycznej sytuacji stopowanie ofert jest również praktyczne, w czasie urlopu zamówienia mogą napływać i nie wiecie ile ich będzie kiedy już będziecie mogli działać. Nie macie więc pewności, czy Wasza jakość obsługi nie ucierpi.

Kornelia Musiałowska-Kałużna
oznacz moderatorów

nikl
#13 Ambasador#

Mam całą masę pytań. Jeśli za dużo to przepraszam.

Generalnie mam taki postulat, żeby w ramach wsparcia Sprzedawców ułatwić im pracę i przestać oskubywać. Ułatwienie pracy to zmniejszenie ilości kliknięć. Mamy listę ofert, to czemu nie możemy kliknąć wprost w cenę, ilość, czas wysyłki i to poprawić? Czemu na liście ofert nie widzimy ustawionego czasu wysyłki, tylko trzeba rozgrzebywać edycją? Czemu nie da się tworzyć nowego cennika dostaw na podstawie istniejącego? Chcę zmienić jedną rzecz, to muszę tworzyć od nowa. Czemu dodatkowej informacji o wysyłce nie da się edytować grupowo? Są miliony upierdliwości w tym systemie i brak optymalizacji. Można to poprawić?

A taki Urlop. Allegro wymaga, abym zaplanował pogrzeb bliskiej osoby 7 dni wcześniej i był na nim przez minimum 3 dni. Projektanci oderwani od rzeczywistości, bo zwykle planujemy last minute, zależnie od pogody i doklejamy piątek do długiego weekendu. Co ciekawe, gdy byłem na środku pustyni na faktycznym tygodniowym urlopie, to Allegro żąda ode mnie pracy i natychmiastowego odpowiadania na pytania klientów. Zaś 7 dni wcześniej, gdy normalnie pracuję, system bez sensu straszy mi klientów planowanym urlopem. Jest masa nieżyciowych rozwiązań. Pytanie: Czemu tego nie poprawić?

A oskubywanie? Czyli podstępne zabieranie pieniędzy? Przykładowo wykupuję promowanie na 10 dni. Czemu jeśli wyłączę po 2 dniach, to system ukradnie mi pozostałe 8 dni? Wszędzie na świecie jak kupuję usługę cykliczną jak abonament TV, kablówkę, telefon, to po rezygnacji nadal działa do końca opłaconego okresu. Allegro natomiast proponuje, aby nastawić sobie 10 budzików i wyróżniania wyłączać dokładnie w ostatniej sekundzie. Tylko wtedy nie zostaniemy okradzeni z wykupionego czasu i wyróżnienie wyświetli się pełne 10 dni. Czy można to naprawić?

Mógłbym całą księgę napisać, jak to Allegro "wspiera od lat Sprzedawców". Raczej traktujecie nas jak owce do golenia, nie dbając przy tym o dobry wypas. Pędzicie po głazach, nie po zielonych łąkach. Moglibyśmy obsługiwać trzy razy więcej aukcji, gdyby to nie było tak mozolne, upierdliwe i podstępne. Wszelkie tasiemcowe regulaminy zawierają masę pułapek, a interpretacje są niekorzystne.

Przykład? Wyróżnienie "Okazja". Regulamin mówi, że nie można wyłączyć wcześniej niż 30 dni, a interpretacja Allegro, że to zobowiązanie do końca życia, jeśli wystawicie dużą ilość, a sprzedaż idzie wolno. Po co zastawiać na ludzi takie pułapki? Niestety pełno tu takich kwiatków. Jeśli chcecie pomóc w trudnym czasie, to zwyczajnie przestańcie przeszkadzać i słuchajcie co mamy do powiedzenia.

Na setki zgłoszeń błędów projektowych i logicznych, nic nie zostało poprawione. Kosz na śmiecie nazywacie "odpowiednim działem". Stworzyliście ludzki firewall do izolowania dobrych pomysłów i uwag od projektantów systemu. Oni żyją we własnym Matrixie i tworzą nie to co jest potrzebne, tylko to co sami uważają za fajne. A dział obsługi służy do obrony tej fajności przed konstruktywną krytyką Sprzedawców. Przykład? Choćby Smart, który gwarantuje niby bezpłatną dostawę, a okazuje się, że w InPost to tylko bezpłatną etykietę. Coś przegapicie, pomylicie, to płacicie dwa razy bez możliwości reklamacji, bo taka jest interpretacja. Żadne logiczne argumenty nie trafiają do projektantów. Czy możecie to zmienić?

To tylko kilka przykładowych uwag i pytań, które nasuwają się w pierwszej chwili, gdy zobaczyłem napis, że Allegro tak nam strasznie pomaga. Byłaby z tego cała książka. Może kiedyś napiszę o trudach i mozolnych zmaganiach z tym systemem... Przez kilkanaście lat nigdy nie zdarzyło się, żeby po zgłoszeniu oczywistego błędu, upierdliwości systemowej, braku logiki, ktoś opisał: "ojej, tak, ma Pan rację. Musimy to poprawić". Zawsze jest przekonywanie do upadłego, że tak wymyślono, więc musi tak pozostać. Projektanci to nieomylni bogowie. Mylą się tylko koderzy. Są błędy techniczne, nie istnieją błędy projektowe i logiczne. Czy można to jakoś zmienić?

oznacz moderatorów

Federer2312
#7 Wielbiciel#

Witam, 

przedstawiony pakiet w dużej mierze tyczy się mikro przedsiębiorstw. 

Nie daje rzeczywistej pomocy pozostałym sprzedawcom. 

W związku z tym proponuję rozszerzenie pakietu pomocowego o następujące pozycje:

  1. Zawieszenie opłat utrzymaniowych za oferty bez sprzedaży przez rok – powód mniejsza liczba osób pracujących, nie ma czasu na zajmowanie się tym tematem.
  2. Wydłużenie czasu na zwrot pieniędzy kupującym z 14 dni na 30 dni (podanie takie informacji do klientów dokonujących zwroty) – powód: obawy przed szybkim otwieraniem paczek zwrotnych.
  3. Obniżenie prowizji od ofert promowanych o połowę – powód: zachęci do wypromowania większej liczby ofert oraz powstrzyma sprzedających od wycofania się z promowania swoich ofert.
  4. Wydłużenie czasu na odpowiedzi klientom w ocenach jakości sprzedaży – powód: mniejsza liczba pracujących , konieczność pracy w mniejszym zespole.
  5. Wycofanie parametru „włącz dwóch kurierów z odbiorem w punkcie” w ocenach jakości sprzedaży – powód: ograniczenie liczby kurierów odbierających paczki.

Z góry dziękuję za rozpatrzenie propozycji.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@Federer2312  Ad. pkt 2. Czas na zwrot pieniędzy określa Ustawa konsumencka, a nie Allegro. Jest 14 dni i musi być14 dni.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Federer2312
#7 Wielbiciel#

Ja kieruję sugestię do Allegro, Allegro mogłoby zasugerować wyżej tj. do rządu i odpowiedniego ministerstwa, które szykuje właśnie "tarczę antykryzysową". Nie widzę przeszkód by taki zapis nie mógł się znaleźć w przygotowywanej obecnie ustawie.

To że tak jest, nie znaczy że tak musi być. Władze zmieniają przepisy z dnia na dzień.

oznacz moderatorów

Kornelia_mk
Były Ekspert Allegro

Witaj @Federer2312!

1. oraz 3. Dziękuję za dzielenie się propozycjami. Kilka dni temu zaproponowaliśmy pakiet wsparcia i monitorujemy sytuację. Obserwujemy czy jakieś działania z naszej strony będą jeszcze potrzebne. 

2. Jesteśmy w takiej sytuacji, że każdy z nas chciałaby się poczuć się bezpieczniej. Kupujący również liczą na sprawny zwrot pieniędzy, bo mogą ich potrzebować na inne wydatki lub zabezpieczenie siebie i swoich bliskich.

4. Wszyscy niepokoimy się obecną sytuacją i widzimy, że Kupujący także potrzebują informacji oraz upewnienia się np. odnośnie zamówień i możliwości ich realizacji. Dlatego nie chcemy wydłużać czasu oczekiwania na tę odpowiedź.  

Ponadto, do szeregu usprawnień w dyskusjach, które wprowadziliśmy w ostatnim czasie dodamy jeszcze jedną: w najbliższych dniach Klient, który próbuje zainicjować dyskusję przed upływem przewidywanego czasu dostawy, otrzyma informację, że nie upłynął jeszcze ustalony termin. Poprosimy Klienta o cierpliwość oraz zachęcimy do śledzenia przesyłki w szczegółach zamówienia.

5. Jesteśmy codziennie w kontakcie z firmami logistycznymi dostajemy od nich potwierdzenia, że działają bez zmian. Nie zaobserwowaliśmy też podobnych zgłoszeń.

Kornelia Musiałowska-Kałużna
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

Czy liczycie się z tym, że istniejące na Allegro firmy, przerejestrują działalność na męża /żonę i założą nowe konta, by mieć za darmo? Im będzie znacznie łatwiej niż nowym i tacy pokonają wszystkich, a Wy obudzicie się z ręką w nocniku 🙂 Przy tak wysokich prowizjach, gra jest warta świeczki.

Ula

Ula
oznacz moderatorów