anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieuczciwy kupujący - Zwrot pieniędzy z POK

PrimeClothes
#8 Zapaleniec#

Witam,

mam problem z nieuczciwym kupujacym. Zakupił u mnie Gry przesłane drogą elektroniczną.

Po kilku dniach otworzył dyskusję i opisał, że nie otrzymał towaru.

Pokazałem w dyskusji dowody przesłania i odebrania gier przez kupującego. Jeden z pracowników allegro napisał „Z toku dyskusji wynika, że towar został dostarczony na wskazane konto.” Llecz kupujący dalej twierdzi, że ich nie otrzymał. I wystąpił o zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących POK.

Kupujący wyłudza zwrot pieniędzy bez odesłania towaru. A Allegro zapewne każde mi jeszcze oddać z mojego portwela... Kupujący dopuścił się oszustwa Art. 286 i teraz jak mam udowodnić swoją rację skoro potwierdzenie otrzymania towaru przez kupującego nie wystarczyło?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

xyz96
#21 Demiurg#

@PrimeClothes Sprzedając na Allegro musisz wiedzieć, że serwis staje zazwyczaj po stronie kupującego, który ma być zadowolony z transakcji. To z pieniędzy kupujących utrzymują się sprzedawcy i samo Allegro, dlatego tak jest. Po wypłacie rekompensaty z POK nie zawsze sprzedawca jest wzywany do zwrotu środków, ale czasem wezwany być może pod groźbą zablokowana konta. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji i od dowodów. Najlepiej działać tak, aby Allegro nie musiało podejmować działań, czyli załatwiać zasadne reklamacje zgodnie z zasadami. W przeciwnym razie pojawiać się będą problemy po wypłacie rekompensaty z POK.

oznacz moderatorów

PrimeClothes
#8 Zapaleniec#

Dostałem informację, że nie pokryje kosztów:

W trosce o dobre relacje zaproponowaliśmy Kupującemu skorzystanie z POK, jednak w tym przypadku nie będziemy wymagać od Pana zwrotu środków oraz dalszych wyjaśnień. Konsekwencje tej wypłaty ponosi tylko Allegro. 

Kupujący zapewne mógł dopuścić się więcej takich czynów oszustwa i fałszerstwa plików (w załączonych dyskusjach do allegro) w celu uzyskania korzyści majątkowej lub jesli raz mu się udało będzie próbował robić to ponownie...

oznacz moderatorów

Tanatos777
#10 Popularyzator#

Allegro samo jest sobie winne.
[edycja]
Nie znam sprawy, ale jeżeli to co piszesz jest prawdą, to mam nadzieję że ten nieuczciwy kupujący naciągnie tak allegro jeszcze na setki tysięcy złotych, a najlepiej miliony... (marzenie ściętej głowy, wiem...)

Może kiedyś allegro przejrzy na oczy i przestanie traktować kupujących jak jakieś święte krowy, a sprzedawców zaczną traktować z większym szacunkiem. 
W końcu to my sprzedawcy utrzymujemy ten cały... grajdołek.

oznacz moderatorów

eightbitclone2
#13 Ambasador#

Przecież to nie Allegro zapłaci czy zapłaciło .  Zapłacą inni sprzedawcy . Z Allegro  jest jak z [edycja]. 😂

Tak samo nie mają swoich pieniędzy ale coraz chętniej i coraz więcej  cudzych  pieniędzy rozdają. A potem, podniosą   prowizje (podatki) itp. Byle tłuszcza była zadowolona i nabijała statystyki i słupki w excellu żeby było co inwestorom pokazać.

I tak samo dokopują tym którzy tak naprawde na to wszystko pracują.

 

 

oznacz moderatorów

Tanatos777
#10 Popularyzator#

Cóż, nie sposób się z Tobą nie zgodzić. 
Lubię przysłowie, "kto mieczem wojuje, od miecza ginie"

Jeżeli allegro tak się zachowuje, to my zachowujmy się tak samo 🙂 

Ja przestałem już przyjmować zwrotu, w których klient nie dołączył oświadczenia o odstąpieniu (a 99% tego nie robi)
Taki mały pierwszy kroczek.

Mam gdzieś co powie allego, albo że dostanę negatywa. Dobrym sercem rodziny nie wykarmię.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Tanatos777 

z mojego doświadczenia na tym portalu będziesz miał szybko zablokowane konto

a argumenty podawane przez allegro nie będą miały nic wspólnego z polskimi przepisami czy też regulaminem allegro

dla twojego bezpieczeństwa radzę ci po takim zwrocie allegorowym pytać się Kupujących jakie są ich roszczenia

 

 

 

oznacz moderatorów

Tanatos777
#10 Popularyzator#

@RED Myślałem o tym. Jeżeli kupujący nie dopełni formalności, popełni błąd lub coś innego, co daje mi prawo do takiego a nie innego zachowania, swoją decyzję opieram na rozmowie z kupującym.
Zawsze w przypadku zwrotu wartego więcej niż kilka złotówek, pytam się kupującego jaki jest powód zwrotu.

Jeżeli kupujący zachowa się normalnie, to i ja nie robię problemów. 
Jeżeli kupujący zacznie pyskować, to wytaczam wszystkie możliwe działa jakie tylko daje mi prawo.

oznacz moderatorów