anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru przez kupującego

aryhil
#9 Pomysłodawca#

Proszę allegro o pomoc w zakończeniu dyskusji.

Kupujący zgłosił, że paczka "klocki LEGO" uszkodzona w transporcie przez kuriera 

Odmówił napisania skargi do InPost. 

Odmówił zwrotu towaru do mnie na własny koszt, bym mógł w domu zweryfikować stan kartonu. 

Jedyną odpowiedzią od allegro jaką dostał, to że może zgłosić sprawę do pok i zwrócą mu pieniądze.

Czy allegro na mnie przerzuci koszt?

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35

mdrogeria
#21 Demiurg#

@aryhil jeśli otrzymał propozycję złożenia wniosku o rekompensatę znaczy ,że przez 14 dni nie rozwiazałeś problemu , w takim wypadku pewnie zostaniesz obciążony kwotą rekompenasty .

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

Link do zdjęcia https://iv.pl/image/GZHpMx3

Dyskusja założona 2 marca

Za każdym razem odpisywałem po godzinie do kupującego - nie zawsze miałem czas szybciej.

Kupujący nie chce zgłosić reklamacji do inpostu. Interesuje go tylko zwrot.

Po dwóch dniach już nawet zwrot go nie interesuje.

Stwierdził, że poczeka 14dni i allegro mu zwróci pieniądze.

 

 

 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@aryhil czyli sprawa jeszcze świeża , masz szansę się z niewielką stratą wybronić .

Ważne , zaproponuj w dyskusji rozwiazanie problemu przynajmniej w 2 opcjach np. drobna rekompensta 5-10% / to sugestia / lub zwrot i pokrycie kosztów , możesz po paczkę wysłać kuriera i to zaproponuj w dyskusji . Musisz działać bo allegro wypłaci rekompensatę , którą obciąży Ciebie i zostaniesz bez towaru i pieniędzy . 

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

Ale to jest jakieś patologiczne rozwiązanie.

To kupujący powinien zwrócić towar, skoro chce go reklamować. 

To jakiś absurd

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

Jeśli zapłacę kupującemu za nadanie przesyłki i okaże się, że paczka jest w całości, to mogę zażądać od niego zwrotu kosztów przesyłki w jedną i drugą stronę?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@aryhil rób jak uważasz , ale radzę cyt,, słuchaj tego co ma obrościętego ,,....

P.S. złe skojażenia odnośnie cytatu nie wskazane .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@aryhil zacznijmy od podstawowych rzeczy czy jesteś firmą czy prywatnym sprzedawcą. Jeśli firma to pomniejszysz kwotę zwrotu o x% ponieważ nie sporządzając protokolu w terminie do 7dni przyjmuje paczkę bez zastrzeżeń czyli nie ma reklamacji do inpost oznacza że paczkę sam uszkodził z zawartością lub w przypadku reklamacji należy odrzucić na podstawie niewysłania towaru na reklamację / nie złożenia reklamacji do inpost 

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

@az1rael dzięki za odpowiedź.

Jestem osobą prywatną 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@aryhil tzn że
1 nie przyjmujesz zwrotów bez podania przyczyny
2 od momentu wydania paczki przewoźnikowi nie odpowiadasz za paczkę czyli kupujący może sobie sam reklamować u przewoźnika i cię to nie interesuje czy on chce czy nie i może sobie żądać
3 należy odrzucić roszczenia kupującego powołując się na punkt 2
4 na przyszłość polecam podpuszczać kupującego żeby sobie sam opłacił i przysłał opłacony list przewozowy na dowolnego przewoźnika do którego masz dostęp w pobliżu siebie wyłącza to całkowicie twoją odpowiedzialność za przesyłkę jako sprzedawcy niezależnie czy jesteś firmą czy prywatnym

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael zapominasz o jednym , a mianowićie ,, POWSTAŁA SZKODA ,, I ZGODNIE Z KODEKSEM CYWILNYM  następuje konieczność jej naprawienia  ,a gdzie leży wina ? to możma tylko dociec składając reklamację u przewoźnika  ,który ja zapewne odrzuci bo ze zdjęć wnioskuję uszkodzenie poprzez zagniecenie od góry czyli słabe pakowanie 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria zauważ że przewoźnik nie przyjmie od ciebie uszkodzonej paczki na transport więc domniemanie powstania szkody jest że powstała u przewoźnika a prawo pocztowe wyłącza twoją odpowiedzialność za paczkę od momentu wydania jej przewoźnikowi oraz określa odpowiedzialność tego przewoźnika przed odbiorcą z tytułu uszkodzenia paczki, więc niech sobie reklamuje dostarczenie wadliwe u przewoźnika odbiorca

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael Wiesz jak to działa w przypadku Protect  ,allegro odda kasę klientowi , doliczy kwotę autorowi wątku do rachunku I ! ,, niech sobie reklamuje dostarczenie wadliwe u przewoźnika ,,, i szarpie się z klientem o zwrot towaru .... innego finału nie będzie

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria na jakiej podstawie ma doliczać cokolwiek do rachunku? i egzekwować od osoby prywatnej windykacją? jak chce to pójdzie sobie allegro do sądu po tytuł wykonawczy a tam sąd allegro zaora będą widzieli tytuł wykonawczy jak świnia niebo bo będą musieli pokazać za co dokładnie policzyli i ile i powiedzą wysoki sądzie zakwestionowaliśmy sprzedającemu reklamację? uzurpując sobie kompetencje sądu w pozwie cywilnym dochodzenia roszczenia? ty zdajesz sobie sprawę że sąd padnie ze śmiechu słysząc coś takiego?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria ewentualnie jeszcze lepiej będą argumentować jako allegro nie będąc stroną postępowania między stronami b2b konsument konsument w umowie zakupu / sprzedaży na podstawie własnego widzi mi się przejęliśmy roszczenie kupującego wypłacając mu AP i dochodzimy jego spłaty od sprzedawcy?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@aryhil Jeśli sprzedałeś jako osoba prywatna to tak na prawdę odpowiadasz za paczkę do momentu jej nadania - dalej  ryzyko uszkodzenia lub zaginięcia przesyłki przechodzi na kupującego.
Jeśli opakowanie zostało uszkodzone w transporcie to kupujący powinien zgłosić reklamację do przewoźnika. Zgodnie z prawem Ty za to nie odpowiadasz.
Przypomnij o tym w dyskusji.

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

Kupujący sam napisał w dyskusji, że paczka uszkodzona w transporcie, ale uważa, że to moja wina, bo źle ją zabezpieczyłem.

Jest to pierwsza taka sytuacja, a sprzedaje tego trochę.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@aryhil To czy ją źle zabezpieczyłeś to już inna sprawa. Jeśli kupujący złoży reklamację do przewoźnika a ten uzna, że uszkodzenie powstało w wyniku złego zabezpieczenia paczki to kupujący może się od Ciebie ubiegać rekompensaty.

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

Kupujący nie napisał do mnie, tylko od razu założył dyskusje. 

Nie napisał do inpost i mimo próśb nie chce tego zrobić.

Napisał wprost że czeka na POK.

Jeśli miałbym zgadywać, to nie jest pierwszy raz, jak próbuję "zgarnąć" nie tylko klocki, ale też pieniądze.

 

oznacz moderatorów

vonNogay
#16 Inspirator#

@aryhil masz prawo oczekiwać odesłania towaru na reklamację, tylko jaki to ma sens? Przecież kupujący nie odeśle Ci innego towaru niż widoczny na załączonym przez Ciebie zdjęciu. Wg mnie tak zmasakrowane pudełko to raczej Twoja wina wynikająca z kiepskiego zapakowania towaru. Najlepiej zaproponować kupującemu jakąś rekompensatę.

oznacz moderatorów