anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie zapłacił

waterplanet
#7 Wielbiciel#

Witam

Sprzedałam przedmiot, dostałam maila o wyborze formy płatności, następnie wysłałam przedmiot. Dopiero później mnie olśniło że nie sprawdziłam czy ta płatność przeszła. I okazało się że jest "rozpoczęta". Kupujący nie reaguje na maile i sms. Co w takiej sytuacji mogę zrobić? 

 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

xyz96
#21 Demiurg#

@waterplanet W takiej sytuacji możesz wysłać kupującemu mailem lub pocztą wezwanie do zapłaty, podając w nim ostateczny termin wraz z informacją, że jeśli do tego czasu nie zapłaci, zgłosisz sprawę na policję. Jeżeli nie zapłaci, zrób to. Czasem jeden telefon z komisariatu do dłużnika wystarczy, aby ten uregulował zobowiązanie.

Możesz wcześniej poprosić o pomoc Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=70d99e7b-80c7-411c-bb2f-1ea90a88d7e8

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

Allegro to nie zabawa.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Nigdy nie wysyłaj zanim nie masz wpłaty na koncie ,wielu sprytnych klientów czeka na takie pomyłki .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@waterplanet napisz czy już odebrał, bo może się okazać że nie odbierze i wróci 🙂

Jeśli odebrał, pozostaje Ci na własny koszt odebrać towar lub w razie oporów z wydaniem lub brakiem zapłaty, wysłać wezwanie do zapłaty lub wydania towaru. Potem policja lub sąd 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@waterplanet 

Jeżeli przesyłka jeszcze nie została dostarczona to jako Nadawca możesz ją przekierować (a nawet zawrócić).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

waterplanet
#7 Wielbiciel#

Kto powinien zapłacić w tej sytuacji za zwrot, jeśli kupujący się rozmyslil i nie chce przedmiotu? 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@waterplanet jeśli nie zapłacił a wysłałeś to odbiór jest na Twój koszt 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

waterplanet
#7 Wielbiciel#

Rozumiem, myślałam że zawierana jest umowa i to czy zapłacił czy nie jest bez znaczenia. Czy to raczej chodzi że ktoś korzysta z prawa do odstąpienia? Ale to transakcja między osobami prywatnymi. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@waterplanet nie zapłacił, to Twój problem i koszt z dostawami 😞

Tu odstąpienie nie działa 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

waterplanet
#7 Wielbiciel#

No niestety, a już raz się tak pomyliłam ale kupujący zapłacił, a teraz... Nauczka na przyszłość. Ta strona jest taka nieczytelna 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@waterplanet czekaj zawsze jak kasę będzie w zakładce Środki i historia operacji.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

waterplanet
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi 👍🤩

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@waterplanet 

Wątek ukazał się w dziale AL, więc na początku się zdziwiłem nieco, bo tam jest komunikat w mailu:

Kupujący xxxxx rozpoczął zakup z płatnością z góry. Po otrzymaniu wpłaty przekażemy Ci szczegóły wybranej przez niego dostawy.

Rozumiem jednak, że to było przez allegro zwykłe ;]

To taki mały plusik AL nad A. Prawdę mówiąc na standardowym też powinni taką kolejność wprowadzić tj. najpierw potwierdzenie wpłaty, dopiero potem dane dostawy.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@waterplanet 

Umowa jest zawierana.
Obowiązkiem Kupującego jest zapłacić (zamówienie z obowiązkiem zapłaty).
Masz prawo (wierząc w uczciwość Kupującego i ew. możliwość sprawnego korzystania z instrumentów prawnych) do wysyłki towaru przed otrzymaniem zapłaty (tak jak również masz prawo oddać pieniądze Kupującemu, który rozmyślił się z zakupu już w chwili kiedy się rozmyślił, a nie kiedy otrzymałaś od niego przesyłkę zwrotną - szczęśliwie dla Sprzedającego ustawodawca dopuszcza możliwość wstrzymania się ze zwrotem Kupującemu należności do czasu otrzymania przesyłki zwrotnej przez Sprzedawcę.
Przy transakcji pomiędzy osobami prywatnymi Sprzedawca ma prawo nie przyjąć odstąpienia od Umowy przez Kupującego, a jeżeli przyjmie koszt odesłania (o ile nie wskazano inaczej) spoczywa na Kupującym i oczywiście możesz ew. dochodzić swoich praw.
W sytuacji gdy jednak jako Sprzedawca nie masz ani towaru, ani pieniędzy to nie jest dobre rozwiązanie.
Allegro nie ma żadnych instrumentów ochrony Sprzedających (np. odpowiednik POK). Poza tym gdy większość porad udzielanych tu Kupującym sprowadza się do otwarcia sporu (nawet z byle powodu), straszeniem realną możliwością blokady konta przez Allegro i niemalże nieuniknionym regresem z POK - pośrednio wskazuje jakiej "kategorii" sprzedawcy są wg samego Allegro tu dostępni w przeważającej większości.
Niestety olbrzymią stratą dla Kupujących jest fakt, że działania podejmowane i wdrażane w ostatnich latach przez Allegro skutecznie zniechęcają wielu uczciwych Sprzedających do obecności na tej platformie - przez co oferta dostępna dla Kupującego w bardzo wielu kategoriach jest (wbrew pozorom i lansowanej przez niektórych opinii) coraz mniej atrakcyjna. Jestem obecny na Allegro od kilkunastu lat i przykro mi doświadczać, iż doprowadzono do sytuacji w której w opinii Sprzedającego przeciętny Kupujący to co najmniej cwaniak, a w opinii wielu Kupujących typowy Sprzedawca na Allegro to potencjalny oszust.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

waterplanet
#7 Wielbiciel#

Ok, dziękuję 🙂

oznacz moderatorów