anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący próbuje wyłudzić zwrot za rzekomo uszkodzony towar

Luca_gla
#9 Pomysłodawca#

Witam, mam pytanie, co zrobić gdy kupujący chce wyłudzić ode mnie zwrot pieniędzy za rzekomo uszkodzony towar. Przesyłka wg niego była źle zapakowana, z czym się nie zgadzam (folia stretch na kartonie, a w srodku przedmiot w pokrowcu+zawinięty folią bąbelkowa+wszystko włożone jeszcze w torbe powietrzną) Karton nie wskazuje uszkodzeń takich by przedmiot tak opakowany mógł ulec uszkodzeniu. Przedmiot metalowy z elementami plastikowymi.
Inpost nie uznał reklamacji.

Przedmiot był wystawiony na allegro lokalnie.

Co zrobić?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

pinsplash
#21 Demiurg#

@Luca_gla Jak rozumiem rękojmia nie była wyłączona? Może reklamować. Ty MUSISZ reklamację rozpatrzyć. Czy pozytywie czy negatywnie zależy od Ciebie. Ile czasu Po otrzymaniu przesyłki klient to reklamował?  Jeżeli według Ciebie sa to uszkodzenia powstałe z powodu złego użytkowania/montażu - możesz odrzucić reklamację.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Luca_gla
#9 Pomysłodawca#

Rękojmi nie wyłączałem ani nie włączałem. To co było w domyśle. Więc nawet nadal nie wiem.
Reklamował w ten sam dzień co odebrał. Wydaje się, że na zdjęciach otrzymanych jest nie mój produkt. Mam podejrzenie, że kupujący chce sobie gratisowo zepsuty przez siebie towar wymienić. Na kartonie nie ma uszkodzeń sugerujących takie uszkodzenie.
Co w przypadku jeżeli nie uznam jego reklamacji?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Rękojmia włącza się automatycznie, z mocy prawa. Wyłączyć ją trzeba samemu, w aukcji, aby nie odpowiadać za wady.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Luca_gla Niestety trzeba znakować produkt. Poproś o odesłanie. Nie ujawniaj tutaj dlaczego sądzisz że to nie twj egzemplarz. Jeżeli otrzymasz go i potwierdzisz że nie Twój - napisz do kupującego, że aóby rozpatrzyć reklamację potrzebujesz swój produkt a nie ten który odesłał.

Rękojmię musisz wyłączyć sam ( w opisie)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Luca_gla Odpowiadasz za wady towaru z rękojmi. Nigdzie nie jest stwierdzone, że wada podstała w transporcie, a gdyby nawet, kupujący składa reklamację u sprzedawcy. Reklamację trzeba rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Po uznaniu wymieniasz towar na własny koszt lub oddajesz kupującemu wszystkie koszty, także koszty odesłania. Po odrzuceniu reklamacji kupujący może wystąpić o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli je otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu pieniędzy. Jeśli nie oddasz, może zablokować Ci konto. Były tu wielokrotnie opisywane podobne przypadki skarżących się sprzedawców, którzy byli zmuszani do zwrotu wpłaty w celu odblokowania sprzedaży.

oznacz moderatorów

Luca_gla
#9 Pomysłodawca#

wszystko dobrze, ale jeżeli kupujący na zdjęciach przedstawia nie ten produkt?
jak wyżej pisałem: Wydaje się, że na zdjęciach otrzymanych jest nie mój produkt. Mam podejrzenie, że kupujący chce sobie gratisowo zepsuty przez siebie towar wymienić. Na kartonie nie ma uszkodzeń sugerujących takie uszkodzenie.
Co w przypadku jeżeli nie uznam jego reklamacji?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Masz napisane wyżej, co w przypadku nieuznania reklamacji.

oznacz moderatorów

Luca_gla
#9 Pomysłodawca#

czyli de facto nic nie można zrobić?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Zawsze lepiej iść na rękę kupującemu, oddać pieniądze i nie udawać, że odesłał inny towar. Można tak twierdzić, ale Allegro mimo to może zablokować konto i żądać zwrotu wpłaty. Jeśli się nie dostosujesz, możesz iść do sądu.

oznacz moderatorów

Luca_gla
#9 Pomysłodawca#

nie udaję. Przyjmujesz z góry założenie.
no nic, zostaje policja. ok.

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Luca_gla Poproś kupującego o odesłanie, reklamację musisz rozpatrzyć, możesz uznać albo nie, jeżeli nie uznasz to uzasadnij, kupujący może się od tego odwołać. Oczywiście straszyć POKiem także może, jeżeli będziesz miała argumenty to POK nie znaczy koniec świata.

oznacz moderatorów