anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Program ochrony kupujących.

Janinaheh
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry w wątkach zauważyłam Panią Olę, która chętnie pomaga w sprawach, ale nie wiem jak się skontaktować. 

 

Sprzedałam jako osoba fizyczna telefon. Zdjęcia wiadomo realne, plus wzmianka o uszczerbku. Dodatkowo było napisane, że z tego tytułu sprzedaję taniej. Po czym dzwoni ukrainiec, napisałam, że reklamacji nie uznaję. Więc dziś dostałam informację, że allegro bierze pod uwagę zwrócenie mu środków. Zwykła próba wyłudzenia. Gość zostanie z telefonem i być może dostanie kasę. Da się jeszcze coś zdziałać, żeby ten człowiek nie otrzymał tej kasy póki jest czas. 

oznacz moderatorów
47 ODPOWIEDZI 47

xyz96
#21 Demiurg#

@Janinaheh Nie da się nic zdziałać. O wypłacie rekompensaty decyduje Allegro, nikt inny. Po wypłacie rekompensaty, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, o ile opis aukcji mógł wprowadzać w błąd kupującego i jego reklamacja została odrzucona bezpodstawnie. Nie martw się o to, co on dostanie, tylko o to, czy Allegro nie nałoży Ci ograniczeń na konto.

oznacz moderatorów

Janinaheh
#7 Wielbiciel#

Dzięki za info. Pytanko, czy jeśli allegro odda mu kasę. A zaznaczę towar był zgodny z opisem i zdjęciami to muszę im tę kasę oddać jeśli gość chce wyłudzić pieniądze z programu. Czy zablokują mi konto i mogę o sprawie zapomnieć ? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli Allegro odda mu kasę i będzie domagało się zwrotu środków od Ciebie, a Ty ich nie oddasz, konto może zostać zablokowane.

Jeżeli Allegro odda mu kasę bez konsekwencji dla Ciebie, Allegro nie nałoży żadnych ograniczeń na Twoje konto.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderator
Moderator

Cześć @Janinaheh, jako wspominiana tu Ola zgłaszam się do pomocy 🙂 Poprosiłam już naszego pracownika o wypowiedź w tej dyskusji, dlatego na razie proszę o chwilę cierpliwości. 

   Ola
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Janinaheh
#7 Wielbiciel#

Pani Olu Pani tu jest niezastąpiona 🙂 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderator
Moderator

@Janinaheh Mam już dla Ciebie potwierdzoną informację, że jako Sprzedająca i osoba prywatna, masz obowiązek przyjęcia reklamacji oraz jej rozpatrzenia. Finalnie możesz ją odrzucić lub uznać, ale z toku dyskusji widzę, że w przypadku tego zamówienia zdecydowałaś się ją odrzucić. Jako serwis szanujemy podjętą przez Ciebie decyzję reklamacyjną, dlatego w tej, konkretnej sytuacji nawet jeśli Kupujący złoży wniosek do Programu Ochrony Kupujących, to nie będzie to miało dla Ciebie konsekwencji z naszej strony. 

   Ola
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Janinaheh
#7 Wielbiciel#

Dzięki Pani Olu. Choć fakt, że tak nieuczciwi kupujący wykorzystują pewne prawa jest zatrważający. Na pewno przy kolejnej sprzedaży się 3 razy zastanowię, czy chcę ją sprzedać przez serwis ze względu na takich kupujących właśnie 😉 Zdrówka. 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderator
Moderator

@Janinaheh Polecam się na przyszłość i mam nadzieję, że jednak zostaniesz z nami na dłużej 🙂 Serdeczne pozdrowienia! 

   Ola
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Janinaheh
#7 Wielbiciel#

Mam pytanko odnośnie mojej sprawy. Widzę, że allegro skłania się raczej ku oddaniu pieniędzy kupującemu. Oczywiście jako sprzedawca nie przyjęłam reklamacji. Czy w przypadku jeśli kupujący faktycznie otrzyma pieniądze to ja mam je zwracać allegro mimo, że jej nie przyjęłam? I jakie są konsekwencje jeżeli tej kwoty nie oddam, bo przecież reklamacji nie uznam. Nie znalazłam tego w regulaminie. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Janinaheh 

7. W przypadku podjęcia przez Allegro.pl decyzji o wypłacie rekompensaty z tytułu Programu Ochrony Kupujących konto Sprzedającego może zostać zablokowane do chwili wyjaśnienia sprawy lub zwrotu wypłaconej rekompensaty.

  1. W przypadku wypłacenia Kupującemu rekompensaty na podstawie przesłanki określonej w pkt 1 ppkt a Części I Allegro.pl naliczy Sprzedającemu kwotę w wysokości odpowiadającej wypłaconej Kupującemu rekompensaty, w ramach rozliczeń, o których mowa w Załączniku 4 Część VIII.

https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/9

 

oznacz moderatorów

Janinaheh
#7 Wielbiciel#

Właśnie przeczytałam. Szkoda gadać. Wychodzi na to, że kupujący dostanie i telefon i kasę. Tak właśnie działają [edycja]. Pora pożegnać się z allegro. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#17 Koryfeusz#

@Janinaheh  przytocze wypowiedź moderatora @_HolaOla_ 

"dlatego w tej, konkretnej sytuacji nawet jeśli Kupujący złoży wniosek do Programu Ochrony Kupujących, to nie będzie to miało dla Ciebie konsekwencji z naszej strony."

Wiec zgodnie z moim rozumowaniem nawet jeśli allegro wypłaci kupujacemu rekompensate do dla Ciebie nie bedzie sie to wiązało z konsekwencjami tzn ze nie bedzie blokady konta ani żądania zwrotu tej wplaty . Tak ja to rozumiem

Takie sytuacje kiedy allegro wypłaca z POK nie żądając jednoczesnie zwrotu czasem sie zdarzają. Mam nadzieje że zgodnie z informacjami moderatora Twoja także bedzie do takich należec.

oznacz moderatorów

Janinaheh
#7 Wielbiciel#

Oby. Minus tej całej sytuacji jest taki, że kupujący to osoba z Ukrainy. Dojście z nim do ładu składu to był nie lada problem. Tak czy siak się nie dogadaliśmy ustnie. Dzięki Wam wszystkim za zaangażowanie i oczywiście dam znać jaki był finał, bo wiele wątków nie ma ostatecznej odpowiedzi, a przyda się dla reszty na przyszłość. Pozdrawiam ciepło. 

oznacz moderatorów

A3dam
#12 Orędownik#

@Janinaheh 
Zachowaj spokój.
"Jako serwis szanujemy podjętą przez Ciebie decyzję reklamacyjną, dlatego w tej, konkretnej sytuacji nawet jeśli Kupujący złoży wniosek do Programu Ochrony Kupujących, to nie będzie to miało dla Ciebie konsekwencji z naszej strony. "

Jest to wystarczające oświadczenie (złożone w imieniu Serwisu), że obędzie się bez konsekwencji dla Ciebie ze strony Allegro nawet jeśli kupujący złoży wniosek do POK.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam O ile nie będzie przeprosin i zmiany decyzji.

 

oznacz moderatorów

A3dam
#12 Orędownik#

@xyz96 
Na to są paragrafy.

oznacz moderatorów

A3dam
#12 Orędownik#

Zmiana decyzji może być, ale jedynie na korzyść zainteresowanej.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam 

W innym wątku pytałeś mnie, czy stanowisko Allegro zostało wyrażone przez osobę odpowiednio umocowaną do pewnych czynności. W tym wątku już nie masz wątpliwości 🙂

oznacz moderatorów

A3dam
#12 Orędownik#

@xyz96 
O ile sobie przypominam - to nie otrzymałem od Ciebie wówczas jednoznacznej odpowiedzi.
W rozważanym obecnie przypadku nie ma podstaw nawet do przypuszczeń, odnośnie ew. konsekwencji ze strony Allegro dla Sprzedającej.
Nie mam jednak wątpliwości, że Twoje użycie sformułowania: "Nie da się nic zdziałać" - było nieuzasadnione (zwłaszcza nie znając pełnego obrazu sprawy).

oznacz moderatorów