anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro karze sprzedających za brak odpowiedzi na wiadomości dotyczące zbiórek pieniędzy

ZapfCreation
#11 Animator#

Otrzymałam trzy wiadomości od tej samej osoby dotyczące zbiórki pieniędzy. Ponieważ nie odpowiedziałam na drugą i trzecią wiadomość zostałam ukarana przez Allegro - obniżono jakość mojej sprzedaży. Za terminowe odpowiedzi obecnie mam -100 tylko z tego powodu.

Żadna z wiadomości nie była powiązana z Allegro, a tym bardziej nie była pytaniem o ofertę.

Zgodnie z regulaminem Allegro " 10.4. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi na wiadomość Kupującego w ciągu 24 godzin od jej otrzymania, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy." Przy czym kupujący to według definicji z regulaminu "Użytkownik podejmujący działania zmierzające do nabycia lub nabywający Towary w ramach Allegro". Regulaminu więc nie naruszyłam ponieważ osoba która do mnie pisała nie była kupującym, gdyż nie była zainteresowana nabyciem czegokolwiek.

Próbowałam wyjaśnić tą sprawę mailowo z Allegro ale pracownicy Allegro tworzą własne definicje kupującego niezgodne ze swoim własnym regulaminem : "Jako Kupującego traktujemy każdą osobę, która się kontaktuje.", "Kupujący to też osoba, która pisze do Pani wiadomości." Czyli sprzedający ma obowiązek odpowiedzieć na każdą wiadomość od kupującego, a kupujący to m. in. osoba która pisze wiadomości.

Otrzymałam rady: "Jeżeli nie chce Pani angażować się w takie akcje - sugeruję w przyszłości odpowiedzieć na wiadomość jednym zdaniem, na przykład "Nie, dziękuje".", "W celu uniknięcia takich sytuacji najlepiej odpisać zdawkowo na zapytania niezwiązane z Pani ofertami celem zachowania statystyk."

Uważam, że Allegro nie powinno zmuszać sprzedających do odpowiedzi na wiadomości nie dotyczące Allegro, a tym bardziej karać za ich brak.PS Allegro jakość sprzedaży a.jpg

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

Knowhere
#21 Demiurg#

W poście wkleił mi się nie ten cytat - miało być "Wiadomości były wysyłane z tej samej oferty".

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@_HolaOla_ Otrzymałam już odpowiedź mailem ( po tygodniu oczekiwania ) co obniżyło punkty - brak odpowiedzi na wiadomość z 2 maja. 

Użytkownik wysłał trzy wiadomości:

19 maja - na tą wiadomość odpowiedziałam

23 kwietnia ( podał swój adres mailowy )

2 maja - wiadomość identyczna jak ta z 19 maja

 

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Oooo to już zaczynam słać pytania do mojej konkurencji, ale takie, które nie wymagały by odpowiedzi. Pożegnają się ze znaczkiem SS 😀

Ja nie mam to i one mieć nie będą. A jak

oznacz moderatorów

autoakcesoriaeu
#8 Zapaleniec#

Witam, czyli wystarczy, że raz odpowiem klientowi i nie musimy sobie pisać ,, dziekuję " w nieskończoność ?

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

@autoakcesoriaeu chyba, że klientem jest też firma, której również zależy na punktacji, to wówczas posyłacie sobię "dziękuję", aż który podda się.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Halfrunt  😂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@autoakcesoriaeu tak, liczy się pierwsza w danym wątku odpowiedź na pytanie kupującego.
Czyli jeżeli napisze do Ciebie po prostu "dziękuję" to wtedy powinieneś odpisać, ale jeżeli napisze np. "czy mogę otrzymać produkt z oferty w kolorze czarnym", Ty odpiszesz "tak", a on "dziękuję", to już nie trzeba 🙂 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@la_nika 
liczy się pierwsza w danym wątku odpowiedź na pytanie kupującego.

"dziękuję" - to nie jest pytanie (nawet w sytuacji gdy jest to pierwsza wiadomość w wątku) .

PYTANIE :

«zdanie lub równoważnik zdania wypowiedziane z odpowiednią intonacją w celu dowiedzenia się czegoś, zgody na coś»


"Odpowiednia intonacja" dla pytań zadawanych pisemnie to znak "?" na końcu (zdania lub równoważnika).



*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@_HolaOla_ Nie prosiłam Waszych pracowników o informację jak powinnam odpowiedzieć. Nie na tym polega problem.

Nie sądzę też aby ktoś miał wątpliwości z rozróżnieniem czy dana wiadomość jest spamem, prośbą o darowiznę czy pytaniem o przedmiot. A jeżeli tak to chyba nie sprzedający powinien ponosić tego konsekwencje.

Tak jak pisałam wcześniej, zgodnie z regulaminem Allegro: " 10.4. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi na wiadomość Kupującego", a Kupujący to według definicji z regulaminu "Użytkownik podejmujący działania zmierzające do nabycia lub nabywający Towary w ramach Allegro".

Regulaminu więc nie naruszyłam ponieważ osoba która do mnie pisała nie była kupującym, gdyż nie była zainteresowana nabyciem czegokolwiek, a mimo to zostałam ukarana.

Zmuszacie sprzedających do czytania i odpowiadania na wszystkie wiadomości, nawet spam, a jest to niezgodne z Waszym regulaminem. W regulaminie jest mowa o pytaniach od kupujących, a nie od wszystkich użytkowników. Ponadto przed odpowiedzią sprzedający musi się zapoznać z każdą wiadomością nawet jeśli to spam żeby sprawdzić czy np. w przedostatnim zdaniu nie ma pytania o przedmiot aby udzielić zalecanej przez Was odpowiedzi „Nie, dziękuję.”

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@nat_not @_HolaOla_ 

może niech allegro przestrzega własnego regulaminu

skoro w regulaminie stoi kto jest kupującym, komu sprzedawca ma odpowiadać

teksty tego typu

"Nie możemy dowolnie wykluczać takich wiadomości"

są śmieszne

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ "Nie możemy dowolnie wykluczać takich wiadomości" - hm, a w wątku obok jakoś wykluczyliście wiadomość kupującego z prośbą o szybką wysyłkę😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Więc w takich przypadkach to do Allegro należy obowiązek nadzorowania nad systemem mechanizmów i automatycznych zapytań.

Allegro doskonale sobie radzi z inwigilacją (monitorowaniem) wszelkich wiadomości przesyłanych przez ich serwery - pojęcia typu "prywatność i tajemnica korespondencji" - coś takiego nie istnieje przy wysyłaniu wiadomości przez serwery Allegro.

Allegro łamie obowiązujące prawo, monitoruje wysyłane wiadomości pomiędzy użytkownikami serwisu, bez żadnych podstaw prawnych, blokuje wysyłanie wiadomości, również bez żadnych podstaw prawnych.   

 Proszę - przedstawcie podstawy prawne, na podstawie których monitorujecie korespondencję pomiędzy sprzedającym, a osobą zainteresowaną ofertą.

Następnie przedstawcie podstawy prawne, na podstawie których uznajecie, że nie możecie przekazać wiadomości do adresata.

Blokujecie wysyłki wiadomości - czyli po prostu przyznajecie się do ich monitoringu, na jakiej podstawie prawnej to robicie? Gdzie macie w regulaminie wykaz fraz, wyrazów, zdań, na podstawie których blokujecie wysyłanie wiadomości?

Gdzie macie w regulaminie zapisane, z jakim pkt. prawa jest to zgodne?

W/g mnie jest to łamanie prawa do prywatności korespondencji pomiędzy stronami transakcji.

- proszę o odpowiedź. Dlaczego Allegro narusza "tajemnicę korespondencji"? W obecnym czasie to już nie jest tylko wiadomość listowa. To jest rozmowa telefoniczna, zapytanie na e-mail, kontakt przez media społecznościowe. Nie umożliwiacie "normalnego" kontaktu na e-mail, tylko przez "formularz kontaktowy", który jest inwigilowany - na jakiej podstawie prawnej? - Nie pytam tutaj o zapisy regulaminu Allegro, tylko o podstawy prawne.

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

desingsy
#9 Pomysłodawca#

W głowie mi się nie mieści, że jakikolwiek myślący pracownik allegro sugeruje, żeby odpisywać na wszystkie maile jak leci, bo system, bo algorytm. 

A kto ten system albo algorytm napisał? Spadł z nieba? Jest to jakaś prawda objawiona, którą nie można zmodyfikować?

Na moje pytanie do supportu allegro, czy muszę też odpisywać na maile, które otrzymuję od sprzedawców  (używam konta również do zakupów) np. z fakturami albo info dot. wysyłki, albo dziękuję za zakup itp. dowiedziałem się, że owszem, na to też należy każdorazowo odpisywać.

 

To forsowane ulepszenie to jest stan umysłu albo tumiwisizm korporacyjny.

Z jednej strony troska, żeby klient miał jak najmniej powiadomień, z drugiej strony niedopracowany algorytm, który spotęguje ilość nic nie wnoszących do niczego wiadomości w skrzynce.

 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@desingsy  Coś ten pracownik chyba odleciał. Na wiadomości od sprzedających nie ma obowiązku odpowiadania. Jeszcze tylko tego brakowało 😂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

desingsy
#9 Pomysłodawca#

Cytat z maila, który otrzymałem, pisownia oryginalna:

"Jeśli chodzi o rodzaj wiadomości, to liczą się wszystkie wiadomości, także zawierające informacje dot. wysyłki zakupionych przedmiotów. Na wszytskie wiadomości należy odpowiedzieć (nawet jeżeli nie widzą Państwo takiej potrzeby), bo tak działa algorytm. "

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@desingsy   Nigdy nie odpowiadam na takie wiadomości a kupuję całkiem sporo i moje statystyki mają się bardzo dobrze. Komuś całkiem się pozajączkowało chyba 😂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@desingsy Moim zdaniem to nieprawda. Nigdy nie odpowiadałam na takie wiadomości i wszystko było OK do czasu gdy nie odpowiedziałam na spam wysłany jako "pytanie do sprzedającego"

Według mnie algorytm bierze pod uwagę wszystkie wiadomości wysłane z poziomu oferty jako "pytanie do sprzedającego", co jest niezgodne z regulaminem Allegro.

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@desingsy Trzeba odpowiadać na wszystkie wiadomości wysłane z poziomu oferty poprzez "pytanie do sprzedającego" od wszystkich użytkowników, także spamy nie mające nic wspólnego z Allegro, co jest niezgodne z regulaminem Allegro. Także wtedy gdy ta sama osoba wyśle ponownie wiadomość z poziomu oferty. Jeżeli kontynuuje wątek to taka odpowiedź już nie jest uwzględniana.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

ZapfCreation Pozwól raz, drugi, trzeci i spam stanie się plagą. Posiedzisz przy ekranie, zamiast zajmować się zamówieniami, albo zatrudnij jeszcze kogoś. Przecież cię stać.

Kolejni podchwycą, w różnych, nie koniecznie szczytnych celach.

Niezbyt wyszukane te algorytmy. [edycja] mogę napisać, ale z nazwy rzeki zostanie pipka, gdzieś już stroiłem sobie z tego żarty.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ZapfCreation Po konsultacji, którą przeprowadziła @_HolaOla_, dostaliśmy potwierdzenie, że przyczyną problemu jest wiadomość z 2 maja. Jest to informacja, którą już Ci przekazał konsultant. 

Z tego, co piszesz wynika, że była to kolejna wiadomość od tego samego użytkownika, jednak napisana przez formularz "Pytanie do sprzedającego", a nie kontynuacja już rozpoczętej korespondencji. Dlatego braliśmy ją pod uwagę w statystykach. Dzieje się to niezależnie od treści samej wiadomości. 

Jeśli chodzi o wiadomości, które uznajesz za spam - jedynym, co mogę zalecić jest ich zgłaszanie przez odpowiedni formularz. Będziemy mogli wówczas podjąć działania.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów