anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Towar wysłany w smarcie inpostem, a potem informacja o anulowaniu zamówienia przez kupującego

RED
#21 Demiurg#

Ostatnio obserwujemy rozjeżdżanie się czasowe poszczególnych modułów

allegro

a to:

- zakładka zamówienia informuje opłacenie przesyłki, a na liście wpłat tego nie ma

- a to otrzymujemy maile o zapłacie za towar,a informacji mailowej o jego zakupie brak

i wiele innych tego sytuacji

 

dzisiaj jednak, serwis przeszedł samego siebie

- przygotowaliśmy i wysłaliśmy towar zakupiony w smarcie inpostem, a następnie otrzymaliśmy

info, że Kupujący anulował wysyłkę

 

normalnie

anulowanych wysyłek nie można wysłać smartem, znikają z listy wysyłkowej inpostu

 

wg allegro to nasza wina, że wysłaliśmy towar

w sytuacji, gdzie to nie powinno być możliwe

przecież to jest jakiś kabaret - w momencie wprowadzania tzw anulacji - wielu sprzedawców (w tym my) postulowało wprowadzenie limitów czasowych na takie działanie, sugerując problemy

serwis twierdził, że nie wystąpią

 

jak widać ktoś inny miał rację

mam pytanie - jeżeli inpost pozwolił nadać wysyłkę smartem to ile zapłacimy za wysyłkę po jej anulacji?

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RED Czy w trakcie przygotowania towaru zmieniłeś status zamówienia w naszym systemie? Jeśli mamy odnieść się do tej konkretnej sytuacji, podaj nam proszę dokładny numer zamówienia. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

0818c780-ce84-11ed-bf76-a1fa0901d9b1

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@RED W przypadku tego zamówienia nie zapłacisz za wysyłkę. Możliwe byłoby naliczenie opłaty, gdyby paczka nie została odebrana i wróciła do Ciebie. Jednak InPost nie nalicza takich opłat jako jedyny przewoźnik, więc nie musisz się obawiać żadnych kosztów.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Serio? Piszesz po prostu nieprawdziwe informacje.

SMART - to przecież każdy sprzedawca wie ile płaci za taką wysyłkę. W "rozdmuchanych" regulaminach i cennikach Allegro są stosowne informacje, ile sprzedający płaci za przesyłki SMART

"Możliwe byłoby naliczenie opłaty, gdyby paczka nie została odebrana i wróciła do Ciebie. Jednak InPost nie nalicza takich opłat jako jedyny przewoźnik, więc nie musisz się obawiać żadnych kosztów." - oczywiście oprócz kosztów, jakie pobierze serwis Allegro od takiej wysyłki.

Jedyna sytuacja z jaką się spotkałem, gdy Allegro nie pobiera od sprzedających opłat z tytułu przesyłek SMART (w/g ich informacji, nigdy nie sprawdzałem) - to tzw. testy wysyłek, gdzie kupujący kupuje towar za 20 zł (zamiast 45 zł) i ma darmową wysyłkę SMART. W/g mnie to nie jest żaden test, tylko oferta skierowana bezpośrednio do "nieaktywnego lub mało aktywnego" użytkownika serwisu w celu zachęty do zakupów na Allegro.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

DZISIAJ KOLEJNY TAKI PRZYPADEK

5 minut różnicy wg allegro

a wg nas duże opóźnienie w  działaniu allegro

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Sprawa ma ciąg dalszy

@nat_not napisałaś, że nie muszę się o nic martwić

niestety w dyskusji trafiłem na mocno niegramotnego pracownika allegro,

który twierdzi, że ta cała sytuacja to nasza wina

w tym:

- złe i wolne działanie serwisu

- opóźnienia w informowaniu o działaniach kupującego

- umożliwienie anulacji zamówienia po jego wysłaniu i itp

i twierdzi, że mamy oddać mu pieniądze nawet w sytuacji gdy on nie zwróci towaru

który odebrał mimo, że wiedział, że odstąpił wcześniej od umowy

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@RED zapytaj się go uprzejmie czy życzy sobie mieć zlożone zawiadomienie na policję o przywłaszczeniu mienia.

oznacz moderatorów

mm-computers
#11 Animator#

@RED 

"twierdzi, że mamy oddać mu pieniądze nawet w sytuacji gdy on nie zwróci towaru, który odebrał mimo, że wiedział, że odstąpił wcześniej od umowy" - nie, nie macie. Bzdura. Poproś o wykładnię prawną. Kupujący wiedział co odbiera, miał informację sms/mail i odebrał świadomie.

 

ps. jak ktoś odbiera przesyłkę i nie zwraca wysyłasz wezwanie poleconym i potem zgłaszasz kradzież. Weź ze sobą potwierdzenie zawarcia umowy, odstąpienie, maile i potwierdzenie wysyłki wezwania poleconym.

ps2. pamiętaj żeby zamówienia oznaczać (w Allegro) jako "wysłane" lub "do wysłania" po wygenerowaniu etykiet. Tym sposobem anulowanie nie będzie możliwe jak już będzie towar przygotowany do wysyłki. W takiej sytuacji tylko zwrot (uregulowany prawnie, a nie regulaminem "anulowania" zamówień Allegro)

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@RED a zmieniasz status na W REALIZACJI ??? zanim zaczniesz tworzyć etykiety ???

To zacznij ułatwisz sobie życie, bo zanim system przetrawi po wydrukowaniu etykiety czy po wysłaniu to kupujący może kliknąć anulowanie, a tak nie będziesz miał tego problemu 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mm-computers
#11 Animator#

w takim przypadku Kupujący wypełni zwrot 🙂

O tyle lepiej, że zwrot jako taki uregulowany jest prawnie, a nie jest to funkcja serwisu jako taka.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

serwis swoimi działaniami, słownictwem (nowomowa) przerzuca

przez cały czas odpowiedzialność za swoje działanie na sprzedawcę

 

anulować «unieważnić lub odwołać jakieś zarządzenie lub zobowiązanie»

Anulowanego zamówienia nie ma. Ma zniknąć i to ma robić serwis i informować

w trybie natychmiastowym swoje moduły, sprzedawcę i itp

 

to allegro mówi @kostas11 o statusach

https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/powiadomienia-dla-kupujacych-o-zmianie-statusu-zamowienia-doste...

cyt:

Powiadomienia będą przydatne, jeśli realizujesz zamówienia w ciągu kilku lub kilkunastu dni (zamówienia niestandardowe, przedmioty na indywidualne zamówienie i tym podobne). Wtedy możesz na bieżąco informować swoich klientów, co się z nimi dzieje.

Jeśli realizujesz zamówienia szybko – na przykład w ciągu 24 godzin – Twoim klientom wystarczy jedno powiadomienie o wysyłce.

 

oczywiście wprowadza w błąd Sprzedawców i Konsumentów i tą opcją powinien się zająć uokik, gdyż w serwisie jak zwykle oznaczone jest to wszystko inaczej jak przyjęte normami społecznymi i prawnymi w naszym kraju

gdyż w realizacji - oznacza akceptację/przyjęcie zamówienia i jest opisane w ustawie konsumenckiej

W trakcie realizacji - zamówienie zostało zaakceptowane przez sprzedawcę i oczekuje na zakończenie etapu realizacji - uregulowanie płatności, przelewu, skompletowanie towaru, przekazanie do wysyłki.

 

oczywiście w dyskusji allegro nie widzi własnych cytowanych wyżej tekstów i definicji

i kto tu łamie prawo?

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#
 
RED

  Oczywiście masz rację, ale allegro Ci tego nie przyzna. Ja osobiście każde zamówienie po zakupie (przed stworzeniem etykiety) przerzucam w zakładce "ZAMÓWIENIA" ze statusu NOWE na status W REALIZACJI, wtedy juź kupujący nie da rady anulować. Potem na spokojnie tworze etykiety

oznacz moderatorów