anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro samo zakłada dyskusje sprzedawcom

RED
#21 Demiurg#

Allegro samo zakłada dyskusje sprzedawcom

Powód otwarcia dyskusji:mam problem ze zwrotem towaru/rezygnacją z zakupu
Dobry wieczór. Skontaktował się ze mną kupujący, który podczas zwrotu wybrał błędny powód zwrotu. Kupujący zgłasza odstąpienie do zakupu bez podania przyczyny. Odstąpienie może być w każdej formie, kupujący nie musi wysyłać dodatkowego formularza lub dowodu zakupu. Proszę sprawdzającego o ustosunkowanie się do sprawy i zwrot środków przez Allegro.

 

No to się pytam mistrzów allegro @msniezek @nat_not czy @xyz96 

skąd jako sprzedawca mam wiedzieć co robi kupujący

jeżeli pytanie "o co chodzi" rodzi u niego popłoch?

jako Sprzedawca mam obowiązek wiedzieć czego chce Kupujący -

bo to się różnie rozpatruje

 

a co najlepsze oficjalny sklep allegro ma takie coś

https://allegro.pl/sklep/formularz-zwrotow

 

a co ma taki szarak jak red i jego klienci?

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/jak-poinformowac-sprzedajacego-o...

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

a teraz korespondencja z kupującym - czytać od dołu

-------------------------------------------------------------------------------

odp:

forma zwrotu sugeruje reklamację nie odstąpienie od umowy

jest zarzut niezgodności z umową

stąd pytanie

-

Re: Kupujący xxx zgłosił zwrot towaru. Zwrot nr: xxx

 

Towar wysłany In post,zwrot zrobiony przez allegro. Wszystkie dane są w numerze zwrotu. 

Wszystkie dane do zwrotu wypełniono przez allegro.

 

W dniu 2020-12-28 18:40:57 użytkownik RED  napisał:

???

 

co jest nie tak z klawiaturą?

 

produkt wraz z pismem reklamacyjnym/odstąpieniem od umowy wraz z dowodem zakupu proszę przesłać

na adres firmy np inpostem

 

 

----- Original Message -----

From: Allegro

To: redsystems@redsystems.com.pl

Sent: Thursday, December 24, 2020 5:57 PM

Subject: Kupujący [edycja] zgłosił zwrot towaru. Zwrot nr: 69L4/2020

 

 
 

 

Dzień dobry RED SYSTEMS [edycja]
kupujący zgłosił zwrot towaru.
Numer i historię przesyłki sprawdzisz w szczegółach wybranego zwrotu w zakładce Sprzedaż.
Nie zwracaj kosztów wysyłki - zwrot w ramach
 

 

  Data zwrotu: 24 grudnia 2020

Produkty do zwrotu

Sprzedający: RED Data zakupu: 15 grudnia 2020
 

 

Duża Klawiatura różowo biała świecąca na USB

(8166789764)

1 sztuka 85,36 zł
  Powód zwrotu:  przedmiot jest niezgodny z opisem (Proszę o zwrot pieniędzy. )
oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

mwmonety
#21 Demiurg#

Najszybsza rozmowa celem wyjaśnienia problemu to rozmowa telefoniczna szkoda że na tym portalu "mało legalna" skoro nie można dopisać numeru tel. do aukcji.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek dlaczego Allegro otwiera sprzedającym dyskusję w imieniu kupującego, w sprawach niewymagających tak poważnego narzędzia jak dyskusja. W moim przypadku było to nieodebranie przesyłki z paczkomatu i prośba o ponowną wysyłkę. 🙂

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@konto zamknięte a dlaczego nie? Dyskusja to narzędzie wygodne (cały przebieg rozmowy w jednym miejscu), a kontrola ze strony Allegro praktycznie gwarantuje szybkie, rzeczowe, zgodne z prawem odpowiedzi sprzedawcy.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek nie żeby jakoś specjalnie mi to przeszkadzało, przynajmniej jakość sprzedaży mi podskoczyła za terminowe odpowiedzi 🙂, ale dyskusja jawi mi się bardziej jako narzędzie do rozwiązywania konfliktów na linii kupujący - sprzedający. 

oznacz moderatorów

e-technika_pl
#9 Pomysłodawca#

Allegro praktycznie gwarantuje szybkie, rzeczowe, zgodne z prawem odpowiedzi sprzedawcy. 

Jakiś czas temu miałam dyskusję trwająca ponad miesiąc gdzie kupujący nie chciał oddać towaru a żądał zwrotu pieniędzy gdyż towar niby uszkodzony. Straciłam SS, dostałam negatywa. Najciekawsze było to że Allegro na wstępie napisało że wg Allegro kupujący ma zawsze rację.  Naprawdę wygodne narzędzie, ale dla kupujących.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@e-technika_pl nie wiem, o jakiej dokładnie dyskusji mówisz - na jednym z Twoich kont widzę rzeczywiście podobną do tego opisu sytuację z września 2020, z tym że przez cały czas jej trwania Allegro konsekwentnie stało na stanowisku, że przedmiot powinien być odesłany, nigdzie też nie dostrzegam żadnego wpisu pracownika, który sugerowałby, że "kupujący ma zawsze rację". Kilka cytatów pracownika Allegro z tej dyskusji:

"Z Pana wypowiedzi wynika, że chciałby skorzystać z reklamacji z tytułu rękojmi i wnosi o wymianę towaru. Zwykle klient w tej sytuacji odsyła towar na własny koszt. Przy uznanej reklamacji, sprzedający zobowiązany jest do pokrycia kosztów przesyłki. Proszę więc o odesłanie towaru i udokumentowanie tego w dysksuji."

"Jak już wspomnieliśmy, w przypadku roszczenia dotyczącego wymiany, sprawa rozpatrywana jest w drodze reklamacji z tytułu rękojmi. Wówczas towar odsyła kupujący p***8, sprzedający j***l po uznaniu roszczenia pokrywa koszty odesłania. Dodam, że wybór roszczenia reklamacyjnego należy do kupującego. Niemniej jednak, sprzedający ma prawo zapoznać się ze stanem towaru i może uzależnić podjęcie dalszych działań zmierzających do rozwiązania problemu od jego otrzymania. W tej sytuacji proszę kupującego p***8 o udzielenie informacji czy towar zostanie odesłany w celu rozpatrzenia reklamacji."

"Sprzedający może warunkować rozpatrzenie reklamacji lub zwrócenie środków wcześniejszym otrzymaniem towaru. Zazwyczaj kupujący odsyła towar na swój koszt (po wcześniejszym uzgodnieniu sposobu wysyłki ze sprzedającym), a po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji sprzedający zwraca koszty kupującemu."

I tak dalej. Jeżeli to nie o tą dyskusję chodzi - podaj namiary na nią, przyjrzę się. Zarzuty, jakie postawiłaś, są poważne i dobrze byłoby je udokumentować.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

e-technika_pl
#9 Pomysłodawca#

Tak, to ta dyskusja, trwała 3 miesiące. Teraz nie mam czasu aby to ponownie przeanalizować ale Allegro zmusza do opisywania także w już banalnych odpowiedziach gdzie klient pisał kilka razy dziennie.

Przypominam, że punkt 10.2 regulaminu Allegro nakłada obowiązek zabierania głosu w toczących się dyskusjach z kupującymi. Brak reakcji w ciągu 24 godzin może skutkować nałożeniem ograniczeń na konto.

I tak zmieniałam konto więc temat mało już aktualny ale na nowym koncie pomimo dobrego kontaktu z kupującym który otrzymał towar uszkodzony w transporcie nagle wpada negatyw i ponownie utrata SS. Widać że klient oczekiwał że wyślę mu mowy towar za 200zł bez konieczności odsyłania starego.

Ten system chyba już nikomu nie pomaga - przynajmniej nie sprzedającym. Może po prostu stawiacie na wielkie firmy.

 

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@e-technika_pl Nie musisz powtórnie analizować całej 3-miesięcznej dyskusji. Zacytuj tylko ten początkowy fragment, w którym "Allegro na wstępie napisało że wg Allegro kupujący ma zawsze rację."

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

e-technika_pl
#9 Pomysłodawca#

Przepraszam, może nie dosłownie tak ktoś to określił ale czy nie warto by stworzyć jakiegoś systemu w którym jeśli klient nie spełnia jakiś warunków - np nie chce odesłać towaru to nie ciągniecie dyskusji dalej ? Całe te dywagacje nad możliwościami złożenia sprawy do sądu które powtarzają się ileś tam razy. Zrobić to tak aby kupujący miał także jakieś jasne obowiązki - bo ma.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@msniezek kontrola allegro w dyskusjach to często bełkot wstawiany automatem

nijak mający się do sytuacji

w stylu

Kupujący: proszę wymienić towar

Allegro: prosimy sprzedawcę o przedstawienie dowodu zwrotu wpłaty

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@msniezek proszę bardzo na szybko

podany przeze mnie cytat pojawiał się kilku wyrokach

Konsument powinien jednak nadal mieć możliwość odstąpienia od umowy, posługując się własnymi słowami, pod warunkiem że jego oświadczenie o odstąpieniu od umowy skierowane do przedsiębiorcy jest jednoznaczne. Pismo, telefon lub odesłanie towarów wraz z jasnym oświadczeniem mogłyby odpowiadać temu wymogowi, ale ciężar dowodu, że odstąpienie od umowy miało miejsce w terminie ustalonym w niniejszej dyrektywie, powinien spoczywać na konsumencie.

 

Wyrok
Trybunału Sprawiedliwości
z dnia 23 stycznia 2019 r.
C-430/17
Obowiązek poinformowania o prawie do odstąpienia od umowy w przypadku umowy zawieranej przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, przewidującego ograniczoną przestrzeń lub ograniczony czas na przedstawienie informacji
 

https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzeczenia-sadow/c-430-17-obowiazek-poinformowania-o-...

 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

i nadal nie wiem jak edytować powyższy tekst po nacisnieciu guzika publikuj

a piszę to kilku sekundach od publikacji poprzedniego wpisu

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@RED Najeżdżasz kursorem na "trzy kulki" (tzw. hamburger button) po prawej stronie swojego posta i klikasz w "edytuj odpowiedź".

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Knowhere i już czegoś nauczyłeś reda

że trzy kulki to rozwijane menu - będę teraz sprawdzał każdą kropkę

na allegro być może znajdę inne ukryte funkcje

 

wiem, że nie wiem wszystkiego ale teraz wiem więcej 🙂

@msniezek red już wie po co są trzy kropki i będzie edytował

 

 

 

oznacz moderatorów