anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Archaiczny system ocen

kkowalczyk4
#9 Pomysłodawca#

Tak , na chwile do przemyślenia. może ktoś podepnie adminów do tego tematu.

Czy system allegro ocen nie jest przestarzały?

Czas wysyłki skasowano...jeden z dwóch konkretnych parametrów.

została

" obsługa kupującego " co to właściwie znaczy? jeśli klient kupuje towar, otrzymuje go na 3 dzień, nie zadaje pytań, numer listu dodany w terminie to na podstawie czego ocenia obsługę np. na 3 zamiast na 5? Jaką obsługę? 

" koszt wysyłki " co to jest właściwe za parametr?  kupujący albo godzi się na koszt przesyłki albo odrzuca daną ofertę i kupuje gdzie indziej... Dla przykładu  wysyłamy tylko produkty niestandardowe DPD za 24zł, mamy z nimi umowę od 7 lat, najniższe ceny na rynku a klienci oceniają u nas koszt przesyłki niżej niż zgodność produktu z opisem, gdzie prowizja allegro wynosi od tej kwoty 2zł+ koszt pakowania, dokładamy do kosztu przesyłki 2zł na każdym przedmiocie.  Allegro co to jest? sprzeda mi ktoś z Państwa przesypkę DPD niestandardową w cenie 19,50? wątpię takich cen nie mają nawet brokerzy

" zgodność przedmiotu z opisem" nie wypowiem się, bo co gust to gust, ale 

jakbyśmy chcieli tak rzetelnie podejść do sprawy jak allegro podchodzi to statystyk odpowiadania na wiadomość klientów ( także w czasie urlopu)  i wysyłkę w terminie, to powinniśmy taki punkt rozbić na 4 podkategorie i wtedy zliczyć średnią do jednej oceny.

Więc allegro.pl  quo vadis? czy teraz tylko giełda i $

 

 

 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

cookie000
#14 Krzewiciel#

Śmieję się teraz sam z siebie, bo gdy temat ocen pojawiał się na starym Cafe, to mimo tego, że był przewałkowany milion razy, to zawsze przyciągał 😉

Czy system ocen jest/był sprawiedliwy ? Nie był i nie będzie, bo to ludzie wystawiają oceny często nie rozumiejąc w ogóle kategorii oceniania (albo interpretują ją na własny sposób). Podajesz czas wysyłki jako istotny parametr ? Kiedyś, jak nie było wszystkiego do sprawdzenia w kupie (jak teraz w zakładce zakupu), a oceny nie wystawiło się od razu, to ustalenie szybkości wysyłki było trudniejsze (np. sprawdzanie maili). Teraz jest łatwo, ale jak jakiś mało rozgarnięty Kowalski (nie mam nic do Kowalskich 😉 u Nowaka kupił i dostał towar na drugi dzień (uznał, że to szybko) i potem jak kupił u Krawczyka w piątek a dostał w poniedziałek, to było mu "długo", to po co poddawać to ocenie ? Podobnie z kosztem. Choćbyś i dopłacał po 10 zł, to smarta i tak nie przebijesz, więc nawet kurier za 10zł może być dla takiego drogo. Dlatego fajnie jest kogoś pokazać w cyferkach jak działa, ale na pełną, matematyczną poprawność z takich ocen nie ma co liczyć, bo to dalej są liczby (oceny) wystawiane przez ludzi na podstawie własnych odczuć, a nie suchych danych.

Są zwolennicy uproszczenia (obecnie to i tak jest uproszczona wersja ocen), są zwolennicy rozbudowania, ale po tylu latach stwierdzam, że tak naprawdę wystarczyłby +,- i neutral z możliwością komentarza słownego. Tego neutrala mi najbardziej brakuje, bo są sytuacje które nie mieszczą się ani w plusie, ani w minusie.

A na koniec - odkąd powstało allegro lokalnie, na którym to ocen się nie wystawia, tak przywykłem do tego, że da się bez nich żyć (tak wiem, dopóki nie zostanie się oszukanym i nie ma się jak wyżyć 😉 Chociaż wiem, że nikt mnie za to publicznie słownie nie doceni, to i tak często dorzucam jakieś drobne gratisy, a (raczej) częściej nawet dziękuję za to nie przeczytam. Takie są fakty 🙂

oznacz moderatorów

larsson
#9 Pomysłodawca#

Najlepsze jest to ze allegro bierze 11% od wysyłki z 8,99 za paczkomat czy tam z 10,95 za minikuriera, a klient daje 1 gwiazdke za koszt wysyłki.... skoro ceny sa ustalone z góry za wysyłke dlaczego nie jest zablokowane ocenienie kosztu wysyłki.

oznacz moderatorów

kocurbury
#7 Wielbiciel#

Obsługa kupującego - chociażby to czy sprzedający wysłał powiadomienie o wysyłce albo dodał numer przesyłki do śledzenia.

Koszt wysyłki - jeśli nie ma opcji smart, a tylko kurier za 15 zeta za każdy byle drobiazg, to nigdy nie dam 5 gwiazdek. Z kolei jeśli jest smart to z automatu jest 5 gwiazdek i nie można tego zmienić.

Zgodność przedmiotu z opisem - tyle razy zamiast nowy, nieuszkodzony sprzedający wysyłali używany przedmiot albo z widocznym uszkodzeniem, że nie mam wątpliwości co do tego parametru.

oznacz moderatorów

_Likos_
#16 Inspirator#

kocurbury obsługa kupującego: jeden klient daje 4 kwiazdki bo "jest bombardowany mailami" a drugi daje 4 bo ma "zbyt mało wiadomości o tym co sie dzieje z przesyłką" - jak zrobić by było dobrze??

Koszt wysyłki - ten sam przedmiot koszt od 3,5 (list ekonomiczny ) do 16 zł - kurier pobranie. Klient wybiera kurier pobranie a potem daje 2 gwiazdki - jak zrobić by było dobrze

Zgodność z opisem- jest w interesie sprzedawcy jełsi produkt jest niezgodny klient może albo odstąpić od umowy albo po prostu reklamować produkt jeśli jest niezgodny z opisem czy choćby ząlożyć dyskusje natomiast kiedy kopiujemy opis i parametry ze strony producenta a klient tego nie doczyta albo nie zrozumie to czemu sprzedawca ma znów zaniżoną ocene???

Drodzy klienci zrozumcie 99% sprzedawców sie naprawde stara abyście byli jak najlepiej obsłużeni. Kazdy jest człowiekiem i kazdemu sie zdarzy pomyłka lecz normalny sprzedawca zawsze idzie na reke klientowi. Dla nas jako sprzedawców każda ocena na 4 jest zła bo na status Super sprzedawcy musimy mieć średnią ocen 4,950. Zawsze po otrzymaniu 4 staram sie pytać klienta z czego był niezadodolony 99% klientów odpowiada że byli bardzo zadowoleni i przeciez dali 4  czyli dobrą ocene.

Co do systemu ocen sprzedawców to w tym momencie allegro dysponuje tyloma obiektywnymi danymi że system ocen subiektywnych służy tylko temu aby sprzedawcy mieli rzucane kłody pod nogi bo ktoś miał zły dzień

W systemie już widac: czas wysyłki, obsługe zwrotów, obsługe klienta podczas reklamacji i dyskusji - naprawde można oceniać sprzedawców (a oczywiście należy to robic) w bardziej obiektywny sposób.

Widziałem już kilka watków na temat komentarzy lecz póki co w zadnym nie wiedziałem wypowiedzi administarcji allegro.

oznacz moderatorów

cookie000
#14 Krzewiciel#

@_Likos_Widzę, że odgrzał ktoś temat 😉

Odpowiedź na większość pytań jest prosta: jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. Pamiętam, że ktoś już kiedyś pisał, że miał darmową dostawę, a i tak nie dostawał max oceny z koszt wysyłki 😉 Można by wyłączyć możliwość oceny tego parametru w przypadku takim, jeśli koszt wysyłki ustawiony przez sprzedawcę byłby zgodny z rzeczywistym cennikiem dostaw, ale jest kilka ALE:

- system musiałby mieć wszystkie cenniki wszystkich spedytorów

- skąd system ma wiedzieć, że dany przedmiot mieści się w danym gabarycie i wadze (a więc odpowiada cennikowi) ?

- prowizję od przesyłki trzeba by brać na siebie

To tylko pokazuje jak skomplikowane (a w zasadzie niewykonalne) jest automatyczne ocenienie kosztu wysyłki (poza opcją darmową 😉 )

Osobiście uważam, że na otrzymanie negatywa trzeba sobie zasłużyć, a przykładowo kolega z pracy ostatnio zapowiadał wystawienie nega za to, że nie otrzymał przesyłki następnego dnia (bo taką deklarację ustawił sobie sprzedający) i nie interesuje go co jest powodem opóźnienia. Sprzedający eklarował, że ma być następnego dnia i kupujący tego oczekiwał. W gruncie rzeczy proste, ale czy sprawiedliwe ?

Konkludując - proponuję wszystkim sprzedającym zasadę "shake it off" 😉 Ja, jako kupujący, zwracam uwagę na koszt całościowy zakupu, potem na ogólną ocenę sprzedającego i zerkam na negatywy (jeśli jest to wyraźny procent). Szybkość udzielania odpowiedzi ma być dla mnie weryfikatorem dla wyboru oferty ? Serio ? Dlatego zalecam olewanie statusu "super sprzedawcy" i dbania o 100% w każdym aspekcie. Lepiej się wtedy żyje. Albo wystawiać oferty na allegro lokalnie - tam nie ma komentarzy. A allegro może wprowadzić płynny suwak (z czym spotkałem się na innym portalu) - od smutnej buźki do mordy bardzo uśmiechniętej. Za całokształt transakcji 😉

oznacz moderatorów

_Likos_
#16 Inspirator#

cookie000 ehh według moich ustaleń posiadenie "eski" lub nie to spadek lub zwrost sprzedaży o około 15-20%. 'Eski" są wyżej w wyszukiwaniach i sa chętniej kupowane. Dlatego super sprzedawca jest tak wazny. Bo chyba zdecydowana wiekszośc sprzedawców i tak daje z siebi 100% a nieliczni mniej uczciwi tylko zamazują obraz całości. Troche tak jak z ocenami 98% jest naprawde w porządku i nawet jeśli czasem jest mniej gwiazdek bywa to uzasadnione ( np. czasem sie opoźnia wysyłka bo jest jakaś awaria - danie wówczas gorszej oceny jest w taki czy inny sposób zasadne) Natomiast te 2 % niesprawiedliwych i krzywdzących ocen zamazuje cały obraz i psuje idee oceniania sprzedawców. Dlatego "eski " olać sie nie da i dlatego jest tym bardziej przykro z powodu każdej zaniżonej oceny. A można już wprowadzić system zupełnie obiektywnego oceniania sprzedawców.

oznacz moderatorów

cimass1
#7 Wielbiciel#

Moze warto sie zastanowic dlaczego sprzedajacy ma ustawiony ksozt wysylki 15 zl? Czym innego jest wyusylka np sweterka a czym innego wysylka worka z zawartoscia 30 kg. Poza tym przy allegro smart kurier allegro sobie dolicza zdaje sie 5 zl do paczki do rachunku wiec z automatu sprzedjacy jelsi ma smarta dolicza te 5 zl do ceny albo nie ma smarta. Rzeczywiście system oceniania kosztów wysyłki jest tragiczny i bez sensu bo niestandardy i ceizkie wagio nie maja szans wyjsc w smarcie ale tylko glupiec tego nei zrozumie

oznacz moderatorów

cimass1
#7 Wielbiciel#

Allegro quo vadis? Po coraz większą kasę. A co do systemu oceniania to terminowa odpowiedz to absurd bo bysmy musieli siedziec 24 h przy kompie i zatrudnic chyba do tego kolejna osobe nie mowiac o braku wekendow i swiat. A ocenianie wysylki to juz najwiekszy absurd. Klient widzi koszty wysylki i albo je akceptuje albo kupuije w inny miejscu. Wyslanie sweterka jest zupelnie czyms innym niz wyslanie worka np ktory ma zawartosc 28 kg czesto tez niestandard. Logicznym jest ze wtedy koszt wysylki jest inny i nie jest darmowy chyba ze sprzedajacy doliczy to do ceny produktu. i to jeszcze by byo ok ale czesc produktow jest gabaryt czesc ciezka czesc lekka i jak to wszsytko zrobic zeby bylo dobrze i klient byl zadowolony? Latwo pisac kupujacym lub ososbom ktore wysylaja lekkie rzeczy i mieszczace sie w karton najlepiej jeszcze kilka w jeden. Gorzej jak ktos sprzedaje ciezkie przedmioty czy gabaryty wtedy klinet nie rozumie ze kurier nie zabierze w jednej paczce 100 kg tylko musza byc to np 4 paczki. Ale allegro sadze ma to gdzies wazne zeby kasa sie zgadzala a ta sie zdaje zgadza coraz bardziej:)

oznacz moderatorów

kkowalczyk4
#9 Pomysłodawca#

Uważam że to statystyki to też nie są do końca precyzyjne, bo jak nie odpowiem komuś bo niedziela, to trach leci na sam dół, a potem 10 odpowiedzi a terminie i nie mogę wbić się w poziom 90% nigdy raz miałem 91,80 % praktycznie patrząc cały czas czy ktoś nie wysłał debilnego zapytania na które odpowiedz jest w tytule aukcji i w dwóch miejscach w aukcji. Obsługa kującego co to JEST? dodaje numer przesyłki w terminie, wysyłam w terminie, a oceniają obsługę na 3-4 gwiazdki, koszt wysyłki dopłacam za nie standard i też oceniają za drogo, dopiero jak pójdzie jeden z drugim do DPD pick up nadać takie zwrot to się zesra bo zapłaci 35zł a na allegro zapłacił mi 24zł, mam wrażenie że ludzie nie rozumieją że allegro pobiera prowizję od kosztów przesyłki , może im trzeba wrzucać kartki że płacą 24zł ale allegro zabiera 2,19 zł , koszt pakowania 2,6 zł  , a teraz zagrajmy w grę , czy wyślesz niestandardowa przesyłkę za 19,21 ? ha w życiu, ja mogę być brokerem nawet bo nikt nie ma takich cen, a mimo tego kupujący jak upośledzeniu oceniają koszt przesyłki wysoko, konkurencja ma in postem po 33zł 😕 quo vadis allegro?

oznacz moderatorów