anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Aukcja zakończona, mija siedem dni, brak zapłaty i?

MAMY ROZWIĄZANIE!
ifonka-zaba
#14 Krzewiciel#

Co należy zrobić w takim przypadku?

Co zazwyczaj robicie?

Czy trzeba oznaczyć jako anulowana?

____________
dla przyjaciół Żaba
oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35
_Likos_
#20 Guru#

@ifonka-zaba jeśli klient sie ocknie po czasie (a niestety moze opłacić nawet anulowane zamówienie) to jeśli mam dany produkt to go wysyłam a jeśli jakiegos produktu już nie mam to wówczas informuje klienta iż transakcja zostala anulowana w dniu takim to a takim zgodnie z regulaminem allegro z wiązku z jej nieopłaceniem. I oddaje klientowi wpłate.

Póki co nie spotkałem klienta który by tego nie zrozumiał i jak dotąd nie miałem problemów.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@ifonka-zaba jeśli nie masz produktów w stałej sprzedaży ( duże stany magazynowe tego samego ) to powinnaś wysłać oświadczenie odstąpienia od umowy ( mailem ) ze względu na brak płatności zgodnie z regulaminem i poinformować że towar został sprzedany 🙂

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@kostas11  

7.5. regulamin allegro

"Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar w ciągu 7 dni, chyba że strony umowy ustaliły inaczej."

Skoro kupujący dokonując zakupów musi zaakceptować regulamin tym samym w przypadku braku zapłaty w ciągu 7 dni umowa sprzedaży ulega rozwiązaniu.

Nigdy nie wysyłałem informacji że rozwiązuje umowe ponieważ to wynika z zapisów regulaminu allegro. 

Z tym ze ja z reguły czekam około 14 dni tak aby zapominalscy mieli czas sie zorientować ze nie mają paczki i ponowic płatność

oznacz moderatorów
kuba1550
#12 Orędownik#

A co jeżeli mija powiedzmy 2 tygodnie od zakupu, allegro już zwróciło prowizję, a klient płaci za przedmiot ? Prowizja znowu jest pobierana czy już przedmiot jest sprzedany bez prowizji ? 😀 Czyżby furtka dla ominięcia prowizji ? 😂

oznacz moderatorów
sophie-bunny
#13 Ambasador#

@kuba1550  Prowizja jest twoja. Jeśli jesteś uczciwy, możesz zgłosić to Allegro, wtedy zostanie pobrana ponownie.

oznacz moderatorów
kuba1550
#12 Orędownik#

Dobra opcja przy sprzedaży czegoś drogiego np. rower za 3 tysiące lub karta graficzna. Prowizja 100zł do podziału dla kupującego i sprzedawcy po 50zł na głowę 😀 Wystarczy zrobić zwrot prowizji że niby klient zrezygnował po opłaceniu i wysyłce😂 

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@kuba1550 Weź nie podpowiadaj bo jeszcze ją zablokują .

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@kuba1550 Wolę za 3000zł nie robić"zakupów poza" Allegro i zyskać 50zł. Wybór oczywista oczywistość należy do...obu stron TU.😁

oznacz moderatorów
ifonka-zaba
#14 Krzewiciel#

@kostas11  Ja nie mam dużych stanów magazynowych. Nie prowadzę sklepu a po prostu pozbywam się tego co mi zbędne i to są pojedyncze sztuki

____________
dla przyjaciół Żaba
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@ifonka-zaba po 7 dniach możesz wysłać klientowi info o braku płatności, wyznaczając dodatkowy termin np. 3 dni i jednocześnie dopisując, że jeżeli płatność nie wpłynie w wyznaczonym terminie, umowa będzie anulowana. Taki zapis jest zgodny z prawem.

oznacz moderatorów
ifonka-zaba
#14 Krzewiciel#

@konto zamknięte zadałam pytanie czy ma zamiar zapłacić tym bardziej, że mam kilka osób chętnych bo wystawiłam tez gdzie indziej, ale kupujący milczy☹️

____________
dla przyjaciół Żaba
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@ifonka-zaba wyślij mu teraz, że jak nie zapłaci do np. 23.02, to umowa zostanie anulowana. Wtedy nawet jak zapłaci po tym terminie, a Ty już nie będziesz miała tej rzeczy, to tylko zwrócisz mu wplatę.

oznacz moderatorów
ifonka-zaba
#14 Krzewiciel#

@konto zamknięte Tak zrobię.. Dzięki za odpowiedni §.

____________
dla przyjaciół Żaba
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy
oznacz moderatorów
TATLOK
#15 Entuzjasta#

Po kilku dniach od zakupu w przypadku braku zapłaty, zamówienie anuluję i występuję do Allegro o zwrot prowizji, jednoczenie przywracając stan magazynowy. O sprawie zapominam, chyba, że to jakiś maniak, który kupuje i notorycznie nie płaci to wędruje na czarną listę.

Dobrym sposobem jest wprowadzona ostatnio opcja automatycznych przypomnień o płatności i muszę przyznać że działa dość dobrze, ja ustawiłem na:

  • dzień po  😀
  • i trzy dni po.

Zakupy flekowe to raczej rzadkość, prędzej zdarza się nieudana płatność, o której klient nie wie / nie zauważył i tu automat z przypomnieniem zdaje egzamin na 5+

Bo w 90%  kupujących którzy nie zapłacili, ponawiają płatność z sukcesem.

 

oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ifonka-zaba, po upływie 7 dni od daty zakupu możesz rozważyć ponowne wystawienie przedmiotu na sprzedaż. Jednak powinnaś przed tym poinformować o tym Kupującego i wyznaczyć mu ostateczny termin na wpłatę z zastrzeżeniem, że jeśli Kupujący go nie dotrzyma, to może nie sfinalizować transakcji. Zabezpiecza Cię to na wypadek, gdyby Kupujący chciał sfinalizować zakup po zbyt długim czasie. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów