anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Baselinker - poważne problemy techniczne

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

AKTUALIZACJA, 12.03, godz. 14:29

Awaria systemu BaseLinker trwa. Część użytkowników może jednak już z niego korzystać. Jeśli do nich należysz, zwróć uwagę na komunikaty od BaseLinker o planowanych na piątek i weekend pracach serwisowych. Dostosuj do nich obsługę swoich zamówień. 

Dla części użytkowników systemu BaseLinker awaria potrwa najprawdopodobniej jeszcze kilka dni.

Co zrobiliśmy w związku z awarią

Poinformowaliśmy kupujących o tym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje przesyłki z opóźnieniem. Poza tym, aby skutki awarii były jak najmniej odczuwalne, wprowadzaliśmy poniższe rozwiązania. Od 12 marca dotyczą one tylko użytkowników systemu BaseLinker.

Dla sprzedających, którzy korzystają z systemu BaseLinker:

  • Zamówienia, które kupujący złożyli 12, 13 i 14 marca, nie wpłyną na przewidywany czas dostawy w Twoich ofertach po zakończeniu awarii.
    Uwaga! Rozwiązania te nie dotyczą zamówień z dostawą tego samego dnia metodą Kurier PickPack oraz X-press Couriers.
  • Dla zamówień z 12, 13 i 14 marca, które mają przewidywany czas dostawy na następny dzień roboczy, wydłużamy czas dostawy o jeden dodatkowy dzień. Oznacza to, że: 
    • kupujący zobaczą dłuższy czas dostawy w Twoich ofertach,
    • zyskujesz dodatkowe 24 godziny, aby nadać przesyłkę w terminie. Jeśli Twój czas na wysyłkę wypadnie w piątek, wydłużymy go do poniedziałku do końca dnia. Jeśli wypadnie w poniedziałek – wydłużymy go do wtorku do końca dnia. 
  • Dla zamówień z 12 marca, które mają przewidywany czas dostawy na pojutrze (za dwa dni robocze), wydłużamy czas dostawy o jeden dodatkowy dzień. Oznacza to, że: 
    • kupujący zobaczą dłuższy czas dostawy w Twoich ofertach 
    • zyskujesz dodatkowe 24 godziny, aby nadać przesyłkę w terminie. Jeśli Twój czas na wysyłkę wypadnie w poniedziałek, wydłużymy go do wtorku do końca dnia.
  • Zamówień z czasem wysyłki 12 marca nie uwzględnimy w statystykach, które mogą negatywnie wpłynąć na:

Jak awaria wpłynie na jakość Twojej sprzedaży

  • W miarach Numery przesyłek uzupełnione w terminie i Wysyłka w terminie nie uwzględnimy zamówień z terminem wysyłki 12 marca.
  • W miarach Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów i Średni czas odpowiedzi na wiadomości Klientów nie uwzględnimy wiadomości od kupujących, na które 12 marca powinna pojawić się Twoja odpowiedź. 

Co możesz zrobić

  • Jeśli nadal nie możesz korzystać z systemu BaseLinker, wybierz nasze rozwiązania. W zakładce Zamówienia obsłużysz transakcje, a poprzez Wysyłam z Allegro utworzysz etykietę nadawczą i nadasz przesyłkę. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj i tutaj
  • Jeśli obawiasz się, że skala Twoich zamówień jest jednak zbyt duża, rozważ opcję wstrzymania części swoich ofert bez utraty ich popularności. Sprawdź szczegóły
  • Jeśli masz możliwość, daj znać swoim kupującym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje zamówienia z opóźnieniem. Jeśli awaria Cię nie dotyczy i wyślesz zamówienia bez opóźnień, również poinformuj o tym kupujących, którzy widzą wydłużony czas dostawy.

Awarię monitorujemy na bieżąco. O jej dalszym przebiegu przeczytasz w kolejnych aktualnościach. 

AKTUALIZACJA, 11.03, godz. 12:15:

W związku z tym, że część sprzedających wciąż ma problemy z obsługą zamówień, wydłużamy o jeden dzień przewidywany czas dostawy we wszystkich zamówieniach, w których czas wysyłki przypadał na 10 marca lub przypadnie na 11 i 12 marca. Oznacza to, że czas, jaki masz na wysyłkę zamówienia, wydłuży się o 24 godziny. Dotyczy to wszystkich sprzedających (z wyłączeniem zamówień z dostawą tego samego dnia metodą Kurier PickPack oraz X-press Couriers).

Jeśli korzystacie z systemu BaseLinker:

  • W miarach Numery przesyłek uzupełnione w terminie i Wysyłka w terminie nie uwzględnimy zamówień z terminem wysyłki 10, 11 i 12 marca.
  • W miarach Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów i Średni czas odpowiedzi na wiadomości Klientów nie uwzględnimy:
        - wiadomości od kupujących, które zostały wysłane 10, 11 lub 12 marca,
        - wiadomości od kupujących, na które 10, 11 lub 12 marca powinna pojawić się Wasza odpowiedź.

Co możecie jeszcze zrobić:

Jeśli macie możliwość, dajcie znać swoim kupującym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje zamówienia z opóźnieniem. Jeśli awaria Was nie dotyczy i wysyłacie zamówienia bez opóźnień, również poinformujcie o tym kupujących, którzy widzą wydłużony czas dostawy.

POST ORYGINALNY z 10.03:

Dzisiaj rano (10 marca) dotarła do nas informacja o pożarze serwerów firmy OVH. Sytuacja ta nie ma żadnego wpływu na prawidłowe funkcjonowanie platformy Allegro. Może jednak dotyczyć tych sprzedających, którzy korzystają z serwisów Baselinker i Furgonetka - ich działanie zostało poważnie zakłócone. Jesteśmy w kontakcie z obiema firmami i wiemy, że trwają intensywne prace nad znalezieniem działających w 100% rozwiązań.

Co robimy, aby ta sytuacja jak najmniej dotkliwie wpłynęła na Waszą sprzedaż na Allegro?

  • Zamówienia, których realizacja jest utrudniona nie będą wliczane do jakości sprzedaży w obszarze terminowości wysyłki.
  • Wydłużamy przewidywany czas dostawy w ofertach sprzedawców dotkniętych tą awarią.
  • Pracujemy nad tym, aby usprawnić kontakt między sprzedawcą a klientem poprzez dodanie odpowiednich komunikatów. Informacja o opóźnieniach pojawi się w zakładce “Moje zakupy” i na naszej stronie Pomocy.
  • Będziemy pomagać Wam, gdy w związku z tym zdarzeniem kupujący założą Wam dyskusje lub wystawią niskie oceny.

Będziemy aktualizować ten komunikat.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
20 ODPOWIEDZI 20

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

Tola_sklep
#7 Wielbiciel#

Czy jest możliwość nadawania w inny sposób przesyłek i pobierania zamówień, jeśli program baselinker nie zostanie szybko uruchomiony?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek No pod wrażeniem jestem...naprawdę. Szybko i na temat.

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

Client:44052296
#16 Inspirator#

Już widzę zwiększone zainteresowanie sprzedawców propozycją ze strony allegro :

"Będziemy pomagać Wam, gdy w związku z tym zdarzeniem kupujący założą Wam dyskusje lub wystawią niskie oceny."

lub

Zamówienia, których realizacja jest utrudniona nie będą wliczane do jakości sprzedaży w obszarze terminowości wysyłki.

😀

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

mdrogeria
#21 Demiurg#

dzisiaj wszystko muli , idzie jak krew z nosa . Nie ma tragedii , ale nic nie pomaga 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

YIVO
#8 Zapaleniec#

W jaki sposób weryfikujecie, które zamówienia/sprzedawcy są realizowane przez Baselinker? Trzeba się gdzieś zawiadomić?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

grafikalin
#8 Zapaleniec#

u nas wszystkie zamówienia realizowane sa przez Baselinkera a na aukcjach nadal wyświetla się kup do 12 jutro w punkcje jutro to dopiero będzie masakra

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

YIVO
#8 Zapaleniec#

Mamy dokładnie tą samą sytuację.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

Potrzebujemy więcej czasu, mowa o bardzo dużej liczbie ofert. Mam nadzieję, że stosowne zmiany pojawią się już niedługo.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

balert
#2 Obserwator#

Nie działa przez to chyba też import zamówień z Allegro w Menadżerze Paczek Inpostu - ciągle jest info, że "Trwa uzyskiwanie dostępu... Upewnij się, że połączyłeś konto na stronie Allegro!". Już kilka razy ponownie wiązałem konta i dalej to samo.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

kostas11
#21 Demiurg#

@balert mi działa poprawnie importowałem od rana klika razy nawet z 15 minut temu i poszło poprawnie 🙂

________
Κώστας
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

balert
#2 Obserwator#

OK, właśnie zaczęło działać po 30 minutach 🙂

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

kostas11
#21 Demiurg#

Komunikat z Poczty Polskiej 🙂

W związku z trwającą awarią serwerowni Baselinker mogą pojawiać się problemy z dostępnością panelu lub API tej aplikacji https://status.baselinker.com/.

Informujemy klientów Poczty Polskiej S.A., że bez względu na awarię systemu, z którym współpracujemy, przesyłki można nadać  bezpośrednio z naszej platformy www.e-nadawca-poczta-polska.pl/ można obsłużyć sprzedaż z Allegro.

W systemie EN należy wybrać Ustawienia - > Lista kont Allegro dodać swoje konto. Następnie możliwe będzie przygotowanie przesyłek w Narzędzia -> Allegro (API) -> Pobieranie zamówień. Po przygotowaniu przesyłek dostępne staną się w zakładce Przesyłki gdzie można wygenerować etykiety adresowe, książkę nadawczą, zestawienie ilościowe, zestawienie poczta firmowa, wysłać zbiór do placówki nadania.

________
Κώστας
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

Aktualizacja komunikatu powyżej, w głównej wiadomości.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

YIVO
#8 Zapaleniec#

Jak sytuacja? Czy klienci są w jakiś dodatkowy sposób informowani o możliwych opóźnieniach poza wydłużonym terminem dostawy?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@YIVO jak najbardziej. Przykładowo, duże żółte belki znajdują się w zakładce Moje zakupy oraz w formularzu kontaktowym. Pomagamy również w razie potrzeby w ramach dyskusji.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@msniezek  Witam! Czy już wiadomo kiedy praca tych serwerów się odnowi? Czekam na swoje zamówienie już czwarty dzień, jest mi potrzebne poniedziałek, mogę poczekać jeszcze parę dni, a jak nie, to muszę szukać gdzie indziej. Daliście sprzedawcom możliwość nie odpisywać, nie informować. Oprócz tej żółtej belki w zamówieniach nie mam ŻADNEJ innej informacji. Czy można informować kupujących na bieżąco co i jak się dzieje, a kupujący już sam zadecyduje czy woli poczekać, czy anulować zamówienie?  Przecież takie milczenie jest po prostu niedopuszczalne! Czy Baselinker nie podaje żadnych terminów wznowienia pracy?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Gasmin_pl obawiam się, że do poniedziałku sytuacja może nie wrócić jeszcze do normy.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker i Furgonetka - poważne problemy techniczne

YIVO
#8 Zapaleniec#

W moim przypadku pobrało jedynie zamówienia, które były złożone od wczoraj po godzinie 19:00. Także proponuję anulować zamówienie o złożyć je ponownie bo być może Baselinker u Twojego sprzedawcy pobierze nowe zamówienie.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Baselinker - poważne problemy techniczne

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

Kolejna aktualizacja w głównej wiadomości.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...