anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Bezpodstawny wniosek wniosek w Programie Ochrony Kupujących

led_provider
#9 Pomysłodawca#

Witam,

 

Mam pytane odnośnie tworzenia przez kupujących bezpodstawnego wniosku w Programie Ochrony Kupujących dlaczego my wtedy jesteśmy oceniani za to punktami ujemnymi?

Jeżeli wniosek nie ma żadnych podstaw to nie powinien być przyjęty przez allegro.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@led_provider Każdy wniosek w ramach Programu Ochrony Kupujących jest weryfikowany. Jeśli uznamy, że jest bezpodstawny, kupujący nie otrzymuje rekompensaty.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

led_provider
#9 Pomysłodawca#

Fajnie, tylko że w statystyce zostaje dlaczego i wpływa na punktacje?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@led_provider Jeżeli klient występuje z wnioskiem, jest to sygnał, że nie udało Wam się porozumieć. Dlatego taka sytuacja jest odnotowywana.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

led_provider
#9 Pomysłodawca#

Haha - jak kupujący nie odsyła towaru i występuje z wnioskiem do POK to jest uczciwe według was? I ja mam za to dostać ujemnie punkty....

 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#14 Krzewiciel#

@nat_not w innym wątku @ko_alka  pisała dzisiaj, że brak obciążenia dla sprzedawcy = brak punktów ujemnych w jakości sprzedaży - https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/klient-odes%C5%82a%C5%82-pusty-zwrot/m-p/3...

Teraz Ty piszesz, że za samo złożenie wniosku są już punkty ujemne. Można prosić o ustalenie jednej obowiązującej wersji?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 Ola pisała o sytuacji, w której podejmujemy decyzję o przyznaniu rekompensaty i nie obciążamy kosztami sprzedającego. Jest to wyjątkowa sytuacja i dotyczy to wyłącznie tych wniosków, które nie wynikają z winy sprzedającego. Na przykład gdy klient zwrócił zakupy, a przesyłka zwrotna nie dotarła do sprzedawcy.

W mierze "Wnioski POK złożone po dostarczeniu przesyłki" nie uwzględniamy również wniosków, które kupujący utworzyli z powodu "nie otrzymałem towaru po wpłacie".

Odsyłam też do artykułu.

 

 

 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

led_provider
#9 Pomysłodawca#

nat_not czyli to tyczy sie mojej sytuacji. Klient złożył wniosek - towar odesłał ale towar nie doszedł do nas.

 

To że przesyłka od kupującego nie doszła do mnie nie jest moją winą.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@led_provider W porządku. Rozumiem, że sprawa jest obecnie weryfikowana. Poczekaj na maila z decyzją.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#14 Krzewiciel#

@nat_not a tak z ciekawości - czemu jest liczony stosunek wniosków do liczby dyskusji? Przecież wniosek do POK można złożyć bez otwierania dyskusji.

oznacz moderatorów

led_provider
#9 Pomysłodawca#

Żebyś mógł dostać więcej punktów ujemnych.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 Dlatego że dyskusja to dla sprzedającego szansa na osiągnięcie porozumienia z klientem. Jeśli klient chce złożyć wniosek o rekompensatę z POK bez próby wyjaśnienia problemu w dyskusji, proponujemy mu takie rozwiązanie. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#14 Krzewiciel#

@nat_not to skoro tak jest, to bardziej sprawiedliwe byłoby odniesienie do ogółu transakcji, nie dyskusji.

oznacz moderatorów

cFiat
#10 Popularyzator#

g... prawda miałem rozpatrywane chyba z 3 wnioski bezpodstawne i zostały zwrócone środki z POK chodź wcale nie powinny bo my działaliśmy zgodnie i w 100% z obowiązującym prawem. 
Wnioski bez konieczności zwrotów przez nas ale kupujący nie zostali dostatecznie poinformowani że nie mają racji tylko oczywiście my i później mszczą się negatywnymi komentarzami.

oznacz moderatorów