anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada konta za obnizenie wartosci przedmiotu

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

Witam!!

@_HolaOla_ 

Allegro zablokowalo nam konto, za to ze obnizylismy wartosc zwrotu za przedmiot. Proszę o podstawę prawną, która uprawnia was do oceny czy wartosc zostala prawidlowo oceniona. Czyli inaczej - prosze o informacje ktory z pracownikow allegro OBSLUGUJACY DYSKUSJĘ ma status biegłego sądowego

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

Client:79179573
#16 Inspirator#

Witaj @czescilegnica ,

o ile (w procentach) obniżyliście wartość zwrotu konsumenckiego?

Pozdrawiam.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

99% ponieważ przedmiot zmienił swój stan ze sprawnego na NIEZNANY

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@czescilegnica Złoto😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Dlaczego NIEZNANY? Nie możecie sprawdzić stanu? W końcu jesteście profesjonalistami.

oznacz moderatorów

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

W jaki sposób upewnisz się, że towar jest sprawny ? Podłączając go do pojazdu w warsztacie. A to są już koszta przewyższające wartość towaru

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

A nie wiem tego. Ale opisz dokładniej co się zadziało z tym zwrotem jak możesz.

Bez pudełka wróciło na przykład?

 

oznacz moderatorów

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

Towar wrócił bez folii zabezpieczającej. Przed otwarciem klient dostał informacje, że takie zerwanie jest traktowane jak podłączenie towaru i traci możliwosc uzyskania pełnego zwrotu. Towar podłączany do instalacji w tym momencie zmienia swój stan. Instalacja może być wadliwa. Sprawdzenie tego to są w tym momencie koszta, ktore przekraczaja wartosc modulu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Moim zdaniem absolutnie nie można obniżyć kwoty zwrotu o 99% za zerwanie folii zabezpieczającej. Gdyby kupujący zwrócił towar rozjechany walcem drogowym, wtedy tak. Klient odpowiada za faktyczne, a nie domniemane zmniejszenie wartości rzeczy. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96  Nie wiemy co to jest, możemy zgadywać. Jeżeli jest to jakieś urządzenie precyzyjne, ktore mozna zniszczyć / rozkalibrować pod wpływem złej instalacji? A Sprzedajacy aby to sprawdzić musiałby odesłać do producenta co kosztuje np X, a koszt urządzenia to 90%X? No właśnie nie wiemy, ale jestem w stanie sobie wyobrazić taką sytuację. Tak czy inaczej, to nie Allegro ma rozstrzygać takie rzeczy a sąd.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

owady
#11 Animator#

@xyz96 

a sciagnieie folii z płyty CD juz wyłacza ze zwrotu.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@czescilegnica  ale to są twoje koszty, musisz udowodnić że część jest uszkodzona lub nie, nie możesz na oko w sądzie przegrasz i powinieneś oddać całość skoro nie chcesz sprawdzić części 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client:79179573 można obniżyć nawet o 100%

są na to już wyroki sądów

przypominam, że podobno allegro nie jest stroną transakcji (a jak jest to niech płaci jak z pok sprzedawcom za zniszczony towar) i nie jest też sądem

jak kupię od Ciebie nowiutkie gacie (i napiszę specjalnie bez kultury, brutalnie i chamsko:)

nasram w nie i odeśle z kupą to o ile % obniżysz wartość tego towaru?

a teraz napiszę kulturalnie - kupie od ciebie atrapę zderzaka a odeśle połamany i zniszczony

czy też kupie domestos a odeślę pustą butelkę to jako firma poniesiesz jeszcze koszta utylizacji tych produktów - to o ile % obniżysz wartość tego towaru?

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@RED napisał:

"można obniżyć nawet o 100%

są na to już wyroki sądów"

 

Mógłbyś wskazać jeden taki wyrok? Chętnie się zapoznam.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

użyj gogla

był np:wyrok za jakąś maszynę co po uruchomieniu nie można było przywrócić

do stanu pierowtnego

tutaj linki jak to rozumieją sądy - proszę czytać między wierszami bo sentencja dotyczy innej sprawy

https://doradztwoprawne.org/2017/09/odszkodowanie-za-zmniejszenie-wartosci-rzeczy-w-sytuacji-odstapi...

https://prawodlabiznesu.eu/e-commerce/zwrot-towaru-a-uzywanie-rzeczy/

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@RED Próbujesz udowadniać, że sprzedawcy wolno przywłaszczyć sobie pieniądze konsumenta linkując do opisu sprawy, w której sąd uznał, że czegoś takiego robić nie wolno.

@RED napisał: "https://doradztwoprawne.org/2017/09/odszkodowanie-za-zmniejszenie-wartosci-rzeczy-w-sytuacji-odstapi..."

No to czytamy (linki dotyczą tej samej sprawy):

"W dniu 14 września 2016 r. Sąd Rejonowy w Zawierciu (sygn. akt.: I C 994/15) wydał orzeczenie w sprawie konsumenta, który zakupił gramofon za pośrednictwem aukcji internetowej a następnie odstąpił od umowy i zwrócił towar sprzedawcy. Po otrzymaniu gramofonu, Sprzedawca stwierdził, iż gramofon został uszkodzony i nie przedstawia już żadnej wartości, dodatkowo uszkodzenia są na tyle poważne, iż naprawa jest nieopłacalna. W ocenie sprzedawcy wprowadzenie gramofonu do ponownej sprzedaży, jako produktu wartościowego stało się niemożliwe. Z tego tytułu sprzedawca sporządził pismo informujące konsumenta, iż towar otrzymał uszkodzony i na tę okoliczność odesłał kupującemu towar wraz z informacją, iż nie dokona zwrotu pieniędzy. Konsument nie odebrał przesyłki z gramofonem i paczka wróciła do sprzedawcy.

W ocenie Sądu takie postępowanie sprzedawcy nie było prawidłowe. (...) Dalej Sąd wskazał, iż w żaden sposób nie można zaś uznać, że uszkodzenie sprzedanej rzeczy przez konsumenta, powodujące zmniejszenie jej wartości, automatycznie nie redukuje, ani też całkowicie nie znosi obowiązku zwrotu kosztów poniesionych przez konsumenta w związku z zawartą umową."

 

 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client:79179573 przeczytaj dokładnie to co napisał sąd i dlaczego sprzedawca przegrał sprawę

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Powiem Ci tak - niezbadane są wyroki i decyzje Allegro. A właściwie - osób podejmujących te decyzje. Jeden pracownik podejmie błędną decyzję - potem reszta go "kryje" - wiem to z własnego doświadczenia. A im więcej z nimi dyskutujesz, wytykając błędy i nieznajomość prawa - tym więcej sankcji Cię spotyka. No, chyba, że masz wystawione ze 300 tys. aukcji, oczywiście wielokrotnie dublujących się (co też narusza zasady Allegro), ale wtedy jesteś już inaczej traktowany.

Swoją drogą - masz prawo do obniżenia wartości zwracanego przedmiotu. Jedyna uwaga - "stan nieznany" - nie wiem co to było, być może nie każdy ma możliwość sprawdzenia stanu zwracanego przedmiotu. Np. zwrócona karta graficzna do kompa, rozpakowana - nie wiem, czy wróciła sprawna, a jestem tylko sprzedawcą, nie mam jak je sprawdzić, więc słusznie oceniam stan jako nieznany. W tym przypadku informuję klienta, że wystawiam na aukcji kartę na licytacji, z parametrami "zwrot od klienta, stan nieznany" od 1 zł i za ile sie sprzeda, tyle mu zwracam. Nie wiem na jakiej podstawie podstawie pracownik Allegro zablokował Ci konto. Może chodzi o to, że po twojej stronie leżał obowiązek stwierdzenia stany zwracanego towaru. Gdybyś napisał: niesprawny, uszkodzony (obniżka 100%), używany (obniżka 50%), to może byłoby inaczej.

Ale i tak wydaje mi się, że pracownik Allegro nie powinien wtrącać się do tej sprawy - w kwestiach dyskusyjnych (gdyby jakakolwiek odpowiedzialność leżała po stronie serwisu) zawsze pracownicy podkreślają, że serwis Allegro nie jest stroną transakcji. W tej kwestii ocena należała do sprzedającego, kupujący mógł się z nią nie zgodzić i skierować sprawę do sądu - o czym pracownik Allegro powinien poinformować kupującego.

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ELMIX-SHOP  I tu jest cały problem. allegro NIE JEST stroną reklamacji/zwrotu/gwarancji itp.. To sprawa pomiędzy kupujacym a sprzedajacym. Co więcej Allegro nie ma narzędzi aby sprawdzić stan faktyczny - więc podejmuje działania "na ślepo"...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@czescilegnica potwierdzam - wprowadziliśmy ograniczenia na Twoim koncie, ponieważ w ramach dyskusji bezpodstawnie odmówiłeś kupującemu zwrotu pieniędzy za odesłany przedmiot.

Najpierw twierdziłeś, że zostały zerwane plomby, na co kupujący przesłał zdjęcia na dowód, że nie zostały. Dodatkowo czas natomiast twierdzisz, że nie wiesz, czy przedmiot jest sprawny, tymczasem nie ma w polskim prawie takiej konstrukcji, na podstawie której można byłoby obniżyć wartość przedmiotu z powodu nieznanej jego sprawności. Możesz to zrobić wyłącznie wtedy, gdy wiesz, że wartość przedmiotu została zmniejszona. Części motoryzacyjnych nie ma również na liście rzeczy, które są wyłączone z prawa do odstąpienia (art. 38 OPK). Nie jest sprawą kupującego fakt, że weryfikacja sprawności części jest droższa od samej części - jeżeli nie chcesz, nie musisz tego kosztu ponosić, natomiast w takiej sytuacji jesteś zobowiązany do zwrotu pieniędzy kupującemu.

W dyskusji wypowiedź pracownika:

Jako Serwis nie byliśmy obecni przy wysyłce towaru, ani przy jego odbiorze, zatem nie możemy ocenić jego stanu.

W przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny sprzedający jest zobowiązany przyjąć zwrócony towar, niezależnie od stanu i nie może odmówić zwrotu z tytułu odstąpienia. Sprzedający staje się bowiem właścicielem towaru.

Zwrot może zostać pomniejszony o utraconą wartość towaru, która wynika wyłącznie z korzystania z przedmiotu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania tego towaru.

Jeśli sprzedający zdecyduje się obniżyć kwotę zwrotu, to powinien przedstawić uzasadnienie, wraz z wyliczeniami, z których wynika obniżenie wartości tego towaru.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów