anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Chargeback jako nowy sposób kupujących na rezygnację z transakcji

RED
#21 Demiurg#

Allegro jest coraz fajniejsze - to chyba nowy sposób rezygnacji z transakcji

bo odstąpienie od umowy zbyt obciąża umysł Kupującego

oczywiście ma cierpieć Sprzedawca bo allegro wszystko zwala na niego

 cytuję:

Dzień dobry,

operator płatności PayU otrzymał z banku reklamację w ramach procedury Chargeback, dotyczącą transakcji o identyfikatorze: 1469403715. Reklamacja została złożona w przez posiadacza karty, którą dokonano płatności w Państwa ofercie.

Reklamowana transakcja
Identyfikator transakcji:
Numer oferty: DŁUGI Kabel HDMI - HDMI 7.5m 4K 4K2K 3D HIGH SPEED (8066802776)
Kupujący:
Kwota: 54,68 zł.
Data: 2021-02-11 23:46:16

Szczegóły reklamacji
Powód reklamacji: podejrzenie nieautoryzowanej transakcji przez właściciela karty (jest to jedynie prośba o potwierdzenie realizacji transakcji).

W przypadku tego typu reklamacji niezbędne jest nam dostarczenie następujących dokumentów:
1) skan potwierdzenia odbioru towaru/realizacji usługi, z widocznym podpisem klienta (uwaga: potwierdzenie nadania przesyłki nie jest wystarczającym dokumentem do oddalenia reklamacji posiadacza karty);
2) potwierdzenie zamówienia (zawierające dane: imię i nazwisko kupującego, opis wysłanego towaru/zrealizowanej usługi, sposób dostawy, dane adresowe do wysyłki);
3) korespondencja (na papierze lub elektroniczna) z klientem w sprawie danej transakcji;
4) wszelkie dodatkowe informacje jakie uznają Państwo za istotne, w tym – dla usług niematerialnych – wszelkie dowody, że nastąpiło doładowanie, wysyłka kuponu itd.

Proszę o przekazanie powyższych informacji pocztą elektroniczną na adres z którego otrzymali Państwo niniejsze zawiadomienie w terminie w terminie 5 dni roboczych (do 25.02.2021).

Przedstawiona przez Państwa odpowiedź jest oficjalnym stanowiskiem, które zostanie przedstawiony do banku wydawcy karty. W związku z powyższym proszę o zachowanie formalnej formy wypowiedzi.

A teraz najlepsze

Wszystkie informacje o transakcji ma allegro

1) potwierdzenie zamówienia
2) korespondencję którą czytają
3) potwierdzenie wpłaty Kupującego- zapłata przez allegrowe transakcje
4) nasz numer wysyłki - towar leży w paczkomacie
5) jak allegro ma wszystkie informacje to po co chce je jeszcze raz
 
Kupujący dzień wcześniej kupił taki sam towar
produkty były wysłane szybko zgodnie z umową
 
Może ktoś z allegro np: @la_nika odpowie jak się sprawy mają bo nikt nam nie odpisał w tej sprawie z serwisu
oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

Knowhere
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

1) skan potwierdzenia odbioru towaru/realizacji usługi, z widocznym podpisem klienta (uwaga: potwierdzenie nadania przesyłki nie jest wystarczającym dokumentem do oddalenia reklamacji posiadacza karty);

Allegro wie, że trzeba pokazać podpis klienta na potwierdzeniu odbioru towaru i tego wymaga, bo to jest dowód. Sprzedawcy twierdzą, że nie trzeba, bo on nadał paczkę, ma potwierdzenie nadania i w statusie jest odebrane, albo kurier twierdzi, że dostarczył.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96 Niestety operator lub bank bazuja na nieaktualnych przepisach.

W związku z pandemią w wielu przypadakach podpis odbiorcy nie nie jest wymagany. 

Osobiście pisałem reklamcje do Poczty na dostarczona przesyłke poleconą allegro której klient nie odnalazł. W odpowiedzi na reklamacje dostałem opatrzone odpowiednimi paragrafami psmo iźż w związku z pandemią przesyłiki nie wymagaja podpisu a przesyłka ma status doręczony wiec reklamacja jest bezzasadna.

Jak mówie to nie było stanowisko moje lecz poczty opatrzone odpowiednimi artykułami.

W tym przypadku bank lub Payu nie dostosowało formularza kontaktowego do przepisów obowiązujących w czasie pandemii

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Gdyby tak było, przewoźnicy mogliby kraść w majestacie prawa. Wystarczyłoby wpisać odpowiedni status lub poinformować, że doręczono. W sądzie już trzeba by było udowodnić doręczenie, a jakiś status i samo twierdzenie okazałoby się niewystarczające.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96 cóż póki co nikt żadnych danych z sądu nie pokazał wiec nie wiemy co by było w sądzie. Ja o swojej reklamacji pisałem z własnych doświadczeń. Jesli znajdę tą odpowiedż z poczty to wkleję odpowiednie artykuły na które sie powołali w tej chwili nie pamiętam a nie chce nikogo wprowadzac w błąd. Pamietam tylko że powoływali sie na przepisy związane z pandemią.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 

to jest świeży zakup i świeży zwrot

przesyłka czeka na niego w paczkomacie

kupujący nie odstąpił od umowy

nie napisał żadnej wiadomości maila czy też nie dzwonił - po prostu nic

Kupował dzień wcześniej towaru i nie robi chargebacków

ale to nie jest najważniejsze - jakim prawem allegro o coś sie pyta

i czegoś sie domaga pod groźbą czego?

przepraszam bardzo ale płatność nie była wykonana bezpośrednio na nasze konto tylko przez płatności allegro

za bezpieczeństwo płatności odpowiadają allegro płatności nie sprzedawca

przecież to mnie jako Sprzedawcę ktoś próbuje tu oszukać - a oszustem jest tu allegro

 

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Ostatnio w jakimś banku była awaria i podwójnie księgowali przelewy, może dlatego klient zapłacił 2 razy za to samo i teraz nie odbiera?. Ciekawe jak zakończy się sprawa?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@RED No i tak też bym odpisał:). Wszelkie pytania dotyczące płtnosci i autoryzacji prosze kierować do PAY-u  jako operatora.

Obstawiam ze klient kupił dwa razy i zamiast jak każdy zrobić zwrot z jednej z transakcji to zakombinował z wycofaniem wpłaty.

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RED Allegro pyta się po to, aby wyjaśnić sprawę z jedną i drugą stroną transakcji. Jeśli dysponujesz informacjami, które pomogą to przyspieszyć, ale piszesz o nich tutaj, a nie korespondencji mailowej, to dlatego wyjaśnienie tego zgłoszenia trwa. Chciałabym jeszcze zauważyć, że w wiadomości, którą cytujesz, niczym Ci nie grozimy, tylko prosimy o Twoje stanowisko. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Hm, np. jakie informacje może mieć w tym przypadku sprzedający poza tymi, które i Wy macie jako portal (oraz innymi, do których zwykli użytkownicy nie mają dostępu)? Tak z zupełnej ciekawości pytam.
Przecież sprzedający nie wie, czy zakupu dokonał właściciel konta, czy ktoś kto na nie się włamał. Nie wie czy kupujący zrobił to świadomie, czy może w trakcie sobotniej mocno zakrapianej imprezy. Nie wie czy zakup był opłacony kartą przypisaną do tego konta, czy może jakąś inną, której dane mogły zostały skradzione albo "pożyczone" od nieprzytomnego kolegi, której nie wytrzymał tempa ww. imprezy.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

@_Likos_ - nie wiem jak jest u Was. U mnie nigdy nie był takiego przypadku, żeby PP dostarczyła przesyłkę rejestrowaną bez podpisu odbiorcy. W przypadku pandemii - po prostu nie dostarczają i nie odbierają przesyłek z  adresów z kwarantanną lub izolacją - dane o takich adresach mają prawie natychmiast.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@maxr01 co do paczek to nie miałem do czynienia z reklamacjami ostatnio. Natomiast polecony allegro reklamowałem gdyż klient zgłosił jako niedostarczony. Poczta reklamacje odrzuciła twierdząc że w związku z pandemią listonosz nie moze wymagać podpisu i ma prawo zostawić list polecony w skrzynce. To moje osobiste doświadczenie.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Odebrałem wczoraj przesyłkę od kuriera. Poprosił tylko o PIN. Podałem, wklepał, odebrałem. WERYFIKACJA PINEM - i co teraz ?🤔 mam zgłosić chargeback - bo nigdzie nie ma mojego podpisu?🤔 I pytanie czy fałszywy chargeback to przestępstwo?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@RED Wydaje mi się że klientowi jak zwykle i często to tu bywa, pobrało podwójnie płatność i nie czekał na żadne zwroty ani się nie dowiadywał czy będzie taki automatycznie a zrobił to co powinien, czyli złożył reklamacje. Niestety użył nr transakcji i danych, którym zostały właściwe środki obciążone.

To dobry moment aby się dowiedzieć i sprawdzić kto ludziom kasuje tą drugą płatność, allegro czy system payu czy też inny

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ @ZibiK30 

koresponduję z allegro - ale serwis twierdzi, że musi zrobić chargeback automatycznie !!???

rozmawiałem  Kupującym powiedział, że przesyłki szły zbyt długo - kilka dni (gdzie te  24h obiecywane przez allegro?)

i postanowił ich nie odbierać bo to najlepsza forma odstąpienia od umowy

a jego kolega postanowił sobie zrobić chargeback bo to lepsze niż zwrot płatności przez allegro

co najlepsze Kupujący także domaga się zwrotu środków przez allegro co nie przeszkadza zrobić jego koledze procedury chargeback

oczywiście po co informować o tym kogokolwiek - przecież to działa z automatu

tak usłyszałem przez telefon

 

ja się pytam @_HolaOla_ czy Kupujący ma już zawieszone konto na allegro?

a płacący zawieszoną kartę?

i czy serwis zgłosił możliwość popełnienia przestępstwa odpowiednim organom?

czy ktoś kontaktował się od Państwa z kupującym?

czy tylko wypisuje bzdurne maile domagając się informacji objętych rodo bez uzyskania zgody na ich użycie

oraz domaga się jakiś informacji jakie sam posiada cy też innych potwierdzonych dokumentów

oczywiście za darmo - gdy nawet skarbówka za takie coś płaci

 

 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@RED Ciekawy przypadek. Wygląda mi na zabawę kogoś kto jest obeznany w temacie. Wcale bym się nie zdziwił takiemu scenariuszowi : Jest popijawa u "Zenka" i Karol świeży bankowiec postanowił się pochwalić przed "Grażyną i Kryśką" jaki to on mądry i wielki boss i jak szybko odzyska kasę z zakupów i wszyscy mu wała zrobią 😄

Przyznam szczerze, ze nie znałem tych możliwości uzyskania zwrotu kasy przy reklamacji czy tez odstąpieniu od umowy. Ale trzeba znać dobrze temat, bo mimo iż to różowo wygląda to nie jest takie do końca i nie wiem, czy w tym wypadku miał sensowne argumenty do zrobienia chargebacku i czy Ty @RED miałeś możliwość odpisania i czy to zrobiłeś aby podważyć jego roszczenie?

Swoją drogą, muszę się zagłębić w temat bo ciekawy.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Kupujący zreflektował sie czym mu grozi taka sytuacja i podobno zadziałał w tej sprawie.a chargeback został odwołany w banku

- czekam info od allegro

martwi mnie inna sytuacja - wg posiadanych przeze mnie informacji chargeback nie był dotąd możliwy na allegro z powodu pośrednika płatności

teraz okazuje się, że wg bezpieczne płatności allegro to wielkie oszustwo

bo nie chronią Sprzedawcy i całą odpowiedzialność za złe przelewy i złe działanie

allegro płatności allegro próbuje przerzucić na sprzedawcę

traktując ostatniego jako głównego sprawcę problemu

nie robiąc przy tym nic by wyjaśnić sprawę

ponownie się pytam @_HolaOla_ czy Kupujący ma już zawieszone konto na allegro?

a płacący zawieszoną kartę?

i czy serwis zgłosił możliwość popełnienia przestępstwa odpowiednim organom?

czy ktoś kontaktował się od Państwa z kupującym?

czy tylko wypisuje bzdurne maile domagając się informacji objętych rodo bez uzyskania zgody na ich użycie

oraz domaga się jakiś informacji jakie sam posiada cy też innych potwierdzonych dokumentów

oczywiście za darmo - gdy nawet skarbówka za takie coś płaci

 

 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@RED Z tego co wyczytałem o chargebacku to ma zastosowanie głownie przy płatności kartami i ma taką możliwość nawet na allegro. Nie ważne pomiędzy kim jest zawierana transakcja, to jak zrozumiałem, ma być taki dodatkowy system bezpieczeństwa i szybkiego reagowania w postaci zamrożenia kwoty płatności z karty. Różne banki jak widzę mają różne zasady i zastosowania tego chargebacka. Allegro nawet może nie mieć nad tym żadnej kontroli. Po prostu system bankowości ma prawo zamrozić przelaną kwotę na każdym rachunku poza giełdowymi w pewnych przypadkach. Ale temat jest obszerny i sam mało jeszcze wyczytałem poza prawniczym slangiem który jest bardzo ciężki do ogarnięcia 🤣

Obstawiam jak wyżej, ktoś się wygłupił tym chargebackiem chcąc się zapewne popisać nowinką o jakiej mało kto wie, tyle, ze się nie zapoznał dokładnie jak to działa i do czego służy 😄

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów