anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Chargeback jako nowy sposób kupujących na rezygnację z transakcji

RED
#21 Demiurg#

Allegro jest coraz fajniejsze - to chyba nowy sposób rezygnacji z transakcji

bo odstąpienie od umowy zbyt obciąża umysł Kupującego

oczywiście ma cierpieć Sprzedawca bo allegro wszystko zwala na niego

 cytuję:

Dzień dobry,

operator płatności PayU otrzymał z banku reklamację w ramach procedury Chargeback, dotyczącą transakcji o identyfikatorze: 1469403715. Reklamacja została złożona w przez posiadacza karty, którą dokonano płatności w Państwa ofercie.

Reklamowana transakcja
Identyfikator transakcji:
Numer oferty: DŁUGI Kabel HDMI - HDMI 7.5m 4K 4K2K 3D HIGH SPEED (8066802776)
Kupujący:
Kwota: 54,68 zł.
Data: 2021-02-11 23:46:16

Szczegóły reklamacji
Powód reklamacji: podejrzenie nieautoryzowanej transakcji przez właściciela karty (jest to jedynie prośba o potwierdzenie realizacji transakcji).

W przypadku tego typu reklamacji niezbędne jest nam dostarczenie następujących dokumentów:
1) skan potwierdzenia odbioru towaru/realizacji usługi, z widocznym podpisem klienta (uwaga: potwierdzenie nadania przesyłki nie jest wystarczającym dokumentem do oddalenia reklamacji posiadacza karty);
2) potwierdzenie zamówienia (zawierające dane: imię i nazwisko kupującego, opis wysłanego towaru/zrealizowanej usługi, sposób dostawy, dane adresowe do wysyłki);
3) korespondencja (na papierze lub elektroniczna) z klientem w sprawie danej transakcji;
4) wszelkie dodatkowe informacje jakie uznają Państwo za istotne, w tym – dla usług niematerialnych – wszelkie dowody, że nastąpiło doładowanie, wysyłka kuponu itd.

Proszę o przekazanie powyższych informacji pocztą elektroniczną na adres z którego otrzymali Państwo niniejsze zawiadomienie w terminie w terminie 5 dni roboczych (do 25.02.2021).

Przedstawiona przez Państwa odpowiedź jest oficjalnym stanowiskiem, które zostanie przedstawiony do banku wydawcy karty. W związku z powyższym proszę o zachowanie formalnej formy wypowiedzi.

A teraz najlepsze

Wszystkie informacje o transakcji ma allegro

1) potwierdzenie zamówienia
2) korespondencję którą czytają
3) potwierdzenie wpłaty Kupującego- zapłata przez allegrowe transakcje
4) nasz numer wysyłki - towar leży w paczkomacie
5) jak allegro ma wszystkie informacje to po co chce je jeszcze raz
 
Kupujący dzień wcześniej kupił taki sam towar
produkty były wysłane szybko zgodnie z umową
 
Może ktoś z allegro np: @la_nika odpowie jak się sprawy mają bo nikt nam nie odpisał w tej sprawie z serwisu
oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

RED
#21 Demiurg#

@ZibiK30 ciągle nic nie rozumiesz

chargeback może sobie istnieć w rozliczeniach między wystawcą karty a płatnościami allegro - niech się serwis ubezpieczy od tego

ale allegro nie może żądać w tym wypadku pieniędzy od Sprzedającego bo nie jest stroną transakcji i nie ma wpływu na realizację płatności

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@RED No allegro tylko powieliło info bo im zamrozili kwotę transakcji na koncie 😄 To co teraz? przecież najlepiej ściągnąć ją od kogoś kto jest następny w łańcuchu 😄 Pewnie gdzieś to mają w regulaminie, ze jak nie ma kasy albo brakuje to to następny bogatszy płaci 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@RED @ZibiK30 Nie do końca wiem czy opisywana tu sytuacja dotyczy obsługi chargeback, bo rzeczywiście zwykle nie dotyczy on merchant (sprzedawcy). Marketplace zawierając umowę na obsługę płatności z PSP (payment service provider) ustal a sposób rozliczania się za usługę. Zwykle zawiera ona kaucje lub procentową opłatę od obrotu pozostającą w dyspozycji PSP jako rezerwa na pokrycie głównie chargeback'ów czyli zwrotów dla klientów. Zwroty te zainicjowane przez klientów lub na ich żądanie przez banki wystawiające karty są negocjowane przez PSP i marketplace może się obronić przedstawiając dokumenty potwierdzające prawidłowe wykonanie usługi. Zwykle ma na to 30-90 dni. Jeżeli "przegra" to pokrywa koszty zwrotu plus opłaty za procedurę. 

Do obsługi chargeback ów jest zwykle specjalny zespół, a cześć z nich jest obsługiwana automatycznie żeby obniżyć koszty. Sięganie po dokumenty fizyczne do sprzedawcy w celu potwierdzenia wykonania usługi jest chyba wynikiem błędu pracownika. No chyba że chodzi o dużą kwotę zwrotu.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że moje wyjaśnienia (jeżeli są błędne) spotkają się z moderacją. 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@annas14-firma też tak to interpretuje z tego co wyczytałem o tym systemie. To system blokujący na czas rozwiązania, ustalenia jego powodu (reklamacje związane z podejrzeniem oszustw, nieautoryzowanych płatności itp)  dla którego się blokuje transakcje, ewentualnie potem ją cofa.

Nie wiem jakie miało to zastosowanie w tym przypadku, gdyż nie widzę tu żadnych znamion przestępstw w transakcji, szczególnie czytając tłumaczenie inicjatora tej blokady. Czyli nie chciało mu się czekać na dostawę a w ten sposób szybciej otrzyma zwrot bez podania przyczyny, który mu przysługuje z praw konsumenta.

Tu akurat wielu konsultantów czasem tak zabłyśnie wiedzą prawną, że się zastanawiam z jakiego kraju dany konsultant pochodzi i czy wie, ze jest aktualnie w innym 😉 Wiec jego pytanie było standardowym działaniem typu, "nie wiesz co robić, proś o dosłanie dokumentów", wiedząc że już inny konsultant po tej wiadomości przejmie sprawę.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RED Konto Kupującego w tej chwili nie jest zawieszone, ale nie wykluczone jest, że tak się nie stanie. Wyjaśnienie swoich wątpliwości otrzymałeś we wczorajszej wiadomośći mailowej od nas. Jako Allegro nie mamy możliwości wstrzymania reklamacji rozpoczętej w banku, ponieważ taką czynność może wykonać jedynie właściciel karty, który złożył reklamację. Z naszej strony przekazujemy jedynie informacje do operatora i banku w sprawie reklamowanej transakcji.

Jeśli więc prosimy Cię o kontretne informacje, to znaczy, że te które sami posiadamy nie są wystarczające, aby wyjaśnić tę sytuację.  To co wiemy na pewno to, że przesyłka wróciła do Ciebie, dlatego poprosiliśmy Cię o informacje, czy i ewentualnie dalsze kroki podjęłeś w tej sprawie. Czy przesyłka została ponownie wysłana do Klienta, czy został wykonany zwrot środków?

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ wyłsałem do was treść korespondencji z Kupującym,

który odstąpił od umowy i podobno anulował chargebackA

odpowiedzi na moje ostatnie maile od allegro nie dostałem

 

czekam na reakcję bo nie wiem jak zwrócić wpłatę

 

ALE

Jako Allegro nie mamy możliwości wstrzymania reklamacji rozpoczętej w banku, ponieważ taką czynność może wykonać jedynie właściciel karty, który złożył reklamację.

to nie jest mój problem - ja nie przyjmuje płatności kartą tylko przez przez "płatności allegro"

jakim prawem Allegro chce mi zabrać środki?

dlaczego mam odpowiadać za błędy systemu płatności allegro i fanaberie wydawców kart?

Przypominam także, że cała konstrukcja płatności allegro wyklucza taką sytuację

w regulaminie allegro nie ma wzmianki o chargebackach, ponadto allegro

przelewając środki na moje konto poinformowało mnie, że Kupujący zapłacił za towar i mogę go wysłać bez czekania aż środki wpłyną na moje konto

przypominam, że te pieniądze już ostały wypłacone a usługa wykonana a allegro za całość pobrało prowizję

 

nic tutaj nie działa poprawnie

- allegro pozwala na wpłaty z obcych kont i kart płatniczych

- twierdzi, że Kupujący zapłacił za towar

- kupujący odstąpuje od umowy bo inpost zwleka z dostawą towaru

- Kupujący domaga się zwrotu pieniędzy za nieodebrane przesyłki i płatnik kartą także

- allegro za swoje błędy chce obciążyć sprzedawce

- Sprzedawca musi wyjaśniać Kupującemu, że mógł popełnić przestępstwo

- allegro nic nie robi widząc, że ktoś tu popełnił przestępstwo

a allegro za swoje błędy obciąża Sprzedawcę

i kto tu jest oszustem?

dla mnie tylko allegro - bo pozwala na naganne działania i bierze od tego pieniądze

 

rok temu założyłem w allegro gadane konto gdzie opisałem przypadki jak wg mnie allegro łamie polskie prawo i wprowadza nowomową w błąd Sprzedawców i Kupujących

od tego czasu nic się nie zmieniło - tylko msniezek po zapowiedział jak tu będzie fajnie kasuje posty

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RED Twoja ostatnia wiadomość do nas dotarła, ale poproszę Cię jeszcze o cierpliwość. Na pewno otrzymasz od nas odpowiedź w sprawie tej reklamacji. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ @ZibiK30 @xyz96 @annas14-firma @pinsplash 

Czy wiecie, że ta sprawa się jeszcze nie zakończyła?

Allegro jest jeszcze bardziej śmieszniejsze bo twierdzi, że nie może mi odpowiedzieć na reklamacje

odpowiedź dostanie tylko osoba która zainicjowała całą procedurę

w tym na pytanie czy środki są zabrane lub będą zabrane z konta w ramach procedury chargeback ?

Kupujący odstąpił od umowy a ja nie wiem czy zwrot środków nastąpi chargebackiem czy też mam wysłać pieniądze

Dla nieznających wątku - Kupujący zapłacił z podpiętej karty do konta (karta była koleżanki a konto jego) a koleżanka zrobiła chargeback

 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@RED Na reklamacje trzeba odpowiedzieć tak czy inaczej 😄 Pamiętaj, dla allegro jesteś klientem a może nawet konsumentem korzystając z ich usług 😉 Rozumiem allegro że nie podłoży się więc nie da Ci argumentów abyś mógł obwinić allegro. Jednak o ile dobrze pamiętam ze szkoły to takie sprawy się załatwia zgodnie z procedurami administracyjnymi dodatkowo można wspomóc się zgłoszeniami, jednak to może wydłużyć czas oczekiwania i rozwiązania sprawy. Bo nie ma to jak przekazywanie sobie dokumentacji w administracji 🤣 oczywiście w celu zapoznania się itd 😄 Z tego co wyczytałem to można używać tylko w konkretnych sytuacjach. Nie mniej jednak uważam to co napisałem wiele dni wcześniej w tej sprawie co do użycia tej formy i przez kogo 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ZibiK30 to allegro nie odpowiada mi na reklamację

@Knowhere takich sytuacji może być więcej

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@RED jak nie odpowiedzieli to znaczy że uznali według prawa 😉 Jeśli jesteś jednoosobową firmą to licz straty aby przedstawić rachunek 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@RED Ale jaka jest własciwie sytuacja? Allegro chce żebyś oddał pieniądze kupującemu? Oddałeś pieniądze? Ty złożyłeś reklamację do Allegro? Na co?

@_HolaOla_  Ola - spytaj wasz dział niepoprawny dlaczego ma na cokolwiek odpowiadać Sprzedajacy który NIE jest stroną transakcji chargeback? A jeśli jest to gdzie jest to w regulaminie ( tak ma niestety PayPal)?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash Podstawą jest tutaj pkt 7.6 załącznika nr. 7A do regulaminu Allegro:

"7.6. Użytkownik zobowiązany jest współdziałać z Operatorem płatności, w celu wyjaśnienia wszelkich kwestii związanych z przeprowadzanymi przez wystawców kart płatniczych reklamacjami, w szczególności zobowiązany jest udzielać wszelkich niezbędnych informacji dotyczących Transakcji, tytułem której nastąpiła reklamowana płatność oraz na każde wezwanie Operatora płatności, w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania, dostarczyć Operatorowi płatności, kopie dokumentów dotyczących realizacji Transakcji, w ramach której Użytkownik przyjął płatność dokonaną kartą płatniczą, w tym: kopię potwierdzenia nadania zamawianej przez Kupującego przesyłki lub potwierdzenie zrealizowania zamawianej usługi. Użytkownik zobowiązany jest przechowywać te dokumenty przez okres co najmniej 24 miesięcy od daty realizacji płatności."


I o tej podstawie dwuktotnie poinformowaliśmy @RED w korespondencji mailowej w tej sprawie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@pinsplash 

jest bardzo zabawnie

allegro twierdzi, że posiadacz karty z której zapłacono za towar zrobił chargeback

allegro poprosiło mnie o wyjaśnienia, które otrzymało wg swojego regulaminu

ale tu zaczyna się zabawa

Allegro odpowiada , że:

- koszta chargeback mogą mnie obciążyć  (gdzie to jest w regulaminie? dlaczego nie obciąża to allegro?)

- podobno procedura jest bez ich udziału  WTF?

- czy będę musiał coś zapłacić/oddać kasę  - nie wiedzą

- czy reklamacja chargeback jest zasadna dowie się tylko osoba, która ją złożyła - ja nie

-  czy mam oddać pieniądze sam kupującemu, który nie był właścicielem karty

nie potrafią odpowiedzieć ale przekażą to dalej

- zadałem te same pytania co ty i nie dostałem odpowiedzi

- złożyłem reklamację gdzie odpowiedzią ma być uznajemy ją lub nie - twierdzą że nie mogą mi odpowiedzieć pisząc bla bla  w stylu @_HolaOla_ 

 

oznacz moderatorów