anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co jeśli klient chce sam opóźnić wysyłkę?

Listwy-Olsztyn
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry

Proszę aby ktoś się odniósł, co w przypadku jeśli deklarowany czas wysyłki mam ustawiony na 2 dni robocze, a klient dzwoni i chce żeby np przesyłka była dostarczona za tydzień bo go nie będzie.. jak allegro to liczy, jak są w stanie taką przesyłkę wyłapać żeby nie liczyła się do średniej co ma później wpływ na ocenę sprzedającego?

Czy ktoś w ogóle wpadł robiąc ten nowy ład na allegro na takie sytuacje?

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

pinsplash
#21 Demiurg#

@Listwy-Olsztyn To tak zwana "pułapka Allegro" która ( według Allegro ) się tak rzadko zdarza że masz pecha ( prawda Macieju ? @msniezek  ).  Jak pójdziesz na rękę kupującemu zostaniesz ukarany przez Allegro. Jak wyślesz w ciągu deklarowanego czasu to wkurzy się kupujący i dostaniesz negatywa. Kara od Allegro polega na obniżeniu punktów w jakości za nieterminową wysyłkę. Ze wszystkimi konsekwencjami ( pozycjonowanie, trafność itp..). Jedyny ( pokręcony) ratunek to poprosić kupującego aby anulował zakup, i kupił jeszcze raz gdy będzie mógł odebrać.

Proszę, poczytaj sobie : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/wyd%C5%82u%C5%BCenie-czasu-w...

 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

Bo niestety od pewnego czasu Allegro ma manię m.in. na te wysyłki ""od razu"" itd ( choć jak przeczytałem w internecie, źe większość ludzi by dziś oczekiwało dostawy w zdecydowanie mniej niż 24 godziny, to bardzo mocno się zdziwiłem ...).

Czy naprawdę to jest takie rzadkie ? Ja w sklepach internetowych kilka razy prosiłem o opóźnienie wysyłki, na Allegro może raz czy dwa ...teraz by mi było głupio, bo wiem, że to problem dla sprzedawcy ! ☹️

A kto jest temu winny ?

A przecież wystarczyło by wprowadzić opcję poproszenia przez system o opóźnienie wysyłki, lub wysyłkę w dany dzień ?  Ilu kupującym by to życie ułatwiło ?

Takie to trudne dla informatyków z Allegro ?

Przynajmniej była by jakaś zmiana na plus, a nie jak kolejne co rusz na minus, choćby niedawno znów zapowiedziane 😥

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@rppf tak, to bardzo rzadkie zjawisko w skali całego Allegro. I zapewne zaprojektowanie mechanizmu uwzględniającego takie wyjątki nie byłoby trudne, ale zwyczajnie nieekonomiczne, bo nieużywane (lub używane bardzo rzadko).

Te "kary", o których mówi @pinsplash, również są jedynie teoretyczne. W Jakości sprzedaży sprzedający otrzymują 4 punkty za 50% wysyłek w terminie i 2 punkty za każdy kolejny 1% - aż do 98%. Jaki z tego wniosek?

  • Nie musisz mieć 100% wysyłek w terminie, żeby dostać maksymalną liczbę punktów - te 2% są właśnie zarezerwowane na takie przypadki.
  • Każdy 1% przesyłek niewysłanych w terminie to utrata 2 punktów, a więc 0,2% Jakości sprzedaży (skala do 1000 punktów)

Wiadomo, że im mniej ktoś wysyła paczek, tym większe konsekwencje może ponieść. Jeżeli na 10 paczek wysyłanych w miesiącu trafi się 1 z opóźnioną wysyłką - oznacza to utratę 16 punktów. To nadal jednak nie jest dużo w porównaniu z innymi miarami. Nie mówiąc już o tym, że takie przypadki mogą zdarzyć się wszystkim sprzedającym.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

przemopk
#9 Pomysłodawca#

".....zaprojektowanie mechanizmu uwzględniającego takie wyjątki nie byłoby trudne, ale zwyczajnie nieekonomiczne, bo nieużywane (lub używane bardzo rzadko)." Tym wpisem "Menedżer Społeczności" pokazał, gdzie Allegro ma zarówno Sprzedających jak i Kupujących.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@przemopk prosiłbym Cię, żebyś krytykę czy polemikę ujmował w ramy merytoryczne - przerzucanie się takimi bon motami nie służy porozumieniu. Dbałość o sprzedających i kupujących nie polega na wprowadzaniu każdego udogodnienia, na które kiedykolwiek ktoś wpadł, bo Allegro - z tysiącami różnego rodzaju funkcji - byłoby wtedy nieużywalne. Wprowadzamy takie zmiany i udogodnienia, które ułatwiają życie znaczącej liczbie użytkowników. Funkcja przydatna jedynie promilowi czy ułamkowi promila z nich nie ma na Allegro racji bytu. Dobry interfejs to interfejs uniwersalny, prosty i przejrzysty.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

przemopk
#9 Pomysłodawca#

Przez taką zarozumiałość, co jest lepsze dla Klientów allegro robi się coraz gorsze w kwestii poszanowania Użytkowników. Twoje teksty typu: z tysiącami różnego rodzaju funkcji - byłoby wtedy nieużywalne, jedynie promilowi czy ułamkowi promila z nich nie ma na Allegro racji bytu, wprowadzaniu każdego udogodnienia są zwykłym bełkotem marketingowym, typowym dla takich korpo. Kupujący nie może uzgodnić dogodnego terminu dostawy,bo allegro ma ważniejsze swoje punkciki. 

bon mot (wym. bą mo) «zwięzłe, trafne, często dowcipne powiedzenie»

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@Listwy-Olsztyn  niestety bedzie sie liczyła do średniej sprzedaży.

Jełsi wysylasz dużo to nie bedzie miało jakiegos ogromnego znaczenia lecz jeżeli wysyłasz malo możesz to odczuć.

Chyba jedynym wyjsciem jest wytłumaczenie klientowi i może ktoś bedzie mógł odebrac tą paczke. Jeśli nie to chyba tylko anulowanie zamówienia - zwrot wpłaty i ponowny zakup kiedy kupujący już wórci i bedzie mógł odebrac przesyłke.

Innych sposobów nie znam

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Listwy-Olsztyn Nie opóźniaj wysyłki, bo stracisz na jakości sprzedaży. Niech klient anuluje zamówienie i kupi ponownie wtedy, gdy może odebrać paczkę. 

oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

To nie zawsze takie proste i pewne, nie każdy towar jest dostępny non-stop w ilości setek sztuk i nie mam na myśli jakiś promocji, tylko towarów sezonowych np. teraz kalendarze itp ! 

oznacz moderatorów

Newday5
#11 Animator#

Zarezerwuj kupującemu przedmiot zakupu o tydzień, kupujący niech anuluje zakup i zapłaci tak chce, przedmiot zaczeka.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Listwy-Olsztyn  jeśli jakość masz na wysokim poziomie to 1 przesyłka nie nadana w terminie praktycznie nie wpłynie na punktację , ALE !!!! wk... klient może Ci przywalić negatywa , a ten będzie wisiał na Twoim koncie pełny rok i przez miesiąc mocno wpływał na punkciki 🤗

Decyzja oczywiście należy do Ciebie .

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Takie sytuacje się zdarzają a czy rzadko to trudno jednoznacznie orzec. Zdarza się że klient coś kupuje jak jest na wyjeździe i od razu płaci a chce otrzymać przesyłkę później ale u mnie to są najczęściej tacy co licytują (a większość towaru wystawiam w licytacji) ,płacą a potem przeglądają listę ofert i proszą o wstrzymanie wysyłki bo jeszcze coś mają na oku. Trudno być wtedy uczciwym wobec klienta i nie mieć punktów karnych. 

oznacz moderatorów