anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy w opisie mogę napisać brak możliwości zwrotu ze względów higienicznych?

musicsklep_pl
#12 Orędownik#

Czy w opisie przedmiotu mogę napisać formułkę/wzmiankę :

"brak możliwości zwrotu ze względów higienicznych"?

 

 

 

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

xyz96
#21 Demiurg#

@vonNogay No i co z tego? Oznacza to, że słuchawki douszne nie podlegają zwrotom? Póki co, stanowisko prawnika przy UOKIK jest nadrzędne nad jakimiś prawnikami w prywatnych firmach i prawnikami zatrudnionymi w Allegro. Sąd, moim zdaniem, weźmie pod uwagę wypowiedzi UOKIK, a nie prawników sklepowych i allegrowych.

oznacz moderatorów

musicsklep_pl
#12 Orędownik#

No dokładnie. 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@musicsklep_pl 

Tu masz wątek; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/zwrot-s%C5%82uchawek-dousznych-a-ustawa-o...

A tu stanowisko;

Szanowny Panie,

 

w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu.

 

Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.

 

Proponuję, aby wysłał Pan sprzedawcy pisemne, ostateczne wezwanie do zapłaty, w którym wyznaczy Pan przedsiębiorcy ostateczny termin na dokonanie zwrotu gotówki, wskaże Pan, w jaki sposób sprzedawca winien zwrotu dokonać (np.; na Pana numer rachunku bankowego), jak i zawrzeć rygor, iż w braku uczynienia zadość Pana wezwaniu wystąpi Pan przeciwko sprzedawcy na drogę postępowania sądowego, co narazi przedsiębiorcę na koszty z nim związane, w tym koszty Pana ewentualnego zastępstwa procesowego.

 

 

Gdyby powyższe nie przyniosło oczekiwanego przez Pana rezultatu, wówczas zachęcam Pana do skorzystania z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, który będzie mógł wystąpić względem sprzedawcy z pisemną interwencją, co może doprowadzić do polubownego rozwiązania opisanej przez Pana sprawy.

Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z późn. zm.) do zadań rzeczników należy m.in.:

  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego (np. poprzez odpowiedzi na listy, e-maile, telefony, rozmowy podczas indywidualnych wizyt),
  2. udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,
  3.  występowanie z interwencjami do przedsiębiorców (głównie sprzedawców, usługodawców, dostawców mediów) w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów

Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php

oznacz moderatorów

musicsklep_pl
#12 Orędownik#

To jest o słuchawkach - nie ma tu wzmianki o słuchawkach dousznych.

Co z mikrofonami? Nie ma tu wzmianki o mikrofonie...

Słuchawek dousznych ani mikrofonów nie da się zdezynfekować.

Co z mikrofonami? Nie ma tu wzmianki o mikrofonie...

Produkt o jaki mi chodzi dzisiaj to saksofon - klient grał na nim 14 dni po czym go oddał - jak w związku z tym sprawa się ma z instrumentami dętymi. ??

Ślina plus cały system budowy saksofonu, gdzie jest wdmuchiwane powietrze wraz ze ślina...

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@musicsklep_pl Ty jesteś sprzedającym, tu na forum nikt tego nie rozstrzygnie 😞

Jak jesteś pewny że w razie rozprawy wygrasz że to produkt higieniczny to nie przyjmuj, masz takie prawo a konsument może się z tym nie zgodzić 🙂

Przeczytaj dokładnie pismo nawet rzecznik nie napisał jednoznacznie i nie wydał wyroku bo nie może to jest tylko jego ocena i Ciebie to nie wiążę, taki spór rozstrzygnąć może tylko sąd 🙂

""w mojej ocenie,""

wystąpi Pan przeciwko sprzedawcy na drogę postępowania sądowego

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

musicsklep_pl
#12 Orędownik#

Zgadzam się z Tobą, to pismo jest bardzo ogólne i niejednoznaczne. 

A przed sadem prawdopodobnie raczej zdanie biegłego czy rzeczoznawcy liczyłoby się bardziej niż rzecznika uokiku.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@musicsklep_pl Gdybyś przeczytał wątek i zadane pytanie do UOKiK wiedziałbyś, że sprawa i pismo dotyczy słuchawek dousznych, a nie żadnych innych. Niemal wszyscy w wątku próbowali przyznać rację sprzedawcy, który odmówił przyjęcia zwrotu, a tu nagle takie stanowisko osoby z UOKiK, które z pewnością jest nadrzędne nad głosami sprzedawców i pracowników Allegro w tej sprawie. Ostatnim organem decyzyjnym może być sąd, a on zapewne weźmie pod uwagę opinię UOKiK, a nie sprzedawców z forum.

Coś czuje, że Tobie nie zależy na ochronie zdrowia, tylko szukasz pretekstu do nieprzyjmowania zwrotów.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@musicsklep_pl, ciężko uznać mikrofon za artykuł higieniczny - tak naprawdę napluć można na każdy przedmiot. Słuchawki douszne to już inna sprawa, ponieważ są wkładane do środka ucha.

Aby produkt mógł być uznany za higieniczny, musi przede wszystkim zostać dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu.

Zapis o wyłączeniu możliwości odstąpienia (wraz z powodem) powinien znaleźć się w zakładce Zwroty. Nie należy wówczas ustawiać czasu na odstąpienie od umowy - wtedy przy zakupie kupujący zostanie poinformowany, że sprzedający ograniczył możliwość zwrotów w tej ofercie.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

musicsklep_pl
#12 Orędownik#

Ale ja w zakładce zwroty właśnie mam te zapisy - mogę odmówić przyjęcia towaru ze względów higienicznych. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@musicsklep_pl możesz wszystko, kwestia czy klient się na to zgodzi 🙂 

O mikrofonie zapomnij bo nie przejdzie 🙂 co do instrumentów dmuchanych, są strony gdzie sprzedawcy nie przyjmują zwrotu harmonijek ustnych 🙂 

Możesz dodatkowo dokładać do paczki kartkę z wyjaśnieniem dlaczego nie przyjmujesz zwrotów co nie zmieni faktu że klient może udać się do sądu i powalczyć, wtedy będziesz miał 100 % stanowisko czy możesz 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów