anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego allegro nie podejmuje zadnego dzialania na prosbe sprzedawcy o pomoc w rozwiazaniu dyskusji

Agabka2019
#7 Wielbiciel#

Pytanie . 

Dlaczego allegro nie podejmuje dzialania w dyskusji na prośbę sprzedającego w której to kuoujacy nie chce zakonczyc dyskusji z czystej złośliwości pomimo zalac,enia dowodu zwrotu pieniędzy  oraz w innym przypadku potwierdzenia nadania paczki w której to kupujacy chce wiecej towary dostać a niżeli zaplacil.. bo jak pisze wydawało mu się się powinien dostać 2 kg choć pieniędzy bylo na 1.60kg. Odpowiedź allegro jest taka rozwiaz dyskusje . 

 

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Agabka2019 To bardzo trudne pytania, może napisz wszystko od początku ze szczegółami 😉 I po ile kg był sprzedawany towar

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Agabka2019
#7 Wielbiciel#

Kupujacy stwierdził że brakuje dwóch naklejek w kopercie i rozpoczął dyskusje co nie jest prawda ze brakowało znaczków kwota niewielka 5 zl. Oznaczono dyskusje nierozwiazano wiec przekazem pocztowym zwróciłam 5 zl i załączyłam w dyskusji potwierdzenie a kupujacy celowo trzyma jako nierozwiazana.

 

oznacz moderatorów

Agabka2019
#7 Wielbiciel#

Drugi przykład. 

Kupujacy kupil 2 kg orzechów laskowych i wysłałam paczkę której nie odebrał i wróciła. Kupujacy rozpoczął dyskusje wiec tak poprosilam o zwrot od kuoujacego 15 zl za wysyłkę zwrotna. Wiec z kwoty jaką zaplacil odliczyl koszt wysyłki do niego i zwrotnej i zostala kwota 52.99 zl wiec po jakim czasie poprosil o wysłanie orzechow. Zrobiłam to i za kwote 52.99 zl wyszło 1.60 kg bo orzechy sa po 33.99 zl.

Kupujacy dalej toczy dyskusje w której napisał ze dlatego iż zgodził się na ponowne wysłanie orzechow powinien dostać 2 kg. A dostal mniej j nie chce zakonczyc dyskusji wiec pisze do allegro o pomoc aby zabrali głos. Odpisują mi dopóki nie rozwiąże dyskusji i nie zdejmą blokady z konta.

To jak kupuhacy zechce jeszcze 3 kg to mam mu wyslac j dopiero moze zakonczy dyskusje. 

Co zrobić?

 

 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Agabka2019 W obu dyskusjach widzę Twoją prośbę skierowaną do kupującego. Dotyczy ona potwierdzenia, że problem został rozwiązany. 

Prowadzisz też z nami korespondencję mailową, w której otrzymałaś informację, że uzależniamy zdjęcie blokady z Twojego konta po wyjaśnieniu problemów transakcyjnych, które tu opisałaś. Dlatego sugeruję, żebyś podjęła kolejną próbę dogadania się z klientami.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Agabka2019
#7 Wielbiciel#

Czyli co mam zrobić jeśli jeden ofrzymsl zwrot pieniędzy ale nie i ma gdzieś zakończenie dyskusji a drugi kupujacy dostał taka ilość przedmiotu ile zostało pieniędzy po odliczeniu kosztów przesylek.

Co zrobić ?

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Czasem jak ktoś jest uparty i nie ma racji to żaden dialog nie pomoże. Łatwiej się ze ścianą dogadać niż z uparciuchem.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Myślę, że obniżając wagę zakupionego produktu - zrobiłeś błąd, gdyż wysłałeś towar niezgodny z zawartą umową. Należało wstrzymać się z wysyłką do momentu otrzymania zapłaty za ponowną wysyłkę i koszt zwrotu pierwszej lub zwrócić całość wpłaty pomniejszoną o koszt zwrotu przesyłki, jeśli klient odstępuje od umowy.

Teraz pozostaje ci tylko dosłać 0,4 kg orzechów z nawiązką na przeprosiny i modlić się by rozbestwiony klient Allegro łaskawie zechciał zakończyć spór.

Trzecia możliwość to zakończyć działalność sprzedaży na tym portalu, zwłaszcza gdy staje się to coraz mniej opłacalne. Już trudniej znaleźć tu produkty, które można było kupić, jeszcze kilka lat temu. Chyba wszyscy sprzedawcy uciekają stąd. 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@TATLOK Masz rację większe firmy przynajmniej w mojej kategorii "antyki i kolekcje" już wystawiają gdzie indziej ,tam gdzie jest to bardziej opłacalne a za nimi przeszła też cała klientela .Jak obserwuję jakie ceny osiągają tam te same przedmioty co na allegro to od razu widać że tu czas handlu już mija.

oznacz moderatorów

Agabka2019
#7 Wielbiciel#

Zadzwonil i powiedział że jak zaplace 200 zl to zakonczy dyskusje. Coś takiego

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Agabka2019  zdaje sie że fajnie by było jakbys to miała na piśmie. Powiedz żeby Ci napisał wraz z numerem rachunku. To zawsze jest jakas podstawa do inetrwencji allegro i mam nadzieje że do blokady konta takiego "klienta"

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@Agabka2019 Takie żądanie to już wymuszenie i może łapać się pod paragraf .Szkoda że że nie masz tego na piśmie byłby dowód. Spróbuj do niego napisać może potwierdzi to żądanie pisemnie a wtedy zgłoś to do allegro.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Agabka2019 Skoro "klient" jest tak cwany, że składa takie propozycje telefonicznie, to Ty bądź cwańsza i po prostu nagraj kolejną z nim rozmowę (tylko poprowadź ją tak, żeby padły w niej szczegóły dot. oferty czy też potwierdzenie tego z kim rozmawiasz)😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

my też trafiliśmy ostatnio na "klientkę" której nie życzę nikomu. kupiła 3 przedmioty wzięła dostawę smartem. Stwierdziła, że 2 przedmioty są "uszkodzone" bo nie działały tak jak ona to sobie wyobrażała. Nie były uszkodozne bo zostały sprawdzone przed wysyłką i działały dokładnie tak samo jak inne których ok 100 sprzedaliśmy wcześniej i nie było żadnych uwag. Na prośbę aby je odesłać a my zwrócimy pieniądze stwierdziła, że nie bo pilnie potrzebuje (czyli może jednak nie były takie wadliwe skoro zostawiła 🤔). No cóż dla świętego spokoju i zakończenia dyskusji zwróciliśmy jej pieniądze za te 2 "wadliwe" przedmioty które sobie zostawiła (!). Następnego dnia zrobiła zwrot na trzecią zakupioną rzecz (pewnie wziętą do smarta). No i taki biznes. Bo klient "allegro" Pan a sprzedający niech płacą i ponoszą koszty fanaberii kupujących. Szkoda że allegro nawet w oczywistych sprawach nie staje po stronie sprzedającego a zawsze górą jest klient. A porada Not_Nat: "Dlatego sugeruję, żebyś podjęła kolejną próbę dogadania się z klientami" jest po prostu śmieszna. Jak klient się uparł to jak niby ma się dogadać? Wg mnie alegro sugeruje: "ustąp klientowi i ponieś koszty bo my Cię mamy w du... Klient to nasz Pan"

Po co jest pomoc allegro? Nie przypadkiem po to, żeby pomóc gdy klient i sprzedający nie mogą się dogadać i zająć jakieś stanowisko? A może się mylę 🤔

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@gemma22 To nie jedyny powód by szukać innej bardziej sprzyjającej przystani do rozwijania swojego biznesu .Czas kiedy to była dobra forma sprzedaży dawno minął .

oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

@mwmonety  zupełnie się zgadzam tylko czekam aż "nowa przystań" ruszy z kopyta i nie tylko sprzedający ale i kupujący zechcą tam masowo pójść 🙂

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@gemma22 Dla mnie to ta o której myślisz akurat nie jest rozwiązaniem ale wielu na pewno może pomóc. Moja kategoria 'antyki i sztuka" już ma takie spokojne i dobrze rozwinięte tematycznie przystanie gdzie można lepiej zarobić i gdzie już wszystkie największe sklepy wystawiają swoje najlepsze produkty a tu to tylko te co są bardziej popularne i mniej wartościowe.

oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

@mwmonety  w sumie takie "branżowe" portale to też dobry pomysł. Jak ktoś potrzebuje czegoś w danej "kategorii" to fajnie mieć portal tylko z danej branzy gdzie jest dużo ofert różnych sprzedających. W sumie jak na razie to głównie "ciuchowe" portale były ale może czas na inne branżówki. Hmmm. Nie znam się i nie mam tyle kasy bo bym sobie taki branżowy portal sprzedażowy zrobiła 😁

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@gemma22  no to współczuje takiej klientki.

Tylko że ja akurat w tej sytuacji nie bardzo widze wine allegro.

W sumie to Wy podjeliście decyzje że zwrócicie kase a klientka ma sobie zostawić przedmioty zdaje sie że żadnej presji ze strony allegro w tej sprawie nie było ????

Ja staram sie postepować z klientami uczciwie lecz konsekwentnie. Jesli klient sklada reklamacje to prosze oo zwrot przedmiotu. ZAWSZE staram sie badać zasadnośc reklamacji. W tym momencie czekam ponieważ klientka zareklamowala przedmiot za 3,50 przysłała zdjecia i wyglada to wiarygodnie. Lecz przedmiot powstał w troszke zmienionej technologii wiec poprosiłem klientke o cierpliwość i przesłałem zdjecia do producenta. Jeśli producent uzna że przedmiot jest wadliwy oczywiscie zwróce klientce pieniądze lecz jeśli producent powie że właśnie tak ma to wyglądac to niestety ich nie zwróce. Lecz musze uzyskać pewność.

Jasne że prosciej byłoby po prostu zwrócić 3,50 i zamknąć sprawe lecz tu nie chodzi o kase a o wypracowanie poprawnych relacji z klientem. Zeby klient nie czul sie oszukany a jednocześnie żeby nie czuł sie bezkarny.

Co do odstąpienia Waszej klientki odnośnie trzeciego przedmiotu to cóż takie miała prawo i nic nie poradzisz.

Lecz akurat w tej sytuacji winy allegro nie widze

oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

@_Likos_  w tym przypadku akurat nie mam "zażaleń" do allegro. Bardziej w kwesti o której pisała autorka tego postu i własnych wcześniejszych doświadczeń z "pomocą" allegro. Podjęliśmy taką decyzję odnośnie tej klientki właśnie z uwagi na wcześniejsze doświdczenia z pomocą allegro własne i innych osób. Generalnie obraz jest taki, że allegro staje po stronie kupującego albo nie zajmuje stanowiska "wymuszając" na sprzedającym ustąpienie klientowi. 

Wiem, że miała prawo zwrócić i to też trochę nie fair, że klient kupuje zwraca za darmo a koszty ponosi sprzedający. Nie dość że nie zarobi to jeszcze 1zł w plecy ...

oznacz moderatorów