anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego allegro wymusza na sprzedawcach składanie reklamacji przewoźnikom gdy są odbiorcami paczek

denim-outlet
#10 Popularyzator#


W zasadzie każdy wie że ustawowo za przesyłkę odpowiada nadawca i na nadawcy spoczywa obowiązek do złożenia reklamacji jeśli jest jakiś problem z przesyłka którą nadawali.

..jednak od dłuższego czasu mam problem z konsultantami allegro którzy ignorują tę zasadę ale także swój regulamin jak i regulamin przewoźników na który się powołują w swoich regulacjach i wymuszają na mnie czyli odbiorcy składanie reklamacji do przewoźników na przesyłki w których nie byłem nadawcą.


Problem dotyczy przesyłek w których kupujący odsyłają towar korzystając z usługi smart którą wykupili od allegro.
W takiej sytuacji jeśli jest jakiś problem z przesyłką ( np błędny monitoring, paczka nie jest dostarczona) to kupujący będący nadawcami zgodnie z prawem, regulaminem jak i logiką powinni składać reklamacje do allegro albo pobierając pełnomocnictwo od allegro (właściciela usługi smart) bezpośrednio do przewoźnika.

Niestety w takich sytuacjach konsultanci allegro domagają się bym to ja składał takie reklamację. 

Pomijając fakt że jedynie nadawcy mają podstawową wiedzę niezbędną do złożenia reklamacji ( m.in na temat opakowania, stanu towaru jego zabezpieczenia itd) odbiorca takiej wiedzy nie posiada i w praktyce musiałbym składać fałszywe oświadczenia to nawet jeśli bym to zrobił to i tak regulaminy przewoźników nie dałyby mi możliwości złożenia takowych reklamacji lub odrzuciłby je automatycznie po złożeniu.

Kto składa reklamację określają m.in zapisy regulaminu allegro, usługi smart, jak i regulaminy przewoźników, na które powołuje się portal i które nie dają mi uprawnień do złożenia takowych reklamacji. Przytaczałem je wielokrotnie pracownikom allegro ale w praktyce zawsze je ignorują nawet nie próbując się do nich ustosunkować.

Precyzując chodzi mi o zapisy:

REGULAMIN ALLEGRO Zał 12 Art IV pkt 3 Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane będą na zasadach wskazanych w regulaminach tych usług dostępnych na stronach:

tu w zasadzie w każdym z regulaminów przewoźników prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy nie odbiorcy.
przykładowo

REGULAMIN POCZTEXU: Paragraf 23 pkt 6. Prawo wniesienia reklamacji przysługuje: 1) nadawcy,

analogicznie jest dla UPC które obsługuje allegro one

Dodatkowo również REGULAMIN ALLEGRO Zał 16 Art 6 pkt 8 Reklamacje dotyczące sposobu realizowania przez Dostawcę Usługi Zwrotu Towaru składane są przez Kupującego bezpośrednio Spółce za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166


W związku z tym chciałbym tu na forum uzyskać do administratorów   @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ odpowiedź  z oficjalnym stanowiskiem portalu kto odpowiada za takie przesyłki i kto składa reklamacje oraz precyzyjnym ustosunkowaniem się do punktów regulaminu który przytoczyłem powyżej.

Oczywiście jeśli ktoś ma podobne problemy z allegro, ich konsultantami i udało się mu je rozwiązać proszę o sugestie.

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

ALL-DA
#13 Ambasador#

@RED  napisał(a):

W związku z powyższym co do zasady reklamację składa klient.

chciałbym by moderatorzy allegro w dyskusjach przyswoili sobie tą zasadę


Chyba możemy o tym tylko pomarzyć.

Pewnie pozostaje tylko składać oficjalne reklamacje na takie wypowiedzi i przesyłać skargi do UOKIK.

Oczywiście UOKIK to przeciążona, wolno działająca instytucja ale ostatecznie ich decyzje przynoszą określony efekt .
Jak wskazują media skargi z z 2019 i kontroli w siedzibie allegro znajdują obecnie swój finał a równolegle prowadzone jest inne duże zgłoszenie w sprawie kolejnych nadużyć portalu.
Zatem warto bo pomijając ewentualne kary nakładane po latach, doraźnie w krótszej perspektywie czasowej wpływa to na zmianę wewnętrznych procedur portalu a o to w zasadzie chodzi.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@la_nika  napisał(a):

@ALL-DA przepraszam, że czekałeś na odpowiedź, sprawa była konsultowana z działem prawnym. Odpowiedni punkt regulaminu Allegro, czyli:

VII. Reklamacje

1. Użytkownik, będący Nabywcą może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Allegro lub są realizowane nienależycie, niezgodnie z postanowieniami Regulaminu. Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane są przez nich na zasadach wskazanych w regulaminach usług świadczonych przez Dostawców.

W związku z powyższym co do zasady reklamację składa klient. Jeśli klient upoważni Sprzedającego, wówczas sprzedający może złożyć reklamację. Może on również składać reklamację sam (bez upoważnienia), jeżeli paczka jest już fizycznie u Sprzedającego. 

Przekazałam powyższą informację do działu, który udziela informacji na temat reklamacji sprzedającego w przypadku przesyłek w ramach Smart! jeśli otrzymam dalsze informacje w tej sprawie, przekażę je tutaj.
Dziękuję, że zwróciłeś na to uwagę.  


Szkoda że nie zmienia to praktyki, ponownie otrzymuje wiadomości bym to ja składał reklamacje m.in w przytoczonym poprzednio Wniosku POK - sprzedający - 344630-1667544858 [ ref:_00D24aE05._5003VTrp0Q:ref ]

Oczekuję że wasi konsultanci z działu bezpieczeństwa w końcu zaczną przestrzegać obowiązujące prawo, będą działali zgodnie z wytycznymi waszego działu prawnego i anulują nałożoną bezpodstawnie opłatę za wypłaconą kupującemu rekompensatę.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

To kolejna bezczelna odpowiedź waszego pracownika z 4 grudnia potwierdzająca że nic sobie nie robicie z przepisów, regulaminów i wytycznych waszych prawników.

Przekaz konsultantów cały czas jest ten sam, wymuszacie składanie na sprzedawcach reklamacji wbrew regulaminom i prawu.

Odpowiedź na zgłoszenie nr "27869273" [ ref:_00D24aE05._5003VUTpX5:ref ]

 

"Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość.

Tak jak zostało powiedziane, w przypadku, kiedy kupujący wybiera przesyłkę Smart!, korzysta z oferowanej mu usługi. W skład tej usługi wchodzi darmowy zwrot - kupujący nie zawiera umowy z przewoźnikiem. Z tego powodu to Państwo, jako sprzedający, powinni złożyć reklamację, lub też my w Państwa imieniu.

Wyjaśnienie tego mogą odnaleźć Państwo w tym fragmencie regulaminu usługi Smart:

"Użytkownik, będący Nabywcą może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Allegro lub są realizowane nienależycie, niezgodnie z postanowieniami Regulaminu. Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane są przez nich na zasadach wskazanych w regulaminach usług świadczonych przez Dostawców."


Pozdrawiam
// Karolina Ł.
Zespół Allegro"

 

 red  sl-aw-ek  Client:80340374  mikeza   _Likos_   Kaliope_Brzeg  LEW433 mdrogeria kostas11 medalik_2009

oznacz moderatorów