anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego kupujący wygenerował zwrot w systemie Allegro po upływie 14 dni od odebrania przesyłki?

mikeza
#20 Guru#

Czy ktoś już miał taką sytuację ? U mnie to pierwszy raz, stąd zdziwienie. Dostałem właśnie formularz odstapienia od umowy, który został wygenerowany 15 dni od odebrania przesyłki. Oczywiście okres 14dni liczyłem od kolejnego dnia od odebrania, klient odebrał przesyłkę 3.11, według przepisów termin 14 dni liczymy od kolejnego dnia i mija on po upływie tego okresu. Biorąc pod uwagę odbiór 3.11, termin na zwrot upływa 17.11 Dlaczego klient mógł wygenerować zwrot 18.11 ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35

ebricker
#9 Pomysłodawca#

Liczone są pewnie dni robocze.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@ebricker w ustawie i przepisach wyraźnie jest napisane 14dni od momentu odebrania paczki, termin liczymy od nastepnego dnia. czas do zwrotu mija z końcem 14dnia, nie dnia roboczego, tylko normalnego dnia, więc taki zwrot nie jest zgodny z przepisami. No chyba, że allegro samo znowelizowało przepisy, a ja nic o tym nie wiem ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Ehkem.. Skoro termin liczymy od kolejnego dnia, to licz od 4, nie 3 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Vryko liczyłem od 4.11, 14 dni minęło z końcem 17.11. Klient wygenerował zwrot 18.11, czyli 1 dzień po upływie ustawowego terminu. Jak liczyłeś, że wyszło Ci inaczej ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

No dla mnie 4 + 14 to 18 jakby 😛 Ale idź na czat i dopytaj. 

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Vryko liczysz do puli 4.11, czyli 14dni ale już łącznie z 4.11, koniec terminu to 17.11

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mikeza Jeśli klient odebrał 3 listopada, czas na odstąpienie upływa 17 listopada, musiałeś pomylić jakieś daty.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@xyz96  słuchajcie nic nie pomyliłem, bo sprawdzałem to wiele razy. Paczka zostałą odebrana 3.11, 18.11 klient wygenerował zwrot przesyłki, czyli po terminie. Jeśli już ktoś sie pomylił, to raczej wiecznie mylące się allegro, a nie ja. Tyle w temacie. Zadałem pytanie pomocy i czekam na ich oficjalne stanowisko w tej sprawie. Zobaczymy co mi odpowiedzą - wrócę z informacją na forum.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mikeza Ewidentny błąd. Termin upłynął 17. Gdyby to był dzień wolny, przesunęłoby się o ten dzień, ale nie był, więc jest coś nie tak.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Konsultowałam tę sprawę i tak, to jest błąd po naszej stronie, który nie powinien mieć miejsca. Przepraszam za tę sytuację i jeśli będziesz wnioskowała o zwrot prowizji w tej transakcji, napisz proszę do nas  standardowo przez formularz. Jeśli dostaniesz odmowę, daj mi proszę tutaj znać. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ a co jeśli sprzedawca stanie okoniem bo ma prawo, powie że termin minął i nie przyjmie zwrotu ? z jednej strony ma racje a z drugiej Wasz system mu na to pozwolił, za dużo tu ostatnio ingerujecie w ofertę ( czasy dostawy itp. ) gdzie tak naprawdę nie jesteście strona transakcji 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@kostas11  też miałem o to zapytać, bo to tutaj tkwi sedno sprawy, a nie chodzi o kwestię zwrotu prowizji, która zapewne byłaby zwrócona, jeśli przelew pójdzie z płatności allegro.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@xyz96 @Vryko @WREDZIA-W1 

dostałem na świeżo odpowiedź. Powaliła mnie jej przenikliwość i treść, cytat:

"Dzień dobry,

Przepraszam za długi czas oczekiwania na odpowiedź i dziękuję za wiadomość.

Ma Pani/Pan rację, Kupujący ma 14 dni na złożenie odstąpienia od umowy. Skoro miał taką możliwość od 04.11, który był dniem kolejnym po odebraniu przesyłki to 14 dni (2tygodnie) mija właśnie 18.11. "

 

Pan Adrian z pomocy allegro jakoś tak słabo to policzył, coś gdzie mu dzwoni, ale nie wie gdzie. Licząc 14 dni łacznie z 4.11 to termin nam się kończy 17.11, co potwierdziła powyżej HolaOla, a tutaj widzimy datę 18.11. Dlaczego mnie to nie dziwi, ilu pracowników allegro, tyle interpretacji przepisów. Masakra. Na dodatek Pan Adrian w zasadzie nie odpowiedział na moje pytanie. Będę temat drążył dalej pomimo postu moderatora 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@mikeza A widzisz! Jestę wróżkię!

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mikeza Odpowiedz zatem panu Adrianowi tak: Kupujący otrzymał towar 3. listopada. Na zwrot ma 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 . Proszę sobie na paluszkach policzyć te dni, bo mnie wychodzi 14 a Panu 13.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

sklepbmts
#8 Zapaleniec#

U mnie sytuacja podobana. Towar kupiony 26 pazdziernik doręczono 28. Zwrot zgłoszony 13 listopad. Jak wam to wychodzi ? Mnie że do 12.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@sklepbmts Do 11.10. Październik ma 31 dni, a Ty liczysz 30 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@sklepbmts termin na zwrot  kończy się 11.11, ale załóżmy, że ze względu na dzień wolny, przedłuża się do 12.11. to jest ostateczny termin na zwrot w ramach 14dni. 13.11 jest już po terminie zwrotu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

   @mikeza   Tu się akurat nic nie przedłuża, bo 11.11. to środa.

Ula

Ula
oznacz moderatorów