anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

energo-dom_pl
#9 Pomysłodawca#

Jestem w szoku widząc, że Allegro dodało nad każdą ofertą "INNE OFERTY TEGO PRODUKTU" i przy tym "Najtaniej Od" - klikamy i mamy gotową listę z "Dodaj do koszyka" od innych sprzedawców. 

  • kupujesz reklamy lub płacisz za promowanie aukcji w Allegro ADS - ogólnie ponosisz koszty z tym związane;
  • potencjalny klient klika w twoją reklamę lub promowaną ofertę;
  • I TERAZ WIDZI - że ma taniej u innego sprzedawcy - jednym słowem "po co w ogóle tu wszedłeś -> tam jest taniej". 
  • W efekcie klika w to porównanie i ma oczywiście super ceny największych sprzedawców z rynku; 
  • firmy te mają darmowe promowanie i ściągniętych klientów na NASZ KOSZT !!!

PRZECIEŻ TO JEST CHORE - !!!

28 ODPOWIEDZI 28

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

Luxxp
#10 Popularyzator#

Tym sposobem całkowicie straciło sens płacenie za promowanie produktów, bo niby dlaczego? Wypromuję produkt klient, kliknie w mój, a potem z mojej aukcji przejdzie sobie na inną gdzie ktoś grosza na promowanie nie wydał? 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

annas14-firma
#13 Ambasador#

Przecież wszystko zmierzało do takiej sytuacji od momentu decyzji o wprowadzeniu produktyzacji, tj. od stycznia 2019 roku.

Wydawanie na promocję zawsze mało sens tylko jeżeli promuje się własny produkt lub markę. Może to być marka sklepu lub produktu. Wydawanie na promocję czyjegoś produktu mija się z celem niezależnie od tego jakie narzędzia do wyszukiwania ma kupujący. 

No chyba, że coś przegapiłem sprzedając różne rzeczy przez 30 lat.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

Vryko
#18 Luminarz#

Bo mają tu zostać giganci. a Ty - cóż. Spadaj. 

______________
Sołtys Allegro
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

energo-dom_pl
#9 Pomysłodawca#

Żeby ta lita byłą też po jakiejś trafności / losowo. Np. przełkną bym  "Te same przedmioty u innych sprzedających" i podobnie pokazuje jak w wyszukiwaniu a nie że NAJTANIEJ.

Ja akurat handluję elektroniką. Klikam w "Inne najtaniej" i mam listę samych sprzedawców z "ze znanym logo danej sieci" 🙂 - żadnego szeregowego sprzedawcy. 

To jest jakby faworyzowanie tylko jednej grupy 😞  

Szanowne Allegro czy o to chodzi - ? 

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

DarkStoorM
#16 Inspirator#

Kto wie, może nastawiają się na przejęcie całego pozyskania klienta na siebie od wszystkich sprzedających ^^

Sprawdzam sobie z ciekawości jakieś radyjko w systemie (SRP 59,00 zł, 71 ofert):

DarkStoorM_1-1609758295104.png

 

W ofercie:

DarkStoorM_2-1609758312296.png

A tam

DarkStoorM_3-1609758352119.png

 

Mam nadzieję, że nie do tego to zmierza, ale wiem, że Allegro chce, żeby kupujący jak najszybciej znalazł jak najtańszą ofertę szukanego produktu.

ALE, plusem może jest to, że nawet jak jakiś produkt wystawia się nieco drożej, ale obsługuje się wysyłki na tyle sprawnie, że chociaż widnieje się na topie listy "najszybciej od", to można przejąć czyichś klientów - i tak znów wracamy do punktu wyjścia, ktoś promuje, a inny przejmuje jego klientów. Czy tak ma wyglądać sprzedaż na Allegro? Walka na ceny kosztem zysku (a za tym więcej dla Allegro)...

 

Wszystko jeszcze przed nami 😄

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

dawal50
#14 Krzewiciel#

@DarkStoorM "ktoś promuje, a inny przejmuje jego klientów."

Ostatnio miałem z jakichś promocji 50 darmowych wyróżnień + 50 za super sprzedawcę, razem 100 ważne do 31 grudnia - żadnego nie użyłem i jakoś nie żałuję 🤣 niby "straciłem" 19x100=1900zł ale nikt by mi nie zwrócił 60% dodatkowej prowizji.  To się opłaca chyba tylko dla kogoś, kto sprzedaje coś unikatowego na allegro, albo jak promowanych ofert danego produktu jest tyle, że niepromowanych nie widać na 1 stronie.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

_HolaOla_
Moderator
Moderator

Kwestia prezentacji ofert z tym samym produktem to złożony temat i projekt, nad którym rzeczywiście pracujemy już od jakiegoś czasu i na pewno będzie jeszcze ewoluował. Oczywiście nie jest tajemnicą, że oferty innych Sprzedających są dostępne z poziomu oferty danego Sprzedawcy, ale działa to również dokładnie w drugą stronę. Oferta danego Sprzedającego jest dostępna w ofertach innych, więc zasady są tutaj sprawiedliwe dla wszystkich. Warto również pamiętać, że zdecydowana większość Kupujących przechodzi na daną stronę przez listę ofert, więc promowanie nadal jest istotną formą wyróżnienia się.

   Ola
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

mikeza
#17 Koryfeusz#

@_HolaOla_ ciekawe jak może być sprawiedliwie, skoro jeden ładuje kasę w promocję, a drugi nic nie inwestuje, a ruch z aukcji promowanej jest przekierowywany na zwykłą aukcję, która jest najtańsza. Każdy, kto ma trochę rozumu w głowie przestanie cokolwiek promować, bo to pieniądze wyrzucone w błoto i sprezentowane konkurencji. Jeśli allegro tego nie widzi, albo udaje, że nie widzi, to bardzo źle świadczy o osobach odpowiedzialnych za cały ten projekt.

Zastanawiające jest to też w kontekście równego traktowania podmiotów gospodarczych - moim zdaniem kłóci się to trochę z tą tezą, ale te kwestie zapewne będą przyszłościowo rozstrzygać podmioty odpowiedzialne za te sprawy. Czy rozstrzygnięcia będą po myśli allegro, to pokaże czas.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

annas14-firma
#13 Ambasador#

Wydaje się, że Allegro ma ściśle ustalony cel i plan działania. Z wypowiedzi @_HolaOla_ powyżej wynika, że ma też ściśle ustalony sposób tłumaczenia swoim klientom do czego dąży - wskazuj że są pozytywy dla każdego.

Małe marketplace'y zawsze "stoją w rozkroku" czy wspierać marchandów czy zbudować i wykorzystać potencjał własnej marki do maksymalizacji własnych zysków.

Zwykle problemem jest utrzymanie tych największych sprzedawców, których odejście mogłoby być odczuwalne - trzeb im stworzyć szczególne warunki.

Mali zawsze rotują, a wraz ze wzrostem pozycji marki będzie ich przybywać.  

Najwięksi portale nie mają już takich dylematów, liczy się już tylko liczba kupujących. Allegro chyba jeszcze nie chce tego mówić wprost, ale chce w tę stronę zmierzać.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

energo-dom_pl
#9 Pomysłodawca#

No chyba nie do końca. 

  • "Gigant" - ma np. 100 ofert marki X (ma lepsze ceny / może nią konkurować) 
  • Mały sprzedawca ma też te same 100 produktów (no ale oczywiście ceną konkurować nie może - liczy więc na promowanie aukcji, Ads etc - czyli generowanie własnego ruchu)

I teraz pytanie -  czyje oferty będą za darmo widoczne w tej zakładce - dosłownie zabierały klientów??

Sami tego uczycie w szkoleniach - webinariach, promujecie Ads etc - czyli pokazujecie właśnie jak generować ruch, jak zacząć i JAK NIE KONKUROWAĆ CENĄ !!! A ta zakładka właśnie do tego służy. 

Tak więc to nie działa równo w 2 strony. Platforma powinna dawać takie same szanse każdemu od ów dużego gracza po małą rodzinną firmę.

Jak najbardziej promowanie jest ok ale PROMOWAĆ MAM WŁASNE OFERTY a nie innej firmy.

Allegro proszę - przemyślcie to. 

 

 

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

pinsplash
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  Ola, nie spina mi się, no matematycznie mi się nie spina 😐

2 sprzedawców. Ten sam przedmiot. Ta sama cena w hurtowni ( zakupu przedmiotu). Załozona ta sama ( normalna) marża. Jeden promuje ( np wyróżnienie + adsy ), zatrudnia grafika aby strona aukcji wyglądała super,  czyli jego koszt to : koszt produktu + koszt wyróżnienia + koszt ads + koszt ludzki. Drugi nic z tego nie robi. Czyli aby mieć taką samą marżę ten pierwszy musi podnieść cenę bo ma wyższe koszty. Klient wchodzi na jego aukcję i widzi " zapraszamy po to samo ale do tego drugiego bo ma taniej". NIE mają równych szans. Promowanie przy takim waszym podejściu się NIE OPŁACA. I zasady nie są sprawiedliwe ten pierwszy odwalił robotę, tego drugiego wspiera allegro.

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

DarkStoorM
#16 Inspirator#

@_HolaOla_

> Oferta danego Sprzedającego jest dostępna w ofertach innych, więc zasady są tutaj sprawiedliwe dla wszystkich

Grube Nie. To są dwie, całkowicie odmienne rzeczy. Na samym dole pod opisem mamy takie sekcje:

- sekcja sponsorowane - allegro Adsy, to wszyscy znamy

- sekcja przedmiotów, które oglądali inni klienci - zakładam, że to sekcja zbudowana w oparciu o zachowanie wyłapane przez ciasteczka śledzące

Oczywiście pomijając ostatnio przeglądane, bo to sekcja danego użytkownika. Nie wiem co ona w ogóle tam robi.

Żadna, ale to ŻADNA z tych sekcji nie podpowiada mi:

- "masz tutaj chłopie najtańszą ofertę tego produktu"

tylko

- "zobacz jeszcze inne przedmioty, które mogą Cię zainteresować" - to jest jak najbardziej OK

 

Jeżeli chcecie, żeby było sprawiedliwie, to nie wyświetlajcie tej sekcji w poniższych przypadkach:

- w ofertach promowanych

- w ofertach sponsorowanych

- w strefach okazji

 

> Warto również pamiętać, że zdecydowana większość Kupujących przechodzi na daną stronę przez listę ofert, więc promowanie nadal jest istotną formą wyróżnienia się.

Nie bez powodu ktoś wydaje grube pieniądze na pozyskanie klienta. Założeniem jest, że przechodząc z listingu na wyróżnioną, pogrubioną ofertę, która przyciągnęła uwagę klienta, dokona się zakupu właśnie w tej ofercie. Wiem, że Allegro chce, żeby klient miał jak najtaniej - od tego służy sortowanie po najniższej cenie, nie strona oferty sprzedającego.

Czy taka funkcjonalność była potwierdzona badaniami, w których ankietowani byli sprzedającymi, czy tylko kupującymi? Ja za nic bym się nie zgodził na wyświetlanie na samej górze oferty bezpośrednich linków tego samego produktu innych sprzedających, z podkreśleniem na najtańsze.

---

Jest kilka powodów, dla których sprzedający mogą naciskać na usunięcie tej sekcji:

  • starty finansowe
  • ogromne błędy w produktyzacji
  • (może i opcjonalnie) sekcja uwzględnia stany przedmiotu (dla przykładu: po zwrocie/uszkodzone)

O stratach finansowych chyba nie musimy mówić, po całym Gadane chyba można już znaleźć tematy o grubych wydatkach na Allegro Adsy, zmarnowane wyróżnienia.

 

Błędy w produktyzacji:

Wiem, że Allegro chce dobrze, ale zanim tak ogromna funkcjonalność wejdzie w życie, powinna być solidnie, ale to naprawdę solidnie przetestowana. Szybka lista problemów:

Dla kupujących:

- błędne dane (wyssane z palca parametry, bo sprzedający nie chce ich uzupełniać / nie zna parametrów / producent nie podał szczegółów)

- rozdzielone opinie ze względu na błędny EAN - można wystawić przedmiot podając nieistniejący EAN (z generatora) tworząc w bazie produkt i połączenie, które sprzedający posiada na wyłączność (nikt inny nie podłączy się pod ten produkt). Czysto teoretycznie, takie coś chyba dzieje się tutaj > 9614526462.

Dla sprzedających (mniej ważne, niezwiązane z tematem)

- produkty widmo (produkt istniejący w bazie, niemożliwy do wyszukania uniemożliwiając wystawienie przedmiotu wymagającego połączenia z produktem) - na chwilę obecnę nie posiadam już przykładowych EANów, produkty wyszły z obiegu

- błędne kategorie produktów

- ogromna liczba duplikatów

 

Stany przedmiotów:

Mimo, że widoczne są po kliknięciu najtańsze, nie wiem czy w ogóle te przedmioty powinny być uwzględniane. Jest to kolejny problem, który wpływa na opinie produktu lub decyzję o zakupie.

Połączenie z produktem trzeba stworzyć przy wystawianiu, więc wystawiając przedmiot uszkodzony i sprzedając go, klient wystawia opinię do ogólnego produktu.

Dlaczego piszę o stanie przedmiotów? Uwzględniając stan przedmiotu do jednego wora wrzucane są oferty przedmiotów używanych/po zwrocie. Potencjalny kupujący, przeglądając najtańsze oferty widzi, że w sprzedaży jest dużo przedmiotów o wymienionych stanach, przez co nie zdecyduje się na zakup. Przykładowo, przedmiot może być wystawiany przez jakiś lombard, który posiadał partię danego przedmiotu (serwisowane/używane) i takie oferty mieszane są z ofertami przedmiotów nowych, wystawianych przez poważne firmy.

 

To chyba tyle 😛 już nie chce mi się sprawdzać literówek 😞

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

pinsplash
#21 Demiurg#

@DarkStoorM @_HolaOla_ To ja dorzucę przykład do Najtańsze/powiązania przedmiotów - obrazujący pomyłki produktyzacji i bezsens najtańszości :

Chciałem kupić kalendarz adwentowy Lego. Znalazłem, wchodzę na stronę, cena np 100 PLN ( aby było równo), a tam : najtańszy 9,99. Jak? wchodzę na ten najtańszy a tam gość powyjmował figurki i sprzedaje na sztuki po 9,99. Podpiął EAN kalendarza ( bo pojedyncza figurka go nie ma) i tak poszło.

Proszę bardzo, nie ma za co.

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Dlaczego promujecie gigantów kosztem mniejszych graczy ?

mikeza
#17 Koryfeusz#

@pinsplash  zgadza się, podam inny przykład. Sprzedaję oryginalny produkt (część samochodową) podaję jej nr producenta. kodów EAN nie ma, bo przy częściach producenci praktycznie sporadycznie stosują kody. Koszt np 100zł. Ktoś inny sprzedaje tani zamiennik, ale nie podaje kodu zamiennika, ale kod producenta, oferty zostają połączone. Po wejściu w moją aukcję wyskakuje komuś info, że może to samo kupić np. za 20zł, kod ten sam, ale dopiero w opisie aukcji może doczyta, że to zamiennik. Jeden nie kupi, ale większosć się skusi.

Po co ja mam promować swój produkt, skoro wypromuję w ten sposób tani zamiennik konkurencyjnej firmy. Całkowity bezsens.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
Odpowiedz
Ładowanie...

Sens reklamy na allegro

_Likos_
#15 Entuzjasta#

Zaczynam sie zas6tanawiać czy jest sens reklamy na allegro (ADS/Wyróżnienia/itp)

Płace za reklame np ADS określoną kwote. Ktos klika mój produkt z chęcią zakupu. Wchodzi w aukcje i......

i widzi : produkt najtaniej od XXXX, najszybsza dostawa od XXXXX wówczas wchodzi w ten sam produkt taniej i go kupuje.

I eraz sie zaczynam zastanawiać ponieważ koszt reklamy jest dośc znacznym kosztem sprzedawcy którzy płaca za reklame ( reklamując także allegro w wyszukiwarkach) NIGDY NIE BEDĄ NAJTAŃSI.

No i brne w to dalej: jesli nie bede właczał reklamy wówczas bede w stanie obniżyc koszty a klienci i tak mnie znajdą a do tego chetnie kupią bo bede jednym z najtanszych.

Cóż od jutra robie eksperyment 🙂

Co myślicie??

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sens reklamy na allegro

pinsplash
#21 Demiurg#

@_Likos_ Poszukaj wątków. Masz zupełną rację. Ty się narobisz : reklama, grafik, rzetelny opis, super zdjęcia - a potem ktoś wchodzi na Twoją aukcję i Allegro mu mówi : co będziesz kupował u tego gościa , tutaj masz to samo taniej ( i podaj namiar)

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sens reklamy na allegro

ZibiK30
#18 Luminarz#

@_Likos_ Słuszne założenie według mnie 😉 Z reklamami różnie to bywa i nigdy reklamodawca nie jest w stanie Ci wszystkiego wyjaśnić ani gwarantować finalnego rezultatu.

Najniższa cena nie tylko wtedy jest gwarantowana, bo wielu wyszukuje po filtrach od najniższej ceny 😄

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sens reklamy na allegro

lew433
#21 Demiurg#

@_Likos_ Większość włącza kryteria wyszukania, najtańsze z dostawą.

Królowa .... 😄 😄
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sens reklamy na allegro

_Likos_
#15 Entuzjasta#

@lew433  no własnie nie. Z ADSu mam naprawde sporo wejść. Problem w tym ze klient wchodzi w aukcje i widzi najtansze oferty innych sprzedawców tego samego produktu. Wiec nie kupują tylko przechodzą do tanszych ofert. Ja płacąc za reklame kikadziesiąt czy kilkaset zło dziennie nie jestem w stanie zrobić najniższej ceny

Nie wspomne ze produktyzacja to masakra i klient wchodzi w oferte od najtanszej i kupuje zupełnie inny produkt. No ale u mnei on kosztuje 100 a "najlepsz cena " to 55 zł - szkoda tylko że to inny produkt. Bo ktos czyta moją oferte a kupuje coś zupelnie innego.

Odpowiedz
Ładowanie...