anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego w moich ofertach wyświetla się nieprawidłowy czas dostawy?

ZapfCreation
#10 Popularyzator#

Większość naszych przesyłek paczkomatowych będzie dostarczona jutro, a pozostałe w poniedziałek natomiast Allegro wyświetla czas dostawy na wtorek.

Jest to o tyle istotne że sprzedajemy zabawki i wtorek to już jest Dzień Dziecka.

Mieliśmy wcześniej taką sytuację, że klient był poza miejscem zamieszkania i zamówił zabawkę w piątek z wyświetlaną przez Allegro informacją, że dostawa będzie we wtorek. Wysłaliśmy zamówienie w piątek, doszło w sobotę, a w poniedziałek minął termin odbioru paczki i wróciła do nas. We wtorek nie mógł już zamówienia odebrać i musieliśmy je drugi raz wysyłać.

Jeśli wyświetlany czas dostawy jest nieprawidłowy to może lepiej wcale go nie wyświetlać lub wyświetlać np. czas wysyłki, a klient na podstawie wybranego sposobu dostawy sam będzie mógł sobie czas dostawy oszacować.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

kostas11
#21 Demiurg#

@ZapfCreation to jest przewidywany czas dostawy 🙂  Tak podpowiada system i nic z tym nie zrobimy 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#10 Popularyzator#

@kostas11 

Niestety to, że jest to przewidywany czas dostawy widoczne jest dopiero po wejściu w konkretną ofertę i już jest mało widoczne, niepogrubioną czcionką. Moim zdaniem system podpowiada nieprawidłowo.

Na liście ofert, gdzie są umieszczone oferty wszystkich sprzedawców jest tylko "dostawa we wtorek"

 

dostawa we wtorek.jpg

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@ZapfCreation przewidywany czas dostawy obliczamy na podstawie Twoich  wcześniejszych przesyłek. Jako czas dostawy liczymy zarówno czas wysyłki jak i czas przewozu. Tutaj znajdziesz dokładne informacje jakie czynniki bierzemy pod uwagę przy obliczaniu czasu dostawy.   

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#10 Popularyzator#

@la_nika 

Tak jak pisałam wcześniej przewidywany czas dostawy jest wyświetlany nieprawidłowo. Informację o tym, że przesyłki zostaną dostarczone we wtorek zauważyłam w piątek ok. godz. 11.00. Na godz. 14.30 mam ustawioną deklarowaną godzinę wysyłki tego samego dnia. W tym okresie wpłynęło 10 zamówień, z których:

6 zostało dostarczonych w sobotę

1 czeka w paczkomacie odbiorczym

2 są w oddziale docelowym

1 jest przekazane do doręczenia

Przypuszczam, że żadna paczka nie zostanie dostarczona we wtorek czyli w wyświetlanym przez Allegro czasie dostawy.

Czy uwzględniacie to, że paczkomaty są dostarczane w weekendy ?

Czy dostawa to moment umieszczenia paczki w paczkomacie czy wyjęcia jej przez kupującego ?

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@ZapfCreation dziękuję za przekazanie tych informacji, konsultuję to dla Ciebie, gdy tylko otrzymam odpowiedź, wrócę z nią tutaj.
Prezentowany czas wysyłki nie opiera się jedynie na Twojej deklaracji, lecz wynika ze statystyk. Dostaw weekendowych nie bierzemy pod uwagę przy obliczaniu przewidywanego czasu dostawy, a kupujący nie widzą tej informacji podczas zakupów, dostawy weekendowe nie wpływają również na jakość Twojej sprzedaży, ponieważ Przewoźnik nie może zagwarantować, że wszystkie przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend
Dostawa to moment umieszczenia przesyłki w paczkomacie. Dokładnie - czas dostawy  to czas wysyłki  (liczony od momentu złożenia zamówienia lub opłacenia go, do momentu zeskanowania przesyłki przez kuriera) i czas przewozu (liczony od momentu zeskanowania przesyłki przez kuriera do momentu pierwszej próby doręczenia przesyłki pod wskazany adres lub dostarczenia jej do punktu/paczkomatu).

 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#10 Popularyzator#

@la_nika Znowu wyświetla się dostawa pojutrze pomimo że zamówienia złożone do godz. 14 kurierem i do godz. 14.30 wyślemy dzisiaj i w większości będą na jutro. Może lepiej żeby się nic nie wyświetlało niż nieprawidłowe informacje ?

Dlaczego u niektórych użytkowników nie wyświetla się czas dostawy ?

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#10 Popularyzator#

@la_nika 

Jeżeli nie bierzecie pod uwagę dostaw weekendowych to nie powinniście wyświetlać czasu dostawy w piątki ponieważ podawane przez Was informacje są nieprawdziwe.

Tak jak pisałam informację o tym, że przesyłki zostaną dostarczone we wtorek zauważyłam w piątek ok. godz. 11.00. Na godz. 14.30 mam ustawioną deklarowaną godzinę wysyłki tego samego dnia. W tym okresie wpłynęło 10 zamówień, z których ŻADNE nie zostało dostarczone we wtorek. 6 zamówień zostało dostarczonych w sobotę, a 4 w poniedziałek. 

Proszę o informację kto powinien ponieść koszt ponownej wysyłki w sytuacji opisanej przez mnie w pierwszym poście, gdy klient na podstawie Waszej informacji nie mógł odebrać zamówienia ponieważ termin odbioru przesyłki minął przed dniem podawanym przez Was jako data dostawy. 

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@ZapfCreation otrzymałam informację, że mniej niż 95% Twoich przesyłek jest wysyłana zgodnie z podaną deklaracją, dlatego przy obliczniu przewidywanego czasu dostawy korzystaliśmy z danych dotyczących poprzednich dostaw i algorytm wskazał wtorek jako przewidywany czas dostawy, a w ofercie nie było informacji o wysyłce tego samego dnia. 
Jeżeli chodzi o pytanie dotyczące tego kto pokrywałby koszt dostawy w przypadku, gdy kupujący nie odebrał przesyłki, ponieważ sugerował się przewidywanym czasem dostawy, poproszę Cię jeszcze o cierpliwość, ponieważ konsultuję to pytanie. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#10 Popularyzator#

@la_nika 

Wszystkie przesyłki z podaną deklaracją są wysyłane tego samego dnia tylko nie wszystkie są w tym samym dniu odbierane z paczkomatu przez kuriera InPost, a chyba ten czas bierzecie pod uwagę. 

Co masz na myśli pisząc "... w ofercie nie było informacji o wysyłce tego samego dnia." ? Podana była deklaracja wysyłki tego samego dnia dla przesyłek kurierskich przy zakupie do 14.00 i paczkomatów do 14.30.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@ZapfCreation na przewidywany czas dostawy składa się czas wysyłki i czas przewozu, czyli bierzemy pod uwagę czas odbioru przesyłki z paczkomatu [rzez kuriera i dostarczenia jej do docelowego paczkomatu.   
Mam na myśli, że pomimo tego, że deklarowaną przez Ciebie godziną wysyłki tego samego dnia była 14:30, to kupujący w ofertach nie widzieli informacji "kup do 14:30...", ponieważ mniej niż 95% Twoich dostaw w zeszłym miesiącu zostało wysłanych zgodnie z tą deklaracją. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#10 Popularyzator#

@la_nika  

Tak jak pisałam wcześniej wszystkie zamówienia złożone przed deklarowaną godziną wysyłki są wysyłane tego samego dnia tylko nie wszystkie są w tym samym dniu wyjmowane przez kuriera z paczkomatu.

W Regulaminie Szybkich Dostaw nie mogę znaleźć co przyjmujecie za czas wysyłki. Gdzie to jest uregulowane ?

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@ZapfCreation informacje na temat przewidywanego czasu dostawy i co uznajemy za czas dostawy znajdziesz  tutaj  
Odpowiadając na Twoje wcześniejsze pytanie o pokrycie kosztów dostawy w przypadku nieodebrania przesyłki. Jeśli kupujący nie odbiera przesyłki Allegro Inpost, sprzedający nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z jej odesłaniem. Zwrot przesyłek Allegro jest darmowy niezależnie od sposobu płatności.
Gdyby taka przesyłka do Ciebie wróciła, powinnaś anulować zamówienie, zwrócić pieniądze kupującemu, który wówczas będzie miał możliwość ponownego zakupu. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

RED
#17 Koryfeusz#

@la_nika 

Odpowiadając na Twoje wcześniejsze pytanie o pokrycie kosztów dostawy w przypadku nieodebrania przesyłki. Jeśli kupujący nie odbiera przesyłki Allegro Inpost, sprzedający nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z jej odesłaniem. Zwrot przesyłek Allegro jest darmowy niezależnie od sposobu płatności.

a charcz pobierany przy smarcie tez allegro oddaje?

oznacz moderatorów

GaleriaFlash
#9 Pomysłodawca#

@la_nika to fatalne rozwiązanie. Dlaczego?

Przez cały miesiąc wysyłamy paczki w 24 godziny zgodnie z informacją podaną w ofercie. Na koniec miesiąca zmieniamy czas dostawy z 24 godziny na 2 dni bo np. wiemy, że tego dnia się nie wyrobimy. Klienci wchodzą na nasze oferty i widzą nadal 24 godziny zamiast 2 dni. Dzieje się tak bo liczycie te terminy na podstawie historycznych danych. Jeśli już uparcie nie chcecie pokazywać tego co deklaruje sprzedawca to przynajmniej ustawcie opcję "reset" danych historycznych po zmianie wartości w tym miejscu. 

 

oznacz moderatorów