anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DPD - Kurier opłaty dodatkowe

EASTCOLORS
#8 Zapaleniec#

Widzę że w rozliczeniach pojawiły mi się dodatkowe dopłaty z tytułu niby nie standardu Allegro DPD, około 20 przesyłek + 10 zl każda.

Jako że wiem że DPD ma w swoim zwyczaju doliczanie takich dopłat i na umowie wiem jak to reklamować skutecznie. Tak tutaj nie bardzo wiem co z tym zrobić.

 

Ma ktoś podobną sytuację?

 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
68 ODPOWIEDZI 68

www_bokken_pl
#9 Pomysłodawca#

Polecam zmianę firmy kurierskiej i tyle. Ja dostałem tylko raz dopłaty do DPD z paczkarni i na tym koniec i z samym serwisem i z DPD.

GLS jest dla mnie bardzo dobrą firmą, elastyczną na wymiary i wagę. Nigdy nie sprawdzam wymiarów i wagi i zawsze 0 zł dopłat.

Allegro tak konstruuje cenniki i tak dopiera firmy kurierskie by kroić na dopłatach.

oznacz moderatorów

mikeza
#17 Koryfeusz#

@www_bokken_pl  dawno bym olał DPD, ale nadaje nimi stosunkowo mało i dlatego nie chce mi się szukać jakiejś alternatywy. Problemy mam przede wszystkim przy zleconych odbiorach paczek, ale na szczęscie tych zleceń też jest mało. Ogólnie odsetek nadań kurierem spadł drastycznie od kiedy allegro wprowadziło smarta itp. może to i lepiej, bo mniej reklamacji i kłopotów.

Z drugiej strony inpost też dolicza jakieś fikcyjne dopłaty (np. za gabaryt w paczkomacie), więc widać, że każdy chce się nachapać kosztem wysyłających.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Witaj, 

Reklamację złożyłem i do jednych i do drugich 😄

Allegro i tak odsyła do DPD, jeśli nadajesz w smarcie nie zapomnij dołączyć pełnomocnictwa od allegro. 

Ciśnij również swojego opiekuna. Jeśli Warszawa odrzuci reklamację a Ty złożysz odwołanie to ON/ONA decyduje o tym czy twoją reklamację rozpatrzyć pozytywnie czy negatywnie. 

My zaczęliśmy dokumentować stan przesyłek i teraz w pliku przesyłam raz w miesiącu Pani fotki i czekam na rozpatrzenia. 

 

Pozdrawiam

/Kamil 

oznacz moderatorów

imprezator_com
#9 Pomysłodawca#

Witaj,

dość nagminna praktyka magazynierów DPD, miałem tak jeszcze zanim przeszedłem na Smarta, z tym, że składanie reklamacji odbywało się na własny rachunek.

Mało tego, na paczkach zawsze wielką czcionką, markerem, pisałem wysokość paczki w cm. Nawet to nie pomagało magazynierom zrozumieć, że 150 cm. wysokości jest mniejsze niż dozwolone 175 cm.

Reklamacje na doliczone bez podstaw opłaty dodatkowe, złożyłem na normalnym formularzu reklamacyjnym, mam nadzieję, że to pomoże. 

@ePlatinum uderzałeś od razu do swojego opiekuna DPD, czy dopiero po odrzuconej reklamacji?

Co do faktury za końcówkę grudnia, też mam zdublowaną, ciekawe ile jeszcze osób w porę to zauważy.

oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Witaj, 

Każdą reklamację, którą zgłaszam tego samego dnia wysyłam informację opiekunowi. Biorąc pod uwagę cykliczność dopłat ciężko byłoby później połapać się co zostało zgłoszone a co nie. 

 

Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów

mikeza
#17 Koryfeusz#

@ePlatinum tak się zastanawiam, kto zwróci za czas i fatygę jaką się poświęca na te reklamacje. To jest po prostu granda i aż nie chce mi się wierzyć, że tak poważne firmy pozwalają sobie na takie praktyki. Jak widać wszystko schodzi na psy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Też najchętniej wystawiłbym im fakturę.

Ogólnie to ja już do tego się przyzwyczaiłem. Niestety trzeba pilnować takich spraw, bo całościowo wychodzą takie kwoty, że głowa boli.. 

Naciągają cenniki aby tylko świadczyć usługi, a później zarabiają na opłatach dodatkowych. Korzystam tylko i wyłącznie z faktu, że są w Smarcie i co by nie patrzeć działają o niebo lepiej od ukochanej PP, która przesyłki potrafiła doręczać w 3 tygodnie, a późniejsze reklamacje z tytułu opóźnień odrzucała podpierając się Covidem. 

Dodatkowo korzystamy jeszcze z Fedexa i szczerze dla mnie są wzorem. 

Dostawa Gwarantowana 24h jeśli nie doręczą, reklamacja, której rozpatrzenie trwa zazwyczaj 2-3 dni - zwrot kosztów przesyłki.

Zaangażowanie opiekuna. 

Bardzo szybkie dostawy Federali (Międzynarodowych) 

Raz miałem sytuację, że przesyłka do Islandii z głównego magazynu z Francji jakimś cudem wróciła do Niemiec przez co dostawa wydłużyła się praktycznie o tydzień. Koszt paczki ok 20kg 60x60x60 jak dobrze pamiętam 250zł. Sami zasugerowali reklamację z tytułu niedoręczenia w terminie oraz zaistniałych niedogodności całość wrócili przy pierwszej reklamacji. 

 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

imprezator_com
#9 Pomysłodawca#

@mikeza zapewne Pan Nikt. Siedzę dzisiaj w biurze i klepie maile, sprawdzając co mi zostało doliczone bezpodstawnie w opłatach dodatkowych, zamiast sączyć drinka i oglądać Resident Evil`a.

Pozostaje życzyć wiele szczęścia wszystkim, którzy dostrzegą nieprawidłowości na swoich fakturach.

P.S. Opiekuni handlowi w DPD już niedługo Nas znienawidzą, przez ilość roboty, która im dołożymy.

@ePlatinum najgorsze w tym wszystkim jest to, że są to duże wydawałoby się poważne firmy, do których powinno się mieć zaufanie (poparte zresztą umowami) a nie co miesiąc musieć kontrolować, czy ktoś nie chce Cie wydymać na parę stówek.

Wszystko zależy od widzimisię magazyniera, który kliknie w sortowni: "za duża", "nie sortowalne opakowanie" itp. Jeszcze zrozumiałbym, gdyby dotyczyło to tylko przesyłek, będących na granicy wymiarów lub wagi, ale u mnie niestandard potrafił pojawić się przy kartoniku 20x30x30, zatem zakładam, że jest to celowe działanie przewoźnika, nastawione na łupanie klientów. Coś na zasadzie, 10.000 opłat miesięcznie x 10 zł, u klientów, którzy się nie zorientują i cyk dodatkowe monety wpadają na konto firmy.

Niestety Fedex`a nie ma w Smarcie a to przesądza o korzystaniu z DPD.

Z chęcią korzystałbym z TNT Express i Fedexu, bo to dla mnie też wzory profeski.

oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Zgadzam się z Tobą,

osobną kwestią jest powszechna sprawa, nagradzania magazynierów za "wyłapanie" przesyłek NST. 

Od grudnia NST kosztuje 12zł, a nie 10zł:D

Mnie najbardziej bawi to, że opiekun stanął po Naszej stronie, oddział przyznał się do błędu magazyniera, który został pouczony, a dział reklamacji i tak odrzucił Nasze pierwsze wrześniowe reklamacje. Dopiero drugie odwołanie poskutkowało. Korekta przyznana obecnie czekamy na zwrot środków od allegro. Całość procesu reklamacyjnego 3 miesiące.. Magazynier pouczony, a w kolejnych miesiącach takie same sytuacje.. 

Pamiętajcie, że nawet jeśli nie macie zdjęć przesyłek, a jesteście pewni ich stanu faktycznego to opiekun ma możliwość zorganizowania (nie mylić z udostępnieniem Wam) zdjęć z taśmy magazynu, ponieważ w momencie przejścia przez skaner każda przesyłka jest rejestrowana. 

Ogólnie ja składam jedną reklamację, w załączeniu w pliku excela zamieszczam informacje nr listów przesyłek które były standardowe, a mają dopłaty załączając pełnomocnictwo i ten plik składam reklamacje. 

Warszawa odrzuca, składam odwołanie, które z działu reklamacji trafia do Naszego opiekuna. Opiekun weryfikuje Nasze zdjęcia z momentu przekazania z informacjami, które mają u siebie. Po odczekaniu terminów otrzymujemy inf. o rozpatrzeniu reklamacji. 

Początkowo na każdą przesyłkę składaliśmy reklamację z osobna, jednak zajmowało to bardzo dużo czasu, powyższe rozwiązanie zostało zasugerowane przez Naszego opiekuna i jak widać również się sprawdza. 

Pozdr.

/Kamil 

 

oznacz moderatorów

imprezator_com
#9 Pomysłodawca#

No tak, z tym, że zdjęcia idzie otrzymać tylko w 30 dni od ich zeskanowania, a sam proces reklamacji zajmuje dokładnie 30 dni, przez co nigdy nie zdarzyło mi się nie składać odwołania do reklamacji, już w nieoficjalnym raczej podwórkowym tonie.

Tak przy okazji: przeszedłeś ten proces w całości z Allegro?

najpierw reklamacja do DPD, potem wiadomo odmowa, reklamacja trafia do opiekuna, opiekun zatwierdza reklamację i:

dla przesyłek na umowie z DPD, naliczany był rabat kompensujący.

Co z przesyłkami rozliczanymi przez Allegro? Jak wygląda procedura składania reklamacji

oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie tak jak napisałeś.

Opiekun zatwierdza reklamacje, dział DPD z Warszawy wysyła Ci informacje o rozpatrzeniu, po czym wystawiają korektę allegro - mają na to kolejne 30 dni. 

Jak allegro otrzyma korektę to zwrócą Ci środki za przesyłki pomniejszając Twój "dług" na rachunku.

W tym czasie warto odezwać się do allegro poprzez https://allegro.pl/pomoc/kontakt 

I cierpliwie czekać.. 

23.12.20 kontaktowałem się z allegro otrzymałem informację jak powyżej. 

do dnia dzisiejszego otrzymaliśmy od allegro zwrot środków do 4 z 22 pozytywnie rozpatrzonych wrześniowych przesyłek.

Czy pieniądze wpłynęły znajdziesz w sekcji Rachunki/Rozliczenia z allegro/ 

Następnie w filtrach Grupy operacji wybierasz - Usługa dostawy,

a w filtrze Typy DPD - usługi dodatkowekorekty_allegro_dpd.jpg

 

oznacz moderatorów

imprezator_com
#9 Pomysłodawca#

No to czekamy. Dziękuje za pomoc.

oznacz moderatorów

owocowo24
#8 Zapaleniec#

Do DPD przez formularz:

https://zgloszenia.dpd.com.pl/noPortalMenu/showComplaintForm.action

dodatkowo musisz dołączyć pełnomocnictwo od Allegro (pobierzesz je w formie pdf ze strony Allegro)

Po kilku dniach, lub tygodniach prawdopodobnie otrzymasz maila z informacją że reklamacja została rozpatrzona negatywnie. Ja tak miałem.

Napisałem prośbę o podanie dokładnej przyczyny za co zostały przyznane dodatkowe opłaty. Po jakimś czasie otrzymałem maila, że opłaty dodatkowe zostały anulowane, a w sprawie rozliczenia mam się kontaktować z Allegro.

Teraz kolejny problem z kim konkretnie mam się kontaktować w tej sprawie...

oznacz moderatorów

mikeza
#17 Koryfeusz#

Odpowiedź na moją reklamację dotyczącą braku doręczenia paczki:

Chcielibyśmy zauważyć, iż zgodnie ze Szczegółowymi Warunkami Świadczenia Usług:

„8.6.3 Zleceniodawca lub działający w jego imieniu Nadawca nie będący konsumentem przyjmuje do wiadomości, iż DPD zastrzega sobie prawo do skierowania Przesyłki do Punktu DPD Pickup lub zapewnienie innej alternatywnej metody doręczenia, wcześniej niż po dwóch nieudanych próbach doręczenia i z tego tytułu Zleceniodawcy lub działającemu w jego imieniu Nadawcy nie przysługują żadne roszczenia..”

cytat z regulaminu DPD, który mnie powalił. To takie info dla tych co jeszcze się zastanawiają, czy dalej wysyłać DPD. W skrócie - kurier nie ma obowiązku doręczenia paczki bezpośrednio pod adres, może ją sobie zostawić w punkcie, albo magazynie i poinformować o tym adresata np. mailowo, jak ten nie zareaguje to paczka wraca do nadawcy, który płaci za zwrot i magazynowanie. Wiele lat nadaję DPD, ale nigdy o takim zapisie nie słyszałem, i szczerze mówiąc jestem zaskoczony, że takie praktyki można w dzisiejszych czasach stosować. To jest świetna podkładka dla odrzucania wszelkich reklamacji dotyczących zwrotów, czy braku doręczeń przesyłek. Jak dla mnie zapis, który nadaje się tylko do UOKIK.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

pmgarden
#8 Zapaleniec#

Witam,

znaleźliśmy bardzo pouczający materiał na temat działań platformy, zachęcam do kontaktu z prowadzącym. My piszemy o dopłatach do przesyłek dpd, bo to przechodzi ludzkie pojęcie co wyprawiają a allegro nic absolutnie z tym nie robi.

https://youtu.be/_7lFLhFEXxQ

 

Podajcie dalej 🙂

oznacz moderatorów

jax1987
#9 Pomysłodawca#

A ktoś z państwa składał zawiadomienie do urzędu kominikacji elektronicznej na te dziwne praktyki firm kurierskich?

oznacz moderatorów

ailton5
#7 Wielbiciel#

Mnie zaskoczyła Poczta Polska i to grubo 

kilkadziesiat takich dopłat i zwala człowieka z nóg - ktos miał podobna sytuacje ? Jest szansa cos ugrać ? 

6C7DDF32-D8F8-49C2-9CD3-E3CAE4F5558F.jpeg

oznacz moderatorów

mikeza
#17 Koryfeusz#

@ailton5 a wiadomo z jakiego powodu te dopłaty ? gabaryt, waga ? coś jest w specyfikacji ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

imprezator_com
#9 Pomysłodawca#

Sprawdzasz kod dopłaty w szczegółach rozliczenia z Allegro, następnie w pomocy Allegro szukasz tematu, w którym wyszczególnione są kody opłat z Poczty Polskiej. Weryfikujesz dopłatę ze stanem faktycznym wysłanej  paczki, jeśli dopłata jest naliczona prawidłowo, bierzesz ja na klatę, jeśli nie - składasz reklamację, udowadniając ich pomyłkę.

Przechodziłem reklamacje z DPD, z PP jeszcze nie mam doświadczenia przy ich składaniu ponieważ przez 4 lata nie zdarzyły mi się jakiekolwiek dopłaty od nich.

oznacz moderatorów