anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

dramatycznie spadająca liczba ocen

the-foe
#12 Orędownik#

Ktoś rozumie czemu nagle, tak gdzieś od 2-3 miesięcy liczba ocen transakcji spadła o połowę? Wcześniej miałem ok 1/3 transkacji ocenianych, teraz już tylko 1/6. To ok 50 transakcji dziennie mniej ocenianych. Liczba transakcji w poprzednim roku ta sama, nawet nieco (ale symbolicznie) wzrosła. Zaczynam się zastanawiać, czy nie spamować ludzi mailami, ale zawsze odradzano takie akcję, z drugiej strony mam już wielu klientów, którzy kupują cyklicznie i nigdy nie wystawiają oceny, mają to gdzieś najwidoczniej. IMO, po okresie kiedy można wystawić ocenę (90 dni) system powinien transakcję zaliczać automatycznie jako ocenę pozytywną (nie liczącą się do średniej).

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

Knowhere
#21 Demiurg#

@the-foe A po co kupujący mają wystawiać ocenę, skoro nic z tego nie mają? Wcześniej to chociaż komentarz zwrotny dostawali i to było jakąś motywacją, a teraz nawet takiej marchewki nie ma.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@the-foe nie zmusisz, o przypominaniu bym zapomniał, bo dostaniesz negatywa 😞  allegro samo przypomina jak ktoś ma taką zgodę w powiadomieniach. 

Pozytywnych mało komu się chce wystawiać, nic z tego nie mają ale za to negatywa to z chęcią wystawią 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Masz rację coraz mniej klientów wystawia komentarze bo nic z tego dla siebie nie mają chyba że są niezadowoleni to wtedy piszą negatywa .Możesz zgłosić to jako swój pomysł tu na forum ale ten temat to już tu był przerabiany .Meilami nie zachęcaj do pisania opinii bo sobie możesz tylko zaszkodzić ,wielu traktuje to jako nękanie i ich ocena twojej transakcji może ci jeszcze bardziej zaszkodzić niż jej brak.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Dokładnie  z 2000 komentarzy mam raptem 1300 i ciągle spada.

Ale się nie dziwię bo sam przestałem wystawiać opinie, szkoda czasu.

Może gdyby te gwiazdki wywalili i zostało samo ok, not ok plus zachęta - wówczas można by było odbębnić 1 komentarz = 1 moneta, a tak mam to w tyle, gdzie nie latają 🦋🦋🦋

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@the-foe Doświadczeni kupujący nie wystawiają pozytywa natychmiast, tylko dlatego że otrzymali towar, wiedzą, że po wystawieniu mogą mieć potem większy problem z ewentualną reklamacją, bo sprzedawca ma już dobrą ocenę i się wypnie. Mało kto wie, że komentarz można zmienić. Czekają do końca, czyli do tych 90 dni, a potem zapominają.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Z oceną produktu do końca ustalonego czasu mogę się zgodzić ale ocena transakcji nie ma z tym nic wspólnego .Tu oceniany jest czas dostawy ,jakość obsługi i zgodność z opisem i to można ocenić po otrzymaniu przesyłki .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nieprawda. Ocena produktu nie ma tu nic do rzeczy. Kupujący chce mieć możliwość oceny podejścia sprzedawcy do ewentualnej reklamacji. Po wystawieniu pozytywa za sam fakt otrzymania towaru, z reklamacją może być znacznie trudniej.

oznacz moderatorów

Kualika
#8 Zapaleniec#

Kupujący "chce" ... 
To może powinien dostać 24m na wystawienie oceny. Wszak rękojmia trwa dłużej niż 3 miesiące, a Kupujący "chce".

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Bzdura ,wystawienie opinii pozytywnej nie pozbawia klienta prawa do reklamacji . Opinia jest tylko subiektywną oceną a reklamacja jest przepisem ustawowym .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Żadna bzdura. A kto tu pisze o prawie do reklamacji? Chodzi o bat na sprzedawcę w postaci negatywa  za utrudnianie reklamacji. Jeśli nie czuje bata, bo ma już pozytywa, zazwyczaj utrudnia. Coraz więcej myślących kupujących to rozumie.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@xyz96 Kto pisze ? Kupujący chce mieć możliwość  oceny podejścia sprzedawcy do ewentualnej reklamacji  .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mwmonety No tak, czego nie rozumiesz?? Chce mieś możliwość oceny podejścia sprzedawcy do reklamacji. Podejścia, załatwienia reklamacji. Nie chodzi o prawo do reklamacji, bo prawa żaden sprzedawca odebrać nie może.

oznacz moderatorów

R-PC
#8 Zapaleniec#

Na utrudnianie reklamacji są paragrafy.
"Myślący" Kupujący - znają regulamin i możliwość zmiany oceny. Stosując Twoją (xyz96) retorykę - dojdziemy do wniosku, że jest to metoda nie-myślących Kupujących.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@R-PC Taaaak, na utrudnianie jest wszystko, ale najlepiej jest mieć z zanadrzu negatywa, wtedy nagle jest znacznie mniej utrudnień.

oznacz moderatorów

Kualika
#8 Zapaleniec#

xyz96 - zauważam podobieństwo Twojej wypowiedzi z klasycznym przykładem groźby rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej Sprzedającemu, przy czym nie jest ważne czy sama „wiadomość” jest prawdziwa czy nie.

oznacz moderatorów

Kualika
#8 Zapaleniec#

"Doświadczeni kupujący ...". "Mało kto wie ..."
Zauważam sprzeczność

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kualika Doświadczony w zakupach kupujący, nie w zawiłościach systemu Allegro. Tak, kupujący chce i dlatego nie wystawia pozytywa z radości za samo otrzymanie towaru. Dawniej miał na wystawienie oceny czas nieograniczony. Mógł ją wystawić i po 10 latach.

oznacz moderatorów

R-PC
#8 Zapaleniec#

Ale Sprzedający też mógł "coś" napisać w odpowiedzi. I najczęściej właśnie w oczekiwaniu na tą odpowiedź Kupujący nie zwlekali z ocenami.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ale sprzedający tą możliwość wykorzystywali do karania kupujących negatywem za każdy negatyw, a nawet za neutral, dlatego tej możliwości już nie ma.

oznacz moderatorów