anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Faktura do umowy z Pocztą Polską

aurora-sklep-pl
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

Jestem sprzedającym, mam podpisaną umowę z PP.

Niestety naliczanie kosztów wysyłki nie jest dla mnie dalej przejrzyste...

Do tej pory sądziłem, że koszty wysyłki:

'Allegro Przesyłka polecona' będą wynosiły 0 zł dla Kupujących ze Smartem oraz 6,49 zł dla Kupujących bez Smarta - kwota doliczana do rachunku Allegro.

'Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch' będą wynosiły 0 zł dla Kupujących ze Smartem oraz 9,49 zł dla Kupujących bez Smarta - kwota doliczana do rachunku Allegro.

'Allegro Pocztex Kurier 48' będą wynosiły 0 zł dla Kupujących ze Smartem (ja ponoszę 3,99 zł kosztów) oraz 10,99 zł dla Kupujących bez Smarta - obie kwoty doliczane do rachunku Allegro.

Okazało się, że na fakturze z Poczty Polskiej mam kwoty odpowiednio 6,70 zł, 12,20 zł oraz 12,80 zł (i to netto!) przy czym nie nadawałem żadnych przesyłek poza zamówienia złożone przez Allegro więc chyba na faktura nie powinna być wystawiona, bo całość kosztów miała być doliczona do rachunku Allegro...? Nadmienię jeszcze, że z Elektronicznego Nadawcy PP korzystam od dawna, wszystkie dane przechodzą poprawnie, a przy przesyłkach i etykietach widnieją znaczki 'Allegro' bądź 'Allegro Smart'.

Proszę o pomoc skąd te różnice w kwotach oraz dlaczego PP chce zapłaty za jakiekolwiek przesyłki.

Z góry dziękuję,

Michał

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

mdrogeria
#21 Demiurg#

1. musisz mieć umowę z Pocztą na przesyłki allegro 

2 . Poprawnie wprowadzać adresy e-mail kupujących 

Jeśli spełnisz obydwa warunki nie będziesz otrzymywał rachunków z Poczty , a kwoty za przesyłki jeśli wystąpią zostaną doliczone do rachunku z allegro .

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@xyz96 wielokrotnie radził w kwestii problemów z naliczaniem kosztów przez PP. 

Z mojej strony mogę poradzić Ci, abyś skontaktował się z Pocztą i ustalił skąd wynika rozbieżność. 

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

aurora-sklep-pl
#8 Zapaleniec#

1. Mam podpisaną umowę

2. Wprowadzam poprawnie

Kontakt z Pocztą nawiązany - czekam na odpowiedź.

Miałem "nadzieję", ze ktoś miał podobne problemy.

 

Proszę Was jeszcze o odpowiedź czy dobrze rozumuję naliczanie kosztów przesyłki, które wypisałem powyżej?

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@aurora-sklep-pl co do rozliczeń jakie podałeś powyżej to tak powinno być jak wszystko działa jak należy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

aurora-sklep-pl aktualnie musisz mieć 2 umowy z pocztą 

1. allegro przesyłki tylko dla przesylek allegro

2. standartowa dla przesyłek nie koniecznie allegrowskich i z tego cennika liczone są zwroty .

Pewnie masz na poczcie swojego opiekuna i powinien Cię wlaściwie poprowadzić .

oznacz moderatorów

aurora-sklep-pl
#8 Zapaleniec#

@cloudcloud 

Niestety PP / Operator Elektronicznego Nadawcy odsyłają mnie do Allegro, a Allegro odsyła mnie do PP... A problem rozpoczął się od przez pewien okres wadliwie działającego Elektronicznego Nadawcy, który wybiórczo importował informacje o zamówieniach z Allegro. Żadna ze stron nie chce pomóc i rozwiązać sytuacji, a odsetki za niesłusznie wystawioną fakturę, obejmującą m.in. koszty wysyłki za bezkosztowe wysyłki Smart lecą...

"Płać i nie marudź, bo i tak nam nic nie zrobisz"... 😞

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@cloudcloud czy e-nadawca sam ściągnie maila czy trzeba ręcznie wpisywać?

oznacz moderatorów

aurora-sklep-pl
#8 Zapaleniec#

@cloudcloud

W niniejszej sprawie wysłałem do Was zgłoszenie (nr 10494429), ale od ponad dwóch tygodni jestem zbywany, iż "sprawa jest weryfikowana". Sami wymagacie od sprzedających reakcji w dyskusji czy odpowiadania na pytania w ciągu doby, a pracowników serwisu Allegro nie obowiązują żadne reguły... Czy mógłbym prosić o 'popchnięcie' sprawy? To naprawdę irytujące gdy dostaje już CZWARTĄ wiadomość "sprawa jest konsultowana/weryfikowana"...

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@aurora-sklep-pl może nie masz podpisanego aneksu dotyczącego paczek allegro i stąd problem. Liczą Ci normalnie według jakieś zwykłego cennika ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

aurora-sklep-pl
#8 Zapaleniec#

@mikeza Aneks mam podpisany, ale masz rację - policzyli mi część przesyłek (ok 10%) według standardowego cennika. Wyjaśniło się... Ale spodziewam się, ze wyjaśnianie sprawy z nimi zajmie wieki i jeśli nie zapłacę faktury to skończy się odsetkami, a jeśli z kolei ją opłacę to zwrotu pieniędzy długo nie zobaczę...

oznacz moderatorów

aurora-sklep-pl
#8 Zapaleniec#

@mikeza Aneks jest podpisany. Chodzi o dwa krótkie okresy, kiedy Elektroniczny Nadawca nie importował zamówień z allegro i opiekun z Poczty polecił wprowadzić dane ręcznie do EN. I wszystkie te zamówienia, mimo wprowadzonych dobrych danych, łącznie z maskowanym mailem, chce mi rozliczyć Poczta swoją fakturą i po swoich stawkach (w tym każe płacić za przesyłki Kupujących, którzy skorzystali z Allegro Smart), podczas gdy powinno je rozliczyć Allegro po swoich stawkach...

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@aurora-sklep-pl dziwna sprawa, bo ja sporo przesyłek wprowadzałem ręcznie i nie było problemów z rozliczeniem. W sumie jakie to ma znaczenie, czy ktoś wpisze ręcznie, czy mu system zaciągnie dane. Teoretycznie żadne. U mnie za czerwiec miałem policzoną jedną przesyłkę poleconą poza allegro, to wszystko. Reszta była w rachunku z allegro i moim drugim koncie EN.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Ja u siebie na fakturze dostałem jakieś dwie paczki po 21 netto, a opiekun nie potrafi mi wskazać co to były za nadania...

Brokerzy już działają sprawniej. Wysyłam sporo przez Apaczkę i z fakturą dają zestawienie, przy czym każdy numer listu ma podaną opłatę + szczegóły. Poczta Polska tego nie ma foot-in-mouth I weź tu teraz szukaj skąd lecą koszty dziwnych przesyłek. Znów muszę ręcznie sprawdzać wszystkie paczki nadane przez EN czy jakiś smart się nie naliczył i czy wszystko jest naliczone poprawnie :S

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

DarkStoorM a zwrotu czasem nie mialeś ? 

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Właśnie nie, żadnych zwrotek nie było

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@DarkStoorM każdy kombinuje jak może z tych dostawców i kurierów. Ja raptem w weekend dostałem fakturę z DPD i rzucam okiem, a tam jedna paczka 35zł netto ? to ja sprawdzam co jest grane, a w rozliczeniu jest przesyłka niestandardowa dopłata ok 25zł. Poszukałem co to było, bo niestandardowych nie wysyłam żadnych, ale chciałem się upewnić, wychodzi, że to była przesyłka wagowo 300g, prostopadłościan o wymiarach 300x100x100 mm. małe tekturowe pudełko, dla DPD to paczka niestandardowa.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

DYSTRYKTZERO_PL
#8 Zapaleniec#

Na wstępie powiem Ci że nie jesteś sam. Mam dokładnie to samo. Wszystkie warunki które Allegro wymagało i PP komunikowała spełnione. Aneks podpisany itp. Nagle faktura za usługi po stawkach PP, oczywiście tych wyższych w tym płacenie z własnej kieszeni za Smarta.

I odpowiedź dlaczego tak się stało: bo Allegro nie włączyło Tobie na czas nowego modelu rozliczeń !!

Pomimo zapowiedzi z obu stron i Allegro i PP która wydała komunikat że wszystkie przesyłki z przedrostkiem Allegro od 29 maja rozliczają między sobą, to jest to nieprawda. Bo Allegro teraz się broni że nowy model rozliczeń miało czas włączyć do końca czerwca, jak to zostało zakomunikowane ... uwaga uwaga ... na grafice na stronie:

https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/metody-dostawy-poczty-polskiej-nowy-model-rozliczen-EY0aDmkkyuA

Tego nie znajdziesz nigdzie w regulaminie, załącznikach, ani tekście na powyższej stronie. Więcej, w akapicie niżej znajdziesz że musisz spełnić tylko 3 warunki by zostać objęty tym model. Ale to nieprawda.

I teraz nikt nie chce za to brać odpowiedzialności. Ani PP ani Allegro, pomimo że to oni się w tej sprawie źle dogadali bo PP wciskała aneksy na bazie zakłamanych informacji.

Składaj reklamacje do PP na fakturę za usługę nie objętą umową, bo defacto tym to jest. Jest to przesyłka Allegro i to oni powinni rozliczyć między sobą.

Z Allegro można sobie pogadać, ale jak zwykle oni nic w tym złego nie widzą.

oznacz moderatorów

aurora-sklep-pl
#8 Zapaleniec#

Dzięki @DYSTRYKTZERO_PL za informacje. Masakra...

U mnie wyszły jeszcze dodatkowe rzeczy. W dniach 2 i 4 czerwca nagle Elektroniczny Nadawca przestał zaciągać niektóre zamówienia/przesyłki złożone na Allegro. Po konsultacji z opiekunem ze strony Poczty Polskiej (z kolei ona konsultowała się z informatykami) wyszło, że przesyłki te muszę wprowadzić ręcznie, oczywiście dobrze używając maskowanego maila Kupujących, co uczyniłem.

Teraz okazało się, że najprawdopodobniej każda z tych przesyłek rzeczywiście została policzona wg stawek PP i to one są widoczne na fakturze, w tym jeden zwrot przesyłki za 30 zł, zamiast wg stawek przesyłek z przedrostkiem 'Allegro' i rozliczenia się bezpośrednio z Allegro. czeka mnie dłuuuga batalia 😕

oznacz moderatorów