anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ile kupujących wystawia komentarz/ ocenę do transakcji

mikeza
#20 Guru#

Wiele razy poruszaliśmy temat na tym forum dotyczący systemu komentarzy. Jest wiele za i przeciw. Większość z nas narzeka nie bez powodu, że system jest tak skonstruowany, że jedna, dwie słabsze opinie psują cały wizerunek. To jest oczywiście prawda. Ktoś powie, ale można to nadrobić pozostałymi ocenami i zniwelować te słabsze. Niestety nie jest to takie proste.

Na początku czerwca założyłem nowe konto (związane to było z wejściem prowizji od wysyłek - chciałem sobie trochę inaczej skalkulować koszty i poeksperymentować). Wiadomo, że jak świeżak, to smarta nie ma itd. Do dnia dzisiejszego zrealizowałem na nim 43 transakcje - liczba otrzymanych komentarzy/ocen 3 - słownie: trzy.

7% kupujących wystawiło mi komentarz/ ocenę - pozostawię to bez komentarza.

Smarta dalej nie mam, bo musi być 5 ocen, ale to mnie nie martwi. Bardziej zastanawia mnie dlaczego tak mało osób wystawia komentarze. Nadmienię, że żadnych problemów z tymi transakcjami nie było. Po co w takim razie ten system, co on nam daje ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
50 ODPOWIEDZI 50

dawal50
#14 Krzewiciel#

Gdyby allegro chciało coś zmienić to by mogło zrobić wirtualne nagrody za wystawianie komentarzy, np jak na forum "orędownik", "inspirator" itp jest wiele takich wirtualnych systemów nagrody na innych portalach. To nie jest trudne by zmobilizować klientów do wystawiania komentarzy, ale allegro na tym nie zależy. Można też dawać gratisy za wystawienie komentarzy, ale to już wyręczanie allegro, które powinno samo coś z tym zrobić.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@dawal50 Nagrody za pozytyw? Bo chyba nie za negatyw? Jeśli tylko za pozytyw, to system z oczywistych względów stałby się znowu niewiarygodny, jak dawniej, gdy za negatyw kupujący był karany negatywem. Gdyby nawet nagradzano za obydwa rodzaje ocen, to wielu bałoby się wystawić negatywa myśląc, że w takim przypadku nie będzie nagrody, więc koło się zamyka.

oznacz moderatorów

servicecard
#9 Pomysłodawca#

System komentarzy jest chory! 90 dni  na wystawienie oceny???? Powinno być maksymalnie 45 tak jak na zwrot prowizji i po temacie. O o cenach kupujących nawet nie wpsomnę, poniewqwż jest wielu **piiip**ieli złośliwwych, którzy cieszą się z tego, że komuś dopieką negatywną opinią i mało dla nich znaczy za co i dlaczego... Powinny być oceny kupującyh rówwnież jak dawniej aby było wiadomo z kim ma się "przyjemność". Nie wspomnę już o tym, że jeśli ktoś kupił i zrobił zwrot to nie ma prawa do tego, by wystawiać jakąkolwiek opinię.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@servicecard Komentarze powinny być możliwe do wystawienia przez cały okres odpowiedzialności sprzedawcy za towar. Czyli przez dwa lata. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Vryko ok, ale niech będą to komentarze od zrównoważonych psychicznie kupujących. a nie tak jak mój ostatni komentarz, gość kupił maskownicę ramienia, ale według niego powinien dostać jeszcze do niej dyszę (zapewne w gratisie), pomimo, że w treści aukcji jak byk jest napisane 2-3 razy co jest treścią transakcji, i że może kupić taką dyszę na innej aukcji. Finał - oszczerczy komentarz sugerujący, że nie wysyłamy całego towaru po zakupie i wszystkie oceny po 1 gwiazdce, tak jakby koszt wysyłki miał związek z tym co dostał itd.

to trochę tak jakby kupić nowy telewizor i ocenić transakcję negatywnie, bo klient myślał, że z telewizorem dostanie np. kino domowe, albo soundbar.

Nie mam nic do komentarzy, ale niech Ci co je wystawiają robią to uczciwie, wtedy ja faktycznie przyjmuję na klatę, że coś zawaliłem, a tak, to dostaję po głowie za to, że ktoś coś sobie uroił w głowie.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mikeza Na zdjęciu w tej aukcji masz zaślepkę i dyszę. To mogło wprowadzić kupującego w błąd.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@xyz96  Ty też należysz do tej grupy co nie umie czytać opisów ? a jakbym ją trzymał na zdjęciu w swojej ręce, to kupujący chciałby dostać dyszę z moją ręką ??

Chyba po to jest dokładny opis, żeby nie było problemów, główne zdjęcie w opisie sprzedawanego produktu dotyczy maskownicy, cały opis, tytuł i parametry również, poboczne zdjęcie jest osobne i zaopatrzone w wyraźną informację (podaną dwukrotnie), że dysza taka jest możliwa do kupienia na innej aukcji. Robię to celowo, bo masę osób chce kupić ją również i to ułatwia zakup. 99% czyta ze zrozumieniem. A jesli osoba kupująca nie umie czytać to nie powinna mieć możliwości zakupu, bo to stwarza potem problemy.

Idąc dalej, dlaczego według Ciebie ten kupujący ocenił zgodnośc, obsługę i koszt wysyłki na 1 gwiazdkę, czyżby koszt wysyłki miał również związek ze zdjeciem tej problematycznej dyszy ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mikeza Moim zdaniem gdyby nie było dyszy na zdjęciu, nie byłoby negatywa. Zdjęcia są częścią opisu transakcji.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@xyz96 nie odpowiadasz na pytania, a co w kwestiach kosztów wysyłki, jaki mają one związek z dyszą ?

Negatyw ma mieć związek z transakcją i ma być subiektywną oceną tej transakcji, ale szczerą. Jaki sens jest takiej oceny, gdzie ktoś złośliwie obniża wszystkie oceny na 1 gwiazdkę. Jeśli ten kupujący byłby ok, to spróbowałby się ze mną skontaktować i wyjasnić jakieś wątpliwości odnośnie tego zakupu. Moim zdaniem ten komentarz nie ma żadnego związku z tą transakcją, mało tego, sugerowanie, że oszukujemy swoich klientów jest działaniem na szkodę firmy i w sumie kwalifikuje się do sprawy sądowej o naruszenie dóbr osobistych, ale z drugiej strony szkoda mi nawet tuszu w długopisie na takich klientów jak ten z tego konkretnego przypadku.

co do zdjęć, w branży motoryzacyjnej wielokrotnie wrzuca się w treśc aukcji dodatkowe zdjęcia i jest to całkowicie normalne, czy to dla zobrazowania umiejscowienia części, czy przede wszystkim dla ułatwienia zakupu,a także jako formę reklamy innych współpracujących z tą częścią elementów. Jest to norma i takie działanie ma praktycznie same plusy dla klienta.

a wracając jeszcze do Twojej sugestii, że nie byłoby dyszy i nie byłoby negatywa, tu się bardzo mylisz, bo miałem sytuacje podobne, tylko takie, że dyszy nie było w opisie i na zdjęciach, a dostawałem negatywa, tylko za to, że ktoś załozył, że powinna być w komplecie 🙂  Jak widać na tym przykładzie nie ma idealnej opcji. Jak klient zechce powód do negatywnego komentarza zawsze się znajdzie i my sprzedawcy nie mamy na to żadnego realnego wpływu 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@mikeza Nie byłoby bezpieczniej stworzyć zestaw?

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@DarkStoorM  zestaw to oczywiście jest jedno z rozwiązań, ale nie każdy potrzebuje kompletu. to nie są nieodzowne elementy, w zasadzie są całkowicie niezależne. Od lat je sprzedaję i nigdy nie zdarzyło mi się, żeby ktoś ocenił transakcję w ten sposób jak ten kupujący, czyli chciał dostać coś co nie jest częścią tego zestawu. Pytanie, czy zestaw dwóch osobnych produktów, na oddzielnych aukcjach (nie ma gwarancji, że ktoś przewinie w dół i go zobaczy), czy zestaw dwóch na jednej aukcji (pytanie o kod EAN i producenta, bo nie wiem jak to by funkcjonowało)

Druga sprawa - cena, sama dysza w oryginale kosztuje 3-4 razy tyle co ta maskownica, więc cena 17zł jest całkowicie nierealna przy takiej transakcji.

Niestety tutaj nie ma złotego środka, zdarzały się sytuacje odwrotne jak wczesniej pisałem, czyli zakup ramienia wycieraczki i sugestie kupującego, że powinno być z dyszą pomimo, że w treści aukcji nie było nic na ten temat i nie było żadnych zdjęć. Z dwojga złego wolę wstawić fotkę i napisać, że dyszę można dokupić, niż nie mieć zdjęcia i dostać nega za to, że ktoś myślał, że dysza jest w zestawie. Reasumując moje opisy aukcji powinny wyglądać mniej więcej tak:

przedmiotem aukcji jest: produkt x

a potem bardzo długa lista, co nie jest przedmiotem aukcji, bo nigdy nie wiem co klient chciałby mieć w zestawie. oczywiście nie ma też gwarancji, że ktoś by to przeczytał, bo teraz mamy modę na zakupy po omacku, a potem odsyłanie i zwroty, bo tak jest wygodniej. po co czytać opisy i oglądać zdjecia, skoro można oddać, a potem jeszcze walnąć siarczysty komentarz.

wrzucam na luz, bo jutro rano trzeba obrobić cały świąteczny okres, więc muszę być w pełni władz umysłowych 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@mikeza Nie próbowałeś jeszcze tworzyć zestawów przez poniższe narzędzie?

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/promocje#/add/bundle

Dodajesz te dwie oferty i pod miniaturą wyświetla się info "kup w zestawie", co jest oczywiście opcjonalne - można kupić jedno, drugie, albo oba przedmioty. Zawsze dobrze zabezpieczyć się na zaś, bo trzeba się liczyć z tym, że ktoś w końcu nie sprawdzi całego opisu i tylko zwróci uwagę na zdjęcia - zakładam, że to są zakupy z listy ofert, gdzie ktoś dodaje do koszyka nie sprawdzając opisu.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@DarkStoorM  oczywiście, że próbowałem, ale nie wiem czy wiesz, że w przypadku zakończenia aukcji, np w okresie urlopu te zestawy znikają i się nie wznawiają, w związku z tym trzeba wszystko robić ręcznie od nowa. Wyobraź sobie ile to jest pracy przy setkach takich zestawów. To są właśnie te innowacje allegro, nie są w stanie od roku zrobić wznawiających się zestawów, a będą na siłe wszystko katalogować i nadawać kody. Wspominałem już o tym kilkakrotnie w postach, ale serwis mnie zlał. Widać nikomu to nie przeszkadza, to co się będę przejmował.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@mikeza Podobno coś ma się zmienić  w systemie komentarzy. 

Śnieżek  trochę o tym wspomniał: tutaj 

Więc warto przypominać,  molestować..

 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@br.  pożyjemy, zobaczymy. Jestem tu już tyle lat, że nie wierzę, że zmieni się coś na lepsze. Ale, może się kiedyś pozytywnie zaskoczę, jesli jeszcze będę na tym portalu. W ostatnim okresie to idzie raczej w drugą stronę 😞

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

HFSPZOO
#3 Debiutant#

Nie do końca, sprzedawca nie odpowiada w cudzysłowiu czy dany przedmiot zepsuje się w ciągu dwóch lat czy też nie.  Oczywiście pomijam tu kwestie reklamacji - oceny byłyby np: kupiłem nóż za 2,5zl i po półtora roku rękojeść zaczęła się ruszać - i bach zmieniam komentarz lub wystawiam na 3x0.

Aby system komentarzy był sprawiedliwy powinna być brana pod uwagę wartość sprzedaży/obrotu oraz oceny od kupującego.

oceny w przypadku zwrotu jeśli wszystko odbyło się w terminie nie powinny być brane pod uwagę .

komentarze/ ocena kupującego powinny być ponownie widoczne .

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@servicecard Trzeba jeszcze rozróżnić ocenę sprzedawcy, od oceny produktu. Jak robi zwrot, to dlaczego nie miałby ocenić sprzedawcy?

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@dawal50 Przecież były - punkty i ikonki przy nickach - zanim zmienili system komentarzy.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Czas na ocenę wynosi 90 dni, allegro wysyła powiadomienie dopiero przed końcem terminu więc, ten. Za jakieś dwa miesiące Ci wpłyną jeszcze jakieś komentarze 🤣

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@DarkStoorM tak właśnie często piszą dopiero po przypomnieniach allegro ale wtedy można dostać czasem negatywa ,też mi się tak trafił po 3 miesiącach od sprzedaży .towar ok.wysyłka ok. tylko jakość obsługi zła (chyba za nękanie do wystawienia opinii ) ale wtedy to nie mnie powinien oceniać tylko allegro ,ja nie nalegałem na komentarz .

oznacz moderatorów