anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Inpost - opłata dodatkowa za zmianę skrytki z C na A

Luxxp
#10 Popularyzator#

Witajcie, wysyłamy po kilkadziesiąt przesyłek dziennie do paczkomatów Inpost. Zwykle są to paczki w gabarycie C. Rzadziej w B, a sporadycznie w A. Generując etykiety hurtem zwykle oznaczaliśmy gabaryt C dla wszystkich przesyłek i nawet jeśli paczka była za duża na C i kurier zmienił np. na B to nie naliczano nam żadnych dodatkowych opłat z tego tytułu. Dzisiaj natomiast pierwszy raz spotkaliśmy się z dodatkową opłata 3,68 zł za zmianę gabarytu z większego C na mniejszy A, choć naszym zdaniem powinien trafić do skrytki B. Na prawdę nie wiem jak kurier wcisnął tą paczkę do skrytki A, nawet nie chce mi się o tym myśleć szkoda mojego czasu. Interesuje mnie tylko pytanie do @InPost Czy od teraz opłata będzie pobierana także za zmianę gabarytu większego na mniejszy? 

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

mdrogeria
#21 Demiurg#

Luxxp już dawno są pobierane , trzeba pilnować gabarytów , ale i tak uniknąć się tego nie da .

oznacz moderatorów

Luxxp
#10 Popularyzator#

W skali miesiąca taka zmiana z większego na mniejszy zdarza się nam kilka/kilkanaście razy, ale dopiero dzisiaj pojawiła się z tego tytułu pierwszy raz dopłata. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Luxxp oj pewnie są , wysortuj sobie w rozliczeniach ,, grupy operacji - usługa dostawy ,, 

oznacz moderatorów

Luxxp
#10 Popularyzator#

Sprawdziłem 3 miesiące wstecz. Żadnych dodatkowych opłat poza tą jedną. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Luxxp ja pilnuję gabarytów i tak mam dodatkowe opłaty , niewiele ich , nie robię problemów i rzucam w koszty . Cóż ....

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@Luxxp 
Opłata za zmianę gabarytu może dotyczyć błędnego wyboru gabarytu paczki, większego lub mniejszego w stosunku do rzeczywistego rozmiaru paczki.
Jeśli uważa Pan, że w przypadku przesyłek kwota ta została niezasadnie naliczona, proszę o złożenie reklamacji.
W celu złożenia reklamacji, proszę o wypełnienie formularza reklamacyjnego udostępnionego na stronie internetowej: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje

oznacz moderatorów

Luxxp
#10 Popularyzator#

Oczywiście złożyłem reklamację poprzez formularz, ale jak w to w przypadku Inpostu już wiem jaka będzie odpowiedź... odmowna. Uważam, że w tym przypadku opłata nie powinna zostać pobrana, gdyż paczka do skrytki mogła wejść. Co innego gdy skrytka byłaby za mała, wtedy jestem w stanie to zrozumieć. Jednak tutaj przesyłka mogła wejść do skrytki, a kurier mimo to zmienił ją i doliczył dodatkowy koszt. Choć na allegro koszt jest stały dla wszystkich gabarytów A, B i C. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Luxxp pobierają dopłatę w obydwie strony, nie ważne czy z mniejszej na większą czy z większej na mniejszą, pilnuj gabarytów i odpowiednio zaznaczaj, to że cen wysyłki jest nie zmienna nie ma tu znaczenia 😞  

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

typowa bzdura w inpoście - płacimy za wysłanie paczki w gabarycie c o ma byc w gabarycie c

jak inpost przesyłke wepchnie do mniejszej skrytki - to jego problem

doliczanie opłat jest drańswem

oznacz moderatorów

Luxxp
#10 Popularyzator#

Tak jak się spodziewałem @InPost , oczywiście decyzja odmowna:

"Dla wymienionej paczki zmieniono gabaryt z C na A i naliczono opłatę zgodnie z cennikiem: https://inpost.pl/cenniki
InPost dolicza tę opłatę za każdą zmianę gabarytu."

Twierdzenie inpostu, że opłata jest pobierana za każdą zmianę gabarytu jest nieprawdą. Do tej sprawy miałem takich przesyłek zmienianych przez inpost z większej na mniejszą skrytkę kilkanaście/kilkadziesiąt miesięcznie i nie było nic naliczane. Jest dokładnie tak jak pisze @RED, pobieranie za to opłaty jest zwykłym draństwem i skokiem na kasę. Wybrałem skrytkę do której MIESCI się moja paczka, zapłaciłem za usługę, a to że inpost zmienia sobie skrytkę to już mnie lata koło głowy. Czy gdyby skrytka została zmieniona z mniejszej na większą, bo do klienta byłoby kilka paczek, to też policzylibyście mi dodatkową opłatę? 

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@Luxxp 

W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części reklamujący może wnieść odwołanie do Operatora do Sekcji Odwołań w Dziale Reklamacji, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odpowiedzi na reklamację. Odwołanie można zgłosić drogą korespondencyjną lub odpowiadając na wiadomość e-mail do osoby, która zajmowała się rozpatrzeniem reklamacji.

Dopłatę za weryfikację przesyłki przy zmianie gabarytu stosuje się zawsze, gdy zweryfikujemy niezgodność deklaracji gabarytu z rzeczywistym wymiarem i ma to zastosowanie w górę czyli zmiana z A na B, B na C i A na C oraz w dół z C na B, B na A i C na A.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@InPost A nie można prościej na logikę jak coś okazuje się mniejsze niż deklarowane to nie podnosić kosztu nadania a nawet lepiej zaproponować niższy by zachęcić potencjalnych użytkowników do korzystania z waszych ofert a nie skubać ich i patrzeć jak przechodzą do konkurencyjnych firm obsługujących sprzedawców.

oznacz moderatorów

Auto_Partner_SA
#11 Animator#

witam, czy cos w tej kwestii sie zmieniło?

oznacz moderatorów

insekt2
#8 Zapaleniec#

A co w przypadku kopert? Jak oni to liczą? Liczy się to czy kurier zmieści coś do skrytki czy jest to jakoś mierzone na sortowni? Chodzi o to że koperta z produktem w zależności od jej "wygniecenia" może być albo gabarytem A jak i B. Pakując paczkę, może być B, ale po transporcie, kiedy paczka się trochę "sprasuje" w samochodzie kuriera, może się stać gabarytem A - i co wtedy? Jak tego uniknąć? Proszę allegro o odpowiedź czy paczki są mierzone jakoś laserowo czy to magiczna ręka kuriera jest wyrocznią w tej sprawie?

 

oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Pięknie wyglądają te paczki nadane np. w gabaryt B, sprasowane przez kuriera, żeby weszła w A. Dotyczy to zarówno kopert, jak i kartoników. Zastanawiam się tylko, czy w przypadku uszkodzenia paczki powinni odpowiadać sprzedający, czy InPost, który nie rozumie, że paczki nie powinny wpychane na siłę, gniecione. My również mierzymy paczki, żeby nadawać w odpowiednie skrytki, a mimo wszystko zawsze znajdzie się jakaś dopłata. Skąd? Pewnie kurier z gabarytu A musiał wrzucić do C, bo innego wytłumaczenia nie ma 😄 

oznacz moderatorów

auto_sfera2000
#10 Popularyzator#

"Generując etykiety hurtem zwykle oznaczaliśmy gabaryt C dla wszystkich przesyłek i nawet jeśli paczka była za duża na C i kurier zmienił np. na B"

I szczerze mówiąc słusznie że naliczają kary!

Wiesz o tym że takim działaniem masz "gdzieś innych" i zajmujesz wszystkie duże kieszenie, których jest mało, swoimi małymi paczkami.

Nie wiem jakim cudem udawało ci się uniknąć kar, mi kiedyś naliczyli za zmianę z B na A, a paczka była dosłownie na granicy (kwestia 2 cm).

oznacz moderatorów

Luxxp
#10 Popularyzator#

Nie zgodzę się z Tobą. Podam przykład. Jeśli zlecam przesyłkę paczkomatową ze sklepu internetowego poprzez menagera Inpostu to są trzy stawki w zależności od gabarytu. Skoro płacę za gabaryt C do dlaczego Inpost miałby zmienić mi skrytkę z C na B i jeszcze za to policzyć dodatkową opłatę? To samo jest na allegro, a to że stawka jest ujednolicona dla wszystkich skrytek nie ma żadnego znaczenia. Wybieram C, bo moje przesyłki są w przewadze duże, bo często są na granicy wymiarów, bo nie nie chcę mieć problemów ze zgniataniem przesyłek przez kuriera itd .itp. Gadanie, że mam gdzieś innych? Błagam... kupuję usługę, wybieram jej wariant i tyle. 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Luxxp "Skoro płacę za gabaryt C do dlaczego Inpost miałby zmienić mi skrytkę z C na B i jeszcze za to policzyć dodatkową opłatę?" - bo ja wiem, może dlatego dlatego że tak mają napisane w regulaminie (który zaakceptowałeś, a którego chyba nie przeczytałeś)🤔

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Luxxp
#10 Popularyzator#

Oczywiście, że przeczytałem regulamin, tak jak każdej usługi, z której korzystam w firmie, ale możesz przytoczyć punkty, na które się powołujesz. Dodatkowo działałem tak po konsultacji z pracownikiem Inpostu. Sam sugerował, że bezpieczniej jest oznaczyć skrytkę większą niż mniejszą, żeby nie było naliczonej dodatkowej opłaty i tak też działaliśmy. 

Wracając do meritum to coś jest na rzeczy, bo uznano moją reklamację. Ciekaw jestem jak to będzie przy kolejnych przesyłkach, na razie jednak nie widać żadnych dodatkowych opłat doliczonych do rachunku. 

 

oznacz moderatorów