anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak działają prowizje allegro?

HouseDesignn
#7 Wielbiciel#

Witam!

Jestem początkującym sprzedawcą na allegro działającym w dropshippingu, przy sprzedaży produktów allegro nalicza taką prowizję, że finalnie wychodzę na minus (nawet po podniesieniu marży) i moje pytanie to co powinienem zrobić aby zarobić na allegro a nie tracić, jak to obliczać ?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@HouseDesignn Cześć. 🙂 Myślę, że niezwykle przydatnym narzędziem dla Ciebie będzie kalkulator opłat Allegro: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/kalkulator-oplat 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@HouseDesignn Przede wszystkim nie wystawiaj w kategoriach "pozostałe", bo w tej chwili prowizja wynosi tam 17% i będzie wyższa, więc musisz mieć sporą marżę, żeby w takiej kategorii zarobić. Pierwszy produkt z brzegu: blacha w cenie 30,39 zł - prowizja wynosi 5,17 zł.

W kategorii Pozostałe, jeżeli Twoja marża jest na poziomie 21%, to Twój zysk wyniesie blisko 0. Jeżeli już musisz w tej kategorii wystawiać, Twoja marża musi być na poziomie powyżej 42%, żeby zarabiać 50:50 z Allegro. Absolutnie unikaj kategorii Pozostałe. Do tego będziesz miał niezłą przygodę z Katalogiem Produktów, bo jest jeden wielki bajzel 🙂

Jeżeli masz pod ręką kalkulator marży, to koniecznie z niego korzystaj przy wyliczaniu ceny detalicznej.

Twój towar głównie należy do kategorii Dom i Ogród, w większości prawidłowych podkategorii prowizja wynosi 11%, więc Twoja marża tutaj może śmiało wynosić 27%, żeby zarabiać 50:50 z Allegro, więc wygląda to o wiele lepiej.