anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak odzyskać niesłusznie pobraną prowizję

Eidos-DT
#7 Wielbiciel#

Witam,

Możę ktoś z Was Allegrowicze miał podobny problem? Klient kupił produkt o wartości przekraczającej 15 tyś złotych. Zgodnie z Mechanizmem Podzielonej Płatności nie mógł go przelać poprzez Allegro tylko beżpośrednio na konto Kupującego. Jednak tego nie zrobił - nie odstąpił rówież od umowy mimo naszych próśb, nie raczył również o swojej decyzji powiadomić Allego (tj., o tym, że umowa kupna-sprzedaży nie doszła do skutku). Opisaliśmy zaistaniałą sytuację Allegro, wysłaliśmy oficjalne pismo do klienta z prośbą o pisemne potwierdzenie rezygnacji z zakupu (równolegle przekazując je dw Allegro jako dowód na działanie przez nas w dobrej wierze i brak podejmowania jakichkolwiek prób manipulacji). Klient na nasze pismo jednak nie zareagował w ogóle, następnie Allegro zawiesiło konto nieuczciwego Klienta, jednaka dla nas pobranej prowizji zwrócić nie chce wskazując, iż bez dowodu odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży przez klienta Pan rozpatrujący sprawę nie jest umocowany podjąc żadnej decyzji ani też nic nowego zaproponować. Poprośiliśmy zatem o podanie danych kontaktowych do osoby wyposażonej w stosowne umocowania, ta prośba pozostaje ze strony Allegro bez odzewu. Dodam tylko, że FV jaka została podana do zakupu jest na firmę działającą w tej samej branży i sprzedająca tożsamy towar. Przy takich praktykach i podejściu Allegro konkurencję można wykosić w dosłownie chwilę. Nie dostrzegamy żadnej chęci pomocy uczciwym Sprzedającym, bo przecież prowizja to rzecz święta, bez względu na to czy transkcja doszła do skutku czy też nie. Jesteśy tu od 12 lat, zawsze działaliśmy fair, czujemy się jednak w obecnej sytuacji potraktowani jak oszuści/wyłudzacze. Mimo tych wszystkich górnolotnie brzmiących frazesów o odpowidzialnym biznesie, jak widać partner biznesowy się nie liczy. Możę macie jakieś propozycje lub sugestie co jeszcze możemy zrobić? Wyczerpaliśmy bowiem wszystkie posiadane opcje.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Eidos-DT a przypadkiem nieopłacone zamówienie samo się anuluje po 7 dniach to i opłata transakcyjna zostanie przyznana automatycznie.

oznacz moderatorów

Eidos-DT
#7 Wielbiciel#

Tak się dzieje do kwoty 15 tyś zł. Powyżej tej kwoty płatność musi być poprzez MPP bezpośrednio na konto sprzedającego . W przypadku jej braku i dobrej woli kupującego by poinformować  o tym Allegro jak udowodnić że do Transakcji nie doszło? 

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Widać płacicie za małe prowizje.

Są dwie opcje:

a) podkulicie ogonek i zaplacicie prowizje

b) pozwiecie do Sądu Klienta lub Allegro.

Na to drugie trzeba mieć "odwagę". A wiekszosc jej nie ma.

oznacz moderatorów

Eidos-DT
#7 Wielbiciel#

Nie odpuścimy, będzie trzeba pójdziemy do sądu. Jakoś nie ma w regulaminie punktu co zrobić w takiej sytuacji.

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Nie wiem czy to coś pomoże ale chyba można wziąć z banku coś co się nazywa "potwierdzenie nieotrzymania przelewu", może to coś da na biurokracje allegro.  Gdzieś mi kiedyś przy czymś nie dotyczącym allegro migła taka opcja w banku...

oznacz moderatorów