anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jakość sprzedaży - Wysyłka w terminie

Novosan
#9 Pomysłodawca#

Witam,

jak pewnie zauważyliście Allegro wprowadziło w statystykach liczonych od 1 września w dziale Realizacja zamówień pozycję Wysyłka w terminie. Nie było by w tym nic dziwnego jak jakimś trafem mam w tym 24%. W wyjaśnieniach jak to liczą czytam:

Wysyłka w terminie (wcześniejsza nazwa tej miary to Śledzenie statusu przesyłek:)

Procent zamówień, dla których kupujący mógł na swoim koncie w Allegro sprawdzić status wysyłki. Bierzemy pod uwagę tylko te przesyłki, które zostały nadane przez Ciebie w terminie.

Śledzenie statusu w Allegro jest dostępne tylko dla przesyłek wysyłanych za pośrednictwem naszych partnerów logistycznych: Allegro InPost, Poczta Polska, RUCH, DHL, DPD oraz Xpress Couriers.

Problem polega na tym, że przez Allegro InPost wysyłam wszystko co mam u siebie, czyli towar zawsze jest. Robię to od razu, bo punkt POP z Inpost mam zaraz obok siebie, więc tak naprawdę mam ustawiony czas wysyłki 24h i zawsze się w tym mieszczę. Nie ma możliwości żeby to było tylko 24%.

Też macie takie problemy?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

mdrogeria
#21 Demiurg#

Novosan pobierz sobie raport i posprawdzaj o które przesyłki chodzi . Ja od dłuższego czasu stosuję pewien trik , a mianowicie po zakończeniu dnia przed nadaniem zmieniam czas wysylki na 2 dni i wieczorem robię powrót do 24 h . Trwa to kilka minut ,a wysyłkę w terminie mam na poziomie 99% z ułamkiem , był miesiąc ze 100% współczynnikiem

oznacz moderatorów

Novosan
#9 Pomysłodawca#

No właśnie patrzyłem i w raporcie biorą pod uwagę wszystkie firmy przewozowe pomimo, że w wyjaśnieniu piszą tylko o swoich. Totalny absurd. Współpracuję jeszcze z Geisem i Schenkerem. To są wysyłki paletowe. Tam często kierowcy wczytują przesyłki dopiero jak wieczorem dojadą na magazyn. Podejrzewam, że trzeba wszędzie powydłużać czas z 24h, 2 dni na 2-3 dni i tyle.

Podobnie mnie denenerwuje terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów. Klient napisze o 17:00, odpiszesz następnego dnia o 10:00 to już jest źle i za długo

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@Novosan Co do terminowych odpowiedzi, to też niezły cyrk. Przedwczoraj maiłem średnią 36min.Wczoraj odpowiedziałem w ciągu 6min i zmieniło mi się na 1h i 10min, ale dzisiaj z kolei udało mi się odpowiedzieć w 9min i już mam średnią 1h i 22min. To jakaś katastrofa.

oznacz moderatorów

Novosan
#9 Pomysłodawca#

@pulkownik66 to chyba wynika z tego, że biorą pod uwagę ostatnie 30 dni. Tzn, że jak odpowiedziałeś 30 dni temu kilku klientom bardzo szybko to jutro już nie biorą tego pod uwagę 🙂

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@Novosan To chyba są takie obliczenia- które się nawet fizjologom nie śniły.

oznacz moderatorów