anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Już 1 lutego rozpoczniemy nowy program AlleProgres

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Kupujący cenią sobie szybką dostawę. Wysyłka tego samego dnia może przesądzić o tym, że klient wybierze zakup właśnie w Waszym sklepie. Dlatego wprowadzamy nowy program AlleProgres, który zastąpi ubiegłoroczny Program Szybkich Wysyłek. Potrwa on od 1 lutego do 31 maja 2022 r.

Jak zyskać na programie AlleProgres?

W programie możecie otrzymać rabaty za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia. Rabaty przyznamy sprzedającym, którzy osiągną określony wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia - wyniki porównamy z październikiem 2021 r. Wysokość rabatu jest uzależniona od:

  • kwoty zamówienia
  • metody dostawy
  • tego, o ile wzrośnie Wasz wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia (względem października 2021 r.).

Dokładne kwoty rabatów możliwych do uzyskania znajdziecie w Załączniku nr 1 do regulaminu.

Kto może wziąć udział w programie?

Program AlleProgres jest dla wszystkich sprzedających, którzy:

  • w październiku 2021 r. otrzymali minimum 10 zamówień (nie liczymy tych anulowanych lub zrealizowanych jedną z metod dostawy wymienionych w punkcie 4. Regulaminu AlleProgres);
  • nie posiadają na żadnym z kont ograniczeń w związku z naruszeniem Regulaminu Allegro.

Jak zapisać się do programu?

Spełnijcie dwa warunki, aby otrzymać rabaty za szybką wysyłkę:

  • zapiszcie się do programu (zrobicie to poprzez zakładkę Program AlleProgres w Moim Allegro);

mr_oma_0-1642767322530.png

  • osiągnijcie wzrost wskaźnika zamówień wysyłanych tego samego dnia o co najmniej 3 punkty procentowe względem wyniku z października 2021 roku.

Oba te warunki muszą zostać spełnione.

Kiedy przesyłkę traktujemy jako wysłaną?

Przesyłkę uznajemy za wysłaną, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy tę informację od przewoźnika. Zasada obowiązuje dla przesyłek nadawanych:

  • bezpośrednio podczas podjazdu kuriera
  • w automatach paczkowych
  • w Punktach Obsługi Klienta InPost
  • w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).

Aby paczka została skutecznie nadana, umieśćcie ją w automacie paczkowym lub zanieście ją do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika

Z regulaminem AlleProgres możecie zapoznać się tutaj.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
264 ODPOWIEDZI 264

nikl
#13 Ambasador#

Oni siebie wysortują i wypromują za darmo przed innymi sprzedawcami, nawet bez przestrzegania zasad i dobrych praktyk handlowych.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@mr_oma  jedyną szansa na jakiekolwiek powodzenie tego programu byłoby :

1) jako miesiąc odniesienie przyjmowanie takiego samego miesiąca z poprzedniego roku - inaczej sezonowośc niektórych produktów i tak wszystko rozwali- np u nas w ogrodnictwie oczywistym jest że w lutym będzie kilkrotnie wiecej zamówien niz w pażdzierniku wiec szanse na wzorst szybkosci wysyłki relatywnie mniejsze - bliskie zeru

2) ustanowienie maksymalnego progu szybkiej wysyłki powiedzmy na poziomie 80-90% . Czyli każdy po przekroczeniu danego progu szybkości wysyłek otrzymywłby rabat za smart. Inaczej wczesniej czy później KAŻDY ze sprzedających osiągnie próg którego nie bedzie w stanie porzekroczyc.

Program w postaci takiej jaką ma obecnie zdaje sie być kompletnie bez racji bytu. Ot jest bo jest.

oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

Ale tak było do tej pory. Jeśli miało się skuteczność poniżej 95% nie dostawało się bonifikaty. Było to sprawiedliwe proste i logiczne. Wielu się dostosowało, zmieniło godziny, pakowanie, kupił samochody aby to zawozić.... A teraz nie dość że nie ma rekompensaty bo jeszcze ma dopłacać więcej do "darmowego" smarta. 

 

Ps. Sezonowość chyba nie ma tu raczej nic do rzeczy bo liczy się % od  wszystkich zamówień z danego dnia jako % wszystkich w tym dniu. I ten % ma wrzasnąć o 3 lub 5. Masz 10 wysyłasz 10 = 100%. Masz w sezonie 100 zamówień - wysyłasz 100 i też masz 100%. ??

 

Więc najśmieszniejsze jest to, że nawet zwiększając sprzedaż 2-krotnie dalej średni % nadanych paczek w tym samym dniu będzie ten sam. Jedynym sposobem jest nadawanie np. nie o 16 a 19 (nierealne). A nikt na to wpływu nie ma - są określone godziny graniczne nadań i tyle.  

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@energo-dom_pl  sezonowośc ma bardzo dużo do rzeczy

Dane przykladowe:

Pażdziernik -20 zamówien - wysyłamy bez problemu

Luty 200 zamówien - nie ma możliwości wysyłki 100% bo brakuje obsady o ile mala licze zamówien realizuje sie bez problemów to juz przy wiekszej ilości nie jest to takie proste. Wiec odsetetk wysyłki w tym samym dniu bardzo zależy od sezonowości. A jeśłi bonus w postaci zwrotó za smart nie jest pewny- nie zatrudnie sie dodatkowych osób i nie płaci za nadgodziny bo wzrotst kosztów będzie zbyt duży.

Zresztą nawet moderacje gdzies pisała : brany jest pod uwage pażdziernik ponieważ nie byl to miesiąc przedświąteczny gdzie jest wiecej zamówien . Wiec nawet allegro widzi że sezonowośc ma dużo do rzeczy. A dla np nas świeta są wiosną .

oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

Ale chyba brany pod uwagę jest % deklarowanych wysyłki tego samego dnia. Jeśli wiesz że coś wyślesz za 2 dni to takie oferty oznacza się w ofercie jako "dostawa za 2 dni" i te nigdy nie brały udziału w programie szybkich dostaw oraz statystykach % w programie szybkich dostaw.

Uczciwym było to, że jeśli się mimo to nadawało szybciej niż deklarowana godzina zwrot był naliczony. 

Mniejsza z tym. Nie zmieniajmy tematu 🙂 Tak czy owak ani Ty, ani My, ani nie wiadomo kto ......... niczego nie zyska.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@energo-dom_pl  "Jeśli wiesz że coś wyślesz za 2 dni to takie oferty oznacza się w ofercie jako "dostawa za 2 dni"" 

Własnie nic nie wiem. Dziś po weekendzie na pewno czesc z dzisiejszych zakupów zostanie na jutro. O jutra wyjdziemy na prostą idamy rade wysyłać na bieżąco z tego samego dnia aż do konca tygodnia

Kiedy zrobi sie cieplej te terminy sie przesuwają bo jest wiecej zamówień które trzeba nadganiac. Jeśłi znów sie ochłodzi - ilośc zamówien spada

Tutaj nie da sie ustawić jednolitego sposobu wysyłki. Jednym sposobem sa ewentualne nadgodziny w sezonie. Ale przy doplatach do smarta i kosztach nadgodzin zaczynamy dokladać wiec szybka wysyłka w takim programie jak teraz przestaje być opłacalna w jakikolwiek sposób.

oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

A tu też były absurdy z tym. Bo z tego co pamiętam zamówienia soboty/niedziel nie liczyły się do szybkich dostaw. Tylko te od 0:00 w poniedziałek do godziny granicznej 😉 I teoretycznie te warto było pakować jako pierwsze 😉 😉 😉 W tym programie zresztą też tak jest bo dalej chodzi własnie o ten % nadanych tego samego dnia co zakup. 

oznacz moderatorów

eCSI
#9 Pomysłodawca#

Ale oni będą obliczać ile w październiku wysłaliście zamówień w dniu ich zakupu czyli ktoś miał 1000 zamówień w październiku i wysłaliście w ten sam dzień np. 400 to wasz wskaźnik to 40 teraz to tak np. Najlepiej jakby ludzie kupowali tylko rano od pon do piątku do godzin granicznych teraz to tak np jest tyle rzeczy od nas niezależnych że bez ten program bardziej zaszkodzi Allegro niż pomoże

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Kolejny "chory" program serwisu Allegro dyskryminujący szereg sprzedających.

Po prostu nie chce więcej mi się rozpisywać w tym tenacie.

U mnie przesyłki InPost - to 90% przesyłek.

W poniedziałki odbiera przesyłki nawet o 10:30

W pozostałe dni do 12:00

Kiedy przesyłkę traktujemy jako wysłaną?

Przesyłkę uznajemy za wysłaną, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy tę informację od przewoźnika. Zasada obowiązuje dla przesyłek nadawanych:

  • bezpośrednio podczas podjazdu kuriera
  • w automatach paczkowych
  • w Punktach Obsługi Klienta InPost
  • w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).

To gratuluję poczucia humoru.

Teraz wiem, skąd mam obniżone punkty na Allegro.  Z tego jasno wynika, że paczka nadana w Poczcie Polskiej nie jest uznawana jako nadana w terminie.

Tak wynika z powyższej interpretacji moderatora. Allegro=PIS=zero , tak to wychodzi...

 

W

oznacz moderatorów

dabdetal
#10 Popularyzator#

Jeżeli straciliście na skutek zmian w tych programach wysyłek motywację do szybkiego wysyłania to bardzo dobrze. Mnie osobiście leczą te wyścigi w wysyłaniu. Nauczyliście już ludzi szantażowania sprzedawców przez dyskusje, komentarze, a teraz przez to natychmiastowe wysyłanie. To uniemożliwia normalną pracę. Sklep internetowy to nie tylko wysyłanie paczek. Są też inne zadania. Pewnie to niezrozumiałe dla takich, którzy wystawili sobie 300-500 ofert i  niczego nie dodają i nie zmieniają. Jeśli ktoś ma "żywą" ofertę, która ulega zmianom, to oznacza to mnóstwo pracy poza codziennym pakowaniem paczek.

Niektórzy klienci mam wrażenie, że nie kupują po to że jest im coś potrzebne tylko po to żeby robić sprzedawcy pomiary w szybkości realizacji. I możesz sobie ustawiać wysyłkę 3 dni, bo masz nawał z takiego czy innego powodu. Oni to mają gdzieś, bo Wy wysyłacie od ręki i ja też mam im natychmiast wysłać, a to co podałem w warunkach mogę sobie wsadzić..

Zrobiliście sobie z tego progamu główne źródło dochodu i teraz macie z tego powodu ból. Jeśli ktoś myśli, że "najlepsi sprzedawcy" to Ci co wysyłają tego samego dnia to jest niepoważny. Jeśli wysyłasz tego samego dnia, to znaczy, że masz tak małą sprzedaż że możesz to robić. Jakby Ci się sprzedawało normalnie, czyli tak żeby wypełnić tydzień pracy od poniedziałku do piątku, to wysyłanie tego samego dnia jest niemożliwe. Ja mam obecnie poziom wysyłek tego samego dnia poniżej 2%. Grubo jest jak mam 6%. Wówczas pozostałe paczki są wysyłane w 95% w ciągu 24h. Jak można mieć 80%, tak jak ktoś tam powyżej napisał? Przecież przynajmniej 60% sprzedaży następuje po godzinie 15.00. Max poziom to 40%, a i to jest niewykonalne. 

 

Skupcie się na pracy i poprawie oferty a nie tylko oddawaniu za bezcen i natychmiastowym wysyłaniu i tym żeby Wam allegro zwróciło za wysyłkę. Allegro zmieniło ten program właśnie z tego powodu. Za dużo było takich dla których było to istotne źródło dochodów. Bo z takich jak ja ma kasę, a takim ja Wy musi dokładać do wysyłek. Takie programy powodują tylko to że mogą funkcjonować sprzedawcy, którym nawet nie zależy na zarobku na towarze, bo są w stanie wyrwać zwrot za nadanie. A o tym, że tak jest świadczy to że Allegro podnosi prowizje w kategoriach, o czym nikt nawet się nie zająknął. Bo co komu robi 1% w górę, jak tutaj straci zwrot 1-2 zł od połowy nadanych paczek.

 

Aha, jakby ktoś nie zauważył. Trwa obecnie wymieranie małych sprzedawców. Śrubowanie warunków raczej Wam nie pomoże. Allegro nie interesuje to żebyście sprzedali sobie bez wyróżnienia, zapłacili 9% i jeszcze dostali zwrot za ekspresowe nadanie paczuszki. Macie brać promowania i płacić grube procenty. Kto nie załapie się do programu VIP dla sprzedawców po malutku może sobie szukać innego zajęcia albo na wyścigi wysyłać od ręki żeby jakiś grosz wyskubać vipom.

oznacz moderatorów

Hoth24BrickStore
#9 Pomysłodawca#

Mi się nie chciało iść dzisiaj do paczkomatu nadać paczek po pracy 🙂

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@mr_oma 

Czuję się trochę jak norka na fermie: staraj się, Kaśka, staraj się ile sił, a dostaniesz wielką, wspaniałą nagrodę.

Nagrodę cudowną ponad wszelkie wyobrażenie.

W nagrodę nie obedrzemy cię ze skóry🤣

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Kasiulki2  Raczej w nagrodę obedrzemy cię ze skóry 🤣

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

może i dobrze się stało. Stawałem na rękach, żeby wysłać jak najwięcej zaraz po zakupie, a i tak wiele z tego programu kaski do mnie nie wracało. Teraz nie będę się spieszył i szykował paczki bez ciśnienia. nie ma tego złego 🙂

stracę parę złotych, ale nerwów mniej i więcej zdrowia zostanie człowiekowi.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

eCSI
#9 Pomysłodawca#

a takie pytanie czemu zostało wyłączony z rabatowania Inpost ???  @mr_oma 

oznacz moderatorów

eCSI
#9 Pomysłodawca#

przepraszam nie zauważyłem że jednak jest mój błąd @mr_oma 

oznacz moderatorów

WojciechB
#11 Animator#

Sposób na wysoki % Alleprogress:

Przed godziną graniczną wyłączasz wszystkie aukcje, o godzinie 0:00 włączasz na nowo, od granicznej w piątek do 0:00 w poniedziałek masz długi weekend. Ewentualnie możesz dorzuć Pocztę Polska na sobotę jak masz niedaleko. Chyba uda się wyciągnąć Alleprogress na poziomie 90% :D.

oznacz moderatorów

nikl
#13 Ambasador#

Tak, to świetny pomysł. Można także podwyższać ceny po godzinie granicznej do północy, a happy hours zrobić od północy do godzin granicznych. Zna ktoś może jakiś darmowy zmieniacz cen?

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@WojciechB  znaczy za kilka zł zwrotu z alleprogres lepiej "uwalić" najlepsze godziny sprzedaży oraz weekendy ????

Dziekuje postoje

Wole dopłacać do smarta wliczyc to w koszty i sprzedawac 🙂

oznacz moderatorów

nikl
#13 Ambasador#

Może to przynieść zwiększenie sprzedaży, bo będziesz wyżej pozycjonowany. W dodatku jak da się info o happy hours, to część klientów zaczeka do północy. A w pozostałym okresie można mieć wyższą marżę, co też jest korzystne. Same plusy dodatnie.

oznacz moderatorów