anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Już dziś zaktualizuj warunki zwrotu w swoich ofertach!

nat_not
Moderator
Moderator

Od kwietnia 2021 trwa proces wprowadzania zmian, które mają na celu ujednolicenie zasad zwrotu towaru we wszystkich ofertach Allegro. Na Gadane odbyło się poświęcone temu tematowi spotkanie z ekspertką. Wątek tej rozmowy znajdziecie tutaj.

Nowa wersja formularza do konfiguracji warunków zwrotu

W tym miesiącu dodaliśmy nową wersję formularza do konfiguracji warunków zwrotu. Jest dostępny w tej zakładce. Oto co się zmienia: 

  • Dodaliśmy listę gotowych warunków zwrotu. Wystarczy, że zaznaczycie tylko te punkty, które dotyczą Waszej sprzedaży. Kupujący zobaczy ustalone warunki w Waszych ofertach.
  • Do końca września dostępny będzie Przykładowy formularz odstąpienia od umów.pdf, potem go usuniemy. Chcemy aby kupujący wypełniali formularz zwrotu towaru na naszej stronie. Dzięki temu od razu otrzymacie informację o zwrocie i jego powodzie – bez konieczności czekania na przesłanie przez kupującego osobnego formularza odstąpienia od umowy. 
  • Automatycznie sprawdzamy poprawność Waszych adresów do zwrotu. Wprowadziliśmy mechanizm, który automatycznie sprawdza, czy podany w warunkach adres do zwrotu przesyłki ma poprawny format. Gdy zaczniecie wpisywać adres do zwrotu przesyłki, wyświetlimy Wam instrukcję z podpowiedzią, jak prawidłowo to zrobić. Jeśli wpisany przez Was adres będzie niepoprawny, podświetlimy na czerwono błędny element. Łatwo więc zorientujecie się, co jest nie tak.

Więcej informacji o zmianach w formularzu do konfiguracji warunków zwrotu znajdziecie na stronie Allegro Zwroty.

Czas na aktualizację warunków zwrotu - do 30 września 2021 r.

Wymagamy aktualizacji warunków zwrotu w Waszych ofertach. Jeśli do 30 września 2021 r. tego nie zrobicie, od 1 października:

  • nie wystawicie nowej oferty z nieaktualnymi warunkami
  • nie edytujecie oferty, w której macie nieaktualne warunki zwrotu
  • będziemy wysyłać Wam upomnienia do ofert, w których warunki nie zostały zaktualizowane
  • jeśli mimo otrzymywanych upomnień nie zaktualizujecie warunków, ostatecznie zablokujemy Wam możliwość dalszej sprzedaży.

Nową wersję formularza do konfiguracji warunków zwrotu udostępniliśmy również w API

Nie czekajcie z aktualizacją do ostatniej chwili. Najlepiej wypełnijcie nowy formularz już dziś!

 

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

robo-tech_pl
#8 Zapaleniec#

@nat_not 

W wkluczeniach brakuje jasnej deklaracji dla usług

Jest tylko 

  • "Rzecz wyprodukowaną na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych."

Ale nie ma usług. Klienci oczywiście będą to kwestionować w dyskusjach. Chodzi np. o usługę instalacji oprogramowania etc... Jest pole Usług lub produktów ale tych zależnych od wahań rynkowych co też nie jest jasno określone.

Jaśnie i uniwersalnie było by

  • "Rzecz wyprodukowaną na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych."

na

  • "Rzecz lub usług wykonanych na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych."

I temat zamknięty. Klient może zwrócić produkt ale za usługę nie ma prawa żądać zwrotu jeśli sobie czegoś zażyczył za dopłatą. 

 

oznacz moderatorów

RED
#17 Koryfeusz#

@robo-tech_pl allegro twierdzi, że niema czegoś takiego jak usługa instalacji oprogramowania

czy tez indywidualnego przygotowania towaru dla kupującego

oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#10 Popularyzator#

😶 Przecież jest wiele sytuacji gdzie sprzedawca ma osobną aukcję i np. ktoś dokupuje to jako usługę extra, modyfikację czy inne.

A co z całą karegorią https://allegro.pl/kategoria/uslugi-258972  ?? 🙂 

oznacz moderatorów