anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Już niebawem kupujący zmieni dane dostawy po zakupie - jak utrudnić sprzedaż na allegro

RED
#21 Demiurg#

co za bzdura

https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/juz-niebawem-kupujacy-zmieni-dane-dostawy-po-zakupie-5L5X01PMvH...

allegro zapomina że do sprzedaży używa się zewnętrznych aplikacji i czas nie jest z gumy

a powrót do przeszłości to tylko fajny film

 

już widzę awantury z Kupującymi typu zmieniłem dane do wysyłki a wy wysłaliście na stary adres

 

widzę że serwis allegro ma kompletnie gdzieś, że Sprzedawca musi mieć czas na odebranie maili, bzdurnych telefonów czy też informacji przesyłanych w dyskusjach czy okienku wiadmośći

oraz że przy większych wysyłkach ten proces jest wykonywany przez kilka osób i rozłożony w czasie

 

ciekawe czy serwis do wysyłek inpostu będzie także w czasie rzeczywistym zmieniał te zmienione dane do wysyłki i przesyłał równie szybko numery przesyłek do allegro

 

ktoś w allegro wyraźnie zapomniał, że wysłanie wiadomości/maila nie jednoznaczne z jego odebraniem

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Kupujący edytuje dane, dopóki nie zmienisz statusu zamówienia na: W realizacji [...]

Czyli, teoretycznie, sklepy automatycznie będą zmieniać status zamówienia na W Realizacji. 😁

---

> Poza tym nowy adres dostawy musi dotyczyć tego samego kraju.

Uff.

---

No i teraz najważniejsze: czy sprzedający otrzyma powiadomienie o zmianie adresu?

Załóżmy taką sytuację:

Zakup --> sprzedający otwiera Zamówienia -> kupujący zmienia adres -> sprzedający w tym momencie nadaje status W Realizacji (ciągle ma przed sobą zamówienie z poprzednimi danymi) -> nadaje kuriera na stare dane -> bum, negatyw 🙂

Ale będzie jazda

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@RED  musi się pojawić aplikacja, która natychmiast po kupnie i potwierdzeniu wpłaty , będzie zmieniać status zamówienia na "w realizacji" - obejście systemu

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

wielu sprzedawców drukuje maile od allegro i na ich podstawie wysyła towar

bo musi być podkładka w razie kontroli czy tez reklamacji i itp

nie wszyscy robią to przez stronę allegro czy też ich managera sprzedaży

nikt nie zaznacza jakiś bzdurnych opcji w realizacji na stronie allegro - robią to programy np: inpostu

część sprzedawców używa do wysyłek aplikacji np: aplikacji inpostu - tutaj strona z osobami do wysyłki potrafi być nieodświeżana nawet kilka godzin

ciekawe jak to będzie i czy będzie w ogóle  zaznaczone, że Kupujący zmienił adres do wysyłki by można to było wychwycić

 

oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

@pinsplash Jest - Baselinker. Można utworzyć akcje, że zaraz po otrzymaniu wpłaty zamówienie zmienia status na „w realizacji” i tym samym z automatu generuje się etykieta na Inpoście czy gdziekolwiek indziej. I sajonara 🙂 

_______
Kamila
oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

@Janirka  czy tylko u mnie każda akcja w BL jest opóźniona o 15 min względem tego co dzieje się na allegro? 

oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

@Client:79577720 Wszystkie zmiany statusów mam na bieżąco, natomiast faktycznie z delikatnym poślizgiem pojawiają się nowe zamówienia.

_______
Kamila
oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

@Janirka  to ciekawe, muszę znaleźć przyczynę opóźnienia 🤔

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Client:79577720 Jakieś cyrki z API ostatnio się dzieją, bodaj @DarkStoorM wklejał gdzieś na forum linka do ciekawej dyskusji na githubie.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Ja na przykład w ogóle nie dostaję powiadomień o dokonanej wpłacie, może to jakoś powiązane. Zamówienie opłacone przez kupującego, ale samo powiadomienie o wpłacie dostałem godzinę później 😄

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Masz na myśli powiadomienie czy aktualizację statusu? 

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@Client:79577720 Samo powiadomienie od Allegro.

Jeżeli chodzi o aplikację, to jak zmienię u siebie status zamówienia, to przechodzi po kilku minutach, czasami max do 15, nie wiem, może to tylko chwilowe. Zwykle trwa to kilka sekund. W sumie nie tylko zmiana statusu się dławi, opóźniona jest również edycja ofert. Może samo przejdzie 😄

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@RED już teraz kupujący to robią, pisząc maile do sprzedawców. A ci muszą te zmiany ręcznie wprowadzać (lub tłumaczyć kupującym, że to niemożliwe).

Z Twojego wpisu wynika, że teraz kupujący będą częściej zmieniać adres wysyłki, "bo mogą" - czy to nie jest z Twojej strony trochę protekcjonalne? Kupujący zmienia adres wtedy, gdy musi, a nie gdy mu się da taką możliwość.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek  masz racje ułatwia nam to życie pod warunkiem że będzie to dobrze wprowadzone, jak wspomniał @RED  nie każdy jedzie na panelu allegro, czasem drukuje się maila, pakuje importuje dane do EN Poczty a jak wiemy nr przesyłki uzupełnia się po wysłaniu pliku, i będzie problem jak akurat w tym czasie klient zmieni dane, a sprzedawca zapomni zmienić status 😞

Jak była prośby na telefon czy maila można było wytłumaczyć że zmiana już nie jest możliwa a tu będą leciały negatywy 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@kostas11 Tak, zgadzam się z tobą i przekonany jestem, że wystawiony NEGATYW  SPRZEDAWCY nie jest dla Allegro żadnym argumentem i bynajmniej się tym nie liczą.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@msniezek jest pewna granica czasowa, przy której nie da się tego zrobić

podano przykłady że dla baselinkera wynosi to 15minut

u mnie ten czas wynosi około 2-3h - bo tyle zajmuje przygotowanie i wydruk dokumentów do wysyłek - paragony, faktury i listy przewozowe

ale ile ten czas będzie wynosił dla inposta i czy inpost odświeży adres w trybie natychmiastowym?

bo numerów przesyłek inpost też nie przekazuje wam w czasie rzeczywistym

wy przerzucacie ten problem na Sprzedawców nie dając nic w zamian, tworząc problemy

nawet Sądy uznają, że w przypadku maila jego odbiorca musi mieć czas na jego odebranie i datą odebrania nie jest data jego wysłania

podobnie jest z anulowaniem transakcji - nam zlikwidowało problemy wyłączenie tej opcji

bo była nadużywana przez Kupujących bo mogli to robić

Kupujący powinien mieć możliwość edycji danych do wysyłki i brak tej opcji jest obecnie oczywiście skandalem ale Sprzedawca musi mieć możliwość i czas na odczytanie jego zmian

 

oznacz moderatorów

IMPOL_Lipno
#8 Zapaleniec#

Jest to tragiczny pomysł ze strony allegro który oznaczać będzie same problemy ..

oznacz moderatorów