anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient źle zrobił zwrot, paczka nie dotarła, straszy negatywem

MAMY ROZWIĄZANIE!
ubraniabhp_com
#9 Pomysłodawca#

Wklejam rozmowę, proszę o pomoc co z nim zrobić. Ostatnio plaga takich "klientów"

 18 stycznia 2021 19:10

Powód otwarcia dyskusji: mam problem ze zwrotem towaru/rezygnacją z zakupu
Witam, zwróciłem zakupione buty w dniu 10.12.2020r. (nr dokumentu) i do dzisiaj nie otrzymałem zwrotu pieniędzy - chcę kupić u Was takie same buty tylko rozmiar większe - ale czekam na zwrot pieniędzy - także proszę pośpieszcie się...

Dzień dobry,
Panie Michale, proszę podać numer listu przewozowego, którym nadał Pan paczkę, ponieważ w zwrocie nic takiego nie ma. Czyli wygląda na to, że zgłosił Pan zwrot, a nie wysłał paczki.
 
No tak nie było jak piszecie. Sprawdziłem tylko jeszcze datę nadania do Was zwrotu i bylo to w dniu Wigili 24.12.2020r. Załączam zrzuty ekranu allegro oraz InPost które potwierdzają moje slowa. Proszę o jak najszybszy zwrot pieniędzy!
 
Skontaktujemy się z Allegro i InPostem w Pana sprawie.
20 stycznia 2021 10:08
Szanowny Panie,
proszę podać dokładne dane, na które nadał Pan paczkę, ponieważ dostaliśmy odpowiedź od InPostu w załączniku.
Taka osoba u nas nie pracuje.
 
20 stycznia 2021 10:09
Są teraz 2 wyjścia, nadął Pan paczkę nie na ten adres co trzeba lub InPost pomylił paczki. My tej paczki nie mamy.
20 stycznia 2021 13:37
Nadał Pan paczkę do innej firmy, proszę wyjaśniać tę sprawę z InPostem.
 
Czytam i się śmieje z bzdur które wypisujecie. Posiadacie opcje "Smart" I tylko dla tego u Was kupiłem te buty. No właśnie posiadacie a pytanie czy wiecie co posiadacie...? Usługa Smart daje allegrowiczowi opcje zwrotu towaru (nie uszkodzonego i nie używanego) w ciągu 7dni od otrzymania przesyłki (bez podawania przyczyny) chociaz Wam pisałem o co chodzi buty fajne ale muszę mieć większe w sensie rozmiaru. Skorzystałem z opcji Zwrotu w Smarcie i teraz UWAGA na czym polega zwrot w Smarcie: do 14 dni musicie odesłać paczke z jakiego chcecie paczkomatu ZOSTAWIAJĄC orginalna etykietę z adresem i informacjami o kupującym i sprzedajacym - TYLE czyli ja adresu ani firmy nie wymyslalem - po prostu odesłałem paczke. I to ja powiem Wam jak zrobimy: Dla mnie strona w tej transakcji jesteście Wy - nie InPost ani Allegro. Jeśli coś jest nie tak w transakcji to stronami umowy jest sprzedający i kupujący - Allegro i InPost są tylko pośrednikami. I to ja od Was wymagam dotrzymania warunków umowy a tym bardziej przestrzegania zasad towarzyszącym usłudze Smart na Allegro. I cytując Was są 2 wyjscia: 1. Zwrocicie mi moje pieniądze zgodnie z prawem (a dlaczego to nie dotarło do Was skoro klient (czyli ja) zrobił wszystko zgodnie z zasadami Allegro-Smart wyjaśnicie sobie sami. Wtedy macie odemnie same pozytywne oceny i opinie i oczywiście zyskuje cię zadowolonego klienta. Wyjście 2gie zachowujecie się niezgodnie z prawem i nie zwracacie mi pieniędzy i wtedy ja wykorzystuje wszystko co mam żeby Wam również za to "podziękować". Opcja Smart daje mi dodatkowa opcje wsparcia od Allegro w nierozwiązanych sporach napewno z niej skorzystam i chyba nie muszę Wam tłumaczyć że zrobię Wam odpowiednią " Reklamę" i "Ocene. Zachęcam Was do skorzystania z pierwszej opcji i działamy razem dalej w miłej atmosferze 🙂
 
Odpowiedzi InPostu oraz Allegro.
Zrzut ekranu 2021-01-21 072848.jpgZrzut ekranu 2021-01-21 072904.jpg
oznacz moderatorów
50 ODPOWIEDZI 50
xyz96
#21 Demiurg#

@ubraniabhp_com Hmmmm, tu ma zastosowanie ustawa konsumencka. Klientowi należy się zwrot wpłaty w ciągu 14 dni od wysłania pisemnej rezygnacji - można się wstrzymać do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub do chwili wysłania przez kupującego potwierdzenia jej odesłania, w zależności od tego, co nastąpi szybciej. UOKiK potwierdza, że przesłanie potwierdzenia odesłania jest równoznaczne z obowiązkiem zwrotu wpłaty. Postępowanie reklamacyjne w przypadku zaginięcia przesyłki to oddzielna procedura i może ją przeprowadzić sprzedawca, ale wpłatę trzeba oddać. Mogę wkleić tu stanowisko UOKiK w tej sprawie.

oznacz moderatorów
ubraniabhp_com
#9 Pomysłodawca#

No daj.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Proszę uprzejmie;

Zwrot płatności przez przedsiębiorcę na rzecz konsumenta reguluje przepis art. 32 ustawy o prawach konsumenta (t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.) , zgodnie z którym:

Art.  32.

  1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
  2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Spełnione zostały warunki wynikające z ustępu trzeciego powyższego przepisu, zatem można domagać się zwrotu pieniędzy od przedsiębiorcy.

Zaginięcie przesyłki można reklamować niezależnie, ew. scedować to uprawnienie na przedsiębiorcę, aby dochodził odszkodowania we własnym zakresie. Jak wskazałam wyżej, wystarczające jest samo odesłanie przesyłki i przedstawienie na tę okoliczność dowodu.

 

W razie dalszych problemów, sugeruję skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów.

 

Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z ... do zadań rzeczników należy m.in.:

  1.       zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego (np. poprzez odpowiedzi na listy, e-maile, telefony, rozmowy podczas indywidualnych wizyt),
  2.       udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,
  3.       występowanie z interwencjami do przedsiębiorców (głównie sprzedawców, usługodawców, dostawców mediów) w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.

 

Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php.

 

Z poważaniem,

Joanna B

Konsumenckie Centrum E-porad

oznacz moderatorów
ubraniabhp_com
#9 Pomysłodawca#

Rozumiesz, że paczkę nadał na inny adres i odebrał ją kto inny? Paczka nie zaginęła, jest u kogo innego.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

Poproś kupującego przedstawić dowód nadania właściwego przedmiotu na właściwy adres.

oznacz moderatorów
ubraniabhp_com
#9 Pomysłodawca#

Mam załączniki w dyskusji, przekazałem wszystko do InPostu. InPost odpowiedział, że paczka poszła na inny adres, a osoba odbierająca ma inne nazwisko niż ktokolwiek, kto  u nas pracuje.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

Poinformuj  kupującego ze ma złożyć reklamacji w Inpost , poproś allegro o ustosunkowanie   w dyskusji .

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów
akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@xyz96 bzdura

Znów wklejasz te swoje gotowce bez zrozumienia. Przesłanie potwierdzenia odesłania, owszem, ale do sprzedawcy, a nie na Berdyczów.

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@akcesoria-net-pl Ale w ustawie nie ma, że nie można na Berdyczów, zatem pewnie można 😀

Ula

Ula
oznacz moderatorów
akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@WREDZIA-W1 Tak, jesli sprzedawca jest z Berdyczowa.

Wyraziłem się nieprecyzyjnie, przepraszam. 😀

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@akcesoria-net-pl Dobrze się wyraziłeś. To ja napisałam niejasno, bo nie wzięłam pod uwagę, że wcześniej Cię tu nie było, a la_nika usunęła większość postów. Przykład:mmm.JPG

Ula

Ula
oznacz moderatorów
akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

No to zmienia postać rzeczy. @xyz96 wybacz.

 

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@akcesoria-net-pl Przeczytaj jeszcze raz uważnie, to co wkleiłam. Powiększ. Pierwszy wypowiadał się pinsplash (ucięłam niechcący nick) do xyz. Odpowiada xyz. Nie masz go za co przepraszać 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1 Za usunięcie nicka nie dostaniesz dzisiaj owsianki!😁

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@pinsplash A tak mi się niestarannie zaznaczyło i nie chciało mi się drugi raz 😞 Wybacz 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów
akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@xyz96 Rzeczą ludzką jest się mylić. Wybaczam Ci, niech Wielki Potwór Spaghetti będzie z Tobą.

Mam nadzieję, że teraz się wyzerowało 🤣

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@akcesoria-net-pl To on jest tym Wielkim Potworem Spagetti 😀

Ula

Ula
oznacz moderatorów
akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@WREDZIA-W1 Uprasza się o nieobrażanie moich uczuć religijnych.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@xyz96 tekst ustawy jest jaki jest ale liczy się tzw duch ustawy - czyli w jakim celu był tworzony przepis i dyrektywy unijne jak rozumieć określone punkty ustawy

we fragmencie jaki cytujesz nie pisze też że konsument odstępuje od umowy z konkretnym sprzedawcą

więc można wnioskować że jak zawarł umowę z xyz to firma abc ma mu oddać pieniądze bo odstąpił firmie abc od umowy

żaden sąd nie klepnie twojej interpretacji przepisów

jeżeli jest inaczej to podaj sygnaturę akt

 

 

oznacz moderatorów