anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kolejny przykład rozdawnictwa allegro

mdrogeria
#21 Demiurg#

Klientka w dyskusji zglosiła problem z produktem owartości 6zł powołujac się na niezgodność z opisem dopisując ,, zakup nieudany ,,  . Wyjaśniłem , wskazałem w opisie to co należy . Klientka nie uczestniczyła w dyskusji tylko na ostatni dzień złożyła wniosek do POK . A teraz najlepsze OTRZYMAŁA ZWROT ZA WSZYSTKIE / ŁĄCZNIE 5 / PRODUKTY !!!. , a zgłosiła zastrzeżenia tylko do jednego . Teraz Drodzy Forumowicze wiem dlaczego prowizjie pobierane od sprzedawców są tak wysokie ehhhh...  

oznacz moderatorów
47 ODPOWIEDZI 47

mdrogeria
#21 Demiurg#

@medalik_2009 tego się nie dowiemy , walczę o odpowiedź na to pytanie od wczoraj .

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria ale jak to? Przecież @msniezek w innym wątku, który poczyścił z postów, twierdził, że pracownicy Allegro nie uciekają od odpowiedzi, nie kończą trudnych tematów i zawsze odpowiadają... 😎

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 Kupujący składają wnioski o rekompensatę w ramach POK do całego zamówienia, a nie do wybranych produktów.

Rekompensata dotyczyła całości, ponieważ taka zapadła decyzja po wniosku. Jak pisałam wyżej - kwota zwrotu nie była wysoka. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@nat_not czyli teraz powinienem napisać do klientki wezwanie do zwrotu wszystkich produktów , w dalszym ciągu nie wiem czy będę za to obciążony , a może wypadałoby poprawić proces składania wniosków .

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@mdrogeria 
Jakbyś był uprzejmy przytoczyć treść całej korespondencji (w tym również sporu) z kupującą w Twojej sprawie być może byłaby okazja do obiektywnej oceny sytuacji.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria Dostałam właśnie potwierdzenie, że nie obciążymy Cię kosztami tej rekompensaty. Mam nadzieję, że w choć niewielkim stopniu zmniejszy to dyskomfort związany z tą sprawą.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@nat_not  Jaki to piękny happy end ... Niespodziewany  akt łaski

Szanowny sprzedawco, tym razem łaskawie nie będziemy cię karać za nasze błędy !!!

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@nat_not 
nie obciążymy [...] kosztami tej rekompensaty

Kosztami poniesionymi przez Allegro (ok. 40zł.) czy przede wszystkim: również kosztami już poniesionymi przez @mdrogeria (np. wszelkie konsekwencje obniżenia oceny sprzedawcy i jej negatywnego wpływu na bieżącą sprzedaż) ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@nat_not do całych zamówień? A mogłabyś nie opowiadać bzdur? Przecież jest wybór we wniosku produktu, którego dotyczy problem:

pok.png

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 W porządku. Potwierdzam. Na Twoim zrzucie widać kolejny krok, gdzie możliwe jest wybranie produktów. Odnosiłam się do pierwszego kroku, w którym wybierasz całe zamówienie i dopiero, gdy potwierdzisz, że składasz do niego wniosek o rekompensatę w ramach POK, możesz wskazać pojedyncze towary.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@nat_not ponawiam więc pytanie. Dlaczego jeśli problem dotyczył 1 (słownie: jednego) produktu z zamówienia, Kupujący otrzymał rekompensatę za całość zamówienia?

"możesz wskazać pojedyncze towary"

Nie "możesz", tylko zawsze trzeba wskazać, którego przedmiotu dotyczy wniosek.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 A ja ponownie odpowiadam - ponieważ taka zapadła decyzja. Możesz się z nią nie zgadzać, ale nie zostanie ona zmieniona. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@nat_not tutaj mnie ona ani ziębi ani parzy.

Jednak jeśli dotyczyłaby naszej firmy i zostalibyśmy obciążeni całą kwotą zamówienia (przy spornym 1 produkcie), z powodu widzimisię Allegro, to albo spotkalibyśmy się w sądzie, albo nawet poprosilibyśmy naszą kancelarię by się przyjrzała, czy nie ma przesłanek do zgłoszenia przestępstwa wyłudzenia.

Daruj sobie też wstawki "A ja ponownie odpowiadam" bo poprzednio kłamałaś, że POK zawsze dotyczy całego zamówienia.

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@medalik_2009 Moim zdaniem tego zwrotu nie powinno być wcale. Produkt, który nie spełnia oczekiwań, bo pańcia nie przeczytała opisu nie jest powodem do jego zwrotu.

Produkty drogeryjne zasadniczo nie podlegają zwrotowi, a jedynie reklamacji, jeśli faktycznie któryś z nich jest wybrakowany, przeterminowany, czy ma inne wady wykluczające go z użytkowania.

 

Wiola
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@nat_not Natalio, jak nie, jak tak? Stworzyliście system rekompensat, który pozwala klientom do takich nadużyć. Kupując cokolwiek nowego, czytam opis produktu. Produkty drogeryjne też mają konkretne przeznaczenie, działanie, zapach i inne właściwości. Czy rekompensata z POK jest w tym przypadku zasadna, wątpię nie mówiąc już o rekompensacie za pięć produktów, kiedy klientka miała zastrzeżenie do jednego.

Czy w przypadku, kiedy klient kupi perfumy, krem, a okaże się, że mają nieprzyjemny zapach, czy pomadka lub cień do powiek będzie miał nie ten odcień też przyznacie rekompensatę?

@mdrogeria ma w pełni rację, to doprowadza do nadużyć i jest zachętą do wyłudzania pieniędzy od sprzedawców. Dlaczego ktoś ma płacić za to, że kupujący nie czytają opisów? Przepraszam, że napisałam to w takiej formie, ale przeraża taki stan rzeczy. Wiem, jak funkcjonuje handel i praca z klientami, więc doceniam pracę tych ludzi i wiem, że trud sprzedawców roszczeniowy i chamski klient może zniweczyć w jednej chwili. Przestańcie popierać klientów roszczeniowych.

Wiola
oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@nat_not  Pozwolisz że zacytuję:" Wnioski POK, poza nielicznymi wyjątkami, mają wpływ na ocenę jakości sprzedaży."

A jednocześnie:...." Wynika to z tego, że występujecie z pozycji sprzedających, a my nie jesteśmy stroną transakcji"

Czyli : Allego nie jest stroną transakcji a jednoczesnie decyzje allegro ( nawet tenajbardziej nielogiczne) wpływają na ocene sprzedaży ???? A co za tym idzie np na pozycjonowanie ofert ???

Wybacz ale tym pokazujecie sprzedawcom że należy oszukiwać i kombinować. Wielokrotnie kupujacy zwłaszcza kolejny raz dzwonili do mnie chcąc złożyć zamówienie telefoniczne. ZAWSZE ODSYŁAM ich do aukcji i transakcji przez allegro. Bo to po prostu uczciwe.

Jeśli allegro nie licząc sie z tym gdzie kto ma racje, nie licząc sie z ewentualnymi stratami sprzedajacego i umywając ręce od odpowiedzialności chce dbać TYLKO I WYŁĄCZNIE o swój wizerunek. To wybacz ale jak to mówią ryba psuje sie od głowy. Skoro serwis nie myśli o konsekwencjach dla sprzedającego i nawet kiedy sprzedający ewidentnie ma racje zostaje za to w taki czy inny sposób ukarany. To może rzeczywiście Ci którzy uczciwie sprzedają powinni zweryfikować soje podejscie. Zdaje sie że kapitalizm i korpomyślenie w tym momencie zaczyna iść odrobine zbyt daleko.

Ja oczekiwałbym: albo wzięcia odpowiedzialności przez serwis i stanowiska : " ok wypłacamy ze swoich i nie ma to wpływu na jakośc sprzedaży" albo też rzetelnej oceny sytuacji i wyplaty z POK tylko w uzasadnionych przypadkach - ponieważ ma to wpływ na sprzedaż nawet jesli allegro nie jest strona transakcji.

Wybacz że sie rozpisałem ale cenie sobie uczciwość i rzetelnośc wszystkich kontrahentów .

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ Nie ma sprzeczności między cytowanymi przez Ciebie zdaniami.

Wnioski o rekompensatę wpływają na ocenę jakości sprzedaży, ponieważ ich pojawienie się to dla nas sygnał, że sprzedający nie rozwiązał problemu transakcyjnego i klient zgłasza się z nim do nas. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale kupujący nie uczestniczył w dyskusji, nie odpowiadał, to moim zdaniem nie chciał rozwiązać problemu, więc należało najpierw prosić go o wypowiedzenie się, a z tego co czytam sprzedawcy był skłonny do ugody.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@nat_not  czyli : 

1) klient zgłasza problem

2)sprzedający sie do niego odnosi ( pokazując że ma racje)

3) klient nie odpowiada

4) Klient odczekuje i zglasza sie do POK

5) POK zostaje przyznany " bo jest niska kwota"

6) sprzedajacy ponosi konsekwencje (mimo że miał racje a allegro nie jest stroną)

Dobrze zrozumiałem ?? 

Jeśli tak to nadal podtrzymuje stanowisko że to po prostu nieuczciwe wobec sprzedającego - karać go za to że nic zlego nie zrobił.

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_Likos_ 

źle zrozumiałeś

czytaj wyraźnie wypowiedzi pracowników allegro

- nie rozwiązałeś problemu transakcyjnego więc to Twoja wina

i leci wypłata z pok

Allegro nie obchodzi czy działaś zgodnie z ich regulaminem, polskim prawem i itp,

@mdrogeria takich sytuacji będzie więcej

przypadki dyskusji z ostatnich dni:

- zwrot towaru na spółkę jawną przez osobę fizyczną

- zwrot towaru kupionego na firmę przez osobę nie powiązaną z firmą

- zwrot towaru kupionego na firmę bo system allegro pozwala na taki zwrot

reakcji serwisu adekwatnego do przepisów w dyskusjach brak

 

ja opisywałem tutaj podobny swój podobny przypadek z wypłatą z pok - wypłacimy Ci pieniądze z pok byś nie musiał czekac na towar

 

 

oznacz moderatorów