anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto będzie odpowiadał z tytułu rękojmi za błędy w katalogu produktów?

woozcarnia
#10 Popularyzator#

Mam pytanie, kto będzie odpowiadał za błędy w waszym (allegro) katalogu produktów. Chodzi o odpowiedzialność z tytułu rękojmi ? Przypomnę, że często na siłę łączycie oferty z tym katalogiem, nie wiem po jaką cholerę, ale to właśnie może mieć takie konsekwencje, jak roszczenia klientów z tytułu rękojmi (przypomnę w Polsce , klient e-handlu ma 2 lata od otrzymania zakupu na przedstawienie takich roszczeń). Niektóre serie produktów z tym samym EAN i oznaczeniem modelu mogą mieć różne parametry. Katalog często wprowadza w błąd klienta. Czyta on wasze parametry, a potem ewentualnie to co napisał sprzedawca i klika....a potem pretensja. Kto za to odpowie? W jaki sposób sprzedawca może się bronić, że w danym dniu jego oferta wyglądała właśnie tak, a nie inaczej?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

xyz96
#21 Demiurg#

@woozcarnia Przy rękojmi to sprzedawca odpowiada za wady i niezgodności z opisem towaru. Tak samo sprzedawca odpowiada za prawidłowe połączenie oferty z produktem na Allegro.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Katalog produktów jest dziełem allegro segregacji towarów i za jego błędy odpowiada

serwis

Sprzedawca kompletnie nie wie z czym allegro połączyło jego produkt, do tego serwis bez wiedzy Sprzedawcy łączy produkty z katalogiem i zmienia jego kategorie\

 

Kupujący logując się do serwisu akceptuje jego regulamin i powinien wiedzieć kto buduje, administruje i edytuje ten katalog

przypominam, że katalog działa w oparciu o kod ean, który jest złą zmienną

jeżeli mam pudełko po iphone i jest na nim ean - to przecież tez mogę wystawić ofertę z eanem

w branży komputerowej wiele różnych produktów ma ten sam ean

producencie zmieniają wersje produktów pisząc ver 1 i ver 2 i itp

produkty są różne a jest ten sam ean

http://www.digit-eyes.com/upcCode/4016032269038.html?l=de

ean 4016032269038

https://www.morele.net/kontroler-digitus-pci-express-do-firewire-3-1-ds-30201-3-359535/

lub

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.proshop.pl%2FImages%2F915x900%2F2579808_a3b2d...

https://zabawkowo.com/produkty.php?n=LOGILINK+ADAPTER+USB+2_0+DO+GAMEPORT+&sid=v15_adaptery___przej_...

 

to tylko dwa przykłady a jest tego więcej

ponadto allegro różnie wyświetla towar jak się zalogowanym jako sprzedawca i jako kupujący

kto za to odpowiada?

 

oczywistym jest jak pisze @xyz96 że sprzedawca odpowiada za swój opis towaru

ale nie może odpowiadać za działania serwisu w tym zakresie

@damianos99 piszesz bzdury

katalog produktów to jak w supermarkecie rozmieszczenie produktów na półce

 

 

 

oznacz moderatorów

woozcarnia
#10 Popularyzator#

Brawo, bardzo dziękuję, za wyjaśnienie na przykładach tego, co między innymi miałem na myśli. 

Tylko, czy ktoś z allergo odpowie na to pytanie?

Przypomnę jeszcze drugą część mojego pytania, w jaki sposób, za ten 1 rok i 11 miesięcy i 6 dni będę w stanie udowodnić klientowi, że moja oferta wyglądała tak a nie inaczej. Bo klient zajrzy do rzeczonego katalogu i będzie rościł ....

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@woozcarnia, wszystkie decyzje związane m.in. z połączeniem lub usunięciem powiązania z produktem są przez nas rejestrowane. Jeśli trzeba będzie ustalić, co działo się z produktem, wystarczy, że się z nami skontaktujesz.

Jeśli chodzi o dane dotyczące zamówień - sprzedający powinien je archiwizować we własnym zakresie. Natomiast nie widzę powodu, dla którego kupujący przy reklamacji w ramach rękojmi miałby powoływać się aspekty związane z produktyzacją - zwłaszcza jeśli mówimy o wskazanym przez Ciebie zakresie czasowym.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

damianos99
#11 Animator#

przecież możesz sobie edytować te dane, zadbaj o dobrze skonstruowany opis a nie doszukuj się pełnej automatyzacji, bo będąc właścicielem takiego magazynu produktów sam byś zobaczył jaki to ogrom informacji, masz przycisk "zgłoś błąd" a co do odpowiedzialności, zawsze sprzedawca ponosi odpowiedzialność za oferowany produkt, nie portal, nie producent z sprzedawca, przecież to normalne i zrozumiałe.

oznacz moderatorów

woozcarnia
#10 Popularyzator#

Drodzy Państwo @damianos99  @xyz96 , dziękuję oczywiście za odpowiedzi ...ale równie oczywistym jest to, że ja to wiem. Pytanie jest raczej retoryczne i powinno w zasadzie brzmieć : po jaką cholerę w ogóle ten katalog?

...ale skoro już tak został temat sformułowany, to może sytuacja taka? Dostaję mailika od allegro pt.: "wow, jesteś farciarzem, połączyliśmy twoje oferty z produktami. " (a już nie raz tak było)

...a ja przez powiedzmy "dłuższe pół" dnia nie mam czasu zweryfikować często bzdur jakie są tam nawypisywane i co wtedy? Towar się sprzedaje i odpowiedzialność jest czyja...? 

Podpowiem, że to również jest pytanie retoryczne.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#
oznacz moderatorów