anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi koszt zwrotu za nieodebraną przesyłkę Smart?

dragon416
#8 Zapaleniec#

Wysłałam paczkę do Klienta ze Smartem -odbiór w punkcie.Klient nie odebrał paczki w terminie i paczka wróciła do mnie. Czy nie zostanę obciążona kosztami zwrotu przesyłki Smart, z powodu nieodebrania jej przez Klienta.

 

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

pinsplash
#21 Demiurg#

@valkyrie1 Jeżeli Smart Inpost Paczkomaty to wg Inpostu zwrot jest darmowy. Pozostałe smarty nieodebrane generują koszt zwrotu dla Nadawcy.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

PHUZUAN
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Może ktoś z Allegro się wypowie? Klient po odebraniu paczek przez kuriera zgłosił zwrot pocztą polską. Paczek nie odebrał więc wrócą DPD jako paczki nieodebane generując koszt 2x12,99zł. Mam prawo to potrącić? 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@PHUZUAN  hmm w zasadzie to możesz "poczekać aż odesle pocztą" - sprzedający moze sie wstrzymac ze zwrotem srodków do momentu powrotu towarów. 

Kupujący ponosi koszt wszelkiich dodatkowych opłat związanych ze zwrotem towarów.

Czyli tak na poważnie: tak masz prawo potrącic taką opłate jeśli zostaniesz nią obciążony. Byc moze kupujący zgłosił zwrot a potem zdecydował sie na wysyłke własną ( skoro nie skorzystał z darmowej) i chce ponieść jej koszty ?

No i oczywiście jeśli kupujacy nie chce ponieść tych kosztów niestety po ich potrąceniu bedziesz sie musial liczyc z  "subiektywna opinią"

oznacz moderatorów

PHUZUAN
#9 Pomysłodawca#

Z negatywem już się liczę. Widać po "kliencie". Wczoraj nie odebrał paczki a dzisiaj już założył dyskusję że nie dostał zwrotu wpłaty:)

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli Smart i odstąpił od umowy zakupu to nie możesz obciążać kupującego.

oznacz moderatorów

PHUZUAN
#9 Pomysłodawca#

No ale wybrał darmowy zwrot poprzez Pocztę Polską ale z tego nie skorzystał. Nie odebrał paczki przez co zwrot stał się płatny (doliczony nam) .

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Sytuacja paradoksalna. Sprzedający zadał bardzo proste pytanie, a tutaj nastąpił wysyp różnych "teorii", oczywiście prym wiedzie xyz96, nie mając całkowicie racji.

Przecież sprzedawca nic nie pisze o odstąpieniu od umowy, tylko o nieodebranej przesyłce SMART. 

dragon416 - skontaktuj się z klientem i wyjaśnij sprawę. To najprostsze rozwiązanie. Możesz być obciążona przez przewoźnika kosztami zwrotu nieodebranej przesyłki - przejrzyj regulamin Allegro SMART (to jest regulamin dla kupujących, mają go przeczytać przed zatwierdzeniem i jest tam napisane w jakich przypadkach mają możliwość darmowego zwrotu, a w jakich trzeba zapłacić) - i możesz tymi kosztami obciążyć klienta. 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

WolleAmore
#8 Zapaleniec#

Witam, ja mam trochę inny problem. Klient zamówił przedmiot. Wszystko zostało wzorowo przeprowadzone - produkcja, pakowanie i wysyłka. Po kilku dniach paczka wróciła do mnie. Klient nie odebrał jej w terminie. Pisałem do niego w tej sprawie ale z drugiej strony była cisza. Po kilku następnych dniach klient założył dyskusję, że rzekomo nie otrzymał towaru. W odpowiedzi wszystko szczegółowo opisałam z pytaniem co chce dalej zrobić. Klient odpisał że mamy wysłać paczkę ponownie. I teraz problem: Zostałam obciążona kosztami zwrotu i teraz będę jeszcze musiała dopłacić do ponownej wysyłki. Czy żądać od klienta dodatkowej opłaty za paczkę? Wysyłka w ramach smarta (Paczkomaty) 

oznacz moderatorów

Syla270985
#12 Orędownik#

@WolleAmore jeśli zostaliście obciążeni opłatą za powrót paczki, to możecie żądać od klienta wpłaty za jej powrót albo zmniejszyć o tą kwotę zwrot. To klient nie wywiązał się z zawartej umowy nie odbierając towaru. Jak nadal chce otrzymać przesyłkę, to musi opłacić ponowne jej wyslanie. Reasumując, powinien zapłacić dwa koszty, powrotu do Was, o ile zostaliście tym obciążeni, oraz koszt ponownej wysyłki. 

oznacz moderatorów

abakus1421
#9 Pomysłodawca#

Zgodnie z regulaminem usługi Allegro Smart dla kupujących:

Allegro zapewnia Nabywcy bezpłatny zwrot Towarów zakupionych w ramach Ofert objętych Usługą, w przypadku skorzystania przez Nabywcę z prawa odstąpienia od umowy, na następujących zasadach:
Nabywcy przysługuje wyłącznie jednorazowy bezpłatny zwrot Towaru zakupionego w ramach danej Transakcji. W celu zwrotu Towarów Nabywca powinien skorzystać z odpowiedniego formularza dostępnego w zakładce „Kupione”, w sekcji Moje Allegro.

Oznacza to, że jeśli nie zgłosił zwrotu, to możesz go obciążyć kosztami przesyłki zwrotnej.

oznacz moderatorów