anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupująca wybrała przesyłkę zagraniczną pomimo braku jej udostępnienia

www-valerio-pl
#7 Wielbiciel#

Kupująca wybrała metodę przesyłki zagranicznej, pomimo, że w ofercie nie została ona udostępniona, a w dodatkowych informacjach widnieje wpis o braku wysyłki zagranicznej. Co w takiej sytuacji?screen.pngscreen2.png

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

Do tego, co powiedziała Natalia, dodam jeszcze widok, jak taka sytuacja wygląda z perspektywy klienta:

msniezek_0-1600872069921.png

 

Rzeczywiście takich zamówień nie blokujemy, bo większość sprzedawców, chociaż nie mają cenników zagranicznych, chce się dogadywać z kupującymi w takich sprawach - blokada pozbawiałaby ich zarobku.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek "większość sprzedawców, chociaż nie mają cenników zagranicznych, chce się dogadywać z kupującymi w takich sprawach - blokada pozbawiałaby ich zarobku."

No nie.... dobry żart 😂 Poważnie.

Jak ktoś nie ma cennika zagranicznego to nie chce wysyłać, zwłaszcza w czasach COVID gdzie taka wysyłka może być z dnia na dzień uniemożliwiona.

Powiem Ci z własnego doświadczenia, że przed covidem miałem czasami zapytania, normalnie, poprzez pytanie do sprzedającego z danej aukcji, czy wysyłam do takiego i takiego kraju. Wtedy jeszcze wysyłałem a Allegro nie miało rozbicia na cennik krajowy i zagraniczny. Pisałem jaka ew. kwota i klient się decydował lub nie. Natomiast teraz mam wrażenie, że tylko cwaniaki żerują na takich ofertach i jeśli się sprzedawca nie ugnie to wystawiają negatywa.

Powiedz proszę, w jakim więc celu zrobiliście rozbicie cenników na poszczególne kraje skoro:

1) nie wymagacie od sprzedawców ich uzupełniania nawet jeśli wysyłają za granicę

2) nie blokujecie klientowi zakupu lub chociażby nie wyświetlacie mu wtedy WIELKIMI literami napisu, że sorry, ale cennik, z którego chce skorzystać obowiązuje tylko w Polsce; do tego jakaś adnotacja, że jeśli chcesz wysyłkę za granicę, skontaktuj się ze sprzedawcą w celu wyceny kosztu wysyłki; Wtedy by było ok !

oznacz moderatorów

pszczolka_sklep
#8 Zapaleniec#

To jakaś bzdura. Każdy sprzedawca ma możliwość ustawienia cenników zagranicznych i korzystać ze wszelkich "zarobków" z tym związanych bez ograniczeń. a teraz dochodzi do sytuacji że Poczta Polska zabiera paczkę ale nie jest w stanie jej dostarczyć bo klient dopisze gdzieś przy miejscowości nazwę obcego kraju. I takie paczki na szczęście wracają do nas. DPD jest niestety bardziej rozgarnięcie niż PP i przesyłkę taką dostarczają zamiast ją cofnąć.

 

Niestety nie jestem w stanie weryfikować każdego adresu, aplikacja z której korzystam też nie ma takiej funkcjonalności.

Na chwilę obecną mogę jedynie liczyć że klienci nie będą wpisywali adresów zagranicznych.

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@msniezek Ale jak widać z lektury forum takie zamówienia przechodzą przez wasz system i mogą się wiązać ze sporymi kosztami dla Sprzedających. Znowu przerzucacie ciężar sprawdzania i weryfikacji na nas, zamiast rozwiązać sprawę z poziomu formularza dostaw oraz cenników dostaw.

Nasza firma na ten przykład w ogóle nie oferuje i nie planuje uruchamiać wysyłki poza Polskę, że tak powiem te "pozbawianie nas zarobku" jest mocno na wyrost. Jeśli klient nie ma adresu w Polsce to trudno, nie jesteśmy zainteresowani. Nawet miło by było, gdybyśmy mogli gdzieś odznaczyć "Nie oferujemy wysyłek zagranicznych, nawet po dopłacie". 

oznacz moderatorów

uEdka
#21 Demiurg#

@pszczolka_sklep dolicz jeszcze prowizję dla Allegro od tych 150, ale już z vatem🙂

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Kasiulki2  Temat wrócił a ja dorzucę coś "pobocznego". Wysyłałem pocztówkę za granicę. I dowiedziałem się że od 1.09.2020 PP wprowadziła podwyżkę o 60% ( sześćdziesiąt !!) procent. Z 5 na 8 PLN

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

pszczolka_sklep
#8 Zapaleniec#

W regulaminie programu SMART jest informacja ze obejmuje on terytorium Polski. Zastanawiam się po co jest ta informacja skoro klienci z zagranicy też mogą z niego skorzystać. Obawiam się co będzie jak coraz większa rzesza ludzi dowie się że można coś na całą europę zamówić z darmową wysyłką SMART.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@pinsplash No wiesz, w jakiś sposób trzeba sobie odbijać preferencyjne stawki dla firm w podpisywanych z nimi umowach😉

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

RED
#17 Koryfeusz#

robi się dokładnie jak @Kasiulki2 pisze

prosi sie grzecznie Kupującego o podanie adresu wysyłki do Polski

ale proszę się zapoznać z linkiem

https://www.rp.pl/Firma/308179992-Koniec-z-blokowaniem-zakupow-online-klientom-z-panstw-UE.html

oznacz moderatorów

mm-computers
#9 Pomysłodawca#

tu nie chodzi o blokowanie. Tylko o brak możliwości wyboru adresu dostawy spoza cennika dostawy, jeśli cena nie została określona.

Jakoś na Allegro Lokalnie jest opcja "poproś Sprzedającego o określenie warunków dostawy". Tutaj mogłoby być tak samo. Wysyłka do PL w/g cennika, ale wysyłka w inne miejsce: "poproś Sprzedawce o warunki dostawy". Sprzedawca dostanie informacje, sprawdzić cenę dostawy zagranicznej na podstawie wagi i rozmiaru przedmiotu, określi koszt i informację zwrotną dostanie Kupujący. Dopiero potem będzie mógł wybrać dla danej transakcji swój adres zagraniczny i dokończyć transakcję.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@mm-computers o! Widzę, że zgłosiłeś już ten pomysł w sekcji Zgłoś swój pomysł - super! Teraz społeczność może na niego głosować i go komentować do czego zachęcam 🙂 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów