anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący chce zwrotu środków bez odesłania produktu

jax1987
#10 Popularyzator#

Wysłałem dwa opakowania pokarmu dla królików Kupujący twierdzi, że króliki nie jedzą prosiłem o zdjęcia oraz odesłanie zamkniętego opakowania w celu oceny i Cisza obawiam się, że to naciąganie Jak mam się zachować jako sprzedający?

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

jax1987
#10 Popularyzator#

Odpisałem na wiadomość, że proszę o zdjęcia produktu na razie cisza oficjalnego zwrotu lub reklamacji kupujący nie zgłosił. 

oznacz moderatorów

jax1987
#10 Popularyzator#

A jeśli Kupujący nie odeśle towaru tylko wystawi negatyw czy w takim przypadku można zajrzeć na konto kupującego?

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@jax1987 

Jako sprzedający masz pełne prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do odesłania przez klienta towaru. Nie ma sianka - nie ma siana.

Dwa (mocne moim zdaniem) argumenty dla kupującego:

- jeśli to reklamacja, nie możesz jej rozpatrzeć nie mając towaru u siebie

- jeśli to zwrot bez podania przyczyny, nie możesz ocenić, o ile zmniejszyć kwotę zwrotu (znaczy ile towaru brakuje); oczywiście jeśli kupujący zdecyduje się oddać zero procent towaru w ramach zwrotu, obniży tym samym zwracaną przez Ciebie sumę o 100 procent😊

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Źle. Reklamację musi rozpatrzyć w ciągu 14 dni nawet wtedy, gdy towar nie wróci. Brak decyzji w tym czasie skutkuje uznaniem reklamacji. 

Przyczyna jest podana - królik nie chce jeść. Być może siano czymś trąci. 

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Faktycznie źle, przepraszam. Cofam, co napisałam o reklamacji.

Trzeba ją rozpatrzeć niezależnie od zwrotu towaru - ale niekoniecznie uwzględnić. Można zgodnie z prawem odrzucić reklamację z powodu braku podstaw do jej uwzględnienia w danym momencie (na podstawie twierdzeń kupującego), zaznaczając, że odesłanie towaru będzie skutkowało ponownym rozpatrzeniem reklamacji.

Poza tym "króliki nie chcą jeść" to nie jest podstawa do uwzględnienia reklamacji. Indywidualnych doznań smakowych reklamować się nie da, podobnie jak perfum nie można reklamować na bazie "zapach mi się nie podoba". "Siano czymś trąci" to jest podstawa do reklamacji - ale woni nie można przekazać na odległość. Odrzuciłabym reklamację z braku dowodów spowodowanego nieodesłaniem towaru przez kupującego.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ale można reklamować - perfumy śmierdzą. 

Poza tym można zrobić test. Wziąć 10 królików i sprawdzić. Jeżeli żaden nie tknie siana, siano jest wadliwe 🙂 

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Szczególarz😁

oznacz moderatorów

jax1987
#10 Popularyzator#

W Polsce jest  baltonowski chleb . Ale  co piekarnia to inny smak . 

oznacz moderatorów

jax1987
#10 Popularyzator#

A co w przypadku jak po złości pojawi się negatyw ?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Na to nie ma rady. Jeśli negatyw nie naruszy zasad Allegro, ocena pozostanie. Jeżeli kupujący napisze, że siano było złej jakości i królik nie chciał jeść, Allegro oceny nie usunie. 

Chodzi o to siano za 25 zł? Moja rada jest taka - oddaj mu pieniądze i zapomnij o problemie. Negatywna ocena będzie Cię więcej kosztować. 

oznacz moderatorów

jax1987
#10 Popularyzator#

Wiem tylko za miesiąc zrobi to z innym sprzedającym to samo mu napisze. Allegro zatrzyma prowizje, bo to wina Sprzedającego i tak do następnego razu. Już kilka razy się z takim czymś spotkałem to zrobiłem, tak jak mówisz. Nie chodzi o te 25, 50 zł w tym przypadku, bo można wysłać laptopa za 5 tys. i będzie Panie ten laptop ma inny odcień oczekuję zwrot 5 tys. a ja go wyrzucę do kosza, bo nie chce mi się odsyłać.

 

oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

Powiem ci tak,ja takie coś napietnuje nawet za cene negatywa,mówi sie trudno.Ale jak będziecie przyzwalać na takie coś ,tacy jak on będą robić tak zawsze.Prawo konsumenckie jest do bani tak czy siak , wez mu napisz zeby kupil na ali...s i tam zwracał .Żaden nie zwaca nawet jak kupi gniota,tutaj na allegro nauczyliscie aby negatywa nie wyłapać to macie jakiś odłam troli co tak robią.

oznacz moderatorów

jax1987
#10 Popularyzator#

Bo Sprzedawca nie może ocenić kupującego. Wina sprzedającego nie ma zwrotu prowizji. Ale wez się odnieś do zarzutów jak nie ma zwróconego towaru. Monitor jest łaskawy wszystko w nim napiszesz .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Dawniej sprzedający mógł ocenić kupującego, ale sprzedawcy tego nadużywali i za każdy negatyw lub neutral karali kupującego negatywem odwetowym, najczęściej kłamliwym. Z tego powodu Allegro zabrało sprzedawcom możliwość oceniania kupujących. 

oznacz moderatorów

jax1987
#10 Popularyzator#

Niby tak Ja wiem ,że klient nasz Pan trzeba wysłuchać doradzić  zdaję sobie sprawę ,że jeden zadowolony klient poleci produkt innemu i trzeba wchodzić w 4 litery. Ale rozdawanie  temu odpuścisz to przyjdzie następny z polecenia po darmochę.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@jax1987 Zobacz, co się dzieje. Założyłeś wątek na kilkadziesiąt postów w sprawie o 25 zł. Oddaj te pieniądze i zapomnij o problemie, negatywie itp. Możesz zablokować kupującego, wpisując go na czarną listę, o ile masz uzasadnienie, bo nieuzasadnione blokowanie sprzedaży może być wykroczeniem; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/problemy-transakcyjne/co-to-jest-zakladka-moi-nieaktywni-...

oznacz moderatorów

jax1987
#10 Popularyzator#

Widać Bardzo interesujące to piszą . To tak jak z dopłatami z DPD  zapłać nie składaj reklamacji i tak do nastepnego miesiąca. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A co ma ci odesłać jak króliki siano zjadły, może jeden nie jadł co daje podstawy do reklamacji, może królik chory? nie daj boże😂

oznacz moderatorów

jax1987
#10 Popularyzator#

No właśnie 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ojej, ale śmieszne 😞

oznacz moderatorów