anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mam problem z zamówieniem uszkodzonym w transporcie, co mogę jeszcze zrobić w tej sprawie?

musicman76
#12 Orędownik#

Sprzedałem na Allegro gitarę o wartości 600zł, gitara w drodze została zniszczona przez kuriera, choć gitara była spakowana solidnie w dwa kartony pomiędzy kartonami wypełniacze, (prawdopodobnie przepychał jakąś rurę przebił dwa kartony i moją gitarę). Klientka od razu zgłosiła sprawę do ochrony kupujących, allegro oddało jej kwotę jaką zapłaciła u mnie natomiast mi zablokowali konto oraz kazali dla nich zwrócić pieniądze. Allegro zwróciło pieniądze za gitarę dla klientki ja dla Allegro ale konto mam dalej zablokowane oczywiście prowizja 50zł za sprzedaż gitary także mi nie zwrócili. Ponadto kilku kupujących zrobiło zwrot towaru i allegro też mi prowizji od tych towarów nie zwróci ponieważ mam zablokowane konto jakość sprzedaży poniżej przeciętnej.

Na tą chwilę mam zablokowane konto + straty około 1000zł, czyli: zniszczona gitara+nie oddane prowizje za zwrócony niesprzedany towar, super przygoda z Allegro nic tylko handlować u nich. 

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

mdrogeria
#21 Demiurg#

musicman76 Klientka nie ma możliwości złożenia wniosku do POK bez przeprowadzonej dyskusji ze sprzedawcą .Twoim obowiązkiem jest dostarczenie klientowi pełnowartościowego towaru . Tylko brak z Twojej strony propozycji rozwiązania problemu w z pewnością zainicjowanej przez klienta dyskusji doprowadził do blokady konta . Sam jesteś sobie winien , zastosuj się do wskazówek jakie otrzymałeś w wiadomości o blokadzie konta i sprawa zostanie rozwiązana .

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

sam sobie jestem winien że kurier zniszczył mi przedmiot, no jasne

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

musicman76 klienta nie interesują Twoje relacje z przewoźnikiem , ma otrzymać to co zakupił albo zwrot kasy . Złóżenie reklamacji  za uchybienia w transporcie leży w Twojej gestii . Klient dopełnil swojego obowiązku płacąc za zakupiony towar .

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Tak ale pieniądze zostały dawno zwrocone dla klienta i dla allegro, ale mam dalej zablokowane konto i zracji tego nie mam zwrotow prowizji za niesprzedany towar więc jak z tym sobie poradzić ? Chyba najlepiej w ogole zrezygnowac z prowadzenia działalnosci.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@musicman76 Przykro mi, że masz negatywną opinię o nas, ale mam nadzieję, że wkrótce zmienisz swoje zdanie. Sprawa i wszystkie problemy transakcyjne zostały wyjaśnione i właśnie odblokowaliśmy Twoje konto. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

POK na Allegro działa dosyć sprawnie. Odpowiadasz względem kupującego za uszkodzenia towaru, także te powstałe w transporcie. Możesz domagać się odszkodowania od firmy kurierskiej.

Po zwrocie środków do Allegro z tytułu wypłaty odszkodowania klientowi, Twoje konto powinno zostać odblokowane. Wyjaśnij to z Allegro przez formularz kontaktowy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Całą sprawę musisz wyjaśnić z Allegro, dlaczego nie rozwiązałeś sprawy z gitarą, jeżeli kupujący złożył wniosek do POK tzn. że się nie dało dogadać. Złożyłeś reklamację w firmie kurierskiej? Ale przecież to nie jest wina kupującego że kurier zniszczył gitarę.

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Sprzedawałeś jako osoba prywatna? 

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Jest protokol szkody zrobiony przy odbiorze paczki? Może odbiorca sam uszkodził niechcący? 

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Paczka została uszkodzona przez kuriera lub odbiorcę nie ma dowodów, protokół został spisany ale reklamacja oczywiście nie uznana przez pocztę do tego Allegro zablokowało mi konto na 2tygodnie więc nie mogłem nic sprzedać ani odzyskać prowizji, działam jako firma więc to jest porażka bo miałem przestój w biznesie, samych strat mam na około 1tys zł plus blokada konta była na prawie 2tygodnie.

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

yhm, to faktycznie słabo.

teraz to już po ptokach jest, ale napisz jeszcze kiedy ten protokół szkody został spisany?

 

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

26/04/2021

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@musicman76  to skoro masz protokół to jasnym jest że paczka do klienta dotarła uszkodzona. Przecież osoba dostarczająca ta paczkę sie pody tym podpisala.

To jaki powód odrzucenia reklamcji podal przewoźnik ?

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Głównym powodem było to że protokół nie został od razu spisany, czyli kurier dostarczył paczkę pod drzwi klientki, klientka odebrała ale później stwierdziła że przesyłka jest uszkodzona, zadzwoniła po kuriera i dopiero później protokół został spisany.

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

To że przesyłka została rozbita przez kuriera lub kupującego to jeszcze nic, polityka allegro jest taka że póki nie wyjaśnisz z klientem sprawy, czyli nie oddasz mu pieniędzy to blokują Ci konto. Przy blokadzie konta nie możesz sprzedać. Dodatkowo jeżeli prowadzisz firmę i masz dużo wysyłek to zdarzają się zwroty, bo komuś towar się po prostu nie spodobał i chce zwrócić a wtedy masz również stratę w wyniku tego że allegro nie zwraca Ci prowizji bo przecież masz niską jakość sprzedaży. Jadą po sprzedawcy po całości, sprzedawca na tym portalu nie ma żadnych praw jest gnojony do końca. Nigdy nie polecę nikomu tego portalu.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@musicman76  tak wiem jak to jest na allegro. Tez sprzedaje

Lecz w tym przypadku  odwolywałbym sie od odrzuconej reklamacji.

1) po 1 kurier nie powinien zostawiac przy drzwiach - zrobił to na własną odpowiedzalność (byc może uszkodził ktos kiedy paczka leżała pod drzwiami)

2) Kurier podpisując sie pod protokołem szkody potwierdzil ze paczka do klienta dojechała w stanie uszkodzonym ( skoro podpisał to pracownik przewoźnika jest ogromne prawdopodobieństwo graniczące z pewnościa że tak własnie było)

Wiec mamy zarówno błąd w doręczeniu jak i uszkodzenie przesyłki w transporcie. Mysle że masz argumenty przeciw przewoxnikowi. Ja bym sie odwoływal do skutku. Powodzenia

P.S. Akurat klientowi bym spokojnie oddał od razu pieniądze. Jełsi angazuje sie w pisanie protokolow (a zgodnie z prawem nie musi tego robic) to jak dla mnie taka uszkodzoną paczke otrzymał. To moje zdanie

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Dzięki, spróbuję jeszcze zawalczyć, pozdrawiam

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@musicman76 Kupującemu należy się zwrot, ty możesz walczyć z przewoźnikiem. Protokół szkody nie jest obowiązkowy i może być spisany później.

oznacz moderatorów