@ejczbi dokładnie tak, jedną z metod jest tworzenie zestawów.
Z perspektywy kupującego online już sam koszt dostawy jest dodatkową "prowizją", którą musi zapłacić - dlatego gotów jest zrobić wiele, aby jej uniknąć (Smart!) lub zmniejszyć jej koszt przypadający na każdy przedmiot (dokupywanie dodatkowych przedmiotów, zwiększanie wartości koszyka u danego sprzedawcy). Mamy na to twarde dane. W takich sytuacjach albo prowizji od kosztów dostawy w ogóle nie ma, albo nie zdecydowanie niższa niż jest to tu często prezentowane. Jeżeli kupujący nabywa 20 przedmiotów po 2 zł i płaci za łączną dostawę 10 zł, przy założeniu 10% prowizji dodatkowy koszt dla sprzedawcy wynosi tylko 0,05 zł za 1 przedmiot.
Zachęcam do przeliczenia przez każdego sprzedawcę swojej indywidualnej sytuacji. Być może nie jest wcale tak źle, jak to niektórzy malują.
Staraliśmy się, aby odpowiedzi pojawiły się przy każdym pytaniu, które a) nie jest powtórzeniem jednego z poprzednich, b) jest realne, konkretne i wymaga pomocy eksperta. Jeżeli jakieś pominęliśmy, niecelowo - wklej je tutaj, uzupełnię.
Kupujesz prezent na dzień mamy, taty, babci dziadka, urodziny to ile takich prezentów kupisz 5, 10 , 20? Ja produkuję i sprzedaję kubki z nadrukiem. @msniezek powiedz jak ja mam sprzedać takiem klientowi więcej sztuk jak potrzebuje jedną i do tego najtańszą?
@wabos_pl OK, zróbmy to ćwiczenie. Patrzę na Twoje ostatnie 20 zamówień (liczby sztuk) i wygląda to tak: 1,1,2,1,1,2,1,4,1,1,2,1,1,1,5,4,1,1,2,4... Na podstawie tej próbki wychodzi średnia 1,85 przedmiotu na zamówienie (a nie 1, jak mówisz). Z tego co widzę, na te 20 zamówień masz 7 zamówień Smart!, a 8 osób kupiło jednak więcej niż 1 przedmiot. Przyjąłeś łącznie 129,13 zł za dostawę 37 przedmiotów (resztę kosztów pokrył Smart!). Prowizja 11% od tej kwoty to 14,20 zł. W przeliczeniu na jeden przedmiot - 0,38 zł dodatkowej prowizji od dostawy. W przeliczeniu na zamówienie - 0,71 zł.
To oczywiście niewielka próbka, raczej służąca jako przykład, jak najlepiej to wyliczać. Oczywiście te wskaźniki mogłyby być jeszcze lepsze, są metody, którymi można większą liczbę kupujących zachęcić do zwiększania wartości zamówień.
@msniezek Nie wiem czy jest czy jest jakieś narzędzie do robieni statystyk, tak na szybko policzyłem na 60 zamówień jest 41 jest po jednej sztuce. 5 zamówień na więcej niż z 1 sztuką nie było kupione w Smart!. Ze Smart! zostaje 14.Wszystkie przesyłki nadane w cenach przesyłek allegro, na żadnej dostawie nic nie zarobiłem tylko dołożyłem na opakowanie i zapakowanie.
I mam być zadowolony że po zmianach jak nową opłatę rozłożę na wszystkie produkty to wyjdzie mnie mniejsza dodatkowa prowizja. A jak sprzedam 30-40 sztuk w jednym zamówieniu (w czerwcu zawsze są takie zamówienia) to będę szczęśliwy bo na jeden kubek wyjdzie mi dodatkowa prowizja 0.05 zł.
A może zmieć model sprzedaży i zamiast kubek za 10-20 zł sprzedać za 3-5 zł z przesyłką 20-40 zł? Chyba wyjdzie taniej dla mnie bo dodatkowa prowizja za sprzedaż promowanej aukcji będzie mała - pełno takich ofert jest na allegro.
A jakie to są metody aby zachęcić kupujących do zwiększenia zawartości zamówienia? Rabaty, gratisy to też kosztuje. Co innego jest dać rabat na towar który się kupuje i sprzedaje a co innego na produkt który trzeba wyprodukować a w moim przypadku na produkt spersonalizowany.
@wabos_pl co robimy i co zrobimy z prowizją, która od Was wpływa, pisaliśmy już wielokrotnie, np. tutaj. To są realne działania mające na celu zwiększenie liczby kupujących na Allegro (nie tyle tych, którzy kupują online gdzie indziej, ile tych, którzy w ogóle nie kupują online, a takich w Polsce jest nadal wielu - więcej, niż w innych krajach).
Nie chodzi o to, żeby z prowizji się cieszyć, ale żeby rozumieć na co jest przeznaczana. Każdy sprzedawca zapewne wie, że aby sprzedać tyle, co na Allegro - we własny sklep trzeba najpierw zainwestować. Wielkość tych inwestycji jest porównywalna z wydatkami na Allegro, a ich skutek o wiele mniej przewidywalny (na Allegro płacisz za realną sprzedaż, u "siebie" - za pozycjonowanie, utrzymanie itp. - płacisz również, gdy sprzedaży nie ma).
Dlaczego ten co ma prowizję 3% i 15% od przesyłki smart ( czyli narzuconej przez allegro ) zapłaci inną prowizje? Dlaczego moja prowizja od tej samej przesyłki jest droższa niż innego sprzedawcy to jest dopiero zbrodnia. Najgorsze jest to że ja wprowadziłem Allegro Smart co się okazało że od 8,99 też naliczają mi prowizję!!!! ja mam produkty tanie, znacznie poniżej 40zł więc co teraz podnieść ceny produktów czy zrezygnować z Smart i dodać do kosztów przesyłki? Za wszystko zapłaci klient bo ja już nie mam z czego dołożyć.
@msniezekTa matematyka zupełnie nie działa jeśli w grę wchodzą oferty wyróżnione. Nigdzie nie mogę znaleźć informację w jaki sposób jest naliczana prowizja od dostawy w ofertach wyróżnionych. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja w zamówieniach gdzie część towarów mają wyróznienie, a inna część nie. Prowizja w takich ofertach jest całkowicie nie do wyliczenia.
@Gasmin_pl zamówienie składające się z:
Koszt wysyłki dzielimy równo na 3 przedmioty:
Prowizja od kosztów wysyłki to w takiej sytuacji łącznie 1,05 zł.
Dzień dobry
Przejrzałem prowizję od dzisiejszych transakcji. Nie ma nigdzie wykazanej prowizji od kosztów wysyłki. Gdzie mogę to sprawdzić?
Jest rozłożona procentowo na poszczególne produkty
Mam pytanie dotyczące naliczania prowizji od sprzedaży na przykładzie konkretnego zamówienia, oferta niewyróżniona: 1 przedmiot w ilości 9 sztuk x 2,50, wysyłka 6,49. Razem 28,99. Według moich obliczeń prowizja od tej kwoty (kategoria rękodzieło) 15 % = 4,35. Dobrze liczę?
tak, dokładnie 4,3485 zł;)
No i własnie to mnie zastanawia, bo mam naliczone 4,41.
@limonkamix jeżeli kwoty które podajesz sa dokładne co do grosza to należy pisac do allegro skąd te ich wyliczenie
Napisałem, czekam na odpowiedż, mam więcej takich "kwiatków".
@limonkamix mam tak 9+4,1 = 13,10 prowizja 12% allegro liczy 1,58 a mnie wychodzi 1,572 czyli w/ zasad matematyki 15,7 zł . Chyba ktoś matematyki uczył się w TVP w czasie epidemii.🤣
Zwracam Waszą uwagę na zapis Załącznika 4 (Część I, punkt 4) Regulaminu Allegro:
4. (...) Kwoty prowizji zaokrąglane są w górę do pełnych groszy.
@msniezek w ten sposób allegro udowadnia swoją wyższość nad ogólnie przyjętymi zasadami. Zasada zaokrąglania obowiązuje we wszystkich instytucjach finansowych, banki,kantory wymiany, urząd skarbowy oraz arkusze kalkulacyjne . Tam wszędzie przyjmuje się, iż to co do 0,05 zaokrąglić należy w dół a co = i większe w górę.
TVP podało, ołów jest na stacji benzynowej , liczba parzysta to para, średnica to to samo co obwód. Jak na ALLEGRO może dziwić zaokrąglanie do w górę od 0,01.
@BURZYNSKID jakkolwiek by nie oceniać tego zapisu, znajduje się on w Regulaminie na pewno dłużej niż od 5 lat.