anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mniej powiadomień do kupującego - prośba o opinię

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Witajcie,

Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.

Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.

Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!

Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
112 ODPOWIEDZI 112

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@SANGI jeśli chodzi o nadmiar komunikacji, to rozumiem Cię, bo mnie też nie odpowiada sytuacja, w której się znaleźliśmy. Co do okienek z prośbą o opinię - żeby móc rozwijać serwis i wdrażać potrzebne zmiany, potrzebujemy często wsłuchać się w głos osób korzystających z niego. Stąd ankiety i prośby o oceny wyskakujące na serwisie. Czy są częste - nie mnie to oceniać.

Zainteresowało mnie to, co napisałeś o "niespodziance" - co masz konkretnie na myśli?

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny Odpowiem za niego, bo chyba wiem. Ciężko kupić coś w tajemnicy na prezent i zrobić komuś niespodziankę 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@WREDZIA-W1 a dlaczego? Przecież moje konto na Allegro jest podpięte do mojego maila, do którego dostępu nie ma nikt inny, nawet moja lepsza połówka 🙂 więc o niczym się nie dowie 😉 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny Widocznie nie u każdego tak jest. Ja nie grzebię mężowi w mailach. Jeszcze mi się nie zdarzyło, ale inne baby grzebią, zwłaszcza jak jest w domu komputer stacjonarny.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny sporo osób ma maila typu asia❤️tomek@..... takie małe zaufanie do partnera z kim pisze 😄 takie wspólne życie 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek @fixxxer_beny jako kupujący wystarczyło by jeden mail podsumowujący zakup  🙂 I tak potem sprzedawcy przez zewnętrzne systemy wysyłają dziękujemy za zakup, Twoje zamówienie jest spakowane, potem allegro że wprowadzona przesyłka, sprzedawca że nadane inpost że w drodze i tak potrafi przyjść z 10 maili do jednego zakupu 😄

Jako sprzedawca wystarczy mi mail podsumowujący zakup a teraz do każdego produktu mam sprzedałeś coś potem że klient wypełnił fd a potem że zapłacił 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@kostas11 pytanie, może głupie, ale zasadnicze, po co sprzedawcy wysyłają swoje zewnętrzne wiadomości. Dla mnie to jest spam. Robię zakupy przez Allegro, to oczekuję informacji od Allegro, a nie od Baselinkera.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@konto zamknięte nie do końca allegro nie pozwala edytować wiadomości, więc sprzedawcy wysyłają opowiadania w mailach  😄

Ostatnio dostałem opowiadanie jak liczony jest czas wysyłki i że allegro wprowadza w błąd żeby nie wystawiać negatywów itp.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@kostas11  jak dostaję powiadomienia tylko od Allegro, to jeszcze jestem w stanie to przeżyć, ale jak sprzedający funduje mi drugą porcję takich samych informacji, to wybacz, ale szlag mnie trafia. 

Ostatnio dostałem opowiadanie jak liczony jest czas wysyłki i że allegro wprowadza w błąd żeby nie wystawiać negatywów itp.

za takie coś, obcięłabym gwiazdki za obsługę😁

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@konto zamknięte  Dokładnie. Jako sprzedająca korzystam tylko z powiadomień systemowych i nigdy klienci nie skarżyli się, że są niedoinformowani.

Żeby tylko drugą porcję. Każdy etap realizacji zamówienia jest rozkładany na czynniki pierwsze i jest to tak irytujące że szkoda słów. Mam wrażenie, że niedługo w osobnej wiadomości informować mnie będą ile kawałków taśmy zużyli do oklejenia paczki 😂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@Kaliope_Brzeg dzięki za komentarz. Sądzę, że różnie może to funkcjonować - u jednych sprzedawców brak "drugiej porcji" wysłynych maili może działać dobrze, u innych telefon/skrzynka mailowa może być rozgrzana do czerwoności. Im więcej głosów typu "u mnie się skarżyli", tym lepiej będziemy mogli rozpoznać temat i dowiedzieć się z czego wynikają te skargi.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny  Może faktycznie powinni tutaj wypowiedzieć się sprzedający z rozgrzaną skrzynką i podać przykłady skarg klientów. Czy aby nie wynikają one z opóźnień w realizacji zamówień ?

Nie za bardzo wiem o co miałabym pytać skoro dostaję numer przesyłki, informację o wysyłce i z reguły w kolejnym dniu zamówienie jest do odebrania. Owszem wczoraj sama zaczęłam atakować sprzedającego deklarującego wysyłkę w ciągu 24 godzin a od piątku status " płatność zakończona " ani drgnął.

 

_____________
Kama
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@Kaliope_Brzeg no właśnie na to bardzo liczę. Jeśli znacie sprzedających, którzy borykają się z takimi problemami, dajcie im proszę znać i niech się tutaj wypowiedzą. Jestem żądny tej wiedzy! 🙂 

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

W sumie to jest prawda, z tym wprowadzaniem w błąd przez Allegro, ale osobiście nic takiego nie wysyłam - tylko standardowe info z All - inne informacje i tak nic nie pomogą, tylko wkurzą kupującego

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Masz mój przykład z poczatku posta. O ile podziękowanie za transakcję można zlikwidować to :

- Faktura wychodzi z progarmu księgowego sprzedawcy

- potwierdzenie koloru/rozmiaru itp...

A OSTATNIO SPOTKAŁEM SIĘ Z INFO @fixxxer_beny ( mniej wiecej treść):

Szanowni Państwo podajemy czas na przygotowanie przesyłki X dni. Termin dostawy jaki widzicie jest podawany przez Allegro BEZ pytania nas o zdanie, staramy się wysyłać wszystko tak szybko jak tylko możliwe, ale niektóre paczki potrzebują dłuższego kompletowania. Jeżeli potrzebujesz coś asap - skontaktuj się z nami, a nie karz nas negatywem za informacje podane przez Allegro BEZ naszego wpływu na nie.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@pinsplash co do zacytowanej przez Ciebie wiadomości, fajnie byłoby znać login takiego sprzedawcy, moglibyśmy mu wysłać stosowne wyjaśnienie naszego mechanizmu predykcji 🙂

A mówiąc serio, to rzeczywiście dodatkowy argument za uregulowaniem kwestii maili wysyłanych przez sprzedawców (szczególnie automatycznych). Z punktu widzenia relacji z klientem taki mail to porażka.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek ale 80 % sprzedawców to pisze, bo ewidentnie wprowadzacie kupujących w błąd 😞 My wiemy jak to działa 😄 co nie zmienia faktu że klient na liście widzi pojutrze u Ciebie a w dostawie że sprzedawca wysyłka w 3 dni ale tego to już nikt nie sprawdza, więc trzeba to wyjaśnić kupującemu 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek @fixxxer_beny  Panowie, Allegro padło ofiarą procedur tłamszenia sprzedawców. I to jest odłamek od tego granatu zwanego psiakość.

1. To Wy piszecie czas w jakim teoretycznie ma otrzymać towar kupujący. A często jest to data PRZED wysyłką deklarowaną przez sprzedajacego. Stąd ten email - Sprzedający nie chcą otrzymać za Was negatywa bo leci jakość.

2. Dzisiaj w nocy dokonałem zakupu i otrzymałem kilka emaili od Sprzedającego wśród nich : "Dziękujemy za wiadomość: "Allegro Finanse - Kupujący XXX wybrał sposób zapłaty" - to skutek centrum wiadomości gdzie jakość punktuje czas odpowiedzi - więc wszyscy sprzedający ustawiają autorespondery. A ponieważ system nie rozróżnia - odpowiadają na KAŻDĄ wiadomość przesłaną przez Allegro.

Czyli to co postuluję od dawna : BUBEL zwany "psiakość" do natychmiastowej poprawy!!

Parafrazując " Z punktu widzenia relacji z klientem obecna "psiakość" to porażka 😄

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@pinsplash pozwole się odnieść tylko do pkt 2, bo pkt 1 nie jest moim obszarem: wg mojej wiedzy autoresponder może zostać wywołany u sprzedającego na jakąś wiadomość ze strony kupującego. Pisałeś coś do sprzedającego?

Generalenie autorespondery i motywy ich użycia to pewnie temat na inną dyskusję.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny  Nie da rady, nie uciekniesz od punktu No 1 ale również No2 - Wy wygenerowaliście problem a teraz się zastanawiacie jak przykleić plaster na otwarte złamanie. No nie da się skutecznie...

A co do drugiego ....plizzzz... przecież masz napisane że jest to autoresponder na WASZ email do Sprzedającego o wybraniu przeze mnie sposobu zapłaty - ja nic nie pisałem.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów