anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie da rady połączyć aukcji z katalogiem produktów

Moliland
#9 Pomysłodawca#

Witam,

Jesteśmy producentem i sami wyrabiamy kody EAN w serwisie GS1 na wszystkie nasze produkty. Nikt inny ich raczej nie używa. Chcielibyśmy mieć 100% połączonych aukcji ale niestety w wielu przypadkach się nie da.

Czasami oczywiście system rozdzielił nam aukcji od produktu przez czeski błąd typu głębokość mebla w katalogu 9 cm a w aukcji poprawny 19 cm. I teraz ani nie idzie znaleźć tego przedmiotu w katalogu po kodzie producenta ani EAN, żeby zgłosić błąd, ani nie można połączyć znowu aukcji z przedmiotem, bo wywala błąd, że "Nie udało się automatycznie połączyć z produktem, ponieważ upłynął czas na zmianę kategorii."

Ale nikt nie chce zmieniać kategorii, ten produkt jest tam gdzie zawsze był i ma być. Mamy taki impas w kilkunastu aukcjach, nawet w tych po dwóch dniach od wystawienia bez ofert kupna, wystawionych tylko w jednym miejscu, więc z tym upłyniętym czasem i zmianą kategorii to coś nie halo... Chyba, że pracownicy Allegro sami zmieniają kategorię przedmiotu w katalogu, ale to jak to potem znaleźć, jak przy wyszukaniu po EAN nic nie znajduje...

Nie znam się kto tutaj mógłby zająć się tą sprawą, jak ktoś wie niech podepnie kompetentną osobę 🙂 Dziękuję

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

Moliland
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Przepraszam, że wywołuje, ale czy ktoś jest w stanie mi pomóc w tym żebym mogła wszystko połączyć i wytłumaczyć jak krowie na rowie- może czegoś prostego po prostu nie kumam?

Przykładowa oferta, np. ta półka dopiero co wprowadzona na rynek, a już odłączona przez mój czeski błąd (głębokość 9 zamiast 19 cm- a może nie przez to???), ale teraz nie idzie zmienić ani produktu w katalogu (w ogóle przy ręcznej próbie wyszukania produktu swojego w katalogu nie znajduje mi po EAN ani nazwie, czy kodzie producenta tego artykułu), ani połączyć po edycji przy zaznaczeniu "stwórz produkt w naszej bazie":

11828032688

Tutaj podobnie:

9017104099

9017104045

8777088702

8597292827

7652828181

i nieco więcej. Już dawno bym miała połączone wszystkie produkty, ale tutaj rozbijam się o ścianę, czasami po prostu nie idzie i tyle...

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Moliland Oferty są wystawione w innych kategoriach niż produkty, z którymi powinny zostać połączone. Jeśli chodzi np. o ofertę nr 9017104099 , jest wystawiona w kategorii Dziecko > Pokój dziecięcy > Lampy > Lampki nocne. Natomiast produkt jest z kategorii Dziecko > Pokój dziecięcy > Lampy > Lampy ścienne:

nat_not_0-1645037900704.png

Podobnie jest z ofertą nr 8597292827 - wystawiona w kategorii Dziecko > Pokój dziecięcy > Wyposażenie > Dekoracje i ozdoby > Wieszaki; natomiast produkt jest z kategorii Dziecko > Pokój dziecięcy > Meble > Półki: 

nat_not_1-1645038406806.png

Najprawdopodobniej dlatego pojawia się komunikat dotyczący zmiany kategorii. Najlepiej będzie w tej sytuacji zakończyć trwające oferty i wystawić je ponownie już powiązane z produktami.

 

 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Moliland
#9 Pomysłodawca#

Ok, już pal licho widoczność aukcji z jej obserwującymi i sprzedażą, ale to znaczy, że:

1- Nie można wystawiać aukcji w innej kategorii niż jest produkt w katalogu?

2- Druga sytuacja tyczy się półki z wieszakami? tzn że nie może występować w wieszakach tylko musi w półkach? Przepraszam, ale jak dla kogoś bardziej liczą się w tym produkcie 2w1 wieszaki to się to kupy nie trzyma...

3- A co odnośnie pierwszego numeru co podałam wystawiłam w kategorii w której wystawiłam, potem Allegro rozłączyło mi aukcje i nic nie idzie zrobić.

Nie uważam tego za rozwiązanie, bo one nic nie gwarantuje tylko przerzuca gorące kamienie między rękami.... tzn że w sensie znowu może być ta sama sytuacja, bo produkty są zawsze w kilku kategoriach i ktoś zaraz rozłączy 😞

Może warto by zatem produkty w katalogu żeby tyczyły się kategorii głównej a nie tej najniższego poziomu, gdyż lampka nocna do pokoju dziecka i lampka ścienna są prawidłowe, tak samo jak wieszak i półka w przypadku półki z wieszakami???

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Moliland Jeśli uważasz, że kategorie produktów są niewłaściwe, możesz zgłosić ich aktualizację. Sprawdź tutaj jak to zrobić.

Zapoznaj się też z zasadami wyboru właściwej kategorii, które zebraliśmy tutaj

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Moliland
#9 Pomysłodawca#

może zawołajmy kogoś innego?

 

oznacz moderatorów

Moliland
#9 Pomysłodawca#

Przepraszam, ale chyba po prostu się nie rozumiemy. 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Moliland Przykro mi, ale jeśli chodzi o moderatorów, nikt inny się tu dzisiaj nie pojawi. 

Nie połączysz ofert wystawionych w jednej kategorii z produktem, który jest w innej. Musisz zgłosić błąd w produkcie lub wystawić nową ofertę powiązaną z produktem, akceptując jego dane. 

Przy próbie zgłoszenia błędu zobaczysz w jakich kategoriach dany produkt może zostać wystawiony. Przykład:

nat_not_0-1645041894380.png

Jeśli uważasz, że te kategorie nie wystarczą i chcesz wystawiać przedmiot w innej, zgłaszasz zmianę:

nat_not_1-1645041971777.png

 

 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Moliland
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za poświęcony czas i energie oczywiście i dobre chęci, czyli obraz jest taki:

1- nie jestem w stanie zrobić połączeń z produktami z katalogu, jeżeli mam na tym samym EAN kilka aukcji w różnych kategoriach, czy choćby nawet dwóch. Mam robić nowe EAN dla każdej kategorii w której wystawiam ten sam produkt w Allegro? (oczywiście pasujący do tych kategorii) SIC!!!!! 

2- Wystawiłam dwie aukcje w dwóch różnych kategoriach (pasujących) produktu, który dostał EAN parę minut wcześniej. Allegro rozłączyło mi obydwie aukcje z katalogiem i żadna aukcja nie potrafi się połączyć z powrotem z katalogiem wywalając komunikat że "czas na zmianę kategorii minął". Oczywiście, że atrybuty produkt dostał od pierwszej kategorii.

Wg mnie problem jest w tym, że każda kategoria ma swoje atrybuty i nie kisi to między sobą, ale to jest problem nazwijmy to "programistyczy" i daleko odbiegający od możliwości helpdesku tego "gadanego" 

Dziękuję za poświęcony czas i poczekam, aż programiści naprawią kiedyś ten problem.

Zamykam jako autor wątku

oznacz moderatorów

Madame98
#8 Zapaleniec#

Mi rozłączyłiście wszystkie rozmiary o nikt nie wie z Was konsultantów dlaczego ! Chyba żeby każdy rozmiar promować niby chcecie dobra klienta a klient nie widzi rozmiarów . Źle się dzieje !!!?o nikt nie umie pomoc to jest szok 

oznacz moderatorów