anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie mogę połączyć produktu z katalogiem pomimo prawidłowych danych

e-bucikpl
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry.

Wiadomo, różne przygody miałem i mam na Allegro, ale tego problemu na razie nie potrafię przeskoczyć.

Otóż zauważyłem, że od pewnego czasu coraz więcej moich produktów (markowe obuwie dziecięce) traci powiązania z produktem. Początkowo wpisywałem sumiennie kody EAN - mój błąd, że dotyczyły one przeważnie jednego rozmiaru, a tymczasem każdy rozmiar miał inny kod. Z biegiem czasu stwierdziłem, że warto będzie pominąć EAN i posiłkować się wprowadzaniem "tylko" parametrów. Dodam, że od samego początku mojego sklepu, wypełniałem sumiennie wszystkie pola. Jednak widzę, że nawet to nie zapewnia mi jednoznacznego powodzenia w powiązaniach z katalogiem; a nawet, jak już pisałem, coraz więcej bucików je traci.

Przykładowa oferta: https://allegro.pl/oferta/sandalki-befado-065x149-dzieciece-na-rzepy-r26-10798152758

Wypełniłem tu wszystkie pola, opis nie budzi zastrzeżeń, zaś wszystko jest zgodne z prawdą. Na dodatek bucik ten od początku nie ma wpisanego kodu EAN. Co pokazuje mi Allegro? "Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu." Mało tego: widzę, że konkurencja ma ów bucik powiązany i normalnie wyświetla się na listingu: https://allegro.pl/listing?string=%22065X149%22&description=1&bmatch=cl-e2101-d3794-c3683-uni-1-4-06...

Wiem, że z katalogiem jest więcej problemów, niż pożytku, ale dlaczego konkurencja w przypadku tego obuwia może go połączyć? I dlaczego niektórzy sprzedawcy "wrzucili" ten model do działu "kapcie", skoro są to typowe "sandałki", zresztą w ten sposób kategoryzowane przez producenta?

Proszę o odpowiedź, bowiem teraz poza kategoryzacją jest u mnie aż 78 produktów, w tym te, które się świetnie sprzedawały oraz nowości.

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

mdrogeria
#21 Demiurg#

 e-bucikpl cała allegrowska produktyzacja , wystarczy ,że produkt z katalogu jest przypisany do innej kategorii i kicha . Przeniesienie do innej kategorii pozwoli połączyć produkt , ale dla trwajacych ofert zrobiszto tylko przez kotakt z administratorem .

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

jest opcja "zgłoś błąd" i najwidoczniej nikogo w Allegro to nie obchodzi, od tygodni zgłaszam błąd przy wystawianiu zamka centralnego do samochodu i nic, jeżeli mam mieć ten zamek "powiązany" to musze go wystawić w kategorii "telewizja przemysłowa" co jest czystym **piiip**yzmem dlatego nigdy nie będę miał 100% produktów powiązanych z katalogiem Allegro bo  wystawię znowu w kategorii "zamki centralne i znowu wyświetli mi się komunikat:

Nie udało się połączyć oferty z Katalogiem produktów Allegro

Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu.

oznacz moderatorów

e-bucikpl
#9 Pomysłodawca#

Zgadzam się. Z tymże produkt, o którym piszę, to typowy sandałek dla dziecka. Nie jest to "kapeć", jak to określiła konkurencja. Tak więc nawet nie mogę przenieść go do innej kategorii, bo będzie to bzdura 😛

Wiesz co, wydaje mi się, że takie błędne przypisywanie kategorii może być jakąś formą walki z konkurencją... Zwróć uwagę, że tak naprawdę jestem teraz przez tamtego sprzedawcę niejako "zablokowany", a moje oferty tego sandałka (jest to nowy model) są niewidoczne w produktyzacji.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@e-bucikpl Parametrem, po którym łączymy oferty w jeden listing jest w tym konkretnym przypadku rozmiar. Link, który wstawiłeś prowadzi do ofert w rozmiarze 28, natomiast Twój produkt ma rozmiar 26. Prawdopodobnie połączyłeś swoją ofertę ze złym produktem, stąd powiązanie zostało usunięte. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

e-bucikpl
#9 Pomysłodawca#

Witam.

Przykro mi, ale nie jest to prawda. Wielokrotnie sprawdzałem poprawność wprowadzanych danych. Od samego początku, czyli od ponad roku, prowadzę swój sklep z zachowaniem uwagi względem tego typu detali.

Ponadto lista ofert konkurencji posiada różne rozmiary, a nie tylko 26. Poza tym, jak już pisałem, część konkurencji przypisała sandałek do błędnej kategorii "kapci" i to też może mieć wpływ na moje niepowodzenia.

Przyznam, że często sprzedający podczas tworzenia parametrów piszą takie bzdury, że głowa boli. Przykładowo wstawiają literówki, zaznaczają nieistniejące cechy (np. "wkładka profilowana", gdy tymczasem bucik takowej nie ma) i tak dalej.

Teraz przykładowo klient chce kupić obuwie profilaktyczne i zaznacza ten parametr w filtrach. Tymczasem na liście ofert pokazują mu się też zwyczajne tekstylne buciki za kilkanaście złotych, które nie mają prawa mieć wkładki profilowanej.

Szkoda, że przez takie zgrzyty najwięcej zdają się tracić ci, którzy starają się być rzetelni.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@e-bucikpl Rozumiem, ale wszystko to, o czym piszesz nie ma związku z powiązaniem oferty w naszym systemie. Tak jak pisałam wcześniej, parametrem po którym identyfikujemy produkt jest tutaj rozmiar, stąd podczas wystawiania prawdopodobnie połączyłeś swoją ofertę ze złym produktem. Nie twierdzę, że zrobiłeś to celowo, wskazuję jedynie, co jest przyczyną tej sytuacji. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

e-bucikpl
#9 Pomysłodawca#

1.png2.png3.png

Proszę mi napisać w takim razie, co robię nie tak... Parametry wpisuję przecież prawidłowo.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@e-bucikpl W tym konkretnym przypadku występował błąd po naszej stronie, za który gorąco Cię przepraszam. Usunęliśmy już przyczynę tej sytuacji, dlatego spóbuj proszę ponownie połączyć swoją ofertę z produktem i daj mi proszę znać, czy się udało. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

e-bucikpl
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry.

Z tych trzech rozmiarów sandałka dało się połączyć tylko jeden rozmiar.

Bez tytułu.png

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@e-bucikpl Dziękuję za info, już działam dalej w tej sprawie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@e-bucikpl Sprawdź proszę teraz ponownie, powiązanie powinno zadziałać już dla każdego rozmiaru prawidłowo.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

e-bucikpl
#9 Pomysłodawca#

Tak, teraz działa. Dziękuję uprzejmie.

Wątek pozwolę sobie zostawić, jeśli można, bo myślę że znajdę jeszcze niejeden taki produkt na swojej liście ofert.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@e-bucikpl Cieszę się, że wspólnymi siłami udało nam się rozwiązać Twój problem, Gdybyś miał jakieś wątpliwości w przyszłości, pisz śmiało. Będziemy działać 🙂 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Ofensywa o kryptonimie "Produktyzacja" została zaplanowana w sztabie do osiągnięcia konkretnego celu strategicznego. Piechota ginie masowo, ale ofiary muszą być. Nieważne ilu padnie, trzeba zdobyć ten szczyt. Artyleria stoi daleko i jest bezpieczna.

Boleśnie się przekonałem, jak kosztowną cechą jest uczciwość.🤕

Oleńko, lepiej nic nie mówić. Nie obronisz tego kalekiego systemu.

Szkoda Twojej dobrej reputacji.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

I wyszło, że miałem rację, a nie cieszy mnie to wcale. 🤔

oznacz moderatorów