anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Niesłuszny negatywny komentarz

ELMIXAGD_pl
#12 Orędownik#

Witam.

Przepraszam, że odkopuję swój stary temat, lecz nie został on rozwiązany.

Sytuacja:

Zakup 11.10.2020. 12 10.2020 zostałem skierowany na kwarantannę - wszystko zamknięte, sklep, wysyłki...

Siedzę w przyczepie kempingowej, żeby kwarantanna trwała 10 dni, a nie 20. Zasięg internetu - ograniczony, od czasu - do czasu. 13.12.2020 wysłałem wszystkim kupującym informację odnośnie zaistniałej sytuacji w raz z prośbą o określenie się odnośnie realizacji zamówienia - czy anulować, czy wysłać po kwarantannie oraz zaktualizowałem na aukcjach czas wysyłki.

Tylko z jednym klientem miałem problem. 7 dni czekałem na jego decyzję odnośnie zamówienia.

Kupujący, zamiast napisać tak, jak inni, że rezygnuje z zamówienia, otworzył dyskusję. Jako opis problemu przedstawił, że chcę opóźnić wysyłkę ze względu na kwarantannę i że moje aukcje nadal trwają, pomimo nałożonej kwarantanny. Po raz kolejny w dyskusji napisałem prośbę o określenie się odnośnie zamówienia. 7 dni czekałem na odpowiedź, pieniążki zostały zwrócone w ustawowym terminie - w sumie po powrocie do pracy, jakieś 14 dni po zakupie i ok. 5 dni po odstąpieniu od umowy. Niestety, w przyczepie kempingowej nie miałem zbyt dobrego zasięgu internetu.

To wszystko jest jednak pomijalne. Problem dotyczy wystawionego negatywnego komentarza.

Kupujący odstąpił od umowy, lecz wystawił negatywny komentarz - ocenił w nim zgodność otrzymanego towaru z opisem (którego nie otrzymał, czyli skłamał), ocenił koszt wysyłki, którego nie poniósł, gdyż towar nie został wysłany. Obsługa kupującego (na minimum)- lecz tego się nie czepiam, chociaż ze swojej strony zrobiłem co tylko mogłem.

Teraz zasadniczy problem.

Kupujący odstąpił od umowy. W świetle prawa - transakcja jest uznana za niezawartą (czy mam przytaczać odpowiednie pkt. prawa konsumenckiego?)

Więc mam teraz pytania do Allegro.

1. Wprawdzie jeden moderator odpisał mi "fakt odstąpienia od umowy przez kupującego nie oznacza, że transakcja nie została zawarta" , nie będę wskazywał jego "nicku", moderatorzy zapewne dobrze wiedzą o kogo chodzi, a inni nie muszą wiedzieć o kogo chodzi. Ze swojej strony uznaje to za "niefortunną" odpowiedź, mającą wybronić serwis Allegro z błędnie podjętej decyzji. Niemniej jednak proszę o ustosunkowanie się się serwisu Allegro do tej informacji.

2. Proszę o kontakt i wyjaśnienie z kupującym w jaki sposób dokonał oceny otrzymanego towaru z opisem aukcji w sytuacji, gdy tego towaru nie otrzymał.

3. Kupujący odstąpił od umowy, transakcja w świetle prawa nie została zawarta (po prostu - takie zdarzenie nie zaistniało, nie było go). Proszę o informację od Allegro, jak kupujący może skomentować transakcję, która nie miała miejsca (w świetle prawa). Czyżby regulamin Allegro nie był zgodny z obowiązującym prawem?

4. Dotyczy pkt.3 powyżej. Proszę o wskazanie punktów regulaminu Allegro, które pozwalają na wystawianie ocen do niezawartych w świetle prawa transakcji. Czyli generalnie - do łamania obowiązującego prawa. W przeciwnym wypadku - proszę o usunięcie oceny od kupującego hr_rekrut - po prostu nie miał prawa wystawić oceny do czegoś, czego nie otrzymał.

Napisałem post ze swojego konta sprzedażowego, nie ukrywam się pod innymi nickami. Ze swojej strony wymagam zawsze jakiejś solidności i uczciwości, zarówno po swojej stronie jak i po stronie kupującego. To chyba normalne...

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

RED
#21 Demiurg#

@Client:79179573 ja znam regulamin

allegro nazywa transakcją w regulaminie procedurą

bo nie możesz tu kupić bezpośrednio samochodu czy mieszkania

lu możesz tu zamieścić ogłoszenie lub coś licytować

@ELMIXAGD_pl i ja piszemy o opcji kup teraz

 

i gwarantuje Ci, że system oceniania zostanie w przyszłym roku zmieniony

na Allegro bo serwis nie utrzyma swojej fikcji oceniania w obowiązującym systemie prawnym

oznacz moderatorów

atbman
#7 Wielbiciel#

Przyłączam się do tego tematu. ALLEGRO nie ma słusznego systemu komentowania przedmiotów i ludzi. 

Dostałem negatywny komentarz za to, że zwróciłem wpłatę sprzedającemu bo zrezygnował z zakupu, mimo iż nie musiałbym tego robić i nie miałem obowiązku tego robić bo jestem prywatnym sprzedawcą a nie firmą, Kupujący kupił u mnie przedmiot, przedpłacił ale nie otrzymał jeszcze przedmiotu kompletnie w ogóle , wiedział zgodnie z opisem co kupuje, wysyłka miała być 7 grudnia, ponieważ wtedy jest premiera przedmiotu. Nie robiłem problemów i zwróciłem wpłatę, a otrzymałem w zamian od niego po raz pierwszy w życiu negatywny komentarz, co wpłynęło mi od razy na spadek jakości sprzedaży jakie wysłało mi allegro, od razu praktycznie od allegro otrzymałem wiadomość że "ogólny poziom jakości Twojej sprzedaży jest teraz bardzo niski. Jeśli go nie poprawisz, możemy zawiesić Twoje konto." Proszę bardzo co robi aktualnie allegro. TO czysta bezczelność , bo mimo moich próśb allegro ma gdzieś by komentarz usunąć, tłumacząc się, że taki ma regulamin i nie może nic zrobić. Wiem, z tego pisali to mogą w szczególnych przypadkach usunąć komentarz, ale nie widzę chęci ALLEGRO by to mieli zrobić, także obraziłem się na ALLEGRO za ten komentarz i nie wybaczę im tego.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@atbman za komentarz o nieoryginalnej grze to on jest do rozsmarowania w sądzie z powództwa cywilnego

oznacz moderatorów

atbman
#7 Wielbiciel#

Racja

oznacz moderatorów

atbman
#7 Wielbiciel#

Ale mimo wszystko Allegro powinno mi pomóc usunąć komentarz , a nie żebym się włóczył po sądach o komentarz.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@aragil Sporo kupuję na еВay і АІіЕxpress i jeszcze żaden tamtejszy sprzedawca nie próbował mnie wkręcić na tekst w stylu "Nie wyślę paczki, bo siedzę zamknięty w przyczepie kempingowej i nie mam dostępu do internetu". Oni rzeczywiście bardziej się szanują. 😁

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client:79179573 czy Ci sprzedawcy działają wg polskiego prawa?

nie myl szacunku z przestrzeganiem polskiego prawa

szkoda że muszę się zniżyć do tego poziomu

u moich dzieci nauczyciel na kwarantannie jest na chorobowym i nie prowadzi zdalnych lekcji

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@RED napisał: "czy Ci sprzedawcy działają wg polskiego prawa?"

Być może niektórzy z nich. Nie wiem. I nie wiem po co @aragil  miesza inne serwisy sprzedażowe do spraw Allegro. Tam są inne zasady, a na Allegro inne. Zawsze można się przenieść. Nikt nikogo tu siłą nie trzyma.

"u moich dzieci nauczyciel na kwarantannie jest na chorobowym i nie prowadzi zdalnych lekcji"

Kiedy ja chodziłem do szkoły chorzy nauczyciele dostawali zastępstwo i lekcje się odbywały.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@Client:79179573 Jak Ty chodziłeś do szkoły, to uczniów jeszcze nazywano żakami.. 😛

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Vryko W moich czasach żakami nazywano studentów. A uczących się zawodu rzemieślnika nazywaliśmy terminatorami. 😁

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@Client:79179573 jpg.jpeg

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

a gdzie drugie czerwone oczko? - to jest tylko pół/terminator.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@maxr01  To pewnie ,,z przymrużeniem oka"😉

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

no fakt.... to drugie mogło być przymrużone.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Client:79179573   . a jak nazywano tych, którzy się wypowiadają bez sensu?

Kupujesz na Ali - kupuj sobie dalej, oni Ci wyślą towar bez względu na wszelkie zaostrzenia. Dostaniesz zestaw wszystkich możliwych zarazków. Czy ty żyjesz w jakiejś innej - równorzędnej rzeczywistości? Czy próbowałeś coś wysłać, będąc na kwarantannie - oczywiście nikomu tego nie życzę. 

"A uczących się zawodu rzemieślnika nazywaliśmy terminatorami." - sorry, to pokolenie już dawno wymarło.

"Kiedy ja chodziłem do szkoły chorzy nauczyciele dostawali zastępstwo i lekcje się odbywały. " - ja też. Problem w tym, że nie jesteś "na czasie". Mylisz się w wyjaśnieniach, pojęciach, zasadach, obecnej sytuacji.

Pozdrawiam i życzę generalnie zdrówka.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ELMIXAGD_pl Kupujący technicznie mogą wystawiać opinie o transakcjach bezpośrednio po ich zawarciu za pośrednictwem Allegro (jeszcze przed otrzymaniem towaru). W tej dyskusji inni wyjaśnili Ci już - również cytując nasz regulamin - kiedy dochodzi do zawarcia transakcji na Allegro.

W przypadku, o którym piszesz, treść wystawionego komentarza nie narusza naszych zasad. Rozumiem jednak, że chodzi Ci o oceny. W związku z tym napisz czy wysłałeś do kupującego prośbę o usunięcie opinii (kiedy jeszcze było to możliwe) oraz czy pisałeś w sprawie usunięcia komentarza przez formularz kontaktowy (nie widzę takiej korespondencji na Twoim koncie, więc jeśli jednak się odbyła, podaj mi numer tej sprawy).

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

napisałeś:

"Kupujący technicznie mogą wystawiać opinie o transakcjach bezpośrednio po ich zawarciu za pośrednictwem Allegro (jeszcze przed otrzymaniem towaru). W tej dyskusji inni wyjaśnili Ci już - również cytując nasz regulamin - kiedy dochodzi do zawarcia transakcji na Allegro." - Niestety, odpowiedź jest błędna - nie otrzymałem kompletnie żadnego wyjaśnienia od innych użytkowników podpartych jakimikolwiek punktami regulaminu Allegro lub przepisami prawa.

Proszę, wskaż mi takie odpowiedzi.

Nadal czekam na stanowisko serwisu odnośnie pkt. 1-4 . Nadal nie otrzymałem odpowiedzi w tym względzie. Czyżby Allegro uchylało się od odpowiedzi na proste pytania? A może są one zbyt trudne?

W przedstawionej akurat sprawie - przecież wszystko jest jasne - Allegro ma pełny wgląd do dyskusji, jak i również do zwrotu środków. Wynika przecież z tego jasno, że wysłałem kupującemu info o sytuacji, że proponowałem zwrot środków, ile czasu czekałem na decyzję kupującego, kiedy zwróciłem środki, że kupujący otworzył dyskusję, w której jako problem wskazał, że sprzedawca jest na kwarantannie , a aukcje nadal trwają (z zauktualizowanym czasem wysyłki) -  co było głównym problemem kupującego

"Kupujący technicznie mogą wystawiać opinie o transakcjach bezpośrednio po ich zawarciu za pośrednictwem Allegro (jeszcze przed otrzymaniem towaru" - nawet do tych niezawartych? Jak to ma się do obowiązującego prawa? Bo w tym przypadku - zgodnie z prawem - klient ocenił towar, którego nie otrzymał.

Proszę wskaż mi, w jaki sposób kupujący dokonał tej oceny. Dodatkowo odstąpił od zawartej umowy - czyli jak to jest? Umowa/transakcja została zawarta , czy nie została zawarta?.

Krótka podpowiedź - prawo Polskie i Unijne stanowi, że nie została zawarta. A jak się odnosi do tego Allegro? Odpowiedź jest chyba bardzo prosta - albo tak, albo nie. Oczekuję więc jasnej i jednoznacznej odpowiedzi, zgodnie z jasnymi zasadami handlu i współpracy, zgodnie z regulaminem Allegro i obowiązującym prawem.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@maxr01 @ELMIXAGD_pl Nie wiem dlaczego piszesz w tym wątku z różnych kont. Postaraj się unikać tego w przyszłości.

@Client:79179573 napisał Ci:

"(...)Dobra, przypomnę Ci: TRANSAKCJE to "procedury zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towarów pomiędzy Użytkownikami w ramach Allegro".

Ty natomiast do tej pory nie podałeś numeru korespondencji, którą prowadziłeś w tej sprawie. Nie napisałeś też czy wysłałeś do kupującego prośbę o usunięcie komentarza, kiedy było to jeszcze możliwe.

Powtarzam - klienci mogą oceniać zakupy, bezpośrednio po ich dokonaniu. Nawet wtedy, gdy odstąpią od umowy. Sugerujesz, że prawo zakazuje opiniowania zakupów?

Zasady wystawiania ocen sprzedaży są opisane w Regulaminie (Artykuł 11. System ocen).

Nie kontaktujemy się z kupującymi, żeby wyjaśniać dlaczego ocenili transakcję tak, a nie inaczej.

 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@nat_not Czyli Kupujący może ocenić wygląd przedmiotu nie widząc go - ok. Może ocenić jakoś obsługi - w ogóle z niej nie korzystając - ok. Ocenić koszt wysyłki - podczas gdy przedmiot nie został wysłany - ok. To następny krok jest jasny : Wprowadźcie ocenę kupującego i możliwość otwarcia dyskusji PRZED transakcją - te same warunki będą spełnione - czyż nie tak?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów