anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

NIEZDYSCYPLINOWANI SPRZEDAWCY

Daniel_70
#7 Wielbiciel#

Chciałem poruszyć temat niekulturalnych Sprzedawców którzy mają pretensje że się z nimi otwiera dyskusje, miałem już takie SYTUACJE że gdybym NIE OTWORZYŁ DYSKUSJI TO NIC BYM NIE ZAŁATWIŁ, niektórzy sprzedawcy na ALLEGRO bawią się z kupującymi w głuchy telefon, nie odbierają telefonów wogóle, nie odpisują na maile, ba wysyłają jakieś automatyczne maile że - za towar nie zostały wpłacone pieniądze, jak były zapłacone i zaksięgowane już dawno np - tydzień temu .

Padają tutaj głosy żeby kupujący nie otwierali dyskusji z byle błahego powodu, nie proszę państwa to nie jest błahy powód - jeżeli kupujący nie ma odpowiedzi od Sprzedawcy na zadane pytanie w mailu, lub nie odbiera wogóle telefonu, a często zdarzyło się mi na ALLEGRO - że TELEFON BYŁ NIEAKTUALNY, choć nadal widniał jako kontaktowy z Sprzedawcą . Cóż dlatego kupujący często otwierają z państwem Sprzedawcami Dyskusje, bo państwo - [niektórzy sprzedawcy] ignorują KUPUJĄCYCH i nie można z nimi nawiązać kontaktu, więc pozostaje tylko OTWARCIE DYSKUSJI i pomoc Adminów ALLEGRO .

pozdr

oznacz moderatorów
79 ODPOWIEDZI 79

ZibiK30
#18 Luminarz#

@msniezek Po zakupie? ludzie dzwonią przed a nie po, bo jak przed zakupem wszystko zweryfikuje i dogadam ze sprzedawcą to pewnie nie będę musiał już więcej do niego dzwonić 😉 A nie jest mi w smak kupować po to żeby się przekonywać o tym ze źle kupiłem i trzeba zwracać. Osoba która wymyśliła to rozwiązanie ma mało z kupowaniem lub lubi kupować aby sobie poogladać i potem zwrócić. Większość ludzi nie ma czasu na takie zabawy oraz kupują często bo potrzebują do czegoś aby tego używać a nie bawić się w testowania, sprawdzania i oddawania. 

Jeśli chciałbyś napisać, ze po zakupie zaraz mogę zadzwonić i się dogadać ze sprzedawcą lub nie, to raczej nie pisz, bo poczułbym, ze to ma być mechanizm na pozyskiwanie czyichś pieniędzy aby nimi operować 😉 Bo jak zrozumieć, ze muszę zapłacić aby się dowiedzieć od sprzedawcy czy na pewno jest to towar którego oczekuje?Albo czy na pewno zdąży wysłać jak deklaruje czyli za pół godziny bo tyle zostało a ja muszę mieć na jutro? 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@ZibiK30 dzięki za Twoją opinię, szanuję, natomiast moim celem nie było rozpoczynanie polemiki, a jedynie sprostowanie tego, co napisałeś. Z Twojego posta wynikało, że usuwamy numery telefonu zewsząd i nie będą dostępne również po zakupie, tymczasem tak nie jest.

Ale to prawda, jeżeli interesuje Cię odpowiedź na pytanie "czy na pewno uda się wysłać przesyłkę zgodnie z tym, co jest zadeklarowane w ofercie" - pozostaje Ci albo zaufać deklaracji sprzedawcy (byłoby co najmniej dziwne, gdyby co innego powiedział Ci przez telefon), albo znaleźć takiego, który ma późniejszą graniczną godzinę wysyłki.

Rozumiem oczywiście, że jest jakiś odsetek kupujących, którzy z różnych przyczyn potrzebują porozmawiać ze sprzedawcą po zakupie i chcą koniecznie zrobić to przez telefon. Ale obaj dobrze wiemy, że ten odsetek jest raczej mikroskopijny. A można go jeszcze zmniejszyć poprzez udoskonalenie opisów ofert, zapisów w zakładkach itp. (do czego również od dawna namawiamy).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@msniezek Dla mnie jak i wielu kupujących właśnie tak to wygląda. Więc jeśli nie ma kontaktu telefonicznego do potencjalnego sprzedawcy to jak można to nazwać? Ze jest ale płatny?

Odsetek? na serio? To ludzie nie kupują na różne uroczystości prezentów w ostatniej chwili? nagle części lub urządzeń aby się wywiązać z własnych terminów realizacji umów gdzie potwierdzenie czasu dostawy jest ważniejsze od samej ceny? Chciałbym poznać ten odsetek z badań jeśli takowe prowadzicie 😉

Jaki odsetek kupujących martwi się kontaktem telefonicznym do sprzedawcy przez zakupem a z myślą dzwonienia po zakupie? 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@ZibiK30 potwierdzenie czasu dostawy znajdziesz w samej ofercie. Jeżeli sprzedawca sam zadeklarował np. "kup do 13:00, wyślę dzisiaj", nie do końca rozumiem, jaki jest sens dzwonienia do niego i pytania "czy na pewno?". Jest zapis w ofercie, dla wątpiących są też komentarze za czas wysyłki. Akurat jeżeli chodzi o to konkretne pytanie, informacji jest całkiem sporo. A i przez Zadaj pytanie coraz więcej sprzedawców odpowiada bardzo szybko (szczególnie w godzinach pracy).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

Dla mnie generalnie usuwanie nr tel sprzedajacych jest śmieszne I myślę że dla kupujących, o których allegro komfort tak strasznie dba, też denerwujące. Bo czasem rzeczywiście kupujący chce o coś szybko dopytać telefonicznie A nie bawić się w pisanie maili. A poza tym większość nr tel sprzedających można znaleźć w Internecie więc jak ktoś będzie bardzo chciał to znajdzie. A zła wiadomość dla allegro że jak zacznie szukać nr tel to może znaleźć np lepsza ofertę niż na allegro 🤑

oznacz moderatorów

uEdka
#21 Demiurg#

@msniezek gdybyś był uprzejmy podać oficjalne stanowisko Allegro, dotyczące powodów usunięcia nr. tel. z danych sprzedających, może to wyjaśni sytuację i zamknie temat.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@msniezek Wybacz, ale nie rozumiem Ciebie, piszesz m.in. "natomiast moim celem nie było rozpoczynanie polemiki, a jedynie sprostowanie tego, co napisałeś. Z Twojego posta wynikało, że usuwamy numery telefonu zewsząd i nie będą dostępne również po zakupie, tymczasem tak nie jest." A jednak to sam robisz prowokując, aby Ci udowodnić, ze nie jest tak jak piszesz 😉

Dobrze wiesz, ze to o czym piszesz jest stałą umowną procedurą, która nie jest żadnym pewnikiem "potwierdzenie czasu dostawy znajdziesz w samej ofercie. Jeżeli sprzedawca sam zadeklarował np. "kup do 13:00, wyślę dzisiaj"" Czy jesteś (Allegro) w stanie zapewnić mnie jako konsumenta, ze sprzedawca się wywiąże w "danej chwili" z tej oferowanej części umowy jaką przedstawiasz? Czy jesteś (Allegro) gwarantem i pokryjesz mi koszty, straty w razie niewywiązania się sprzedawcy z oferowanej wysyłki w danym czasie? Prosty przykład, który możesz sprawdzić na moim przykładzie jak masz dostęp 😉

Dobrze wiesz, jak wielu sprzedawców się nie wywiązuje z oferowanej daty wysyłki i to z różnych powodów, nie zawsze z winy samego sprzedawcy. Jednak taki telefon do sprzedawcy przed pilnym i ważnym zakupem i upewnienie się, ze wyśle, nic mu nie jest, kurierzy w jego rejonie jeżdżą normalnie i tysiące innych powodów nie wystąpiło, pozwala mi na to liczyć i oczekiwać że nic się nie stanie po moim telefonie. A cała sytuacja zwykle ma miejsce gdy chodzi o wysyłkę w tym samym dniu lub maksymalnie dnia następnego. To główny wyznacznik zamówienia.

A teraz napiszę co myślę jako konsument:

Jako konsument ukrycie nr telefonu kontaktowego sprzedawcy na który publikację wyraża zgodę sam sprzedawca, uważam za utrudnianie mi dokonania zakupu, wymuszanie na mnie płatności bez możliwości formy kontaktu jaką uważam za najlepszą, najszybszą w celu upewnienia się co do właściwego zakupu. Możliwość zaś kontaktu telefonicznego jest warunkowana płatnością za towar do którego nie mam niezbędnej dla mnie pewności.  Nie przemawiają do mnie argumenty opisów czy deklaracji terminów, które mogą nosić w sobie różne błędy jak i mogą być w danej chwili nieaktualne. Nie chcę być zmuszany do kontaktu w formie mejlowej i innych kontaktów wiadomości pisanych jeśli sprzedawca umożliwia kontakt telefoniczny, ponieważ jest to najszybsza i wygodniejsza forma kontaktu a nie jak pisemna, która wymaga dużo więcej czasu, oczekiwania na odpowiedzi i może trwać w takiej samej sprawie o nawet 1000% więcej poświęconego czasu. Takie jest moje stanowisko 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

Allegro wymusza na sprzedających konkretne formy dostawy A na kupujących formy kontaktu. Nie oszukujmy się większość ludzi (kupujących) ma dostęp do telefony praktycznie nieograniczony czego na pewno nie można powiedzieć o mailu. Poza tym drogi śnieżku czy potrzebujac coś pilnie załatwić dzwonisz czy piszesz maile?

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@gemma22 teraz zależy czy u sprzedawcy na Allegro czy gdzieś poza Allegro 😅 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

wiekszy
#9 Pomysłodawca#

to ja jeszcze się dopytam - jest jakiś minus dla sprzedawcy że jego odpowiedź nie jest ostatnia w dyskusji? W sensie jeśli na wiadomość od sprzedawcy z numerem śledzenia paczki i informacją, że pocztex ma ostatnio opóźnienia odpiszę "dziękuję, poczekam" to ktoś po drugiej stronie pomyśli "k***a, znowu trzeba odpisać?"

I ogólnie - czy skoro już otworzyłem tą dyskusję (i zamknę po odebraniu paczki i sprawdzeniu że wszystko ok, bo o ile się orientuję jeśli zamknę teraz to kolejnej do tego zamówienia już się nie da otworzyć, choćby w paczce dotarły cegły) to czy poza normalną oceną transakcji mam jeszcze jakieś opcje oceny typu "super pomocna dyskusja?" (chodzi mi o to że problemy się zdarzają i to jest normalne ale to jak sprzedający podchodzi do ich rozwiązania/ dyskusji może być bardzo na plus)

oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

@wiekszy  dokladnie powinno być oceniane jak sprzedający podchodzi do klienta A nie jak szybko odpowiada czasem byle odpowiedzieć.

oznacz moderatorów

wiekszy
#9 Pomysłodawca#

trochę to zostawiłem bez komentarza bo po co mam nabijać posty, ale dzisiaj powiadomień z Allegro ciąg dalszy: pytam w dyskusji czy odesłać cały przedmiot (duży) czy małą uszkodzoną (chyba fabrycznie) część. Dostaję po kilkunastu minutach powiadomienie od Allegro "Sprzedający wypowiedział się w dyskusji. Odpowiedz mu jak najszybciej" - sprawdzam, a tam: "Dziękujemy za kontakt. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe."

I szczerze nie wiem, czy bardziej dziwić się, że ten mechanizm Allegro o którym pisze @msniezek tak łatwo obejść czy że Allegro ma powiadomienia namawiające _kupujących_ do "jak najszybszego odpowiadania" automatom i spamowania dyskusji. 

oznacz moderatorów

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@wiekszy NIE, nie ma najmniejszego znaczenia, czyja odpowiedź jest ostatnia w dyskusji. Liczymy do statystyk wyłącznie czasy pierwszych odpowiedzi (zarówno w dyskusjach, jak i mailach wysłanych przez formularz Zadaj pytanie). To mit, że jak kupujący odpisze "dziękuję", to trzeba mu koniecznie odpisywać.

Nie ma możliwości oznaczenia dyskusji jako "super" (komunikację w jej ramach można ocenić w komentarzu, a konkretnie w ocenie "Obsługa kupującego"). Natomiast dyskusja zamknięta jako "rozwiązana" działa pozytywnie na statystyki sprzedawców. Jeżeli interesuje Cię ten temat, tutaj znajdziesz więcej szczegółów.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

@ZibiK30  tak jak już wspomniałam. Może to odbić się czkawką dla allegro bo jak kupujący koniecznie będzie coś chciał pilnie dopytać to zacznie szukać w Internecie... I znajdzie albo nr tel sprzedającego albo np inna platformę bądź sklep sprzedającego. Allegro samo go zmusza "aby szukac" gdzie indziej bo nie kazdy ma ochotę i czas kupować w ciemno i potem zwracac. Mnie też coraz bardziej do zakupów i zwrotów allegro zniechęca świadomość że sprzedający do tej przesyłki często musi dopłacić (słynna złotówkę albo cztery) bo nie kazdy da radę to wyliczyć w cenę. I coraz częściej rezygnuje z zakupu jak nie jestem pewna czy to na pewno jest to co potrzebuje 😕

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@gemma22 Ja już też wcześniej to pisałem, nie wydam kilka stów czy tysięcy na pilny zakup aby się dowiedzieć po zapłacie, ze jednak nie da rady wysłać w terminie, lub wybrałem "zły" model części do urządzenia. Aby wydać kolejne pieniądze na zakup u innego sprzedawcy licząc ze historia się nie powtórzy. Najprościej będzie znaleźć telefon do sprzedawcy a przy szukaniu może się okazać szczęśliwie dla mnie, ze sprzedawca ma również swój sklep z niższymi cenami mimo ze informacja sprzedawcy i potwierdzenie jest ważniejsze niż sama cena przy takich zakupach.

I wcale nie chcę żadnego sprzedawcy zmuszać do podawania telefonu kontaktowego, jak nie ma to szukam takiego co ma i tyle.

odsetek zwrotów się zwiększy ale przy okazji Allegro będzie mogło sie pochwalić zwiększeniem sprzedaży, co prawda części tylko wirtualnych operacji ale widocznie od tego ktoś ma płacone 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@uEdka oficjalny komunikat znajdziesz tutaj.

@ZibiK30 Czy jesteś (Allegro) w stanie zapewnić mnie jako konsumenta, ze sprzedawca się wywiąże w "danej chwili" z tej oferowanej części umowy jaką przedstawiasz? - ależ skąd. Nie jesteśmy stroną transakcji. To sprzedający tym zapisem zapewnia Cię jako konsumenta, że wywiąże się w danej chwili z tej części umowy (ponieważ ten zapis jest integralną jej częścią). Nie rozumiem, dlaczego zapewnienie telefoniczne uważałbyś za bardziej pewne, niż zapewnienie pisemne. Pomijając już fakt, że zaprzeczenie oznaczałoby dla niego nie tylko utratę klienta, ale też przyznanie się do tego, ze opis jego oferty wprowadza w błąd.

Ale w porządku, masz takie przyzwyczajenia, część kupujących zapewne również. Braliśmy to pod uwagę, że nie jest to zmiana jednoznacznie pozytywna, tym niemniej jej efekty będzie można ocenić dopiero po kilku miesiącach. Jeżeli zdecydujemy o wycofaniu się z niej, z pewnością zostaniecie o tym poinformowani.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

uEdka
#21 Demiurg#

@msniezek nie pytałam o komunikat, tylko o oficjalne powody tych zmian. 

oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

@msniezek  zapewnienie telefoniczne 5 min przed zakupem jest bardziej wiarygodne niż to z aukcji wystawionej nie wiadomo kiedy. Przecież sprzedający nie siedzą i nie poprawiają non stop swoich aukcji tylko jak już wystawili to najczęściej sobie one "wiszą" A przecież zdarzają się różne wypadki losowe, pomyłki, itp. Zapis w ofercie to nie 100% gwarancja. Raz kupiłam u sprzedającego towar okazało się że po założonej cenie i co? Sprzedający mi go nie wysłał tylko zwrócił kasę. A ja chciałam towar. I co? 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@msniezek Wiedziałem, ze nie dajecie gwarancji, to były pytania retoryczne.

"Nie rozumiem, dlaczego zapewnienie telefoniczne uważałbyś za bardziej pewne, niż zapewnienie pisemne"

Ponieważ w wielu przypadkach zakupów liczy się czas. Oczywiście, pisemne także by mnie zadowoliły ale logistycznie sobie tego nie wyobrażam gdy czas gra główną rolę.

Zaprzeczenie? "Pomijając już fakt, że zaprzeczenie oznaczałoby dla niego nie tylko utratę klienta, ale też przyznanie się do tego, ze opis jego oferty wprowadza w błąd." Opieramy się na zaufaniu i wspólnymi zasadami współżycia społecznego. Nie zakładam z góry, że sprzedawca może być nieuczciwy. Błąd w opisach itp. może nie być świadomy nawet dla sprzedawcy jako, ze jest sprzedawcą towaru którego nie musi być ekspertem a z błędu może go wyprowadzić kupujący zadając pytania dot spornej informacji. Sprzedawca kilka godzin wcześniej może wylądować w szpitalu i nie będzie w stanie wysłać przesyłki ani zrealizować zamówienia w terminie. Tylko próbując się do niego dodzwonić, pozwoli mi podjąć decyzje o szukaniu innego sprzedawcy gdy tamten z niewiadomego dla mnie powodu nie odbiera telefonu. Żadna wiadomość nie jest w stanie mi wyjaśnić dlaczego jeszcze nie odpisał.

W takich wypadkach również nie mają znaczenia ceny, zwroty POK, dyskusje, reklamacje, negatywne oceny i opinie bo nie jest to moim celem. Moim celem jest tylko i wyłącznie bezproblemowy zakup na którym mi zależy i czas który pozwala mi zrealizować dalsze czynności związane z tym zakupem, czyli oczekiwany czas dostawy.

"Ale w porządku, masz takie przyzwyczajenia, część kupujących zapewne również" Niestety, nie są to jakieś przyzwyczajenia, to realne i prawdziwe doświadczenia z pracy handlowca jak i kupującego. Wykonałem w pracy setki takich telefonów jak i setki otrzymywałem i mogę spokojnie powiedzieć, ze powodów tych telefonów było setki różnych a nie jeden ale cel był jeden, właściwy towar lub czas dostawy. To gwarantuje brak zwrotów i problemów z tym związanych. Prywatnie tak samo kupuje bo to daje mi 99% szansy satysfakcjonującego zakupu i brak problemów z nim. Oczywiście weryfikuje też sprzedawców pod rożnym kontem a wykonanie telefonu to tylko potwierdzenie że wszystko będzie jak należy lub nie. 😉

Nie wątpię, ze większości zakupów nic się nie zmieni, ale w części pojawią się różne problemy. Trzeba by zrobić sondaż wśród sprzedawców którzy preferują kontakt telefoniczny, jaki procent mają dzwoniących przed zakupem i z jakiego powodu jak i sam efekt końcowy tego kontaktu. Sporo towarów i asortymentów nie wymaga tego, ale na pewni części wymagają, maszyny i urządzenia różnych działów produkcyjno serwisowych materiały budowlane itp.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

piwkowy
#7 Wielbiciel#

@RED cytujesz paragrafy z prawa cywilnego i ekscytujesz się tym jak dziecko w piaskownicy a prawda przeważnie leży po środku, ostatni mój przypadek jako kupującego, towar kupiony, czekam, czekam i czekam, po tygodniu czekania pytam sprzedającego zarówno e-mailem jak i telefonicznie co z towarem, cisza, cisza, cisza, więc co twoim zdaniem mam robić, to co Ty czyli bawić się w piasku czy działać? 

oznacz moderatorów