anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy powód wykluczenia oceny z Jakości sprzedaży

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Zdajemy sobie sprawę, że realizacja zamówień na Allegro wiąże się ze współpracą z przewoźnikami, na których macie ograniczony wpływ. Dlatego od niedawna umożliwiamy wykluczenie z Jakości sprzedaży oceny dotyczącej wyłącznie opóźnienia z winy firmy kurierskiej. 

Jeśli przekażecie przesyłkę zgodnie z Waszą deklaracją, a przewoźnik nie dostarczy jej w terminie, możecie poprosić o wykluczenie takiej oceny. Do oceny musi być jednak dołączony komentarz, z którego jednoznacznie wynika, że ocena dotyczy wyłącznie opóźnienia przewoźnika.

Zrobicie to przez formularz kontaktowy.

Pozostałe powody wykluczenia oceny z Jakości sprzedaży opisaliśmy w tym artykule.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mr_oma fajnie tylko jeden problem ocen z treścią jest jakieś 2-3 % , może allegro wprowadziłoby w przypadku ocen negatywnych sugerowane powody np.

* produkt niezgodny z opisem 

*brak / późny zwrot środków 

*przesyłka opóźniona 

*inny / z możliwością dodania opisu .

oznacz moderatorów

SoyWax
#9 Pomysłodawca#

Allegro nie wprowadza zmian ktore nie wspieraja kupujacego. Jest to firma ktora prowadzi polityke kupujacego. Mialem przypadek gdzie jako sprzedajacy anulowalem zamowienie kupujacego. Macie pojecie ze to smieszne allegro umozliwilo kupujacemu wystawienie opinii za dostawe za zgodnosc oroduktu z opisem?! Pisalem do allegro ze nie doszlo do sprzedazy wiec opinia nie jest prawdziwa. Olali to i stwierdzili ze nie moga usunac opinii. Allegro to dziady. 

oznacz moderatorów

GADCOM_SG
#9 Pomysłodawca#

Miałem lepszy przypadek, mianowicie babka dokonała zakupu, opłaciła, przygotowaliśmy przesyłkę do nadania, no i pojawił się zwrot od kupującej, dokonałem od ręki zwrotu środków po czym wpada ocena "nie polecam", allegro nie ingeruje w ocenę, bo nie było komentarza do oceny, kupujący nie chce usunąć oceny - twierdzi, że nie wie jak to się stało, że oceniła zakup, który nawet nie został zrealizowany.

oznacz moderatorów

e-skateshop_com
#8 Zapaleniec#

Działa to wstecz?

Heh całe allegro, nie umieją poradzić sobie z badziewiem w postaci allegro ONE to wprowadzają opcję żeby móc złagodzić ciosy zadawane przez klientów za złą jakość allegrowej usługi zamiast ją poprawić.

 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

W sumie to głównie dotyczy to dostawców allegro One (mnóstwo wpisów na nieterminowe dostawy do zielonych automatów ) i zamiast zmieniać kryteria oceny jakości poprawić tę jakość dostawy by wszyscy byli zadowoleni . Teraz są opóźnienia a co będzie przed świętami ? 

oznacz moderatorów

kacperadmar
#9 Pomysłodawca#

Problem jest zupełnie inny i tkwi w tym, że umywacie ręce i twierdzicie, że nie możecie zweryfikować, czy klient w komentarzu kłamie, czy nie. Mimo, że z Waszego poziomu jest to proste i zajmuje minutę.

Klient, który chce zrobić na złość i tak zrobi na złość. Jak odniesiecie się do negatywów, które zostały wystawione za sprawy niezależne od Nas np. za opóźnienie kuriera lub za to, że nie zmieniliśmy paragonu na fakturę, ALE klient ponownie wystawi negatyw z innym komentarzem?

U Nas usunęliście te komentarze, a klient-cwaniak po kilku minutach wystawił drugiego negatywa do tego samego zakupu "Serdecznie nie polecam, obsługa na dramatycznym poziomie, nie idzie się dodzwonić, problem ze zwrotem towaru, paczka uszkodzona....". 

Szczegóły tutaj:

spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/bezpodstawna-negatywna-ocena/td-p/443522

oznacz moderatorów

sisa3
#10 Popularyzator#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Kolejna nowość która jest "niby pomocą dla sprzedawców" bo w praktyce i tak nie ma zastosowania, tak samo jak i usuwanie komentarzy negatywnych.

Szkoda naszego czasu i nerwów na pisanie w tych sprawach.

Dzisiaj poświęciłam prawie godzinę na rozmowę z Waszym pracownikiem właśnie w tej sprawie.

nr zamówienia : 92458700-548f-11ed-9f4c-89632a0c09de

 

Wcześnie ze 3 godziny w sprawie tego negatywnego i obraźliwego komentarza za niedostarczenie przez DPD przesyłki następnego dnia.

 

Dyskusja założona przez klienta

 Client:....... 27 października 2022 16:45

Opis problemu: Dzień dobry. Proszę o wyjaśnienie sytuacji. Zostałem oszukany przez sprzedającego. Kupując towar od sprzedającego byłem zapewniony,że przesyłka zostanie dostarczona w dniu dzisiejszym. Proszę o natychmiastowy zwrot pieniędzy i poniesionych kosztów.
 
My: 27 października 2022 17:06
Dzień dobry,tak jak wyjaśniałam Panu rano paczka została nadana przez nas w deklarowanym czasie, wina leży po stronie przewoźnika. Gdy koszulka do nas wróci, zwrócimy wszystkie koszty. Pozdrawiam
 
Client:.......  27 października 2022 17:18
Wina leży po Pani stronie. Pani nie dotrzymała umowy,to Pani ma umowę z przewoźnikiem nie ja. Czekam na pieniądze jutro do godziny 12:00.
 
 

My:27 października 2022 17:22

Umowę z dpd ma allegro i Pan zawarł z nimi umowę na przewóz rzeczy, ja tylko wykonałam zamówienie. Środki zwrócimy gdy przesyłka do nas dotrze. Proszę usunąć obraźliwy i kłamliwy komentarz który Pan wystawił bezpodstawnie.

 

 
Wpis pracownika  Allegro:  27 października 2022 17:42
W ofercie zakupu widniała informacja o przewidywanym czasie dostawy 2 dni robocze. Sprzedający prawidłowo nadał paczkę. Widzę, że Kupujący odmówił przyjęcia paczki. Sprzedający ma prawo wstrzymać się ze zwrotem środków do czasu otrzymania przesyłki zwrotnej. Proszę Kupującego o cierpliwość.
 
Client:.........  27 października 2022 17:49
Allegro to ja tutaj jestem poszkodowany. W dniu dzisiejszym miała dotrzeć do mnie przesyłka.
 
 
Allegro:27 października 2022 22:33
Sprzedającą nadała przesyłkę zgodnie z deklarowanym czasem wysyłki. Z listu przewozowego o numerze 1000518203674U wynika, że dnia 27.10.2022 r. przewoźnik, tj. DPD podjął próbę doręczenia przesyłki, jednak Kupujący zrezygnował z jej przyjęcia.
 
 
Client:.......27 października 2022 22:41
Nie było żadnego doręczenia przesyłki. I bardzo proszę mnie nie obrazać. Rozmawiałem z DPD przesyłka miała być u mnie w dniu 28.10.2022.r Jeszcze raz domagam się zwrotu pieniędzy i zadośćuczynienia ponieważ moja czteroletnia córka ma jutro dzień dyni w przedszkolu i ma być ubrana na pomarańczowo niestety przez pseudo firmę i allegro nie będzie. Dla mnie to skandal. Allegro proszę jutro o kontakt telefoniczny ponieważ zostaliśmy przez państwa....
 
 
Oczywiście dostaliśmy za to negatywne komentarze
 
Komentarze wystawione przez kupującego
 
 
Ocena usunięta przez allegro 27.10
 
Zgodność z opisem: 1 gwiazdka
Obsługa kupującego: 1 gwiazdka
Treść komentarza: 
Proszę nic nie kupować od tej firmy. Zostałem wprowadzony w błąd, nie chcą zwrócić mi pieniędzy. Dno
 
Nasza odpowiedź na komentarz
Zakupił Pan towar przedwczoraj wieczorem o 20:06, wczoraj nadaliśmy przesyłkę( co ma Pan w linku śledzenia przesyłek) Nie jest naszą winą że przewoźnik jej nie dostarczył w dniu dzisiejszym. Dostarczy ją zapewne jutro. Pieniądze zwrócimy gdy przesyłka do nas wróci. Kupując poprzez internet trzeba brać pod uwagę fakt że nie zawsze przewoźnik dostarczy towar następnego dnia, za co nie odpowiada sprzedawca tylko przewoźnik.
 
Po usunięciu przez Was komentarza kupujący wystawił ponownie komentarz
 
Ocena przed edycją kupującego 28.10
Zgodność z opisem: 1 gwiazdka
Obsługa kupującego: 1 gwiazdka
 
Treść komentarza: amatorka wzięła się za biznes.
 
Nasza odpowiedź:
 
Zamówienie z dnia 25 paź 2022, 20:06 zostało nadane 26 października. Nie jest naszą winą że DPD nie dostarczyło przesyłki następnego dnia. Zamawiając przesyłki z dostawą trzeba mieć świadomość że czasem przewoźnik nie dostarczy paczki następnego dnia. To nie jest nasza wina. My dzwoniliśmy, pisaliśmy do Pana, nic innego zrobić nie możemy.
 
 
Po włączeniu w sprawę naszego prawnika( w dyskusji jest skan) kupujący usunął opisowy komentarz i pozostawił zaniżone gwiazdki
 
Zgodność z opisem: 3 gwiazdki
Obsługa kupującego: 1 gwiazdka
 
Dzisiaj dowiedziałam się od pracownika allegro że ta ocena nie zostanie wykluczona z jakości sprzedaży bo nie ma oceny opisowej!
 
Kupujący nie odebrał paczki bo nie doszła na czas przez DPD.
Ocenił produkt którego
 
Nie ma opisowej bo kazaliście mi się zwrócić do prawnika w sprawie komentarza, po tym kupujący komentarz edytował!
 
Opisowe oceny były, zostały usunięte a z dyskusji jasno wynika za co jest ta ocena.
 
 

Sprawa jest w toku, nie odpuścimy tego, ale czy my musimy walczyć o takie sprawy i zatrudniać prawników w tak jednoznacznych sprawach????

Bo takie odpowiedzi dostaję od pracowników allegro. " Proszę wystąpić na drogę prawną"

 

Gdzie jest ta pomoc allegro dla nas sprzedawców i po co ta opcja że można oceny wykluczyć z jakości sprzedaży?

 

Poza tym kupująca oznaczyła dyskusję do zamówienia

84a78c60-55e8-11ed-818c-dd91ae546c10

jako nierozwiązaną bo nikt jej nie chce przesłać potwierdzenia zwrotu środków z płatności za pomocą Allegro Pay albo jakoś przystępnie wyjaśnić to.

Ja jako sprzedawca mogę się dwoić i troić, pisać , zamawiać rozmowy a problem nadal nie jest rozwiązany, ale za to mam nierozwiązaną dyskusję.

 

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

sisa3
#10 Popularyzator#

Ocenił produkt którego nie widział bo zamówienia nie odebrał.

Edytowałam post, ale jakoś tak bardzo szybko teraz trzeba, bo dostałam informację że czas mi minął 😞

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@sisa3, przepraszam Cię za czas oczekiwania na odpowiedź - zakończyliśmy wskazaną Dyskusję. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

SoyWax
#9 Pomysłodawca#

Zakończyłaś dyskusję bo nie wygodna była? Polecam lustro. Naprawdę...

oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

dzień dyni xD

oznacz moderatorów

nikl
#13 Ambasador#

Kupujący nie odróżniają gwarantowanego czasu dostawy, od przewidywanego czasu dostawy i nie wiedza, że winę za dezinformację ponosi Allegro i ich algorytmy ćwierć inteligencji.

oznacz moderatorów

SoyWax
#9 Pomysłodawca#

Ty to masz tupet ale nie ma co sie dziwic. Jesli wasz przewoznik a jest to wasz przewoznik bo wy macie z nim umowe i spoznia sie to jestescie w obowiazku tego oilnowac. Ty chcesz dawac prace pod postacia pilnowania waszego przewoznika i jeszcze skladania wnioskow? Macie juz tyle postepowan w uokik i jak widac jeszcze wam malo. 

oznacz moderatorów

nikl
#13 Ambasador#

To bez sensu, ponieważ wkurzony Kupujący zdejmuje gwiazdki z czego popadnie, z jakości obsługi, z jakości opisu, bo tam było napisane że dojdzie dziś. Dlaczego Allegro nie udostępnia po prostu oceny przewoźnika? To by rozładowało emocje. Można tej oceny nigdzie nie używać ani nie udostępniać danych, aby tylko Kupujący mógł się wyżalić w odpowiednim miejscu. Dać gwiazdkową ocenę przewoźnika. To byłoby w porządku.

oznacz moderatorów

SoyWax
#9 Pomysłodawca#

Ty przestan pajacowac. To ze allegro idzie nie tak jak trzeba to widac po dzialaniach. Sprzedajacego gola i zawsze mieli gdzies ale do czasu. Sprzedajacy ma sie tlumaczyc za wsze badziewie? Masz na to czas to rob i prepraszaj za swoje dzielo. 

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Dajcie po prostu możliwość oceny gwiazdkowej przewoźnika. Wówczas wkurzeni kupujący nie będą z zemsty zdejmować sprzedawcom gwiazdek za opis czy obsługę. Z resztą wina przewoźnika jest widoczna w śledzeniu. Nie potrzeba niczego udowadniać, tylko automatycznie naprawiać błąd oceny jakości. I nie to że usuwacie ze statystyk. Ma być wpisane, że wysłaliśmy terminowo! To ogromna różnica.

oznacz moderatorów

zakupysmart
#8 Zapaleniec#

Tak kupujący zakłada dyskusje że inpost nie doręczył paczki na czas mimo że ja wysłałem w terminie chce wyłudzić 80 zł nie dostaje po czym wystawia negatywa w którym pisze między innymi o czasie dostawy i jeszcze jakieś głupoty wymyśla allegro nie może usunąć oceny . a negatyw jest wyłącznie winą że allegro pisało dostawa jutro 

oznacz moderatorów

SoyWax
#9 Pomysłodawca#

Masz rację. Allegro to syf totalny. My mamy podobne sytuacje. Wysłany towar który przepadł. Kupujący nie otrzymał towaru bo Allegro nie potrafi sobie poradzić z Inpiostem z którym ma umowę. Żadne ze sprzedających ani kupujących nie zna treści tej umowy. Nadana kolejna przesyłka ta sama do tego samego kupującego. Także przepadła. Kupujący żąda zwrotu środków a my żądamy zwrotu towaru. Wiecie jaka jest opinia pasożyta Allegro? Że to wina sprzedającego. Napisaliśmy do Prezesa UOKiK kolejną skargę na Allegro. A ty Moderatorka - to nie wiem w jakim celu tu jesteś i w jakim celu się wypowiadasz.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@SoyWax za przerzucanie odpowiedzialności przez serwis za swoje działanie powinna być taka kara uokik, że allegro powinno aż klęknąć

 

Twierdzenie allegro, że za działanie usługi allegro (w tym wysyłek z przydomkiem allegro) odpowiada sprzedawca i ma sobie wziąć od serwisu upoważnienie do złożenia reklamacji w DPD

to jest jakieś kuriozum

oznacz moderatorów