anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy sposób anulowania zamówień - macie więcej czasu, by przygotować się do udostępnienia tej opcji

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

W maju informowaliśmy, że do końca lipca nie będziemy od Was wymagać udostępnienia nowej opcji anulowania zamówień. Jednak docierają do nas sygnały, że nie wszyscy jesteście gotowi na wprowadzenie tej zmiany w obsłudze klientów. Dlatego przedłużamy okres przejściowy do początku przyszłego roku.

Co to oznacza?

W okresie przejściowym kupujący nie anulują u Was zamówień w nowy sposób, jeżeli nie włączycie tej funkcjonalności. Pozostaną im tylko dotychczasowe sposoby rezygnacji z zamówienia  (np. kontakt za pomocą formularza zwrotu lub napisanie maila). 

Jednocześnie zachęcamy do tego, żebyście już teraz udostępnili nową możliwość anulowania zakupów. Jesteśmy przekonani, że Wasi klienci to docenią.

 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

xyz96
#21 Demiurg#

No więc trzeba włączyć, czy wyłączyć funkcjonalność?  Tutaj i w artykule Pomocy jest to różnie określone.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96

trzeba to

wyłączyć

 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@_HolaOla_
@xyz96

Funkcja/funkcję, opcja/opcję (a nie jakąś funkcjonalność, którą sobie ktoś wymyślił)🙄

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Jako sprzedawca wdzięczny był bym bardziej klientom aby zakupywali z głową a nie tylko dla jaj a potem tylko mam więcej roboty i straty ,prowizję od sprzedaży jeszcze można odzyskać ale kosztów wystawiania już raczej nie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

mwmonety OCZYWIŚCIE MASZ RACJĘ , ALE Z MOJEGO PUNKU WIDZENIA LEPIEJ JAK KLIENT ANULUJE ZAKUP JAK MA ZROBIĆ ZWROT , KTÓRY POCHŁANIA ZNACZNIE WIĘCEJ CZASU / O KOSZTACH NIE PISZĘ sealed/  MAM OD SAMEGO POCZĄTKU WŁĄCZONĄ OPCJĘ I JEST O.K. 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@mdrogeria Lepiej by dla nas było aby klienci kupowali jednak z głową ,po zastanowieniu a nie tak spontanicznie ,czasami tylko dla zabawy i nic im za to nie grozi -czarna lista to nie kara.przedwczoraj klient wygrał u mnie aukcje i od razu dostaje że anuluje ,czekać na zwrot trzeba 7 dni .ponowne koszty wystawienia które sięgają 1 zł a przy takich nawet kilkudziesięciu aukcjach w ciągu miesiąca może uzbierać się niezła kwota której nikt nie zwróci.

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#13 Ambasador#

" Lepiej by dla nas było aby klienci kupowali jednak z głową ,po zastanowieniu a nie tak spontanicznie ,czasami tylko dla zabawy i nic im za to nie grozi -czarna lista to nie kara.przedwczoraj klient wygrał u mnie aukcje i od razu dostaje że anuluje ,czekać na zwrot trzeba 7 dni .ponowne koszty wystawienia które sięgają 1 zł a przy takich nawet kilkudziesięciu aukcjach w ciągu miesiąca może uzbierać się niezła kwota której nikt nie zwróci."

Nie zawsze anulowanie transakcji wynika z winy klienta. Wczoraj byłem zmuszony do anulowania transakcji z powodu idiotycznego działania łączenia zakupów dla opcji wysyłki "allegro smart". Procedura jest iście kretyńska i łatwo się pogubić, popełnić jakiś błąd, co mnie się właśnie przytrafiło, i naliczyło mi koszty wysyłki. Allegro od dawna wie o problemie bo było to tutaj szeroko dyskutowane, ale nic z tym nie robi ustawiając się zadem do użytkownika. 
Jestem zdania że anulowanie zakupu to dobra funkcja, korzystna zarówno dla kupujących jak i dla sprzedających, bo daje możliwość błyskawicznego wręcz skorygowania pomyłki zamiast pieprzyć się z całą procedurą zwrotu konsumenckiego.. Powinna ona jednak chronić również interesy sprzedających, i powinna automatycznie powodować nie tylko cofnięcie naliczenia prowizji, ale także automatyczne wznowienie danej aukcji bez dodatkowych opłat skoro przedmiot nie został sprzedany bez winy sprzedającego. I o to należy postulować do allegro, a nie narzekać na nową, fajną opcję. Aczkolwiek znając arogancję i opieszałość allegro we wprowadzaniu zmian korzystnych, to przyjdzie czekać na to jak na Godota.

oznacz moderatorów

Aditum
#12 Orędownik#

@glenmoranghie @mwmonety zwrot prowizji po anulowaniu przez kupującego u mnie następuje tego samego lub następnego dnia. Ja mam włączoną opcję anulowania od początku bo jest to dla mnie korzystniejsze niż zapakowanie przesyłki (stretch, kartony, taśma, czas pakowania) po to aby klient zwrócił i przecież nie odzyskam już pieniędzy za zużyte materiały. Dodatkowo dochodzi czas drukowania listów, przygotowania zamówienia, drukowania paragonów. Moim zdaniem uruchomienie tej funkcji jest przydatne i pomaga zaoszczędzić na pomyłce klienta.

Gorsze jest jak klient kupi, nie płaci choć wybrał płatność z góry, nie odbiera telefonu i musisz czekać 7 dni, żeby anulować zamówienie i odzyskać prowizję. Dodatkowo w wielu przypadkach jest to zamrożenie sprzedaży towaru, którego np mamy 1szt a mógłby się sprzedać przez te 7 dni. A niestety takich klientów jest wielu, zwłaszcza ze strony płci pięknej - "a niechcący mi się kliknęło, ja nie chciałam tego kupić" 😄

oznacz moderatorów

tsvc-media
#8 Zapaleniec#

czegoś tu nie rozumiem.

Chyba 3 dni a nie 7

oznacz moderatorów

tsvc-media
#8 Zapaleniec#

Gorsze są przypadki, gdy zapłaci po 10 czy 14 dniach

pomimo już otrzymanego zwrotu prowizji.

a Ty nie masz towaru 😞

oznacz moderatorów

AllenI
#9 Pomysłodawca#

Proszę wytłumaczyć mi sens funkcji "anuluj zakup".

Po skorzystaniu z tej opcji kupujacy, który zapłacił za przedmoit traci możliwość; 

-dodania opinii o tranzakcji

-rozpoczęcia dyskucji

-skorzystania z programu ochrony kupujacych

Sprzedawca ktory otrzymal zaplate -a z którym brak kontaktu (telefonicznego i mailowego) otrzymuje pewnie od razu zwrot prowizji a zaplacona kwota za nie istniejacy towar pozostaje na jego koncie i tylko od jego dobrej woli zalezy kiedy zwroci ja pozbawionemu wszelkich praw kupujacemu.

Czy zostaje tylko policja? charge back z karty kredytowej? ubezpiecznie zakupów?

Co sadzicie?

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#13 Ambasador#

Tak, ten problem należy rozwiązać. Co nie zmienia faktu że generalnie opcja jest przydatna.

oznacz moderatorów

hiphopshoppl
#11 Animator#

To nie my jesteśmy gotowi na to tylko allegro nie jest gotowe.
Brak segregowania po anulowaniu
Brak wyszukiwania
Brak info w MS
Ogólnie jak zawsze od tyłka strony się zabieracie, potem ludzie tracą nerwy na testy a Wy łaskawie naprawiacie błędy które stworzyliście.

oznacz moderatorów

Aditum
#12 Orędownik#

@hiphopshoppl Jaki masz problem. Funkcja działa i jest bardzo przydatna. Po anulowaniu przez kupującego zmieniasz status na Anulowane w Zamówienia i po problemie. Później wchodzisz w Anulowane i widzisz wszystko jak na tacy. 

Jakiego wyszukiwania ? 

To nie są testy tylko to już działa i o dziwo bardzo dobrze, brak problemów ze zwrotem prowizji i kupujący jak i sprzedający mają ułatwione zadanie. Jeśli masz problem z ogarnięciem tej funkcji to poświęć więcej czasu na zapoznanie się z nią. Rozumiem w wielu przypadkach hejt na allegro za nowości, prowizje itp. ale tutaj nic nie zawinili a dodali naprawdę przydatną, pomagającą oszczędzić czas i pieniądze funkcję.

@AllenI nie dostaje zwrotu tak od razu. Do uzyskania zwrotu prowizji jest potrzebne potwierdzenie, że pieniądze zostały kupującemu zwrócone, czy przez Allegro Finanse czy to przez zwykły przelew. Nie zależy od jego dobrej woli bo ma na to 14 dni od daty anulowania czyli zwrotu. Pamiętaj, że zawsze zostaje Ci opcja kontaktu przez Pomoc allegro i w ten sposób też rozwiążesz problem z takim rodzynkiem.

oznacz moderatorów

AllenI
#9 Pomysłodawca#

@Aditum dziękuje za wyjaśnienie. Moja sprawa została jednak szybko rozwiązana przez sprzedającego i bardzo szybko odzyskałem pieniądze po naciśnięciu anuluj.  Czasami z dużej burzy mały deszcz. 

oznacz moderatorów

hiphopshoppl
#11 Animator#

Używam MS allegro za którego płacę i tam nie ma takiej informacji o anulowaniu.
Można to zrobić przez zakładkę zamówienia ale jak sie ma 500 zamówień dziennie to trzeba przejrzeć niemal 10 stron i przy okazji zmieniać status zamówienia żeby w trakcie realizacji ktoś nie kliknął anulowania.

Ja rozumiem że dla kogoś mającego 10 zamówień to nie problem wszystkie widać na jednej karcie ale jesteśmy w dziale zaawansowani sprzedawcy. cieszyłem sie z tej funkcji bo miała oszczędzać mi czas a tak nie jest teraz codziennie rano muszę poświęcać czas by szukać anulowanych, zmieniać status, potem wywalić to z MS, to w obecnej formie nie usprawnia pracy .

oznacz moderatorów

daniel_net_pl
#11 Animator#

Póki nie ma tego w MS (zrezygnowałem z tego kilka lat temu0, to zrób sobie odpowiedni filtr w programie pocztowym, bo mają w temacie Kupujący anulował… 

oznacz moderatorów