anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Numery przesyłek uzupełnione w terminie a przesyłka elektroniczna

dawal50
#14 Krzewiciel#

Mam pytanie do adminów @nat_not @msniezek @cloudcloud 

Kiedy allegro zacznie przyznawać punkty za "Numery przesyłek uzupełnione w terminie Nie znaleźliśmy u Ciebie zamówień, które powinny mieć wpisany numer przesyłki."?

Nie wysyłam fizycznie ale automater od kilku miesięcy przyznaje numer przesyłki jako numer zamówienia jako INNY w przewoźnikach i zapisuje ten numer w zamówieniach na koncie allegro. Dlaczego nie jest to liczone w panelu jakości sprzedaży? Piszę w kontekście również planów odnośnie zapowiadanych: Śledzenie statusu przesyłek, Dostawy w terminie jak i Skuteczności wysyłki. Wszystkie podane dane są na tacy poprzez centrum wiadomości.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@dawal50 Konsultuję tę sprawę. Kiedy otrzymam odpowiedź, odezwę się ponownie w tym wątku.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

simoon003
#9 Pomysłodawca#

Temat już kiedyś był, odpowiedź ze strony Allegro była taka, że wszyscy sprzedający towar wysyłany mailem mają takie same warunki więc jest ok - jeśli masz wątpliwości to przeczytaj to wielokrotnie do znudzenia, wątpię żeby odpowiedzieli Ci coś innego. Choć może faktycznie kiedyś coś zmienią, dzisiaj ogłosili, że w końcu czas wysyłki towaru w przedsprzedaży będzie liczony od daty wysyłki ustawionej w ofercie a nie od daty sprzedaży, pisałem o tym z nimi już w zeszłym roku jak wprowadzili wymóg uzupełniania nr przesyłek w terminie dla SS i miałem z tym problem bo około 25% sprzedaży u mnie to właśnie przedsprzedaż i przez to na miesiąc straciłem SS, potem zacząłem wpisywać po prostu czas wysyłki 60 dni i to w miarę rozwiązało sprawę ale nieraz klienci się dopytują czemu taki długi czas wysyłki...

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@dawal50 Jeśli numer listu przewozowego jest wprowadzony w terminie (tzn mieści się w zadeklarowanym przez Ciebie terminie) to powinien on być zliczony do jakości Twojej sprzedaży. Jeśli się tak nie dzieje, podaj mi proszę szczegółowe dane dotyczące wysyłek, sprawdzimy je.

Abyśmy mogli zaliczyć daną przesyłkę do obliczenia jakości Twojej sprzedaży, niezbędna jest informacja dotycząca statusu potwierdzającego tę wysyłkę, a co za tym idzie korzystanie ze integrowanego przewoźnika. Z uwagi na to, że jako Sprzedający używasz niezintegrowanego systemu, nie jesteśmy w stanie uwzględnić tych przesyłek do statystyk. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@_HolaOla_ numer wprowadzany jest przez automater, który wysyła mailem produkty. Dlaczego zatem nie jest zaliczany do "Numery przesyłek uzupełnione w terminie" skoro wysyłka jest natychmiast i produkty wysyłane są w zadeklarowanym czasie kilku minut? Numery przesyłek są uzupełnione w terminie, więc nie widzę powodów by ich nie zaliczać. Przecież nie piszę o tym, że nie możecie sprawdzić czy przesyłka dotarła - "Dostawa w terminie" (i tak możecie bo jest w centrum wiadomości wszystko na tacy), tylko o samym wpisaniu numeru przesyłki który powinien być liczony do "Numery przesyłek uzupełnione w terminie".

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@dawal50 Wyjaśniłam Ci to w poprzedniej wypowiedzi, automater nie jest systemem zintegrowanym z naszymi. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@dawal50 Hm, na logikę: skoro wysyłasz coś elektronicznie, to nie jest to przesyłka fizyczna, której nadanie/dostarczenie (i wszystko po drodze) widać u przewoźnika. Zatem co "automater" wprowadza Ci jako nr przesyłki w zamówieniu i dlaczego miałoby być to liczone jako terminowa wysyłka, skoro nigdzie nie można tego zweryfikować (w sensie w systemie któregokolwiek z przewoźników)?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@Knowhere automater sam wprowadza numer przesyłki w allegro z ID transakcji które nadaje w momencie znalezienia nowej transakcji. Nie pisałem o terminowej wysyłce tylko o "Numery przesyłek uzupełnione w terminie". Numery są uzupełniane w terminie więc na logikę powinny być zaliczane do jakości sprzedaży w segmencie "Numery przesyłek uzupełnione w terminie".

Co do "dlaczego miałoby być to liczone jako terminowa wysyłka, skoro nigdzie nie można tego zweryfikować" to przecież zarówno Śledzenie statusu przesyłek, Dostawy w terminie jak i Skuteczności wysyłki również powinno dać się zweryfikować, ponieważ i tak mają narzędzie inwigilacyjne takie jak Centrum wiadomości i na logikę nie widzę powodów dla których automater nie powinien być "zintegrowanym przewoźnikiem" i nie przyznawać 200 punktów w jakości sprzedaży, a kiedyś pozostałych segmentów z działu Realizacja zamówień. Do tego nawet nie trzeba zintegrowanego przewoźnika bo Centrum wiadomości jest wewnętrznym przewoźnikiem. Co za problem to przystosować do obecnych realiów.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@dawal50 Ale jeśli chodzi o rzeczy, który wysyłasz mejlem, to w takim przypadku nie masz żadnej fizycznej przesyłki (jak już pisałem) - "automater" wstawia w zamówienie tylko jakiś wygenerowany przez siebie nr, który nie ma żadnego umocowania w systemie śledzenia przesyłek któregokolwiek z przewoźników (a nie "centrum wiadomości", które generalnie nie jest niczym innym, niż tylko prostą wersją czata służącą do komunikacji, a nie jakimś tam "wewnętrznym przewoźnikiem"), w związku z czym systemy allegro nie są w stanie potwierdzić tego w żaden sposób.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@Knowhere ja wszystko rozumiem od samego początku, przewoźnicy fizyczni statusy zintegrowane blabla. Problem w braku dobrej woli allegro, a nie w niefizyczności przewoźników.

automater nadaje numer przesyłki czyli nadaje w terminie czyli powinno być 200 pkt z tego tytułu, bo dlaczego nie? Nie piszę w tym momencie o śledzeniu tylko o nadaniu numeru przesyłki.

Następnie po wysłaniu automater oznacza transakcję jako wysłane. Z jakiego powodu allegro ufa fizycznym przewoźnikom że towar został wysłany, a elektronicznemu przewoźnikowi już nie? Przecież oznaczył że wysłał (tak wiem że oznaczenie statusu zamówienia jest tylko dla mnie). Ja rozumiem że to jest odrębny system statusów fizycznych przewoźników, ale chyba oczywiste że powinno to zostać wprowadzone także w niefizycznych przewoźnikach? Sam argument, że nie jest fizycznym przewoźnikiem mówi tylko to jak bardzo ograniczony jest ten system i nie zamyka dalszej dyskusji, bo kto powiedział że nie można nic z tym zrobić? Przecież wprowadzenie tego na pewno by było łatwiejsze niż dotychczasowa integracja zewnętrznych przewoźników, bo dotyczy Centrum wiadomości, które można by dostosować do systemu statusów wysyłki (dyskusje jakoś potrafią udoskonalać więc udoskonalenie centrum wiadomości nie powinno stanowić większego problemu).

"jakiś wygenerowany przez siebie nr, który nie ma żadnego umocowania w systemie śledzenia przesyłek któregokolwiek z przewoźników"

Przewoźnicy też nadają taki numer, który jest tak samo wiarygodny jak ten nadawany przez automater, a mimo to nie przyznają 200pkt za nadanie numeru w terminie. Nie musisz mi mówić że system allegro nie jest w stanie potwierdzić statusów bo bazuje tylko na swoich ulubionych przewoźnikach. Mi cały czas chodzi o to, że allegro nie wykazuje dobrej woli, nie robi nic by elektroniczni przewoźnicy stali się zintegrowani z allegro i żeby byli tak samo traktowani jak fizyczni przewoźnicy. To że napiszesz że nie mogą sprawdzić statusu nie znaczy, że nie mogliby wprowadzić zmian, które by sprawiły że dałoby się odczytać status.

oznacz moderatorów